Skocz do zawartości

[G] Włącznik świateł mijania


klawo

Rekomendowane odpowiedzi

krótkie pytanie: Czy prąd do żarówek świateł mijania doprowadzony jest przez przekaźnik, czy bezpośrednio przez włącznik w kabinie?

Ostatnio pojawiły się problemy ze światłami, pokręcenie/dociśnięcie włącznika poprawiało sytuację. Znalazłem manual, przeczyściłem styki we włączniku z syfu, złożyłem.

Niestety sytuacja nie wiele się poprawiła.

Kolejny raz rozebrałem, wypucowałem styki papierem ściernym 2500 i natłuściłem ociupinką smaru. Dalej to samo. Teraz przychodzi mi do głowy żeby rozciągnąć trochę sprężynki dociskające styki. No i może po drodze jest jakiś przekaźnik?

Klawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, jaka jest przyczyna twoich problemów: miękkie plastyki, w których osadzone jest gniazdo, w które wchodzi wyłacznik świateł! Po prostu wyłacznik wchodzi tylko trochę w gniazdo i odpycha je od siebie, skutkiem czego te krótsze styki nie łączą.

Sposób "naprawy": musisz wyjąć wyłącznik świateł, następnie wyciągnąć na zewnątrz gniazdo z wiązką przewodów, potem wcisnąć wyłacznik świateł w gniazdo do oporu, a na końcu całość włożyć na swoje miejsce.

PS. Gdybyś na stole sprawdził omomierzem przejścia, sam doszedłbyś do tego, że wyłącznik jest 100% sprawny, że nie styka "gdzieś dalej".

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, zastanów się co piszesz. Czy uważasz, że grafit zawarty w smarze pomoże przenieść prąd o

> natężeniu 10A? Pozdr.

Szkoda czasu na zastanawianie sie. Używam tego smaru zawsze gdy mam problem z jakimś stykiem i również w wyłączniku w mojej Astrze zdał egzamin. Pozdrawiam zastanawiajacych się mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat bo też mam problem ze światłami w AG.

Poczyściłem dokładnie wyłącznik świateł w środku, jednak nie jest to wina smaru.

Zabrałem się za demontaż gniazda, ale stanąłem na etapie wyciągania nawiewu, bo za nim są dwie śruby (z trzech) torx, które trzymają ten ozdobny plastik.

Jak to wyjąć?

Poza tym master22221, proponujesz żeby gniazdo wyciągnąć i potem włożyć w nie wyłącznik i złożyć całość. Tego nie da się zrobić bo pod wyłącznikiem jest jeden wkręt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponujesz żeby gniazdo wyciągnąć i potem włożyć w nie wyłącznik i złożyć całość.

Pisząc wyżej "gniazdo", miałem na myśli samą "kostkę z wiązką przewodów". To ją należy wyciągnąć z auta, w nią wcisnąć wyłacznik świateł do oporu, a dopiero wtedy wyłacznik świateł z już podłączoną wiązką wcisnąć w "gniazdo wyłącznika świateł", którego podczas tej operacji nie ruszamy. Teraz chyba już jest wyraźnie co i jak...

PS. Nawiew wyciągamy skręcając go dół (poza ogranicznik!) i od góry podważając czymś szerokim i plastykowym (żeby nie pokaleczyć plastyków), wyciągamy do siebie. Trzeba użyć trochę siły i lekko ściskać ten "nawiew" prawo-lewo. Żeby ujrzeć wkręty nie musisz wyciągać nawiewu, wystarczy skręcenie w dół poza ogranicznik...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisząc wyżej "gniazdo", miałem na myśli samą "kostkę z wiązką przewodów". To ją należy wyciągnąć z

> auta, w nią wcisnąć wyłacznik świateł do oporu, a dopiero wtedy wyłacznik świateł z już

> podłączoną wiązką wcisnąć w "gniazdo wyłącznika świateł", którego podczas tej operacji nie

> ruszamy. Teraz chyba już jest wyraźnie co i jak...

Ok czyli nawiewu ruszać nie muszę, ale i tak go będę musiał wyjąć, gdyż podczas próby demontażu tego nawiewu spadł plastikowy łącznik, który przesuwa te skrzydełka w środku nawiewu.

Dobra, a teraz powiedz mi, jak to gniazdo wyciągnąć, jeśli pamiętasz oczywiście. Teraz jest ciemno więc nic pod blokiem nie zrobię, rozumiem że to gniazdo na jakieś zatrzaski jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie jest to problem niełączenia gniazda z włącznikiem, tylko zużytego styku (w przełączniku), który odpowiada za światła mijania. W tym wypadku zostaje wymiana albo całego przełącznika (nowy 412zł, jeśli chodzi o wersję z halogenami), lub jednego elementu w przełączniku - tego białego plastiku z metalowymi stykami. Można też wymienić same styki, bo są one na plastikowych zaczepach i spręzynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki dałeś smar na styki?

Smar jaki tam może być to wazelina techniczna, ale nie po to żeby poprawić przewodzenie prądu tylko żeby te styki lżej się przesuwały po "bieżni".

Obecnie wszystko działa, bo rozebrałem ten plastik z tymi stykami, wytarty styk lekko wygiąłem oraz delikatnie rozciągnąłem sprężynki.

Działa ale jest to tylko półśrodek, zamówiłem dziś drugi przełącznik. Jak dojdzie to rozbiorę go i zobaczę jak w nim to wygląda, jeśli styki będą w dobrym stanie to założę nowy, jeśli nie to trzeba będzie złożyć jeden z dwóch bo same styki jak pisałem, są demontowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.