Skocz do zawartości

jakie wtryski Hana H2000 do Nubira 1,6 16V


netpro

Rekomendowane odpowiedzi

> Skontaktuj się może z Kolegą gassper. Jemu w AC (stag) zamontowali do Lanosa 1.5 16V wtryski czarne

> i sobie chwalił.

napisalem PW.

> W tym temacie było o Hanie w DU:

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284981108&page=10&fpart=1&vc=1

Czytalem, ale 1,5 niby podobny, a jednak kilkanascie kucykow mniej.

Przelecialem neta i chce mi sie wierzyc, ze nikt Hanek nie wsadzal do tego silnika. Rozstaje sie z MJ, ktore na zimno pracuja jak.... szarpia (ale to ogarnalem w sumie), pisalem kiedys watek o tym, ale padly po ok 40kkm i czas na zmiany, na lepsze zmiany...

Wahalem sie miedzy Matrixami, ale odpadly po wielu porownaniach, pytalem tez sprzedawcow o nowe MJ,(FX- te czarne), to sie dowiedzialem, ze nic sie nie zmienilo w działaniu, tylko kolor smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytalem, ale 1,5 niby podobny, a jednak kilkanascie kucykow mniej.

Całe 6. 106 vs. 100. Paliło to przktycznie tyle samo, co 1.6, bo miało starszy system sterowania, wtryski benzyny były identyczne, więc i te od gazu powinny się wyrabiać tu i tu.

Zawsze możesz zadzwonić na infolinię AC. Są na tyle mili, że powinni Ci powiedzieć, co nada się do Twojego wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio lanos 1.6 16v zmiana z matrix na hana-red sterownik jak pamiętam jeszcze akme Kme z

> 2005r. wystrojone dodatkowo na afr

a jak mnoznik wyszedl, jakie cisnienie reduktora, musiales je zmniejszac?

Dzwonilem do AC i powiedzieli, ze na czerwonych moze byc potrzeba zejscia z cisnieniem reduktora ponizej 1 bara, a wtedy mozliwe, ze moja alaska nie poradzi sobie z tym (tak twierdzili), choc ja z nia nie mialem problemow, ale podobno na 0,9 moga sie pojawic spadki i moze byc lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całe 6. 106 vs. 100. Paliło to przktycznie tyle samo, co 1.6, bo miało starszy system sterowania,

> wtryski benzyny były identyczne, więc i te od gazu powinny się wyrabiać tu i tu.

> Zawsze możesz zadzwonić na infolinię AC. Są na tyle mili, że powinni Ci powiedzieć, co nada się do

> Twojego wozu.

Przyjada czarne, rozmawialem ze sprzedawca i wg niego czarne (do mocy silnika), wg AC, niby czerwone, ale mowili oew problemach z mnoznikiem i schodzeniem z cisnieniem na reduktorze, a to moze Alaska nie unieść.

Mam nadzieje, ze te czarne beda robily, dam znac jak wyszlo po montazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hany wrzucone, szczesliwie się złożyło, ze przy okazji robiłem tez uszczelkę pokrywy zaworów, co pozwoliło zamontować je w fajny sposób, aczkolwiek teraz coś zrobić przy wtryskach graniczy z cudem i trzeba by ściągać pokrywę smile.gif

Docięty (wycięty kawałek) uchwyt linki gazu i do niego dorobiony uchwyt dla listwy.

zdjcie0055m.jpg

z pokrywą jest tak, że wężyków praktycznie nie widać (na pokrywę jeszcze przychodzi plastikowa osłona):

zdjcie0059gl.jpg

W porównaniu z poprzednim stanem, wężyki gazowe są krótsze o ~5cm.

Pytania/problemy:

- jaki typ wtryskiwacza wybrać, Hana nie ma na lisie (wybrałem Matrix i na nim ustawiłem mapę)

- czy czasy wtrysku lpg maja być tak wysokie w porównaniu do benzyny?

- przy pełnym bucie (obroty ok 5-6tys) pojawił się komunikat w błędach " Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte. Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu.

- praca wtrysków wyraźnie słyszalna, ten typ tak ma?

hana033.jpg

mnoznik tak wyszedl (hana czarne)

hana011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - jaki typ wtryskiwacza wybrać, Hana nie ma na lisie (wybrałem Matrix i na nim ustawiłem mapę)

keihin - tak zalecali tam gdzie je kupowałem i tak zaznaczyłem.

