Skocz do zawartości

Ciepłe powietrze z bocznych kratek


Jimmyy

Rekomendowane odpowiedzi

> problem taki ze z bocznych kratek nigdy nie lecialo i nie bedzie leciec cieple powietrze

To że ze środkowych nie ma ciepłego to wiedziałem ale z tych bocznych z początku miałem ciepłe powietrze a teraz nie mam hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może masz na myśli te małe boczne kratki (skierowane na boczne szyby)? Bo z nich powinno lecieć

> ciepłe powietrze

no właśnie te większe niżej miałem ciepłe powietrze czas jakiś i znikło, a teraz jak piszecie że nie ma z tych kratek ciepłego powietrza, to już nie wiem teraz czy, moje łUNO to unikat hmm.gif , czy może powinienem zmienić dila ganja.gifbiglaugh.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> az poszedłem zobaczyć czy rzeczywiscie nie mam cieplego, ale nie mam także ktoś Cie oszukuje, ale

> to nie my:P Opcja: zmien dila

Czyli jedyne wyjście na szybkie ciepełko w autku to nagrzewnica z sieny??

Istnieje jakies mniej kosztowne wyjście?? oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jedyne wyjście na szybkie ciepełko w autku to nagrzewnica z sieny??

nie zlosnik.gif

szybkie ciepło to nowy termostat, przeróbka środkowych kratek żeby leciało ciepłe powietrze, nowa nagrzewnica i sprawna pompa wody zlosnik.gif

mam tak zrobione i naprawdę ciepło robi się aż miło bbq.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> polecam zestaw ze sieny, niebo a ziemia w uniaku

> i tak, z bocznych nie ma ciepłego

ja mam serie, tyle ze nagrzewnica wyczyszczona, sprawny termostat, nowa pompa i daje rade

w porownaniu do bravo 1.2, to uno duzo szybciej sie nagrzewa i mocniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jedyne wyjście na szybkie ciepełko w autku to nagrzewnica z sieny??

> Istnieje jakies mniej kosztowne wyjście??

istnieje

dobry termostat, dobry płyn i będzie ciepło pod warunkiem, że będziesz kręcił silnik powyżej 2500 obr/min przy takiej pogodzie, bo poniżej tych obrotów, to zapomnij o grzaniu, to się tyczy w sumie każdego auta przy takich mrozach

mnie nie brakowało ciepłego powietrza i spokojnie nawiew szyba/nogi wyrabiał, innego układu nawiewu nie używałem nawet w lecie, bo nie lubię, kiedy na mnie dmucha wink.gif

przepłucz układ chłodzący, zalej płynem i odpowietrz dobrze - poczujesz grzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co zrobić żeby przepłukać układ chłodzący?

jak nie chcesz wycieków to wodą płucz

tylko nie w zimę biglaugh.gif

nalej wody latem, pojeździć parę dni i spuść - powtórz operację kilka krotnie aż woda będzie w miarę biała i nalej płynu zlosnik.gif

a na zimę zapodaj nową nagrzewnicę za 50zł i bbq.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam wywalilem nagrzewnice z chlodnica na zew i przelewalem gotujaca sie woda z ocetem a potem plukanie biezaca woda wyplykalo fajnie caly syf - duzo nie bylo bo auto naszczecie jezdzilo na plynie chlodzacym a nie wodzie.

Dodatkowo wyplukany woda pod cisnieniem syf miedzy zeberkami tu dopiero bylo syf oink.gif

mozesz se plukac uklad dowoli co z tego jak miedzy zeberkami masz metr mulu (bo w uno nie ma zadngo filtra) ktory blokuje oddawanie cieplego powietrza, tak czy siak zeby byl jakis efekt trzeba to wytargac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, słyszałem że w uno ogrzewanie można mocno poprawić dodając dodatkową pompę do układu.

Czyli dla uzyskania sauny trza by:

- wyczyścić cały układ

- sprawny termostat

- dodatkowa pompa wody

- nagrzewnica siena

i można w podkoszulku jeździć

dodam z doświadczenia, że przy nagrzewnicy ze sieny auto grzało mocno nawet przy obrotach jałowych. Niemniej jest to już spora rzeźba i nie każdy się w nią chce bawić. Ja ją zrobiłem po tym jak przy wracaniu z rzeszowa w pełni sprawna seria nie dała rady (był taki mróz że płyn do szyb w locie zamarzał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, słyszałem że w uno ogrzewanie można mocno poprawić dodając dodatkową pompę do układu.

u mnie po zmianie na nową czuć różnicę w szybkości oddawania ciepła przez nagrzewnicę ok.gif

a dodatkowa pompa przydaje się jak silnik jest nagrzany a auto wyłączone, wtedy mamy ogrzewanie za free zlosnik.gif

> Czyli dla uzyskania sauny trza by:

> - wyczyścić cały układ

> - sprawny termostat

> - dodatkowa pompa wody

> - nagrzewnica siena

> i można w podkoszulku jeździć

> dodam z doświadczenia, że przy nagrzewnicy ze sieny auto grzało mocno nawet przy obrotach jałowych.

