Skocz do zawartości

jak poprawić wydajność klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

już w sumie nie mam pomysłu co jeszcze - oprócz wymiany samej sprężarki.

W ogóle to słabo chłodzi, odkąd napełniłem, bo poprzedni właściciel o to nie dbał, została sprawdzona szczelność, przy okazji wymiana jednego czujniczka 5 pinowego, do tego jeden króciec do wkręcania go właśnie gwint stracił, też wymieniony, a klima jak chłodziła słabo tak chłodzi, a w dodatku, jakby na postoju się wyłączała...

macie pomysły? klima nie zgłasza żadnych błędów, a mi praktycznie zostało tylko przemycie chłodnic karcherem z zewnątrz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klimatyzacja w BBM nie jest super wydajna i nic(za rozsądne pieniądze) z tym nie zrobisz, możesz

> jedynie zmienić samochód.

> Pozdrawiam BAS

Jest jedno rozwiązanie.....ściągnięcie przedniej szyby..lub......ściągnięcie ograniczników w tylnych drzwiach i wszystkie 4 boczne szybki max do dołu opuszczone.... zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już w sumie nie mam pomysłu co jeszcze - oprócz wymiany samej sprężarki.

> W ogóle to słabo chłodzi, odkąd napełniłem, bo poprzedni właściciel o to nie dbał, została

> sprawdzona szczelność, przy okazji wymiana jednego czujniczka 5 pinowego, do tego jeden

> króciec do wkręcania go właśnie gwint stracił, też wymieniony, a klima jak chłodziła słabo tak

> chłodzi, a w dodatku, jakby na postoju się wyłączała...

> macie pomysły? klima nie zgłasza żadnych błędów, a mi praktycznie zostało tylko przemycie chłodnic

> karcherem z zewnątrz....

Nie narzekam na klime w mojej Bravie,fakt ze dlugo sie "rozpedza"

ale pozniej juz dobrze chlodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klimatyzacja w BBM nie jest super wydajna i nic(za rozsądne pieniądze) z tym nie zrobisz, możesz

> jedynie zmienić samochód.

> Pozdrawiam BAS

może i nie jest super wydajna i odstaje od innych aut ale uważam, że i tak daje radę - mi chłodzi aż miło (po chwili od włączenia mam gęsią skórkę dlatego jeżdżę z temperaturą ustawioną na ok 21-23 a nie na minimum i obieg na 2) a z klimą nic nie robione było przez ok 2 lata (odkąd kupiłem auto). Nie mam niestety porównania do innych aut bo w pozostałych nie mam klimy ale uważam, że jeśli piszesz, że w BBM jest słaba to w innych musi być totalna lodówa co nie jest ani zdrowe ani przyjemne...

do autora wątku - ja bym pojechał do kogoś zajmującego się typowo klimatyzacją/chłodnictwem ok.gif niech sprawdzą, przetestują ok.gif bo takie gdybanie, ozonowanie, odgrzybianie to wielkiego sensu nie ma crazy.gif sam sobie możesz preparatami coś podziałać np na zapach ale to na krótką metę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jezdze Multipla i mam porownanie do Passata B4`96.

W pasku doslownie chwila, nawet w ukropy i auto stalo na sloncu.

Z ktatek lecial chlod, ze az mroz.

W AQUARIUM`00 juz tak rozowo nie jest.

W rocznym SCUDO`10 jest lepiej, ale nie tak jak w pasku.

Kolega ma AUDI A4`98 kombi i u niego klima chlodzi tak jak w pasku.

Wszystkie klimy manual i ustawione na 18*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam niestety porównania do innych aut bo w pozostałych nie mam klimy ale

> uważam, że jeśli piszesz, że w BBM jest słaba to w innych musi być totalna lodówa co nie jest

> ani zdrowe ani przyjemne...

Miałem MareęW i strasznie zazdrościłem ciotce klimatyzacji w Toyocie Camry.

Porównując do Stilo i NCromy wygląda to tak:

- BBM,

-...

-...

-...

-...

- Stilo,

-...

-NCroma.

Do tego w Stilo z takim samym silnikiem klimatyzacja w stosunku do BBM nie jest odczuwalna przy ruszaniu w upalne dni.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Do tego w Stilo z takim samym silnikiem klimatyzacja w stosunku do BBM nie jest odczuwalna przy

> ruszaniu w upalne dni.