> - czy czasy wtrysku lpg maja być tak wysokie w porównaniu do benzyny?

> - przy pełnym bucie (obroty ok 5-6tys) pojawił się komunikat w błędach " Wtryskiwacze gazowe

> całkowicie otwarte. Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu.

jeśli ciśnienie nie poleciało za bardzo w dół przy tych obrotach to po prostu je nieco zwiększ - to skróci czasy wtrysku lpg.

jeśli spadło - szukaj przyczyny spadku ciśnienia.

> - praca wtrysków wyraźnie słyszalna, ten typ tak ma?

no ciche to one nie są.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - czy czasy wtrysku lpg maja być tak wysokie w porównaniu do benzyny?

> - przy pełnym bucie (obroty ok 5-6tys) pojawił się komunikat w błędach " Wtryskiwacze gazowe

> całkowicie otwarte. Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu.

Ciśnienie nieco do góry, np na 1.15 i kalibracja jeszcze raz. Przy pełnym bucie ciśnienie nie leci na pysk? Może Alaska nie obrabia dobrze z ciśnieniem, czasy wtrysków lecą do góry i już jest zapętlenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> keihin - tak zalecali tam gdzie je kupowałem i tak zaznaczyłem.

ok.gif

> jeśli ciśnienie nie poleciało za bardzo w dół przy tych obrotach to po prostu je nieco zwiększ - to

> skróci czasy wtrysku lpg.

> jeśli spadło - szukaj przyczyny spadku ciśnienia.

podniosłem do 1,15, spadki sa do ok 0,85, przy pełnym bucie blad sie pojawia, a sonda idzie bogato, dopiero przy odcince spada (wiadoma sprawa).

Mapa praktycznie bez korekt, po autokalibracji tak sie ulozyla.

hana0111.jpg

hana0222.jpg

Na poprzednich ustaweniach (z posta wyzej) rano szarpal na zimnym, czy to co teraz zmienilem (na Kehin, cisnienie) bedzie mialo wplyw na poprawe porannej jazdy?

MJ rano nie dawaly rady, stad pomysl na Hana.

Edit

sprawdzilem teraz i tez na zimno sie dławi. Ustawione bylo 35st na przelaczenie

Edit 2

Jak rano szarpalo na MJ to mowilo sie, ze potrzebne szybsze wtryski, jak na Hanach szarpie to zaczalem sie niepokoic.

Cyknąłem przy okazji fotke gdzie są nawierty w kolektorze.

Nie są spod kata, ale bardzo blisko głowicy. Tragedia i winowajca, czy nie najgorzej i mimo tego działać powinno to wszystko?

zdjcie0054i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok teraz widzę.

Jeśli 4, to chyba masz możliwość zrobienia korekty od temperatury gazu? Może to załatwiłoby sprawę szarpania po przełączeniu?

Jeśli chodzi o nawierty kolektora, to jeśli nie są "pod prąd" to nie powinny robić problemu. Z resztą szarpanie na zimnym silniku, to chyba nie jest objaw z tym związany. Bardziej chyba jakiś dziwny przebieg mnożnika, a u Ciebie wygląda to raczej normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok teraz widzę.

> Jeśli 4, to chyba masz możliwość zrobienia korekty od temperatury gazu? Może to załatwiłoby sprawę

> szarpania po przełączeniu?

Patrzac na program nie widzialem takiego czegos, chyba, ze nie bardzo wiem o czym mowa.

Majac MJ, zeby uniknac szarpniec zwiekszylem temp przelaczania i zjechalem z mnoznikiem w okolicach biegu jalowego (co powodowalo brak pokrywania map w tym zakresie), ale to bylo "leczenie" sytuacji slabych wtryskow.

Tutaj przy zgranej mapie szarpie, nie wiem czy te czasy wtrysku nie są za wysokie (?) i jeśli tak to dlaczego.

> Jeśli chodzi o nawierty kolektora, to jeśli nie są "pod prąd" to nie powinny robić problemu. Z

> resztą szarpanie na zimnym silniku, to chyba nie jest objaw z tym związany. Bardziej chyba

> jakiś dziwny przebieg mnożnika, a u Ciebie wygląda to raczej normalnie.

Tez tak myślę.

