Skocz do zawartości

[AF] sprężyny tył


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcę wymienić sprężyny w asterce z tyłu - jest to kombi, jeździ na oponkach 14 i te obecne są baaaardzo miękkie - jak wsiądzie 5 osób po ok. 70kg to siada ok 15 cm - a jeszcze kufer jest pusty.

Niejednokrotnie widziałem astry które stały baaardzo wysoko tak ok 12 cm rant nadkola nad oponą i ja też tak chę slinka.gif.

Powiedzcie mi prosząę co należy tam wsadzić zamiast oryginałów niewiem.gif i czy do tego jeszcze jakieś gumy podwyższające hmm.gif

I jeszcze jak ktoś może podać podtawowe wymiary tych sprężyn tj. wysokość w stanie bez obciążenia (na stole warsztatowym) oraz średnicę drutu i sprężyny. generalnie to ja używam tego kombi (nawet pod dach). Bardzo proszę Was o pomoc blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć sprężyny od vectry A, podchodzą bez problemu a utwardzają i podnoszą kufer.

U ojca (w sedanie taxi) nagminnym problemem było dobijanie tyłu, odkąd zamówiłem mu springi od viki problem znikł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w EPC coś takiego, dla Asty F:

90421807 4 24 365 RESOR TYLNY, ZESP., IDENT HQ (KOMPLET) SAMOCHÓD DOSTAWCZY 55, F70??

A czy masz w tym kombi mozliwość ręcznego ustawiania wysokości zawieszenia? To funkcja amortyzatorów, "dmucha się" je sprężonym powietrzem z kompresora np. na stacji benzynowej... W innych modelach Opla zaworek jest w bagazniku, nie wiem, jak w AF.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz a z tego: "90421807 4 24 365 RESOR TYLNY, ZESP., IDENT HQ (KOMPLET) SAMOCHÓD DOSTAWCZY 55, F70??

" nic nie rozumiem. Nie wiem czy są dmuchane ale uważam, że raczej nie.

podsumowując: kadett, vectra czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie rozumiem

Widzę, że trzeba obrazowo: to są sprężyny do AF wersja samochód dostawczy, czyli to, co ciebie interesuje. Na początku są ich numery, wybite na sprężynach. A kupowanie od vectry, kadeta, czy traktora to jeden wielki totolotek, bo do każdego z nich są różne wersje sprężym, o różnym przeznaczeniu i kupując uzywane, czy nowe, nie znając numerów, czyli ich przeznaczenia, kupujesz w ciemno...

Druga sprawa: astry kombi powinny mieć tylne amortyzatory z regulacją wysokości. Jest to po to, że gdy naładujesz samochód z tyłu i siądzie, to mozna tył podnieść. Pamiętaj, że zawieszenie to bezpieczeńtwo: nie ma uniwersalnych sprężyn na puste kombi i na załadowane po dach. Jesli kupisz za twarde sprężyny w stosunku do nieco zuzytych już amortyzatorów, to jadąc na pusto, możesz mieć problemy podczas hamowania na zakrętach lub z jazdą na wyboistej drodze - tylne koła mogą tracić kontakt z podłożem...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są sprężyny do AF wersja samochód dostawczy, czyli to, co ciebie

> interesuje.

to powiedz jeszcze jaką ładowność fabryczną ma ta astra dostawcza a zwykła kombi.

A jeszcze np. ile od równego podłoża powinno być do progu?

I jeszcze powedz mi jak uważasz- czy warto byłoby dołożyć do tych sprężyn (ciężarowych) modne ostatnio gumy usztywniające i czy jest możliwoć zainstalowania 2 gum na jedną sprężynę - od góry i od dołu hmm.gif

A z tymi amorami to może byłoby fajnie ale wiesz - amory tylne do astry kosztują ok. 100zł/szt. i uważam iż w tej cenie nie ma opcji dmuchania ich.

Już ostatnie - czy ten numer, który podałeś tych sprężyn to jak podam to w ASO to będą wiedzieć o czym mówię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy usztywniające są przeznaczone do samochodów, które będą jeździć na sportowo po równej nawierzchni, chodzi o to, żeby buda nie przechylała się na szybko branych zakrętach.