> Pozdrawiam BAS

o widzisz to od razu się zapytam bo u mnie jak włączę klimę to auto ze 105KM robie się chyba o połowę mniej - mechanik który mi właśnie zmieniał pasek osprzętu + napinacz i rolkę powiedział, żebym zainteresował się sprzęgiełkiem od sprężarki bo ono chyba daje tak po dupie i piszczy jak się włączy klime. Regenerują coś takiego? Da rady kupić nowe? Czy całą sprężarkę używkę? Czy coś tam można samemu podziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> o widzisz to od razu się zapytam bo u mnie jak włączę klimę to auto ze 105KM robie się chyba o

> połowę mniej - mechanik który mi właśnie zmieniał pasek osprzętu + napinacz i rolkę

> powiedział, żebym zainteresował się sprzęgiełkiem od sprężarki bo ono chyba daje tak po dupie

> i piszczy jak się włączy klime. Regenerują coś takiego? Da rady kupić nowe? Czy całą sprężarkę

> używkę? Czy coś tam można samemu podziałać?

U mnie tragedii nie ma. Na włączonej klimie spokojnie można 170 km/h jechać, co wskazuje najwyżej 10 KM straty. Gorzej z ruszaniem z miejsca przy obciążonym aucie, muszę wtedy dłużej półsprzęgło trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i piszczy jak się włączy klime. Regenerują coś takiego? Da rady kupić nowe? Czy całą sprężarkę

> używkę?

ZTCP można wymienić samo łożysko.

> Czy coś tam można samemu podziałać?

Sam tego nie wymienisz bo szkoda wypuszczać r-134a w atmosferę, zakład specjalizujący się* w klimatyzacjach Ci to wymieni.

* Zakład specjalizujący się w klimatyzacjach a nie myjnia samochodowa, która kupiła maszynę i przy okazji napełnia klimatyzacje. Takich myjni/stacji LPG pojawiło się w tym roku od groma.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie poprawisz. Taka konstrukcja i wydajność. W BBM jest kompresor łopatkowy Denso, który ma

> najgorszy stosunek wydajności do obciążenia.

Zamieniamy kompresor na inny i mamy normalna klime. Tylko na jaki?

Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już w sumie nie mam pomysłu co jeszcze - oprócz wymiany samej sprężarki.

> W ogóle to słabo chłodzi, odkąd napełniłem, bo poprzedni właściciel o to nie dbał, została

Jakie masz parametry po teście klimy ??

Ile czynnika weszło ??

Ile oleju odzyskane i nabite ??

Ogólnie - powinno chodzić - u mnie bez problmu daje 6 stopni w nawiewie na 1

Jak test podciśnieniowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie masz parametry po teście klimy ??

> Ile czynnika weszło ??

> Ile oleju odzyskane i nabite ??

> Ogólnie - powinno chodzić - u mnie bez problmu daje 6 stopni w nawiewie na 1

> Jak test podciśnieniowy??

dobre pytania zadajesz, ale ... nie potrafię Ci odpowiedzieć, bo warsztat nie poinformował mnei o w/w , jedynie o tym, że skoro ruszyła, to musiało trochę oleju zostać, i że była caaaaaałkiem pusta.

A z kratek ? tak na rękę to .... z 12-14 stopni to max. a raczej min.

W środę sprawdzę, bo mam multimetr z czujką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W środę sprawdzę, bo mam multimetr z czujką.

> W środę sprawdzę, bo mam multimetr z czujką.

Weź no poszukaj porządny zakład do tej klimy

Bo tak to Cię będą kasować za nabijanie po 150 co i raz

Ruch pierwszy - sprawdzić ile zostało czynnika po tych kilku dniach - to wychodzi przy odzyskiwaniu - jak masz mniej niż 650 - no to Ci ucieka

Ruch drugi ( o ile miałeś kontrast ) sprawdzić gdzie ucieka - ewentualnie naprawić

Ruch trzeci - osuszacz - wielu o nim zapomina a raz na jakis czas ( bez przesady - tak co 3- 4 lata ) warto te 150 pln wydac - to ma wpływ - uwierz

Ruch czwarty - nie żadne tam badanie szczelności azotem - tylko podciśnieniem - podciśnieniem

Wypompowywanie - 20 minut - test - 4 minuty - jak na końcu jest więcej nić no powiedzmy 40 mbar- masz problem - wtedy patrzymy na punkt o kontraście

No i tyle - jak całośc jest szczelna, masz czynnika wystarczająco dużo, sprężarka chodzi i ma olej ( coś tam trzeba dodawać - tak z 15 - 20 ml ) to powinno być lepiej