Zebym mial kogos konkretnego w okolicach to bym oddal auto, ale boje sie, ze skoro samemu (z Wami) nie idzie juz na drugiej listwie to tez gaziarz nie nic zdziala frown.gif

edit

zwiekszanie cisnienia reduktora obniza mnoznik i zmniejsza czasy wtrysku?

Moze w ta strone probowac? Widzialem mapy Daewoo (tak mi cos świta) z cisnieniami nawet 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrzac na program nie widzialem takiego czegos, chyba, ze nie bardzo wiem o czym mowa.

Możesz mieć jakiś stary firmware, albo program diagnostyczny w tej wersji tego nie udostąpniał. Na początek sugeruję ściągnąć nowy program. Koło mapy/odchyłki powinna pojawić się zakładka Korekcja Temp. Do tego widzę, że masz wyłączone podgrzewanie wtryskiwaczy. Ja z tego korzystam (pojedyncze Matrixy HS) i w połączeniu z korekcją temperatury gazu jest gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mieć jakiś stary firmware, albo program diagnostyczny w tej wersji tego nie udostąpniał. Na

> początek sugeruję ściągnąć nowy program. Koło mapy/odchyłki powinna pojawić się zakładka

> Korekcja Temp.

Soft chyba ostatni jak jest, pamietam, ze kiedys sie aktualizowal.

Wczoraj wlasnie podlaczylem sie pod centralke w zasiegu sieci i nie chcial sie aktualizowac, a jesli bylby nowszy to by wywalil komunikat.

> Do tego widzę, że masz wyłączone podgrzewanie wtryskiwaczy. Ja > z tego korzystam

> (pojedyncze Matrixy HS) i w połączeniu z korekcją temperatury gazu jest gitara.

było wlaczone, roznicy nei widzialem, wlaczyc zawsze moge.

Zarzuce watek na forum AC, moze cos podpowiedza, mam niby warsztat partnerski AC w miescie, ale raz im dalem auto na MJ z tym samym problemem, niby cos robili, ale nic sie nie zmienilo, nie mowili, ze cos trzeba zmienic, poprawic itd, po prostu oddali auto, ze niby zrobionewiec tacy z nic partnerzy AC ze ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podniosłem do 1,15, spadki sa do ok 0,85, przy pełnym bucie blad sie pojawia, a sonda idzie bogato,

Masz strasznie krótkie czasy wtrysków - jeżeli ma wtrysk full-group to w stag4 jest opcja rzadszego włączania wtryskiwaczy lpg. Włączenie funkcji powoduje włączanie wtryskiwaczy lpg np. na 2x dłuższy czas, ale za to 2x rzadziej - przy dłuższym czasie wtrysku dokładność dawkowania jest znaczenie lepsza, a w i wtryskiwacze dłużej pożyją. 2ms dla wtryskiwaczy lpg to bardzo mało - dokładność nie jest zbyt imponująca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz strasznie krótkie czasy wtrysków - jeżeli ma wtrysk full-group to w stag4 jest opcja rzadszego

> włączania wtryskiwaczy lpg. Włączenie funkcji powoduje włączanie wtryskiwaczy lpg np. na 2x

> dłuższy czas, ale za to 2x rzadziej - przy dłuższym czasie wtrysku dokładność dawkowania jest

> znaczenie lepsza, a w i wtryskiwacze dłużej pożyją. 2ms dla wtryskiwaczy lpg to bardzo mało -

nie bardzo to ogarniam, rozumiem.

> dokładność nie jest zbyt imponująca ...

chodzi o "rozstrzal" na mapie wtrysku?

Martwi mnie to uciekanie przy minimalnym obciazeniu, wystepowalo tez na MJ. Przy takim ni to gazie ni to odpuszczeniu wystepuje. Moze to cos z EGRem jest?

Nie wiem, w ktora strone pojsc z tym wszystkim.

edit

umówiłem sie na jutro w ASO na diagnostyke silnika, moze wyjdzie jakis EGR albo MAP kulejacy, albo sam nie wiem co, bo pomimo tego szarpania widze, ze wlasnie wtrysk ucieka tez na benzynie (moze ma cos wspolnego z tym szarpaniem rano, nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Soft chyba ostatni jak jest, pamietam, ze kiedys sie aktualizowal.

> Wczoraj wlasnie podlaczylem sie pod centralke w zasiegu sieci i nie chcial sie aktualizowac, a

Ja spróbowałbym ściągnąć ze strony AC, to co na niej jest obecnie - wersja 7. coś.