Co do gum u ciebie to ja uważam tak: jesli spręzyna ma np. 8 zwojów i przenosi siłą np. 800kG, to na 1 zwój przypada 100 kG. Teraz wkładamy 1 gumę pomiędzy 2 zwoje. W miejscu gumy spręzyna nie będzie się uginać, a zwój skręcać. Więc całe obciążenie 800 kG rozłozy się na 6 zwojów i na 1 zwój przypadnie 130 kG, czyli 30% więcej. Oczywiście, sprężyny są wykonywane z zapasem wytrzymałeści, ale jednak są przypadki odłamywania zwojów od sprężyn pracujących w normalnych warunkach, a ty chcesz obciążać samochód ponad normę. Z tego wnioskuję, że po założeniu gum, załadowaniu do pełna, na pierwszej większej dziurze w jedni możesz stracić sprężyny.

Amortyzatory z regulacją wysokości są normalnie montowane w kombi. Jesli u ciebie nie ma, to ktoś przyoszczędził.

Numery włąśnie są dla ASO.

Na pozostałe pytania nie znam odpowiedzi, mam AG, ale gdzieś pewnie sa opublikowane dane dot. ładowności, choćby tu: klik lub w instrukcji obsługi:

285160280-AFciezary-1.jpg

Zwróć uwagę na róznicę między dop. ciężarem całkowitym a ciężarem własnym pojazdu dostawczego...

Pozdr.

post-65098-14352513467088_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do gum u ciebie to ja uważam tak: jesli spręzyna ma np. 8 zwojów i przenosi siłą np. 800kG, to

> na 1 zwój przypada 100 kG. Teraz wkładamy 1 gumę pomiędzy 2 zwoje. W miejscu gumy spręzyna nie

> będzie się uginać, a zwój skręcać. Więc całe obciążenie 800 kG rozłozy się na 6 zwojów i na 1

> zwój przypadnie 130 kG, czyli 30% więcej.

Nie jestem pewien, ale koledze zależy na podniesieniu tyłu. Spokojnie może to zrobić nie obciążając dodatkowo sprężyn gumami montowanymi miedzy zwoje a gumami podwyższonymi z "twardej" gumy pod sprężynę.

Wtedy sprężyna będzie pracować w całej swojej pionowej osi, a auto będzie podniesione na taką wysokość jaką została wsadzona guma.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem pewien, ale koledze zależy na podniesieniu tyłu. Spokojnie może to zrobić nie obciążając

> dodatkowo sprężyn gumami montowanymi miedzy zwoje a gumami podwyższonymi z "twardej" gumy pod

> sprężynę.

> Wtedy sprężyna będzie pracować w całej swojej pionowej osi, a auto będzie podniesione na taką

> wysokość jaką została wsadzona guma.

> PZDR VEN

Mam tak w sedanie już chyba 2 rok, jeśli w kombi da radę to spokojnie mogę polecić takie rozwiązanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podwyższonymi z "twardej" gumy pod sprężynę.

Napisał cyt: "modne ostatnio gumy usztywniające", więc odniosłem się do jego pomysłu. Gumy podnoszące to co innego. Tylko, że mimo tego, tył przy duzym obciążeniu i przy miękkich sprężynach będzie się bujał na wybojach...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak w sedanie już chyba 2 rok, jeśli w kombi da radę to spokojnie mogę polecić takie

> rozwiązanie

To się podpytam praktyka - czy oprócz powędrowania do góry, tył się usztywnił??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprężynach będzie się bujał na wybojach...

tak zwane dobijanie.

No niestety u mnie po 2 latach od montażu, sprężyny kayaby się "uklepały", auto wychyla się nie ciekawie na zakrętach oraz podczas pokonywania "śpiących policjantów" mam właśnie ten efekt dobijania tyłu. Teraz kombinuje nad podwyższeniem oraz usztywnieniem bryki w budżetowy sposób (na wyjazd wakacyjny), w planach jest wymiana sprężyn na sprawdzoną markę (sachs), bądź zakup jeszcze wyższych sprężyn aby powiększyć prześwit.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się podpytam praktyka - czy oprócz powędrowania do góry, tył się usztywnił??

> PZDR VEN

Wydaje mi się że jest nieco sztywniejszy, nie siada tak bardzo po załadunku. Jest jeden mały skutek uboczny, ale to może być złudzenie - wyższy tył nieco gorzej się prowadzi w łukach. Ale pozostałe zalety wygrywają z tą jedną wadą ok.gif

Edit: nie buja się, jak pisze kolega wyżej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>wyższy tył nieco gorzej się prowadzi w łukach. Ale

> pozostałe zalety wygrywają z tą jedną wadą

No niestety prawo fizyki, wyżej umieszczony środek ciężkości i auto jest bardziej podatne na wychylenia lub uślizgi tyłu.

