Skocz do zawartości

i30 awaryjność


TomekD000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozważam mocno zakup i30 1.4 benzyna, i mam pytanko do użytkowników jaka jest szansa że przejadę 100kkm w 5 lat w miarę bez odwiedzania serwisów? pomijam przeglądy okresowe

jakie bolączki trapią to auto, jakieś typowe awarie?

jak sprawuje się zawias na naszych drogach?

Jeśli już coś padnie jak wyglądają ceny części zamiennych w porównaniu do aut europejskich

Dzięki za wypowiedzi

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czasami jeżdze 1.4 ojca. Przez 70 tyś km z powaznych rzeczy siadło właśnie łożysko w sprzęgle. Z zawieszenia przygotuj się na wymiane łączników stabilizatora. Wytrzymują 15-20 tyś km. Ceny cześci porównywalne.

Bardzo oszczędny silnik. Według komputera w mieście 7-7,5 listra w trasie koło 6.

Pzdr

> Witam,

> Rozważam mocno zakup i30 1.4 benzyna, i mam pytanko do użytkowników jaka jest szansa że przejadę

> 100kkm w 5 lat w miarę bez odwiedzania serwisów? pomijam przeglądy okresowe

> jakie bolączki trapią to auto, jakieś typowe awarie?

> jak sprawuje się zawias na naszych drogach?

> Jeśli już coś padnie jak wyglądają ceny części zamiennych w porównaniu do aut europejskich

> Dzięki za wypowiedzi

> Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Czasami jeżdze 1.4 ojca. Przez 70 tyś km z powaznych rzeczy siadło właśnie łożysko w sprzęgle. Z

> zawieszenia przygotuj się na wymiane łączników stabilizatora. Wytrzymują 15-20 tyś km. Ceny

> cześci porównywalne.

Tak właśnie czytam opinie o tym autku, nie za dobre są generalnie. Tu jakaś korozja, łączniki beznadziejne ASO itd itd, nie jest to raczej auto bezobsługowe, ale poczekam na opinie innych userów.

Aż przy tym wszystkim śmieszą mnie opinie że to fiat jest awaryjny sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój tata też ma I30 1.4 benzyna. To co kolega pisze wyżej o łącznikach stabilizatora to prawda. Ojciec wymieniał jeszcze na gwarancji. Teraz ma ze 40 tys. km przebiegu. Poza łącznikiem od nowości z usterek:

- padnięta chłodnica klimy i niedziałająca klima - wymiana chłodnicy

- wymiana jednego teleskopu podnoszącego klapę bagażnika i poprawa spasowania klapy

- rozleciał się kluczyk - scyzoryk (nie żeby upadł, po prostu rozpadł się przy otwieraniu hehe.gif) - nowy kluczyk w ramach gw.

I tyle. Poza tym auto dosyć wygodne, bardzo przestronne jak na tę klasę, faktycznie oszczędne, ale silnik mułowaty i strasznie głośny przy większych prędkościach. Moim zdaniem powinien 100 tys. pyknąć bez problemu, ewentualnie z jakimiś padającymi duperelami w zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak właśnie czytam opinie o tym autku, nie za dobre są generalnie. Tu jakaś korozja, łączniki

> beznadziejne ASO itd itd, nie jest to raczej auto bezobsługowe, ale poczekam na opinie innych

> userów.

> Aż przy tym wszystkim śmieszą mnie opinie że to fiat jest awaryjny

każde auto ma jakieś bolączki. I30 to raczej prosta konstrukcja, silniki benzynowe 1.4 i 1.6 raczej nie powinny sprawiać problemów przy odrobinie dbania. Słabym punktem może być właśnie zawieszenie z tym wielowahaczem z tyłu. Ogólnie jeśli Ci się podoba to kupuj. W ojca egzemplarzu nie zauważyliśmy na razie żadnej korozji. Auto z 2008 roku. Może znaczenie ma miejsce produkcji. Przez pierwszy mniej więcej rok sprzedaży i30 przypływały z Korei, potem ruszyła fabryka w Czechach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój tata też ma I30 1.4 benzyna. To co kolega pisze wyżej o łącznikach stabilizatora to prawda.

