przemty Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Ponieważ łożysko wyciskowe po puszczeniu pedału sprzęgła szumi jak oszalałe, na drugim i trzecim biegu jak jadę pod górkę delikatnie szarpie autem jakby dostawało drgawek będę zmuszony wymienić kompletne sprzegło. Czy jest ktos mi w stanie powiedzieć czy u mnie jest możliwość wymiany łozyska, tarczy i tarczy dociskowej bez wyciągania skrzyni? Z tego co kojarzę to przy kole zamachowym garnkowym trzeba wyjmować skrzynię, tylko: - jak wygląda koło garnkowe EDIT:to już udało mi się znaleźć - jakie jest u mnie w aucie; nie mam jak wleźc pod auto aby sprawdzić -o ile wogóle przy tej skrzyni (F13) można to sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 > o ile wogóle przy tej > skrzyni (F13) można to sprawdzić jak masz dekiel to możesz sprawdzić ale musisz wleźć pod auto EDYTA: > Czy jest ktos mi w stanie powiedzieć czy u mnie jest możliwość wymiany łozyska, tarczy i tarczy dociskowej bez wyciągania skrzyni? jeśli jest dekiel i płaskie koło to da radę wymienić bez rozłączania silnika od skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 > jak masz dekiel to możesz sprawdzić ale musisz wleźć pod auto no własnie z tym jest najwiekszy problem bo ciagle pada, pada i pada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 tzn żeby zobaczyć czy masz dekiel to pod auto włazić nie musisz... wystarczy się schylić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 > tzn żeby zobaczyć czy masz dekiel to pod auto włazić nie musisz... > wystarczy się schylić... zobaczyć dekiel to nie problem, problemem jest zobaczyć jakie jest koło - no chyba, że sam fakt występowania dekla już świadczy o możliwości wymiany sprzegła bez demontażu skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 > zobaczyć dekiel to nie problem, problemem jest zobaczyć jakie jest koło jak jest dekiel to jedynym problemem jest jedynie wleźć pod auto > - no chyba, że sam fakt > występowania dekla już świadczy o możliwości wymiany sprzegła bez demontażu skrzyni tego to ja Ci już ani nie potwierdzę ani nie zaprzeczę... ale jak jest dekiel to zobaczysz przynajmniej jakie jest koło a co za tym idzie czy musisz wyciągać skrzynię... jeśli dekla nie ma to i tak skrzynię wyciągnąć musisz niezależnie od kształtu koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 > jak jest dekiel to jedynym problemem jest jedynie wleźć pod auto bede musiał znaleźć jakis zadaszony parking > jeśli dekla nie ma to i tak skrzynię wyciągnąć musisz niezależnie od kształtu koła no w sumie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 jakie sprzęglo(kompletne) kupić: LUK, Valeo czy Sachs? co prawda asterix już wiekowy ale też nie chcę ładować jakiegos "no name", który po roku może sie wysypać. dlatego wole kupić coś lepszego ale w miarę za rozsądne pieniądze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > jakie sprzęglo(kompletne) kupić: LUK, Valeo czy Sachs? wg moich doświadczeń w odwrotnej kolejności: Sachs, Valeo, Luk forumowa praktyka w większości to potwierdza sam zresztą brałbym (po raz kolejny) Sachsa > co prawda asterix już wiekowy ale też nie chcę ładować jakiegos "no name", który po roku może sie > wysypać. > dlatego wole kupić coś lepszego ale w miarę za rozsądne pieniądze słusznie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 To ja powiem LuK, Sachs, Valeo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 A czy przypadkiem Valeo nie było wkładane przy pierwszym montażu ??? Chociaż LUK czy Sachs też niczym nie ustępują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > A czy przypadkiem Valeo nie było wkładane przy pierwszym montażu ??? ponoć Luk, ale to mogło się zmieniać na przestrzeni lat Orochimaru: ja się oczywiście zgadzam :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > sam zresztą brałbym (po raz kolejny) Sachsa