Coś za coś.

Jak kupisz frotkę, to sobie obniżysz Astre.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety prawo fizyki, wyżej umieszczony środek ciężkości i auto jest bardziej podatne na

> wychylenia lub uślizgi tyłu.

> Coś za coś.

> Jak kupisz frotkę, to sobie obniżysz Astre.

> PZDR VEN

Jak kupię frotkę, Astra pójdzie do teścia frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem pewien, ale koledze zależy na podniesieniu tyłu. Spokojnie może to zrobić nie obciążając

> dodatkowo sprężyn gumami montowanymi miedzy zwoje a gumami podwyższonymi z "twardej" gumy pod

> sprężynę.

> Wtedy sprężyna będzie pracować w całej swojej pionowej osi, a auto będzie podniesione na taką

> wysokość jaką została wsadzona guma.

> PZDR VEN

Właśnie - źle napisałem - otóż ja chciałem nie między zwoje tylko jakby w podstawy sprężyn włożyć te gumy "podwyższające", tylko się zastanawiam czy jak to zrobię to czy sprężyna będzie dobrze się trzymać (bo początkim zwoju powinna wejść w takie wyżłobienie żeby nie mogła się przekręcić).

A te dmuchane amory znalazłem na allegro ale tylko do astry 2 za 800 zeta icon_eek.gif - to sory wolę dać gumy.

Jeszcze jedno a co myślicie o dorobieniu sprężyny w jakimś zakładzie, która byłaby dłuższa powiedzmy o dwa zwoje + do tego gumy rotfl.gif

A generalnie siły działające na sprężyny by się nie zmieniły wówczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>tylko się zastanawiam czy jak to zrobię to czy sprężyna będzie dobrze się trzymać (bo początkim zwoju powinna wejść w takie wyżłobienie żeby nie mogła się przekręcić).

A myślisz, że jak masz w oryginale??

Jeżeli masz wyżłobienie to tylko dlatego, że Ci się wygniotło, również wygniecie się w nowej gumie.

Takie wyżłobienia są w na przodzie.

> Jeszcze jedno a co myślicie o dorobieniu sprężyny w jakimś zakładzie, która byłaby dłuższa

> powiedzmy o dwa zwoje + do tego gumy

> A generalnie siły działające na sprężyny by się nie zmieniły wówczas.

Ja napewno nie wsiadłbym do takiego samochodu.

Sprężyny są robione z jednego odlanego kawałka drutu, poddawany obróbkom termicznym aby nadać mu odpowiedni kształt, dospawanie dalszej części sprężyny jest moim zdaniem poronionym pomysłem, gdyż w miejsce spawania będzie najsłabsze i może pęknąć podczas jazdy po nierównościach (a u nas w kraju mało ich nie jest).

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A myślisz, że jak masz w oryginale??

> Jeżeli masz wyżłobienie to tylko dlatego, że Ci się wygniotło, również wygniecie się w nowej gumie.

Gdybym wiedział to bym się nie pytał - bo np. Uno ma faryczne wgłębienie w podstawie górnego mocowania a nie jakieś tam "wyrobione" jak astra

> Takie wyżłobienia są w na przodzie.

Sory ale nie wiem czego dotyczy to zdanie

> Ja napewno nie wsiadłbym do takiego samochodu.

> Sprężyny są robione z jednego odlanego kawałka drutu, poddawany obróbkom termicznym aby nadać mu

> odpowiedni kształt, dospawanie dalszej części sprężyny jest moim zdaniem poronionym pomysłem,

Wiem, że dziś jest bardzo duszno na dworze i niektórzy wówczas wolniej myslą - ale jednak spróbuj się zmusić i pomyśl - czy i gdzie ja napisałem, że chcę dospawać jakiś fragment????

Miałem na myśli wyspecjalizowane zakłady produkujące sprężyny pod zamówienie klienta - w każdym większym mieście coś takiego istnieje - jeżeli nie wiesz to zapytaj a nie snujesz TAAAKIE domysły facepalm%5B1%5D.gif

> gdyż w miejsce spawania będzie najsłabsze i może pęknąć podczas jazdy po nierównościach (a u

> nas w kraju mało ich nie jest).