> Niemniej jest to już spora rzeźba i nie każdy się w nią chce bawić. Ja ją zrobiłem po tym jak

> przy wracaniu z rzeszowa w pełni sprawna seria nie dała rady (był taki mróz że płyn do szyb w

> locie zamarzał)

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki. Szkoda że tego nie widziałem na początku zeszłego roku, gdy miałem wóz "na warsztacie" w

> stanie kompletnie rozbebeszonym, bo teraz znowu mi się go rozbebeszać nie chce.

Nic nie trzeba rozbebeszać ok.gif jak robiłem u siebie to wystarczyło tylko kratki wyjąc i luz ok.gif wszystko cacy tylko później przy 2-3 włączeniach leciały kawałki plastiku zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ale szybko się uspokoiło ok.gif chyba, że dodatkowo będziesz chciał wsadzić kierownice powietrza, żeby mocniej leciało to wtedy wystarczy zdjąć przedni panel i nagrzewnice lekko opuścić na rurkach z wodą po odkręceniu śrub mocujących ok.gif niewielka robota ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie trzeba rozbebeszać jak robiłem u siebie to wystarczyło tylko kratki wyjąc i luz wszystko

> cacy tylko później przy 2-3 włączeniach leciały kawałki plastiku ale szybko się uspokoiło

> chyba, że dodatkowo będziesz chciał wsadzić kierownice powietrza, żeby mocniej leciało to

> wtedy wystarczy zdjąć przedni panel i nagrzewnice lekko opuścić na rurkach z wodą po

> odkręceniu śrub mocujących niewielka robota

Czekaj, nie trzeba zwalać deski i konsoli środkowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, nie trzeba zwalać deski i konsoli środkowej?

Deski ja osobiście nie zwalałem. Konsole lepiej zdjąć, żeby moc założyć ta kierowce powietrza, żeby mocniej leciało ze środkowych. Chyba, że Tobie starczyłaby wersja bez kierownicy ze słabiej lecącym powietrzem ze środkowych kratek to nie musisz. Ja nawet zaślepienie zimnych kanałów dolotowych zrobiłem bez odkręcania boków tylko wsadziłem przez dziurę tam gdzie są klapki zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Mam nadzieje, że nie zagmatawałem za bardzo zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co, zajrzyj jeszcze tutaj , bo widzę, że w MkII sporo się zmieniło U mnie wystarczyło

> odkrcic 4 śruby i po sprawie

No ja u siebie kilka lat temu wymieniałem wiatrak i wiem, ile trzeba było zwalać, więc mnie zdziwiło, że można znacznie łatwiej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja u siebie kilka lat temu wymieniałem wiatrak i wiem, ile trzeba było zwalać, więc mnie

> zdziwiło, że można znacznie łatwiej

Jak odkręciłem te śruby to sama mi wypadła w ręce i tylko się trzymała na rurkach, wiec przed liftem było lepiej zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mógłby ktoś pokombinować z jakimiś 12cm wiatrakami

Ale rurka na 12cm to już spora locha. Podejrzewam, że 10cm średnicy spokojnie by wystarczyło i co najwyżej zrobić rozszerzenie w miejscu montażu wiatraka hmm.gif Jakbym miał jeszcze Uno to bym kombinował, ale teraz już nie ma na czym 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak odkręciłem te śruby to sama mi wypadła w ręce i tylko się trzymała na rurkach, wiec przed

> liftem było lepiej

U mnie już tak łatwo nie ma. Obejrzałem te klapy dławiące powietrze w środkowych kratkach, po wyjęciu samych kratek. "Wyściubiła" się gąbka na rogach obydwu kratek i domykanie ich pokrętłem całkiem nie uszczelnia przepływu. Na razie mi się nie chce wywalać konsoli, pomaga dopchnięcie ich góry śrubokrętem przez kratki, zobaczę czy podczas jazdy się nie będzie rozszczelniało. A jeżeli tak, to mnie czeka wygrzebanie tych dławnic i kombinowanie z wklejeniem nowych gąbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie już tak łatwo nie ma. Obejrzałem te klapy dławiące powietrze w środkowych kratkach, po

> wyjęciu samych kratek. "Wyściubiła" się gąbka na rogach obydwu kratek i domykanie ich

> pokrętłem całkiem nie uszczelnia przepływu. Na razie mi się nie chce wywalać konsoli, pomaga

> dopchnięcie ich góry śrubokrętem przez kratki, zobaczę czy podczas jazdy się nie będzie

> rozszczelniało. A jeżeli tak, to mnie czeka wygrzebanie tych dławnic i kombinowanie z

> wklejeniem nowych gąbek.