Stag 4 miał korektę po temperaturze. No chyba, że od dłuższego czasu tkwię w błędzie. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja spróbowałbym ściągnąć ze strony AC, to co na niej jest obecnie - wersja 7. coś.

> Stag 4 miał korektę po temperaturze. No chyba, że od dłuższego czasu tkwię w błędzie.

ale to 7... to wersja oprogramowania do obslugi, a nie sterownika.

Czyli tak jak teraz, sterownik 6.7 a oprogramowanie do obsługi 6.0.0.37

W sumie tego z 7.. te zmam, ale nie instalowalem jeszcze, chyba, ze tam sie pojawi, a sterownik ma ale nie mozna bylo do tej pory tego wykorzystac, ooo, sprawdze:)

edit

Wgralem nowy program, sterownik zawiera sie w nim, zaktualizowal sie i jest korekta po temp i po obrotach waytogo.gif

Jedynie jeszcze nie kumam tego smile.gif i nie wiem czy znajde czas by to rozkminiac.

Jak mozesz to podpowiedz co i jak sie tam robi, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to tez jest ok, czy cos nie tak (mapka z MJ, ale wystepuje tez teraz)

A to mi wygląda na jakieś błędy podciśnienia ...

Oj to chyba nie jest normalne ...

Nieszczelny dolot, błędy w czujniku podciśnienia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo to ogarniam, rozumiem.

Jest taka opcja w stag4 - nie pamiętam gdzie - której włączenie powoduje, że wtryskiwacze lpg będą podawać lpg 2x lub nawet 4x rzadziej, ale za to czas podawania będzie dłuższy, a więc i ilość podanego lpg będzie bliższa prawidłowej.

Przy wtrysku full-group na jeden pełny cykl pracy silnika wtryskiwacze benzyny włączane są 4 razy bo niezależenie od cylindra i tak wszystkie leją na raz - zawsze.

Przy włączonej tej opcji wtryski lpg otwierają się np. 2x na cały cykl pracy silnika zamiast 4x, ale za to czas otwarcia będzie 4ms zamiast 2ms ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to mi wygląda na jakieś błędy podciśnienia ...

> Oj to chyba nie jest normalne ...

> Nieszczelny dolot, błędy w czujniku podciśnienia ...

W Daewoo z ITMS-6F (półsekwencja) jest coś takiego jak wtrysk asynchroniczny i to nie jest nienormalne. Chyba przy wyjściu z cut-off, ktoś wymyślił, że czas normalnego wtrysku półsekwencyjnego robiłby się krótki, więc grupowane są dwa.

I teraz tak sobie kombinuję, że to może być odpowiedź, dlaczego w Daewoo nie bardzo działa grupowanie wtrysków z półsekwencji na sekwencję przez Staga, które zgłaszał jeden z Kolegów. Jeśli to, co napisałem wyżej jest prawdą, wtedy zamiast wypadać 1 wtrysk na cykl w trybie asynchronicznym, wypadałby 1 na dwa cykle, co z wiadomych względów nie byłoby za korzystne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W "4" możesz mieć aktywną tylko temperaturę, bo RPM był dopiero w plusie, ale to i tak już coś

> powinno dać.

Nie odpuscilem, po pracy podlaczylem sie i 1,5h jazdy, az zrobilo sie ciemno, ja zglodnialem i wyjezdzilem caly gaz grinser006.gif

Na nowym sofcie zupelnie inaczej sie wszystko poukladalo, ciezko mi bylo mapy zestroic confused.gif

Nic nie bylo zmieniane, tylko zmiana softu, autokalibracja i jazda.

Wyniki:

clipboard01cvi.jpg

clipboard03xn.jpg

clipboard04q.jpg

Ta wersja oprogramowania jakby miala inne zalozenia, bo zupelnie inaczej sie mapa ułożyła patrzac na poprzednia, przy innym ulozeniu mnoznika.

Zauwazylem tez, ze puknty na mapie sie rzadziej rysuja, w mniejszej ilosci, nie widac tez tych "uciekających" co wyzej pokazalem, nie znaczy, ze wtrysk tam nie uciekal, bo uciekal, ale nie "narysowalo sie to" albo narysowalo i znikalo.