> Ojciec wymieniał jeszcze na gwarancji. Teraz ma ze 40 tys. km przebiegu. Poza łącznikiem od

> nowości z usterek:

> - padnięta chłodnica klimy i niedziałająca klima - wymiana chłodnicy

> - wymiana jednego teleskopu podnoszącego klapę bagażnika i poprawa spasowania klapy

> - rozleciał się kluczyk - scyzoryk (nie żeby upadł, po prostu rozpadł się przy otwieraniu ) - nowy

> kluczyk w ramach gw.

> I tyle. Poza tym auto dosyć wygodne, bardzo przestronne jak na tę klasę, faktycznie oszczędne, ale

> silnik mułowaty i strasznie głośny przy większych prędkościach. Moim zdaniem powinien 100 tys.

> pyknąć bez problemu, ewentualnie z jakimiś padającymi duperelami w zawieszeniu

Dzięki za opinie.

Jaki jest koszt łączników, tak jak we fiacie ok 50zł?

Tą klimę zrobili na gwarancji?

Chce zmienić stilo na coś nowszego, raczej nie diesel, muszę się przejechać tym i30, ale po 2 dniach czytania o nim mam bardzo mieszane uczucia. Nie wiem czy pójde sprawdzoną drogą po... smile.gif ale bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każde auto ma jakieś bolączki. I30 to raczej prosta konstrukcja, silniki benzynowe 1.4 i 1.6 raczej

> nie powinny sprawiać problemów przy odrobinie dbania. Słabym punktem może być właśnie

> zawieszenie z tym wielowahaczem z tyłu. Ogólnie jeśli Ci się podoba to kupuj. W ojca

> egzemplarzu nie zauważyliśmy na razie żadnej korozji. Auto z 2008 roku. Może znaczenie ma

> miejsce produkcji. Przez pierwszy mniej więcej rok sprzedaży i30 przypływały z Korei, potem

> ruszyła fabryka w Czechach

O silnik się nie martwię, martwi mnie buda, zawias itd, chciałbym żeby to nie sprawiało problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki koło 50 zł. Ogólnie to poprawny samochód i dość wygodny. Myśle, że awarie, o których piszemy nie powodują zatrzymania na drodze i konieczności wzywania pomocy. Ja w sumie bym go polecił.

Pzdr

> Dzięki za opinie.

> Jaki jest koszt łączników, tak jak we fiacie ok 50zł?

> Tą klimę zrobili na gwarancji?

> Chce zmienić stilo na coś nowszego, raczej nie diesel, muszę się przejechać tym i30, ale po 2

> dniach czytania o nim mam bardzo mieszane uczucia. Nie wiem czy pójde sprawdzoną drogą po...

> ale bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> btw

> już puka do twych drzwi, pobiegnij go przywitać...

no całkiem ciekawie się to to prezentuje...

ale

wchodzący model = choroby wieku dziecięcego

nowy model = wyższa cena, brak rabatów

a ja potrzebuje coś taniego i bezawaryjnego do robienia średnich przebiegów 20kkm na rok, warunek nowe

i30 1.4 base + mam oferty na 45kpln, za nowy model będzie napewno 10kpln wiecej, a za tyle to już coś innego niż i30 kupowałbym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no całkiem ciekawie się to to prezentuje...

> ale

> wchodzący model = choroby wieku dziecięcego

> nowy model = wyższa cena, brak rabatów

> a ja potrzebuje coś taniego i bezawaryjnego do robienia średnich przebiegów 20kkm na rok, warunek

> nowe

> i30 1.4 base + mam oferty na 45kpln, za nowy model będzie napewno 10kpln wiecej, a za tyle to już

> coś innego niż i30 kupowałbym

a ten base to chociaż teraz jest z klimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za opinie.

> Jaki jest koszt łączników, tak jak we fiacie ok 50zł?

> Tą klimę zrobili na gwarancji?

> Chce zmienić stilo na coś nowszego, raczej nie diesel, muszę się przejechać tym i30, ale po 2

> dniach czytania o nim mam bardzo mieszane uczucia. Nie wiem czy pójde sprawdzoną drogą po...

> ale bez turbo.

na razie wszystko było robione na gwarancji, ojciec poza przeglądami złotówki nie dołożył do jakiś napraw czy serwisu.

