Skocz do zawartości

Problemy z klimą automatyczną


meteorrr

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy są z grzaniem - strona kierowcy grzeje prawidłowo lecz druga chłodzi / mrozi - choć czasem zdaży się tak, że wszystko działa jak należy

Jeśli odpalam auto z rana to przez kilka minut słychać jakieś trzaskanie (przekażników? jakiś mieszaczy?) z okolic sterowania klimą. Po puszczeniu pełnego nawiewu - nie ma jednostajnego strumienia tylko faluje - od bardzo mocnego do bardzo słabego. Na dodatek widać że w rytm prędkości wiatraka przygasa podświetlenie klimatronika i nawet świateł przednich. Po jakimś czasie - np. kilka minut - strumień powietrza się normuje.

Kalibracja (kilkukrotna) klimatronika nic nie pomogła i nie wykazała błędów.

Podłączyłem ELMa i wykazał takie błędy:

B1909 - Right mixing actuator

B1907 - Feet/vent flap actuator

B1927 - Pollution sensor

Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygasanie świateł i dźwięki przekaźników wskazują, że posiadasz nagrzewnicę elektryczną PTC.

Co do błędów i zimnego nawiewu z prawej strony to wskazuje błąd mieszacza prawego oraz aktywatora nawiewu na stopy.

Spróbuj zrobić kalibrację : włącz zapłon i wciśnij równocześnie na kilka sekund przyciski AUTO i MONO.

Jak puścisz to pojawi się pewnie komunikat 00:02 (oznacza kalibrację w toku) - poczekaj do końca kalibracji i zwróć uwagę czy po prawej stronie będzie migał komunikat 01 lub 02.

Jeżeli nic nie będzie migało to znaczy, że aktywatory "sprawne" i tylko się przycinają - da się przeczyścić w większości przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przygasanie świateł i dźwięki przekaźników wskazują, że posiadasz nagrzewnicę elektryczną PTC.

> Co do błędów i zimnego nawiewu z prawej strony to wskazuje błąd mieszacza prawego oraz aktywatora

> nawiewu na stopy.

> Spróbuj zrobić kalibrację : włącz zapłon i wciśnij równocześnie na kilka sekund przyciski AUTO i

> MONO.

> Jak puścisz to pojawi się pewnie komunikat 00:02 (oznacza kalibrację w toku) - poczekaj do końca

> kalibracji i zwróć uwagę czy po prawej stronie będzie migał komunikat 01 lub 02.

> Jeżeli nic nie będzie migało to znaczy, że aktywatory "sprawne" i tylko się przycinają - da się

> przeczyścić w większości przypadków.

Dzięki za rady.

W końcu wiem dlaczego tak podejrzanie szybko wiało mi ciepłym powietrzem w kabinie smile.gif

Kalibracja wykazuje 00:00.

Czy czyszczenie aktywatorów to coś w miarę prostego, czy trzeba rozbebeszyć cały kokpit?

Żadnego manuala chyba nie mamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za rady.

> W końcu wiem dlaczego tak podejrzanie szybko wiało mi ciepłym powietrzem w kabinie

> Kalibracja wykazuje 00:00.

Czyli nie wyłapuje stałego błędu i aktywator działa w pełnym zakresie - problem będzie w "zacinaniu" się potencjometru. Ja czyściłem mieszacze kontaktspray'em i pomogło smile.gif 2m-ce bez awarii wink.gif

> Czy czyszczenie aktywatorów to coś w miarę prostego, czy trzeba rozbebeszyć cały kokpit?

> Żadnego manuala chyba nie mamy?

Trochę gimnastyki ale daje radę ok.gif - może <ten temat> Ci trochę pomoże i nakieruje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.