> PZDR VEN

No a tu to normalnie 526.gif dla ciebie - ja naprawdę bym na to nie wpadł, wiesz. Normalnie czuję się za głupi do czytania takich postów spineyes.gifscrewy.gifchaja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sory ale nie wiem czego dotyczy to zdanie

Wybacz, mam urlop i sobie nie folguje jak nie muszę drive.gif

> czy i gdzie ja napisałem, że chcę dospawać jakiś fragment????

sciana.gif fakt nie napisałeś, ale uwierz mi czasami trafiają się takie właśnie kwiatki w ten sposób kombinujące.

Sorka, ale jak czytałem (będąc i w sumie nadal będąc spożywający) jakoś tak mi się wyobraziło, że zamierzasz w jakimś zakładzie dospawać zwoi.

A tak na serio w sumie się nie interesowałem - są zakłady, które w "budżetowy" nie przekraczających cen dobrych markowych sprężyn wykonałyby !dobre! sprężyny z większą ilością zwojów jak i wyższe od serii??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> www.sprez-mot.com.pl

Zadzwonilem, nie wykonują sprężyn do pod zawieszenie do samochodów.

Na zadane przeze mnie pytanie: czy zna pan zakłady wykonujące takie sprężyny? Pan odpowiedział, że nigdy nie słyszał o takim zakładzie.

Więc niefartowny link.

Edyta:

KLIK

Quote:

Z kolei tzw. beczkowe, montowane m.in. w zawieszeniu Opli, to już wydatek ok. 120 zł za sztukę


No to jednak chyba lepiej zakupić nowe dobrej marki.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>ew. dobierz

> sprężyny od czegoś i tyle

No właśnie - i po to założyłem ten wątek - żeby się dowiedzieć od czego zamiast astry(fabrycznych) można zastosować aby "poprawić fabrykę" albo jak kto woli "dostosować zawieszenie tylne pod kubaturę powierzchni bagażowej" - bez względu na to co tam jest.

Wiem zaraz się zaczną teksty typu: jak wsadzisz paletę cukru/piwa to... - to wiem, ALE nie może tak być że auto załadowane TYLKO w 5 osób po ok 70kg i mające w bagażniku ok. 50kg siadało o blisko 20 cm od pozycji wyjściowej.

Ponadto AF jeżdżą po Polsce już od wielu lat i wielokrotnie już widziałem jak pusta astra stała ok 15 cm rantem błotnika nad oponą - czyli coś jednak idzie zrobić i dlatego chciałem się dowiedzieć co?

Byłem przekonany, że przez tyle lat ile istnieje autokącik użytkowników astry temat jest stary jak świat - a tu proszę Nowy użytkownik=nowy nigdy nie poruszany wątek yay.gif001.gifbusted.gifkrolik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek poruszany był kilka razy o ile pamiętam. Jakby poszukać w szukajce to można znaleźć wątek kolegi, którego nicka nie pamiętam, a który podniósł swoją f-kę na sprężynach od Vectry A i prześwit miał ok 20 cm.

Edit: kol. Marys jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świat - a tu proszę Nowy użytkownik=nowy nigdy nie poruszany wątek

Powiem Ci tak wątek jest poruszany mniej więcej raz na rok, na wiosnę gdy ludzie szykują sobie auta na lato.

Użyj szukajki. Sam swego czasu poruszałem ten temat.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to prawie się już zdecydowałem na sprężynki od viki A, do tego gumy

Powiem Ci tak szczerze, że sam sobie takie sprężyny zamontuje.

Czy gumy będą konieczne okaże się podczas eksploatacji.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie przesadź żeby ta Astra nie wyglądała jak pokraka

spoko - jak włożę paletę cementu to zrobi pad.gif

A tak na poważnie to wyjeżdzam na urlop i będzie tak:

4 dorosłe osoby, pełny kufer (pod dach), na dachu na relingach kajak a za asterką przyczepa kempingowa hehe.gif

pamiętam jak jechałem w takiej konfiguracji maluchem - szedł całe 55km/h z gazem w podłodze zlosnik2.gifrotfl.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko - jak włożę paletę cementu to zrobi

> A tak na poważnie to wyjeżdzam na urlop i będzie tak:

> 4 dorosłe osoby, pełny kufer (pod dach), na dachu na relingach kajak a za asterką przyczepa

> kempingowa

> pamiętam jak jechałem w takiej konfiguracji maluchem - szedł całe 55km/h z gazem w podłodze

No jak takie ciężary to rzeczywiście ją wzmocnij hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.