EDIT: jeśli chodzi o zamianę stilo na I30 to poza tym że I30 będzie nowszy nie za bardzo sobie cokolwiek poprawisz. Moja żona jeździ teraz Stilo 1.6 i porównując to do I30 1.4 to dynamika podobna, czyli raczej słaba, ale silnik w Stilo tak nie wyje np. przy 140km/h jak ten w I30, do tego mam wrażenie że Stilo jest lepiej wyciszone od hałasów typu obieg powietrza czy szum opon, funkcjonalność podobna. Nie wiem, no chyba że to Stilo Ci się psuje i jesteś niezadowolony. Natomiast dwa duże plusy na korzyść i30 to mnóstwo miejsca na nogi z tyłu i dużo wygodniejsze siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Rozważam mocno zakup i30 1.4 benzyna,

Mamy takich aut koło 300 sztuk.

Pierwsze szuki miały jakiś defekt w skrzyni biegów i w zawieszeniu.

Te odbierane rok i dwa temu jeżdżą i jeżdżą i jeżdżą. Lekkiego życia nie mają na napradę są jednymi z mniej kłopotliwych aut we flocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, klima manualna jest, bez klimy to nie wiem czy coś dałoby się w ogóle znaleźć. Wyposażenie

> jest delikatnie lepsze niż w bravo dynamic (choć nowe modele mają już esp i hill holder)

Bez klimy Base i Classic , bez "+" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez klimy Base i Classic , bez "+"

tych bez klimy nie ma praktycznie w ogóle

oglądałem auto, i przyznam że wrażenia odniosłem bardzo pozytywne, ale wersja jaka wchodzi w rachubę to comfort, niższe niestety mają za dużo braków w wyposażeniu i ta tapicerka facepalm%5B1%5D.gif

no i jest jeszcze jeden problem, nie ma nigdzie już białych, a taki mi się podoba... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tych bez klimy nie ma praktycznie w ogóle

> oglądałem auto, i przyznam że wrażenia odniosłem bardzo pozytywne, ale wersja jaka wchodzi w

> rachubę to comfort, niższe niestety mają za dużo braków w wyposażeniu i ta tapicerka

> no i jest jeszcze jeden problem, nie ma nigdzie już białych, a taki mi się podoba...

dzisiaj właśnie parkował obok mnie taki biały i30 i oboje z żoną uznaliśmy, że w tym kolorze to nawet jest ładny. Tylko czarne klamki raziły w oczy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy takich aut koło 300 sztuk.

> Pierwsze szuki miały jakiś defekt w skrzyni biegów i w zawieszeniu.

> Te odbierane rok i dwa temu jeżdżą i jeżdżą i jeżdżą. Lekkiego życia nie mają na napradę są jednymi

> z mniej kłopotliwych aut we flocie.

i to jest wiarygodna opinia. Na podstawie próby konkretnej wielkości ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj właśnie parkował obok mnie taki biały i30 i oboje z żoną uznaliśmy, że w tym kolorze to

> nawet jest ładny. Tylko czarne klamki raziły w oczy

comfort ma kolorze nadwozia zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj właśnie parkował obok mnie taki biały i30 i oboje z żoną uznaliśmy, że w tym kolorze to

> nawet jest ładny. Tylko czarne klamki raziły w oczy

comfort ma malowane zlosnik.gif ale co z tego skoro nie ma żadnego autka w tym kolorze i już nie będzie... w lutym wchodzi do sprzedaży nowy i30, ale tutaj znowu mam obawy o "choroby wieku dziecęcego" i cena będzie trochę inna

Chyba jednak sobie odpuszczę i30 ze względu na to że to model schodzący już. Gdyby chociaż te białe były... lekka sciema tylnich szyb + jakieś grafitowe felgi i całkiem przyzwoicie by to wyglądało grinser006.gif

btw. w hyundai wiedzą że biały jest ładny, bo nawet w folderze jest tylko w tym kolorze prezentowany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> btw. w hyundai wiedzą że biały jest ładny, bo nawet w folderze jest tylko w tym kolorze

> prezentowany

ładny, to kwestia gustu, modny - gdyby to była perła swiety.gifzlosnik.gif

nie zmieni to faktu, że nieźle prezentuje się w tym kolorze waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> comfort ma malowane ale co z tego skoro nie ma żadnego autka w tym kolorze i już nie będzie... w