Bo jak wynika z opisu - zawór rozprężny to Ci już wymienili

Ewentualnie możesz jeszcze zrobić płukanie klimatyzacji - ale to po sprawdzeniu tych powyższch opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ruch trzeci - osuszacz - wielu o nim zapomina a raz na jakis czas ( bez przesady - tak co 3- 4 lata

> ) warto te 150 pln wydac - to ma wpływ - uwierz

Wymieniałem swój osuszacz trzy miesiące temu. Miał 14 lat i nadal było czysto w środku, a nawet spełniał swoją funkcję. Choć nie powiem, temperatura nawiewu spadła o jakieś 2 *C. U mnie teraz przy około 22*C otoczenia jest w nawiewie 7 na drugim biegu wentylatora i obrotach silnika 2 krpm.

> Ruch czwarty - nie żadne tam badanie szczelności azotem - tylko podciśnieniem - podciśnieniem

> Wypompowywanie - 20 minut - test - 4 minuty - jak na końcu jest więcej nić no powiedzmy 40 mbar-

Azotem jest najbardziej dokładne, ponieważ układ chodzi na ciśnieniu i po podaniu ciśnienia azotem, sprawdza się nieszczelność. Próżnie nie wykryje nieszczelności na oringach, bo zwyczajnie je zassie i uszczelni. A propos testu szczelności na próżni, 40 mbar jest OK. Problemem jest powyżej 100 mbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdza się nieszczelność. Próżnie nie wykryje nieszczelności na oringach, bo zwyczajnie je

> zassie i uszczelni. A propos testu szczelności na próżni, 40 mbar jest OK. Problemem jest

> powyżej 100 mbar.

Tak czy siak - opinie sa różne - u mnie w Bravie badanie azotem i podciśnieniem dało wynik pozytywny, a w Bravo azot pozytyw a podciśnienie nie i poprawiło się po wymienieniu osuszacza

Co do 100mbar to przy takim podciśnieniu to sie sama automatyka wyłącza w automacie do klimy bo dalej nie ma co prądu tracić na pompowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZTCP można wymienić samo łożysko.

dasz radę dowiedzieć się gdzieś na 100% bo w eperze nie widzę poszczególnych części - jest cała sprężarka :/

> Sam tego nie wymienisz bo szkoda wypuszczać r-134a w atmosferę, zakład specjalizujący się* w

> klimatyzacjach Ci to wymieni.

> * Zakład specjalizujący się w klimatyzacjach a nie myjnia samochodowa, która kupiła maszynę i przy

> okazji napełnia klimatyzacje. Takich myjni/stacji LPG pojawiło się w tym roku od groma.

> Pozdrawiam BAS

to wiem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy siak - opinie sa różne - u mnie w Bravie badanie azotem i podciśnieniem dało wynik

> pozytywny, a w Bravo azot pozytyw a podciśnienie nie i poprawiło się po wymienieniu osuszacza

> Co do 100mbar to przy takim podciśnieniu to sie sama automatyka wyłącza w automacie do klimy bo

> dalej nie ma co prądu tracić na pompowanie

Jeżeli na próbie azotowej nie wykazało, to mieli coś skopane z reduktorem azotu i mógł przepuszczać. Stacja klimy nie puści dalej, jak podciśnienie wzrośnie powyżej 200 - 250 mbar, w zależności od modelu stacji. Tydzień temu robiłem Omegę, która na 960 g czynnika miała 720 g w układzie. Auto kolegi, przez 3,5 roku nie robił nic z klimą i działała, ubytek można przyjąć naturalny, a podciśnienie na próżni wzrosło do 90 mbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Omegę, która na 960 g czynnika miała 720 g

> w układzie. Auto kolegi, przez 3,5 roku nie robił nic z klimą i działała, ubytek można przyjąć

> naturalny, a podciśnienie na próżni wzrosło do 90 mbar.

To podobnie jak w Bravie mojej żonki

Czynnika z 650 było 500 a podciśnienie na jak pamiętam 25

Anyway - ważne żeby dziury nie było i nic w ultrafiolecie nie świeciło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy spężarka klimatyzacji w bravo/brava 1.4, 1.6, 1.9jtd jest taka sama ?

> Czy trzeba szukać ewentualnie do konkretnego modelu/silnika ?

Jak dobrze pamietam, ta sama jest w 1.4, 1.8 i 1.9 TD. W 1.6 jest inna, a w jtd jeszcze inna, także do jtd musisz szukać tylko od tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.