ArekWolf Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Po wielu miesiącach doszedłem... w końcu o co chodzi z hałasującą prawą stroną. Wszystko zapowiada że to łożysko podpory półosi woła o wymianę. Czy ktoś już przerabiał temat, ile roboty z tym jest i może jakiś punkt po punkcie co i jak zrobić aby nic nie zepsuć Wiem że łożysko na podporze ma wymiary: 35 x 62 x 20, np SKF 63007-2RS1, zamówiłem nawet takie z Alledrogo za całe 10 zł, ale okazało się że to MGK i zastanawiam się czy to montować czy kupić faktycznie FAG, SKF, albo SNRa. Czy zdjęcie podpory wiąże się ze spuszczeniem oleju ze skrzyni biegów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 ja wymieniłem na FAG, babraniny przy tym sporo, trzeba wypiąc półoś, zdjąć zwrotnicę, jak się "spężysz" to zdążysz zaślepić otwór w skrzyni po półosi i oleju nie musisz spuszczać. potrzebny kanał lub podnośnik, z tego powodu oddałem do mechanika, auto oddali po 8 godzinach,a robiły dwie osoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Miałem nadzieję że można odkręcić jedynie wspornik podpory a półoś pośrednią która wchodzi do skrzyni zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Chciałbym się zająć wymianą tego łożyska, czy ktoś umiałby napisać w paru zdaniach co trzeba robić po kolei, pomijając demontaż śrub i elementów przy kole ? Czy na wieloklinie przy wejściu do skrzyni biegów jest zabezpieczenie segerowskie i trzeba wybijać półoś z wieloklinu? Jak już będę miał podporę wraz z półośką, jak poradzę sobie z wymianą łożyska ? Potrzebna będzie prasa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Podpora powinna zostać na aucie, wyjmujemy półoś z łożyskiem i z blachą do której jest przykręcona podpora . Wieloklin jest zabezpieczony segerem. U mnie łożysko wyszło bez żadnych problemów a zbicie z półosi nie stanowiło problemu wystarczyło stukać młotkiem bez żadnych narządzi specjalistycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Dzięki za przydatne info! Rozumiem że wybijam samą półoś ze skrzyni oraz z podpory i ją wyciągam? Gdzie jest ta blacha do której przykręcona jest podpora ? Tutaj zdjęcie naszej półośki wraz z podporą ( zdjęcie z netu ): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 Podpora zostaje przy silniku jedynie wyjmujemy podporę poduszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > Dzięki za przydatne info! > Rozumiem że wybijam samą półoś ze skrzyni oraz z podpory i ją wyciągam? > Gdzie jest ta blacha do której przykręcona jest podpora ? > Tutaj zdjęcie naszej półośki wraz z podporą ( zdjęcie z netu ): jak juz podwiniesz rekawy to nie zapomnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 > jak juz podwiniesz rekawy to nie zapomnij Oczywiście że będzie dokumentacja fotograficzna Wczoraj zajmowałem się tylko rewitalizacją przegubu bo spadła mi opaska zaciskowa, założyłem nową opaskę i wyczyściłem dokładnie przegub zalewając go nowym smarem. Dziś będę robił te łożysko podpory. Tam tuż za kielichem są 3 śruby z blachą o którym wspominał kolega, to o tą blachę chodziło ? Po odkręceniu tejże blachy od podpory półosi, odkręcam jeszcze podporę poduszki silnika ? Stukam gumowym młotkiem w podporę tak aby wyskoczyła z wieloklinu na skrzyni biegów i wymuję półoś razem z łożyskiem z podpory. Dobrze myślę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 > Oczywiście że będzie dokumentacja fotograficzna > Wczoraj zajmowałem się tylko rewitalizacją przegubu bo spadła mi opaska zaciskowa, założyłem nową > opaskę i wyczyściłem dokładnie przegub zalewając go nowym smarem. > Dziś będę robił te łożysko podpory. > Tam tuż za kielichem są 3 śruby z blachą o którym wspominał kolega, to o tą blachę chodziło ? TAK > Po odkręceniu tejże blachy od podpory półosi, odkręcam jeszcze podporę poduszki silnika ? TAK > Stukam gumowym młotkiem w podporę tak aby wyskoczyła z wieloklinu na skrzyni biegów i wymuję półoś > razem z łożyskiem z podpory. Tak > Dobrze myślę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Niestety poddałem się. Za chiny ludowe nie mogłem ruszyć śrub koło blachy za kielichem. Po założeniu nowej osłony na przegubie, po przyjeździe do domu, okazało się że opaska znowu spadła i widać bebechy Chyba auto odwiedzi doktorka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 no przecież pisałem że dwaj mechanicy walczyli z tym 8 godzin ale brawo za próbę. sam sie pddałem po oblukaniu problemu od spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 Foto może będzie pomocne blach za podporą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski1982asia Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 Foto zdemontowane łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Tnx waski1982 za wsparcie. Łożysko wymienione................. i jak świergoliło tak świergoli Poddaje sie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Czy trzeba odkręcić przegub od zwrotnicy, czy po odłączeniu końcówki wahacza rozłączyć na przegubie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.