> lutym wchodzi do sprzedaży nowy i30, ale tutaj znowu mam obawy o "choroby wieku dziecęcego" i

> cena będzie trochę inna

> Chyba jednak sobie odpuszczę i30 ze względu na to że to model schodzący już. Gdyby chociaż te białe

> były... lekka sciema tylnich szyb + jakieś grafitowe felgi i całkiem przyzwoicie by to

> wyglądało

> btw. w hyundai wiedzą że biały jest ładny, bo nawet w folderze jest tylko w tym kolorze

> prezentowany

jakie tam choroby? powiadam Ci, postaw się a zastaw się zlosnik.gifzlosnik.gif

hyundai-i30.jpg

ten to dopiero będzie wyglądał... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie tam choroby? powiadam Ci, postaw się a zastaw się

> ten to dopiero będzie wyglądał...

nie wiem jakie, każde auto ma jakieś elementy niedopracowane i nie chce być beta testerem grinser006.gif

Zobaczymy jak to na żywo będzie wyglądało, wtedy zacznę analizować możliwości. Być może cena pójdzie w kierunku i40, który imo jest troche za drogi jak na swój segment, samo auto jest jak najbardziej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jakie, każde auto ma jakieś elementy niedopracowane i nie chce być beta testerem

też tak kiedyś myślałem. Jak kupowałem ostatnio swój pierwszy nowy samochód, to oglądałem i30, ceedy, golfy, fordy. A żona mnie jeszcze zaprowadziła do Fiata. Efekt był taki, że kupiłem Bravo w pierwszym roku jego produkcji, a silnik T-Jet 120KM w moim egzemplarzu z pierwszej partii, która trafiła do Polski. I co? I nic. Dziś bym zrobił to samo. Ważne, żeby mi się podobał, a nie żebym potem x lat sobie zarzucał, że działam tylko rozsądkowo, a nic dla przyjemności zlosnik.gif

> Zobaczymy jak to na żywo będzie wyglądało, wtedy zacznę analizować możliwości. Być może cena

> pójdzie w kierunku i40, który imo jest troche za drogi jak na swój segment, samo auto jest jak

> najbardziej

nowy I30 na pewno będzie droższy. A na początku pewnie nie będzie żadnych rabatów, więc pewnie będzie sporo droższy. Co do I40 to ceny są imho normalne na tle konkurencji i jak na tę klasę. Jeździłem takim z dieslem 1.6 136KM. Auto bardzo poprawne, nie mam mu raczej nic od zarzucenia. No może tylko ten diesel jakiś taki z dużą turbodziurą. Ale ja w ogóle nie lubię diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak kiedyś myślałem. Jak kupowałem ostatnio swój pierwszy nowy samochód, to oglądałem i30,

> ceedy, golfy, fordy. A żona mnie jeszcze zaprowadziła do Fiata. Efekt był taki, że kupiłem

> Bravo w pierwszym roku jego produkcji, a silnik T-Jet 120KM w moim egzemplarzu z pierwszej

> partii, która trafiła do Polski. I co? I nic. Dziś bym zrobił to samo. Ważne, żeby mi się

> podobał, a nie żebym potem x lat sobie zarzucał, że działam tylko rozsądkowo, a nic dla

> przyjemności

zakup i30 to właśnie rozsadkowy by był... bo auto umówmy się nie porywa jednak, dla przyjemności to poszukałbym ~4 letniej 159 serduszka.gif

Decyzja nie zapadła jeszcze.

> nowy I30 na pewno będzie droższy. A na początku pewnie nie będzie żadnych rabatów, więc pewnie

> będzie sporo droższy. Co do I40 to ceny są imho normalne na tle konkurencji i jak na tę klasę.

> Jeździłem takim z dieslem 1.6 136KM. Auto bardzo poprawne, nie mam mu raczej nic od

> zarzucenia. No może tylko ten diesel jakiś taki z dużą turbodziurą. Ale ja w ogóle nie lubię

> diesli.

obstawiam, że na gotowo nowy i30 będzie ok 10kpln droższy.