Patrzac teraz na mape to jesli dobrze rozumiem, to musze spowrotem zjechac z cisnieniem, to sie mnoznik podniesie i bede mogl wyregulowac tak by pokryc mapy?

Kolejna rzecz to ta korekcja przy temperaturze, mam sciagnac w dol przy zakresie gdzie szarpie? np:

clipboard02glu.jpg

PS

na screenach nie pracuje na LPG, bo juz nie bylo paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spróbowałbym tak.

1. Ustawić korektę temp na zero.

2. Zmniejszyć delikatnie ciśnienie.

3. Skalibrowac możliwie dokładnie instalację na silniku i reduktorze rozgrzanym do ustabilizowanej temperatury roboczej.

4. Przy następnym zimnym rozruchu ustawić korektę po temperaturze w zależności od potrzeb. U mnie akurat jest dodatnia (Matrix). Będziesz widział po lambdzie po przełączeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... chodzi o "rozstrzal" na mapie wtrysku? ...

Nie, raczej o to jakie są czasy otwarcia i zamknięcia wtryskiwaczy lpg. Jak można dokładnie dawkować lpg przy czasie wtrysku 2ms, skoro otwarcie trwa np. 1,7ms a zamknięcie 1ms ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja spróbowałbym tak.

> 1. Ustawić korektę temp na zero.

> 2. Zmniejszyć delikatnie ciśnienie.

> 3. Skalibrowac możliwie dokładnie instalację na silniku i reduktorze rozgrzanym do ustabilizowanej

> temperatury roboczej.

> 4. Przy następnym zimnym rozruchu ustawić korektę po temperaturze w zależności od potrzeb. U mnie

> akurat jest dodatnia (Matrix). Będziesz widział po lambdzie po przełączeniu

Jutro cdn. ok.gif

Skubany nie chcial mi sie zgarzac w czasie jazdy powy 80 kilku st. Po zatrzymaniu max 84 widzialem, albo ten czujnik cos swiruje, albo nie wiem, bo wskaznik w aucie stoi jak sosna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, raczej o to jakie są czasy otwarcia i zamknięcia wtryskiwaczy lpg. Jak można dokładnie

> dawkować lpg przy czasie wtrysku 2ms, skoro otwarcie trwa np. 1,7ms a zamknięcie 1ms ...

znaczy sie co mam robic? wink.gif

> Typ sterowania wtrysku - sekwencyjny ...

> Wygląda jakby ustawił to o czym pisałem wcześniej ...

kiedys, gdzies, tutaj chyba, pisano mi, zebym ustawial wlasnie jako sekwencja, tez chyba inne lanki i nubiry fruwaly na takim ustawieniu, sam juz nie wiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, raczej o to jakie są czasy otwarcia i zamknięcia wtryskiwaczy lpg. Jak można dokładnie

> dawkować lpg przy czasie wtrysku 2ms, skoro otwarcie trwa np. 1,7ms a zamknięcie 1ms ...

2 ms to czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny i to jest prawidłowe dla silnika 1,6 w Nubirze. Czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych ma 3,2 ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie co mam robic?

> kiedys, gdzies, tutaj chyba, pisano mi, zebym ustawial wlasnie jako sekwencja, tez chyba inne lanki

> i nubiry fruwaly na takim ustawieniu, sam juz nie wiem ...

Jesli program gazowy ma ustawienia - półsekwencja- to tak ustaw. U siebie NU 1,6 -inna instalacja - mam ustwienia półsekwencja na LPG. Czasy wtrysku sa podobne jak u Ciebie na LPG I Pb.

Miałem problem z szarpaniem silnika i winnym był MAP sensor gazowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli program gazowy ma ustawienia - półsekwencja- to tak ustaw. U siebie NU 1,6 -inna instalacja -

> mam ustwienia półsekwencja na LPG.

Ale Ty masz chyba inną instalację niż Stag, więc takie ustawienia nie muszą oznaczać tego samego. hmm.gif

Przy szybkich wtryskach, jakimi są niewątpliwie Hany, powinno to robić na ustawieniu sekwencja, czyli jeden impuls wtrysku benzyny - jeden wtrysk gazu.

Tak BTW w nowym programie powinna być już możliwość wybrania wtryskiwacza Hana. Nie wiem natomiast, czy to coś zmieni, poza samopoczuciem oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> Przy szybkich wtryskach, jakimi są niewątpliwie Hany, powinno to robić na ustawieniu sekwencja,

> czyli jeden impuls wtrysku benzyny - jeden wtrysk gazu.

