Skocz do zawartości

Astra G problem z obrotami słychać syczenie powietrza


Artur1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z astrą II 98r 1,6 16v,wygląda to tak auto delikatnie faluje na obrotach na benzynie mniej na gazie więcej w momencie gdy auto przełącza się na gaz zaczynią falować obroty dodam że nie zawsze,gdy dodam gazu za którymś razem jest ok .Sprawdzałem czy gdzieś nie łapie lewego powietrza i cisza zaniepokoiło mnie że z tej części zaznaczonej na foto słychać jakby leciało powietrze dźwięk taki jakby delikatnie uchodziło powietrze z koła nie wiem co to za część i czy to normalnie dodam że to syczenie raz jest raz nie zaznaczam to na foto strzałką.W aucie był wymieniany silniczek krokowy na 100% sprawny zmiana też nie pomogła.Jeżdze od mechanika do mechanika i nikt nic nie wiem już to strasznie denerwuje .Astra była też podłączana pod kompa zero błędów ,instalacja gazowa Kme diego zakładana jakieś trzy miesiące temu dodam że przed założeniem lpg też były takie objawy ale mniej falowały obroty .

post-102174-14352514467292_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ma wpływ na obroty, ale na benzynie. Jeśli wężyk wchodzi luźno to może tamtędy zasysać lewe powietrze (co może mieć wpływ na pracę silnika na gazie). Zaciśnij wężyk na króćcu, albo odetnij kawałek i nasuń ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to normalne że coś w nim syczy ,jutro zacisnę wężyk odnośnie tego syczenia to trochę dziwnie to wygląda słychać powietrze i jak go tylko dotykam delikatnie dociskam od tej strony widocznej na foto to syczenie ustępuje ,dodam że nie nie widać żadnej nieszczelności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, czyli wygląda na to na nieszczelność obudowy.

Regulator jest mocowany do szyny wtryskowej obejmą. Spróbuj ją dociągnąć, albo docisnąć go trzymając nie tak jak opisałeś, tylko za tę obejmę. Tak, żeby nie dociskać tej górnej części z króćcem. Jeśli to nie pomoże tzn, że regulator jest nieszczelny na łączeniu "góry z dołem" i domaga się wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem u gazownika wszystko ok

On tak twierdzi? Skoro się dławi to nie jest ok.

Z resztą regulacja gazu nie ma sensu jeśli na benzynie silnik nie pracuje poprawnie.

program do regulacji LPG umożliwia podgląd czasów wtrysku benzyny i wskazań sondy lambda. Od tego bym zaczął. Trzeba sprawdzić jak te parametry zachowują się podczas falowania obrotów. Na początek odłącz akumulator na minutkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ze znajomym patrzyłem na spokojnie więc tak opiszę jeszcze raz jak to wygląda na benzynie powiedzmy że jest ok po odpaleniu obroty ok w momencie gdy włączam jakieś obciążenia np ogrzewanie tylnej szyby,wentylator itd obroty na chwilę się robią niższe ale zaraz wracają do normy dosłownie błyskawicznie .Natomiast gdy jest na gazie i załączam jakieś obciążenie to momentalnie strasznie zaczyna falować obroty nie rosną tylko falują po jakimś czasie wraca do normy .Nie znam się na tym kompletnie ale twierdzę że coś jest źle wyregulowane z gazem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk sprawdzony jest ok .Mam jeszcze pytanie porównywałem dwie takie same instalacje gazowe i zaciekawiło mnie że moje wężyki które wchodzą do kolektora ssącego są o różnych długościach jeden krótszy drugi dłuższy,u znajomego są one identycznych długościach .Czy to może mieć znaczenie,jeżeli bym je skrócił żeby były jednakowej długości będzie to wymagało jakieś regulacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pytasz o wężyki od elektrozaworów do gałęzi kolektora (4 sztuki) to muszą (powinny) one być jednakowej długości. Jednak odchyłki długości nie mają aż takiego wpływu żeby wywoływały opisane problemy. Czy syczenie ustało po wymianie regulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam talk syczenie ustąpiło ale objawy nie ,dodam link do ustawień gazu dziś dotarł do mnie sprzęt zobaczymy może uda się rozwiązać ten problem mam już dość gazowników którzy mówią że jest jak wcale nie jest .

http://postimage.org/gallery/13rmkdkg/b9a1ba07/

Pod tym linkiem porobiłem screeny jak to wygląda .

Poprosił bym o ewentualne wskazówki co mogę zmienić w jaki sposób to cholerstwo ustawić .Z góry dziękuję wszystkim za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na screenie poniżej widać dwie rzeczy:

Screen_Shot010.jpg

W 140-tej sekundzie spadek czasu wtrysku gazu do 0 bez zmiany obrotów i falujące czasy wtrysków. Czy obroty falują wraz z tymi zmianami?

Zrób jeszcze screeny z oscyloskopu na których będzie widać:

powolne zwiększanie obrotów silnika na luzie (kilkanaście sekund), kilka sekund pracy na wysokich obrotach, potem bez gazu spadek do jałowych,

szybkie depnięcie gazu, przytrzymanie tak kilka sekund i powrót do jałowych bez gazu,

to samo podczas jazdy.

Jeszcze lepiej by było gdyby lambda była podłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powracam jeszcze do tego nieszczęsnego tematu problem z gazem rozwiązany z obrotami niestety nie, obroty zaczeły falować też na benzynie podłączyłem kompa pojawił się błąd P1405 .Czyli problem z egr zawór czyściłem już dwa razy nic to nie pomaga zaślepieni też nie daje żadnego efektu ,błąd można wykasować lecz po paru kilometrach powraca .Moje pytanie czy tylko pozostaje wymiana czy ten błąd może mieć powiązanie jeszcze z czymś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik postaram się wrzucić w weekend na dzień dzisiejszy brak czasu wczoraj urodził mi się synek smile.gif Powracając do tematu gdy wykręciłem egr do czyszczenie widzę że nie zawsze zamknie się do końca nie za każdym razem dobrze odbije potrafi zostawić minimalną szczelinkę .Ale to może mieć już wpływ na prace silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie ma on wpływu na falowanie obrotów.

> Jeśli możesz to wrzuć filmik z oscyloskopu opel scannera, na wykresach: obroty, lambda, czas

> wtrysku, map.

niestety ma jesli egr jest zaciety i puszcza spaliny w obieg. zaslepic dziadostwo i po problemie - niestety check sie bedzie swiecil - emulator albo wymiana rozwiaze problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety ma jesli egr jest zaciety i puszcza spaliny w obieg.

Normalnie oczywiście tak się to objawia, ale Artur22 napisał:

Quote:

zaślepieni też nie daje żadnego efektu


Założyłem więc, że zawór jest zaślepiony cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie potrzebował bym opis wtyczki wchodzącej do egr .Udało się zdobyć emulator egr taki jak na załączonym foto znajomy kupił ale nie wykorzystał inna usterka ale wracając do tematu czy jak podłączem według schematu do mojego egr nie spieprzę emulator Silnik to 1,6 16V XEL

post-102174-14352514689112_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za link wygląda na to że powinno działać według tego schematu .

Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora:

A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy

B- brązowy masa - zielony

C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały

D- czarno-biały +5V - czarny

E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!! według tego kable niebieski i czerwony podłączam do map sensor ??? sorry że tak męczę ale na co dzień nie zajmuję się takimi rzeczami wolę się upewnić żeby nie zepsuć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.