Z dieslami to jest tak, że trzeba się nauczyć tym jeździć, m.in. tak żeby po zmianie biegu nie trafiać w turbodziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może cena pójdzie w kierunku i40, który imo jest

> troche za drogi jak na swój segment, samo auto jest jak

> najbardziej

Jeździłem 3 lata i30 z silnikiem 1,4 w wersji Comfort, Nie było żadnych problemów poza elastycznym sprzęgięłkiem w układzie wspomagania. Po wymianie sprzęgiełka udało mi się wyegzekwować w ramach gwarancji wymianę całej kolumny kierownicy wraz ze wspomaganiem i problemy zniknęły.

Z ceną i40 bardzo przegięli. Dlatego gdy zapadła decyzja o sprzedaży i30 zdecydowaliśmy się na nową Elantrę.

285325698-Elantra2011_01.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ceną i40 bardzo przegięli. Dlatego gdy zapadła decyzja o sprzedaży i30 zdecydowaliśmy się na nową

> Elantrę.

Choc jedna osoba zgadza sięze mną że z cena i40 pojechali troche ok.gifgrinser006.gif

Elantra mi się nawet podoba, tylko że to jest sedan (jest?), więc przewiezienie choćby roweru w środku to skomplikowana sprawa frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakup i30 to właśnie rozsadkowy by był... bo auto umówmy się nie porywa jednak, dla przyjemności

> to poszukałbym ~4 letniej 159

> Decyzja nie zapadła jeszcze.

mnie po kupnie nowego, raczej już żaden używany samochód nie sprawi takiej przyjemności chociażby miał trylion koni i wypasy. A że nowe drogie, to decyzja na konkretny model zawsze jest jakimś kompromisem. Ale jeżeli w podobnej cenie mam do wyboru samochód, który po prostu jeździ i taki który jeździ fajniej, w którym silnik nie wyje jak odkurzacz, a do tego jest ładny, to dla mnie wybór jest oczywisty wink.gif

Dodam do tego, że mimo że ojciec nie ma większych problemów z I30, to dziś, za każdym razem gdy go gdzieś przewiozę Bravo, mówi że żałuje że nie kupił Bravo. Głównie za silnik, skrzynię 6B zamiast 5B i większy komfort przy prędkościach autostradowych, a starzy ostatnio wpadli w manię jeżdżenia po Europie zlosnik.gif No i w I30 w środku ciągle coś zaskrzypi, zatrzeszczy, zatłucze się, a u mnie cisza.

> obstawiam, że na gotowo nowy i30 będzie ok 10kpln droższy.

> Z dieslami to jest tak, że trzeba się nauczyć tym jeździć, m.in. tak żeby po zmianie biegu nie

> trafiać w turbodziurę.

wiem, ja rzadko jeżdżę klekotami, mam nadzieję, że tak zostanie i nie mam zamiaru się ich uczyć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elantra mi się nawet podoba, tylko że to jest sedan (jest?), więc przewiezienie choćby roweru w

> środku to skomplikowana sprawa

Tak jest to sedan. Bagażnik ma dużą pojemność (485 l), ale faktycznie wpakowanie tam np. roweru stwarza trochę problemów.

285508341-Elantra2011_23a.JPG

post-8372-14352514666399_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda tylko, ze tam jest jeden silnik. Auto ladne, ciekawe czemu nie ma dieseli

też mnie to mocno dziwi. Samochód w sumie fajny, ale dlaczego nie ma wyboru silników? Dlaczego nie ma diesla? Hyundai nie chce go sprzedawać, tylko żeby był na folderach? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie są ceny takiego avensisa, accorda czy innej skośnookiej konkurencji w tym segmencie?

nie znam tego segmentu rynku za dobrze, ale wiem napewno że od aurisa i30 jest ok. 15 kpln tanszy, a i40 jest od 4kpln droższy od podstawowego avena... porównuje podstawowe najtansze wersje, wątpie w wieksze różnice w wyposażeniu.