Problem w tym że sterownik Pb ''generuje dwa wtryski''

Jeden w suwie wydechu drugi w suwie ssana.

Jak to zamienić na ''jeden gazowy'' przy ustawieniu sterownika LPG na 'sekwencję'' hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 ms to czas otwarcia wtryskiwaczy benzyny i to jest prawidłowe dla silnika 1,6 w Nubirze. Czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych ma 3,2 ms.

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy ...

Podczas otwarcia wtryskiwacza istotne są 3 parametry:

1. czas otwierania

2. czas kiedy jest otwarty

3. czas zamykania

Jeżeli czas otwierania wtryskiwaczy lpg jest np. 1,7ms a czas zamykania jest 1ms, to czas kiedy "ma być" otwarty przez np. 3,2ms to jest łączny czas z pkt. 1,2,3 - więc dokładność jest mała w porównaniu z sytuacją kiedy czas kiedy "ma być" otwarty np. przez 6,4ms - czyli tyle ile miałby gdyby ustawić staga4 na symulację pełnej sekwencji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym że sterownik Pb ''generuje dwa wtryski''

> Jeden w suwie wydechu drugi w suwie ssana.

> Jak to zamienić na ''jeden gazowy'' przy ustawieniu sterownika LPG na 'sekwencję''

Jakie masz ustawienia w opcji "Typ ster. wtrysku"?

Chyba tym trzeba się pobawić, tak żeby czasu wtrysku lpg były 2x rzadziej i były 2x dłuższe niż benzyny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy się dobrze rozumiemy ...

Raczej tak.

> Podczas otwarcia wtryskiwacza istotne są 3 parametry:

> 1. czas otwierania

> 2. czas kiedy jest otwarty

> 3. czas zamykania

Czyli

okres (zwany czasem trwania impulsu) od 1,5 ms do 10 ms.

> Jeżeli czas otwierania wtryskiwaczy lpg jest np. 1,7ms a czas zamykania jest 1ms, to czas kiedy "ma

> być" otwarty przez np. 3,2ms to jest łączny czas z pkt. 1,2,3 - więc dokładność jest mała w

> porównaniu z sytuacją kiedy czas kiedy "ma być" otwarty np. przez 6,4ms - czyli tyle ile

> miałby gdyby ustawić staga4 na symulację pełnej sekwencji ...

Możliwe że tak jest - nie kwestionuję tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> Problem w tym że sterownik Pb ''generuje dwa wtryski''

> Jeden w suwie wydechu drugi w suwie ssana.

Jeden na pracy, drugi na dolocie, ale mniejsza o to. Genralnie są dwa przestawione o 360 deg.

> Jak to zamienić na ''jeden gazowy'' przy ustawieniu sterownika LPG na 'sekwencję''

W Stagu jest taka opcja, że robi po prostu co drugi (półsekwencja) sumując dwa impulsy benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden na pracy, drugi na dolocie, ale mniejsza o to. Genralnie są dwa przestawione o 360 deg.

ok.gif

> W Stagu jest taka opcja, że robi po prostu co drugi (półsekwencja) sumując dwa impulsy benzynowe.

To przy czasie wtrysku 2,2ms Pb czas wtrysku LPG powinien być nie 3,2 jak na screenie a bliżej 4ms.Czy tak?

Są jakieś współczynniki do ''ręcznej'' korekcji czasów wtrysku na LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To przy czasie wtrysku 2,2ms Pb czas wtrysku LPG powinien być nie 3,2 jak na screenie a bliżej 4ms.Czy tak?

Dokładnie tak, może nie tyle co do wartości, ale zasada jest właśnie taka.

> Są jakieś współczynniki do ''ręcznej'' korekcji czasów wtrysku na LPG?

Można ręcznie skorygować każdy z wtryskiwaczy oddzielnie, ale jeżeli nie ma różnic w wydajności pomiędzy wtryskiwaczami to nie jest to potrzebne. Podczas kalibracji komputer lpg dobiera czasy sam. Potem trzeba ewentualnie skorygować mnożnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sie gubie w tym wszystkim wink.gif

Wiem, zeby podmienic MAPa gazowego, na AC mi diagnozuja uklad zaplonowy, ze przewody i swiece ok to cewka do przegladniecia.