jak pytałem się w sklepie to powiedziano mi że za komplet LUK zapłacę ok. 380 zł a za Sachs ok. 600 zł. więc chyba najlepszym wyborem bedzie LUK > słusznie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > za komplet LUK zapłacę ok. 380 zł a za Sachs ok. 600 zł. > więc chyba najlepszym wyborem bedzie LUK w tej sytuacji tak, choć trochę dziwi mnie ta różnica... z drugiej strony, przypominam sobie że za Sachsa też sporo płaciłem - na pewno ponad 500zł za kpl. do C18NZ i to parę lat temu złomowałem wtedy sprzęgło Luk, w którym tarcza praktycznie się rozpadła po ok. 1,5 roku i ~70 000 km przebiegu w archiwum znajdziesz na pewno moje posty na ten temat :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 > A czy przypadkiem Valeo nie było wkładane przy pierwszym montażu ??? > Chociaż LUK czy Sachs też niczym nie ustępują Ja miałem w oryginale tarczę Valeo, docisk Luk (albo odwrotnie) i łożysko no-name (Sachs? ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Jeśli chodzi o sprzęgła to dodam, że spotkałem takie kombinacje: - opakowanie LUK a w nim np. docisk Valeo. - opakowanie LUK, sprzęgło Sachs. - opakowanie LUK, sprzęgło LUK. Osobiście uważam, że jeśli wybierać to między LUKiem, a Sachs, Walnęło już jest dobre tylko z nazwy, o czym sam się przekonałem w kwestii sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 No i sprzęgło wymienione. Ale wraz z odbiorem auta i chwili jazdy przyszły pewne wątpliwości które być może są ze sobą powiązane: - czy po wymianie sprzęgła pedał może chodzić dużo lżej? - nie pamiętam jak to było przed wymianą ale właśnie zauważyłem, że pedał sprzęgła można przyciagnąc do siebie od położenia neutralnego a wiec w przeciwną stronę niż go sie używa zazwyczaj? Czy powyższe objawy są normalne, czy ja po raz kolejny mam pecha do mechaników którzy znowu cos spartolili ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > Czy powyższe objawy są normalne tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > tak no to dobrze, bo już sie przestraszyłem takiego delikatnego pedału sprzęgła - aż dziwnie się jezdzi z nim to jeszcze jedno pytanie, czy nakretka do regulacji wysokości pedału sprzęgła przy nowym sprzęgle ( i prawidłowej wysokości pedału) powinna być bliżej końca czy bliżej środka linki, czy nie ma to znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tezetek Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > - czy po wymianie sprzęgła pedał może chodzić dużo lżej? Miałem dokładnie te same odczucia po wymianie > - nie pamiętam jak to było przed wymianą ale właśnie zauważyłem, że pedał sprzęgła można > przyciagnąc do siebie od położenia neutralnego a wiec w przeciwną stronę niż go sie używa > zazwyczaj? U mnie też tak jest więc zakładam że masz wszystko zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > no to dobrze, bo już sie przestraszyłem takiego delikatnego pedału sprzęgła - aż dziwnie się jezdzi > z nim to normalne w 20-sto letnim aucie z wymienionym właśnie fabrycznym sprzęgłem > to jeszcze jedno pytanie, czy nakretka do regulacji wysokości pedału sprzęgła przy nowym sprzęgle ( > i prawidłowej wysokości pedału) powinna być bliżej końca czy bliżej środka linki, czy nie ma > to znaczenia? nie ma to znaczenia... koła zamachowego nie zmieniałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > to normalne w 20-sto letnim aucie z wymienionym właśnie fabrycznym sprzęgłem żeby wszystko tak działało lekko jak ten pedał to byłoby super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > żeby wszystko tak działało lekko jak ten pedał to byłoby super jak się dba tak się ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > jak się dba tak się ma sie dba ale pomimo tego wiele rzeczy z racji wieku ma już swoje bolączki które należy przyjąć już jako normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.