Reasumując biore avena i na i40 nawet nie patrze przy tej cenie, nie mówiąc już o mondeo, lagunie, C5

cena i40 jest imo ok 10-15kpln za wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie po kupnie nowego, raczej już żaden używany samochód nie sprawi takiej przyjemności chociażby

> miał trylion koni i wypasy. A że nowe drogie, to decyzja na konkretny model zawsze jest jakimś

> kompromisem. Ale jeżeli w podobnej cenie mam do wyboru samochód, który po prostu jeździ i taki

> który jeździ fajniej, w którym silnik nie wyje jak odkurzacz, a do tego jest ładny, to dla

> mnie wybór jest oczywisty

> Dodam do tego, że mimo że ojciec nie ma większych problemów z I30, to dziś, za każdym razem gdy go

> gdzieś przewiozę Bravo, mówi że żałuje że nie kupił Bravo. Głównie za silnik, skrzynię 6B

> zamiast 5B i większy komfort przy prędkościach autostradowych, a starzy ostatnio wpadli w

> manię jeżdżenia po Europie No i w I30 w środku ciągle coś zaskrzypi, zatrzeszczy, zatłucze

> się, a u mnie cisza.

Czyli jednak i30 skrzypi i trzeszczy? grinser006.gif reasumując jest gorszym według Ciebie autem od bravo?

> wiem, ja rzadko jeżdżę klekotami, mam nadzieję, że tak zostanie i nie mam zamiaru się ich uczyć

kolegi wybór, klekoty nie są takie złe jak je malują, szczególnie ci których kolega kolegi ma i reszta znawców z gazeciany zlosnik.gifch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak i30 skrzypi i trzeszczy? reasumując jest gorszym według Ciebie autem od bravo?

siedzi np. świerszcz w desce. Ojciec już nawet zaklejał taśmą wloty nawiewów, wpychał szmaty gdzie się da, żeby go znaleźć. A z tyłu jak coś się tłukło to orzekli, że to teleskop klapy bagażnika i był wymieniany. A zawieszenie jest głośne standardowo.

Ogólnie czy gorszy, czy lepszy to się nie da zdecydować. Jest inny i raczej adresowany do innego odbiorcy, z wyglądu stonowany, z osiągów do spokojniejszej jazdy, bardziej praktyczny (więcej schowków, lepsze wykorzystanie przestrzeni) niż Bravo. Za to Bravo daje większą przyjemność z jazdy, środek nie jest tak dołująco ciemno-plastikowy i jakość i spasowanie materiałów też jakby lepsze. Ale może to kwestia egzemplarzy. W Bravo też ludzie narzekają na rzeczy, z którymi ja akurat nie mam problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda tylko, ze tam jest jeden silnik. Auto ladne, ciekawe czemu nie ma dieseli

Fakt - wybór silników jest żaden. Na rynku amerykańskim jest wersja z silnikiem 1,8 o mocy 148 KM. NIe znalazłem nigdzie diesla. Przy naszym sposobie korzystania z tego auta silnik 1,6 o mocy 132 KM spełnia oczekiwania - jest bardzo elastyczny - przy prędkości ok. 80 km/h przy obrotach trochę ponad 2000 rpm na wyświetlaczu pokazuje, żeby jechać na VI biegu, spalanie na trasie przy spokojnej jeździe 5,1 - 5,2 l/100 km w mieście około 6,5 - 6,7 l/100 km. Auto jest dość lekkie, przy odrobinie wprawy wykorzystując umiejętnie 6 biegową skrzynię da się dość dynamicznie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siedzi np. świerszcz w desce. Ojciec już nawet zaklejał taśmą wloty nawiewów, wpychał szmaty gdzie

> się da, żeby go znaleźć. A z tyłu jak coś się tłukło to orzekli, że to teleskop klapy

> bagażnika i był wymieniany. A zawieszenie jest głośne standardowo.

> Ogólnie czy gorszy, czy lepszy to się nie da zdecydować. Jest inny i raczej adresowany do innego

> odbiorcy, z wyglądu stonowany, z osiągów do spokojniejszej jazdy, bardziej praktyczny (więcej

> schowków, lepsze wykorzystanie przestrzeni) niż Bravo. Za to Bravo daje większą przyjemność z

> jazdy, środek nie jest tak dołująco ciemno-plastikowy i jakość i spasowanie materiałów też

> jakby lepsze. Ale może to kwestia egzemplarzy. W Bravo też ludzie narzekają na rzeczy, z

> którymi ja akurat nie mam problemów.

Zgadzam się z przedmówcą. Też bym wolał Bravo. Wprawdzie nie miałem tego auta na stałe, ale zrobiłem ~2000km i choćbym chciał, to nie mogłem się do niczego przyczepić.