Ni ewiem cyz cos to podpowie, ale nagralem filmik zachowania sie wtrysku na zimnym, w trakcie wlasnie tego dlawienia. Laduje sie na YT, udostepnie niedlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz sie gubie w tym wszystkim

> Wiem, zeby podmienic MAPa gazowego, na AC mi diagnozuja uklad zaplonowy, ze przewody i swiece ok to

> cewka do przegladniecia.

Może być i tak, ale czemu taki MAP miałby robić jajo na zimnym? Bardziej układ zapłonowy, tyle tylko, że problemy z nim wychodza raczej na ciepłym niż na zimnym, więc ja dalej typuję to jako problem z mieszanką.

Jakie rejestrujesz wskazania lambdy po przełączeniu na LPG podczas tego dławienia?

> Ni ewiem cyz cos to podpowie, ale nagralem filmik zachowania sie wtrysku na zimnym, w trakcie

> wlasnie tego dlawienia. Laduje sie na YT, udostepnie niedlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie rejestrujesz wskazania lambdy po przełączeniu na LPG podczas tego dławienia?

> > wlasnie tego dlawienia. Laduje sie na YT, udostepnie niedlugo.

Trwa chwile, wiec nie zauwazam nic specjalnego, po ulamku sekundy idzie bogato, ale wtedy wchodzi na obroty.

Laduje wlasnie na YT filmiki, ktore nakrecilem jezdzac na benzynie i gazie, bo dal mi do myslenia ten temat z zaplonem.

Dodam (nie wiem czy pisalem), ze na cieplo, w momentach "uciekania" wtrysku (na beznynie i na lpg to sie dzieje) jest minimalne szarpniecie (jak np wywalone poduszki silnika), a moze inaczej, nie idzie idealnie plynnie, na filmach bedzie to widac, wtedy wtrysk ucieka w to miejsce co wyzej bylo zaznaczone. Wejscie i wyjscie z tego miejsca nie jest plynne.

Bylem na komputerze w ASO, przelecial wsio, wszystko wygladalo ok, kazdy czujnik, parametry sa ok, nie widzial nic do czego moglby sie doczepic (patrzone na cieplym silniku).

Nie myslac za dlugo, zamowilem cewke w IC i jutro odbieram, jesli to nie ona to sie wkur.. zdenerwuje w sensie grinser006.gif

filmiki:

benzyna

lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marne to pocieszenie, ale Twój przypadek nie jest jedyny. W Nubirze 2.0 brata (ten sam sterownik silnika) ze stagiem 300 i wtryskami REGFAST (wiem nie ta półka) też szarpie przy wyjściu z cut-off. Przy zdecydowanym dodaniu gazu szarpnięcie jest takie, jakby ktoś w tyłek wjechał. Przy delikatnym też szarpnie, ale ledwie wyczuwalne. Nic z tym nie robiłem.

Ewentualnie możesz sprawdzić, czy odłączenie EGR coś poprawi. Wbrew pozorom ma on związek z częstszą pracą sterownika w trybie fullgroup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marne to pocieszenie, ale Twój przypadek nie jest jedyny. W Nubirze 2.0 brata (ten sam sterownik

> silnika) ze stagiem 300 i wtryskami REGFAST (wiem nie ta półka) też szarpie przy wyjściu z

> cut-off. Przy zdecydowanym dodaniu gazu szarpnięcie jest takie, jakby ktoś w tyłek wjechał.

> Przy delikatnym też szarpnie, ale ledwie wyczuwalne. Nic z tym nie robiłem.

dokladnie, mniej wiecej to samo sie dzieje u mnie, choc mysle, ze lagodniej wyczuwalne niz opisales grinser006.gif

> Ewentualnie możesz sprawdzić, czy odłączenie EGR coś poprawi. Wbrew pozorom ma on związek z

> częstszą pracą sterownika w trybie fullgroup.

odlaczalem go, bez zmian.

Mam nadzieje, ze nowa cewka cos pomoze, bo faktyczni emoze miec to zwiazek.

Kiedys zauwazylem, ze po zmianie swiec i przewodow zaczal pracowac plynnie jak nigdy, az sie zdziwilem, ale... trwalo to krotko, bo albo nastepnego dnia, albo jeszcze tego samego wrocilo do lekkich szarpniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.