meteorrr Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Problemy są z grzaniem - strona kierowcy grzeje prawidłowo lecz druga chłodzi / mrozi - choć czasem zdaży się tak, że wszystko działa jak należy Jeśli odpalam auto z rana to przez kilka minut słychać jakieś trzaskanie (przekażników? jakiś mieszaczy?) z okolic sterowania klimą. Po puszczeniu pełnego nawiewu - nie ma jednostajnego strumienia tylko faluje - od bardzo mocnego do bardzo słabego. Na dodatek widać że w rytm prędkości wiatraka przygasa podświetlenie klimatronika i nawet świateł przednich. Po jakimś czasie - np. kilka minut - strumień powietrza się normuje. Kalibracja (kilkukrotna) klimatronika nic nie pomogła i nie wykazała błędów. Podłączyłem ELMa i wykazał takie błędy: B1909 - Right mixing actuator B1907 - Feet/vent flap actuator B1927 - Pollution sensor Co może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Przygasanie świateł i dźwięki przekaźników wskazują, że posiadasz nagrzewnicę elektryczną PTC. Co do błędów i zimnego nawiewu z prawej strony to wskazuje błąd mieszacza prawego oraz aktywatora nawiewu na stopy. Spróbuj zrobić kalibrację : włącz zapłon i wciśnij równocześnie na kilka sekund przyciski AUTO i MONO. Jak puścisz to pojawi się pewnie komunikat 00:02 (oznacza kalibrację w toku) - poczekaj do końca kalibracji i zwróć uwagę czy po prawej stronie będzie migał komunikat 01 lub 02. Jeżeli nic nie będzie migało to znaczy, że aktywatory "sprawne" i tylko się przycinają - da się przeczyścić w większości przypadków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meteorrr Napisano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 > Przygasanie świateł i dźwięki przekaźników wskazują, że posiadasz nagrzewnicę elektryczną PTC. > Co do błędów i zimnego nawiewu z prawej strony to wskazuje błąd mieszacza prawego oraz aktywatora > nawiewu na stopy. > Spróbuj zrobić kalibrację : włącz zapłon i wciśnij równocześnie na kilka sekund przyciski AUTO i > MONO. > Jak puścisz to pojawi się pewnie komunikat 00:02 (oznacza kalibrację w toku) - poczekaj do końca > kalibracji i zwróć uwagę czy po prawej stronie będzie migał komunikat 01 lub 02. > Jeżeli nic nie będzie migało to znaczy, że aktywatory "sprawne" i tylko się przycinają - da się > przeczyścić w większości przypadków. Dzięki za rady. W końcu wiem dlaczego tak podejrzanie szybko wiało mi ciepłym powietrzem w kabinie Kalibracja wykazuje 00:00. Czy czyszczenie aktywatorów to coś w miarę prostego, czy trzeba rozbebeszyć cały kokpit? Żadnego manuala chyba nie mamy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 > Dzięki za rady. > W końcu wiem dlaczego tak podejrzanie szybko wiało mi ciepłym powietrzem w kabinie > Kalibracja wykazuje 00:00. Czyli nie wyłapuje stałego błędu i aktywator działa w pełnym zakresie - problem będzie w "zacinaniu" się potencjometru. Ja czyściłem mieszacze kontaktspray'em i pomogło 2m-ce bez awarii > Czy czyszczenie aktywatorów to coś w miarę prostego, czy trzeba rozbebeszyć cały kokpit? > Żadnego manuala chyba nie mamy? Trochę gimnastyki ale daje radę - może <ten temat> Ci trochę pomoże i nakieruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Z wymiana aktywatora po stronie pasazera nie jest juz tak latwo jak z pozostalymi trzema KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.