I moim zdaniem jest też dużo ładniejsza niż Hyundai, adresowana do bardziej dynamicznych ludzi niż stateczny i30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam tego segmentu rynku za dobrze, ale wiem napewno że od aurisa i30 jest ok. 15 kpln tanszy,

> a i40 jest od 4kpln droższy od podstawowego avena ... porównuje podstawowe najtansze wersje,

> wątpie w wieksze różnice w wyposażeniu.

> Reasumując biore avena i na i40 nawet nie patrze przy tej cenie, nie mówiąc już o mondeo, lagunie,

> C5

> cena i40 jest imo ok 10-15kpln za wysoka

z tych recenzji i porównań, które widziałem, wynika dla mnie, że i40 swej ceny jest wart zlosnik.gif i siedzi już dość wysoko w segmencie D; jako 1.7 136KM dostał lepsze oceny niż Mazda 6, Volvo V60 czy Peugeot 508, także Avensisa chyba wciąga nosem grinser006.gif a skoro taaani nie jest, to chyba uznanie mu się należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się z przedmówcą. Też bym wolał Bravo. Wprawdzie nie miałem tego auta na stałe, ale

> zrobiłem ~2000km i choćbym chciał, to nie mogłem się do niczego przyczepić.

> I moim zdaniem jest też dużo ładniejsza niż Hyundai, adresowana do bardziej dynamicznych ludzi niż

> stateczny i30.

Kolega ale spójrz w mój podpis zlosnik.gif bravo znam bardzo bardzo dobrze... i nie z 2kkm tylko znacznie więcej, chciałbym po prostu spróbować czegoś innego niż fiat a do wymiany idzie stilo, choć jeszcze rozważam zasadność tej wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tych recenzji i porównań, które widziałem, wynika dla mnie, że i40 swej ceny jest wart i siedzi

> już dość wysoko w segmencie D; jako 1.7 136KM dostał lepsze oceny niż Mazda 6, Volvo V60 czy

> Peugeot 508, także Avensisa chyba wciąga nosem a skoro taaani nie jest, to chyba uznanie mu

> się należy?

Gdzie dostał takie lepsze oceny, obiektywne chociaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie dostał takie lepsze oceny, obiektywne chociaż?

test nie jest koreański, więc można zakładać, że tak zlosnik.gif prooosz

http://www.autobild.de/artikel/sechs-mittelklasse-kombis-vergleich-1944276.html

a tu przymiarka z Passatem

http://www.autobild.de/artikel/vw-passat-hyundai-i40-kombis-im-vergleich-1887972.html

z komentarzem w stylu "jeszcze żaden Hyundai nie deptał tak po piętach VWagenowi jak ten..." zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie dostał takie lepsze oceny, obiektywne chociaż?

to jeszcze tutaj http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autote...e_Style_DPF.pdf

dość słabo wypadły hamulce na oponach Hankook niewiem.gif mimo wszystko z oceną 2,1 przegrywa wg ADAC z klasą premium (bez Volvo), Passatem i Octavią, także ja nie mam wątpliwości, że samochód jest godny uwagi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też mnie to mocno dziwi. Samochód w sumie fajny, ale dlaczego nie ma wyboru silników? Dlaczego nie

> ma diesla? Hyundai nie chce go sprzedawać, tylko żeby był na folderach?

IMO przez popularnosc w USA nie nadarzaja z produkcja grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega ale spójrz w mój podpis bravo znam bardzo bardzo dobrze... i nie z 2kkm tylko znacznie

> więcej, chciałbym po prostu spróbować czegoś innego niż fiat a do wymiany idzie stilo, choć

> jeszcze rozważam zasadność tej wymiany

Poczekaj na nowego i30 pobije wszystkich w swojej klasie busted.gif Raptem pol roku i bedzie w sprzedazy. Ewentulanie cos wiekszego Mondeo po demo bedzie za podobna kwote zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba pameitac, ze to nei perla a zwykly lakier taki jak na transit Po paru latach juz sie tak

> nie blyszczy

jak się dba, tak się ma grinser006.gif

piszę to użyszkonik zwykłego, białego, fiatowskiego lakieru z doświadczeniem 7 lat i 146kkm skromny.gifzlosnik.gif

pees. Lakier nie widział polerki mechanicznej waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.