Skocz do zawartości

GAZ 69 - jaki silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Mamm dylemat jaki silnik wstawic do GAZ 69

obecnie w aucie jest silnik z żuka ale jest juz troche kulawy, autko wrócilo od lakiernika i czas zadbac o mechanike bo sezon powoli sie konczy a chcialbym jeszcze troche pojezdzic

silnik musi byc benzyowy i musi pozostac oryginalna skrzynia

narazie mam tylko dwa pomysly albo zostac przy żuku albo wstawic 2,5L z Wołgi

jesli ma ktos jakąs wiedze lub doswiadczenie to prosze o głos w sprawie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od Twojego podejścia do auta...

- jeśli jest w dobrym stanie i oryginalny - szukaj oryginału biorąc pod uwagę że to kłopotliwe, słabe silniki

- jeśli jak wyżej ale chcesz mniej kłopotów wsadź Wołgę, ale ona nadal jest kłopotliwa (np koniecznosć sprowadzania częsci z Ukrainy) i dużo pali

- jeśli jest ładny i masz gdzieś co jest pod maską a interesuje Cie tylko stan zewnętrzny i chcesz sobie nim pojeździć wiecej - wsadź jakąś mocną benzyne - V6 z forda, jakieś BMW lub Mercedesa

- jesli jest brzydki i dużo tłuczesz go po lesie - diesel z merca na org. skrzynię po przeróbce flanszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oryginalny dolnozaworowy.

dolniak raczej nie,

auto jest w stanie "dobry+" zrobiona ma blacharke i wrócil wlasnie z lakieru, trafil do mnie juz z zamontowanym LPG

odbudowa na 100% oryginał jest raczej nieoplacalna, zalezy mi zeby z grubsza wygladał na oryginal i sprawnie poruszal sie po trawnikach i miescie wypadów w teren nie planuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze kojarzę, że przy Armii Krajowej to Twój? Komandorka tak?

Mam kumpla maniaka GAZów. Od niego wiem, że w zasadzie wszyscy polują na dolniaka. On sam ma silnik od Żuka bo kiedyś GAZa sprofanował i teraz wraca po rozum do głowy.

Dolniak podobno jest lepszy w terenie bo ma nisko moment i po prostu lepiej ciągnie oink.gif i zawsze to oryginał ok.gif

Jeżeli chcesz auto tylko do zabawy to chyba Żuk będzie optymalny.

GAZ 69 przedstawia jednak już jakąś wartość i IMHO warto robić wszystko jak w oryginale, być może sam też kiedyś tak stwierdzisz. Z drugiej strony co stoi na przeszkodzie wówczas zmienić.

BTW jechałem tym i robi wrażenie, no i wszyscy miejsca ustępują zlosnik.gif

BTW2 we Wrocku sporo jest tych sprzętów a zwracam na nie uwagę właśnie przez wspomnianego Kumpla (ma z roku 70 z oryginalnym lakierem, do tego błyszczącym co przy GAZ 69 jest rzadkością).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dobrze kojarzę, że przy Armii Krajowej to Twój? Komandorka tak?

tak to ta sztuka własnie został pokryty wojsową zielenią,

wczoraj wymieniłem termostat ale nadal sie grzeje chyba silnik byl przegrzany i cos sie z głowicą poroilo bo w starym plynie byl olej

wczoraj odbylem pare probnych jazd i chyba ten silnik z żuka bedzie wystarczający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.