To chyba przy MkII zaczęli mocno oszczędzać na materiałach, bo w moim pomimo 20 lat używania te gumki nie są w złym stanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba przy MkII zaczęli mocno oszczędzać na materiałach, bo w moim pomimo 20 lat używania te

> gumki nie są w złym stanie

Podejrzewam, że się "wycięły" na brudach wpadających w nawiew, właśnie z nich wyjąłem kilka ostrych igieł z jodły. Ale gąbki są bardzo delikatne, prawie się kruszą w palcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, że się "wycięły" na brudach wpadających w nawiew, właśnie z nich wyjąłem kilka ostrych

> igieł z jodły. Ale gąbki są bardzo delikatne, prawie się kruszą w palcach.

Ja swojego też często czyściłem z rożnego syfu, a że zaraz koło domu rośnie coś iglastego to i igły się znalazły jak auto postało trochę poza garażem, ale o dziwo do dzisiaj te gumki są nawet sprężyste zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Deski ja osobiście nie zwalałem. Konsole lepiej zdjąć, żeby moc założyć ta kierowce powietrza, żeby

> mocniej leciało ze środkowych. Chyba, że Tobie starczyłaby wersja bez kierownicy ze słabiej

> lecącym powietrzem ze środkowych kratek to nie musisz. Ja nawet zaślepienie zimnych kanałów

> dolotowych zrobiłem bez odkręcania boków tylko wsadziłem przez dziurę tam gdzie są klapki

> Mam nadzieje, że nie zagmatawałem za bardzo

Czekaj, rozumiem że to jest widok od strony środkowych klapek, po zdjęciu konsoli środkowej?

slawekj-nadmuch_modyfikacja.jpg

Czy ta przeróbka (na razie mówimy bez kierownicy) nie osłabia nadmuchu ciepłego powietrza na szybę i na nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja swojego też często czyściłem z rożnego syfu, a że zaraz koło domu rośnie coś iglastego to i igły

> się znalazły jak auto postało trochę poza garażem, ale o dziwo do dzisiaj te gumki są nawet

> sprężyste

gumka gumce nie równa oink.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, rozumiem że to jest widok od strony środkowych klapek, po zdjęciu konsoli środkowej?

> Czy ta przeróbka (na razie mówimy bez kierownicy) nie osłabia nadmuchu ciepłego powietrza na szybę

> i na nogi?

tak, kratki zostają w konsoli którą zdejmujesz

ja wyciąłem dziury, możesz na środku jedną dużą wyciąć a nie dwie małe ale nie stosowałem żadnej kierownicy nadmuchu przez co jak zamknę kratki to nie osłabia mi nawiewu na szyby

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, kratki zostają w konsoli którą zdejmujesz

> ja wyciąłem dziury, możesz na środku jedną dużą wyciąć a nie dwie małe

Ten mostek między czerwonymi kwadratami nie pełni żadnej roli konstrukcyjnej?

> ale nie stosowałem żadnej

> kierownicy nadmuchu przez co jak zamknę kratki to nie osłabia mi nawiewu na szyby

Czyli słabnie gdy otwierasz kratki środkowe, ale po ich zamknięciu jest jak bez przeróbki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten mostek między czerwonymi kwadratami nie pełni żadnej roli konstrukcyjnej?

nie pamiętam zlosnik.gif

> Czyli słabnie gdy otwierasz kratki środkowe, ale po ich zamknięciu jest jak bez przeróbki?

tak choć badań laboratoryjnych nie robiłem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pamiętam

Dogrzebałem się do zdjęć, gdy wymieniałem wiatrak i wygląda na to, że faktycznie tam nie ma mostka.

> tak choć badań laboratoryjnych nie robiłem

Tu nie apteka smile.gif A latem te środkowe kratki nie mają mniejszej wydajności z powodu ograniczenia przepływu powietrza nagrzewnicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dogrzebałem się do zdjęć, gdy wymieniałem wiatrak i wygląda na to, że faktycznie tam nie ma mostka.

> Tu nie apteka A latem te środkowe kratki nie mają mniejszej wydajności z powodu ograniczenia

> przepływu powietrza nagrzewnicą?

mają o wiele mniejszą bo jak teraz otworzysz to zimne zapitala aż miło

a jak przerobisz na ciepłe to leci bo leci ale za to gorące zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.