Skocz do zawartości

Epica - system wpomagana parkowania PASS


mapa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Stałem się właścicielem rzeczonego auta( 2.0 benzyna 144 kM).

Niestety na desce pojawiła mi sie kontrolka owego systemu i świeci się cały czas co wskazuje na jakiś błąd w jego działaniu. Pika dwóktornie po 3 razy i dalej nie "detektuje" przeszkód.

Czy można temu jakoś zaradzić bez podpinania pod diagnostykę czy nie ma szan żeby to obejść bez wpinania się do kompa ?

Ktoś może miał podobny problem?

Wiem z serwiosówki gdzie te czujniki i centalka sią znajdują - zamierzam tam popatrzeć ale może ktoś ma jakieś cenne wskazówki.

I za jednym razem ...

Jestem z okolic Wrocławia. Czy ktoś może ma miejsce poza ASO i serwisuje tam swojego Chevroleta (szczególnie chodzi o podpinanie pod złącze diagnostyczne ewentualnie o magika od elektryki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

Niestety musze kolegę rozczarować jeśli chodzi o diagnostyke tego samochodu. Jeżeli myślisz o czyms podobnym do np. VAG-COM, to niestety nie ma takiego programu.

Wiem jedynie, że koledzy z tego forum używają programu Chevrolet Explorer - tu niestety jest problem z językiem ( tylko rosyjski wchodzi w gre).

Jeżeli chodzi o diagnostyke, to tylko możesz sprawdzić OBD, tj. silnik i osprzęt ( czujniki tlenu, temperatury katalizatorów, temp. płynu chłodniczego, korekty długo i krótkoterminowe na czujnikach tlenu i podobne standardowe sprawy).

A sprawdzisz to np. zwykłym skanerem diagnostycznym ( z obsługą OBD II) , lub interfejsem z allegro. Lub wizyta w ASO i dedykowany sprzęt SCANNER 100 ( na allegro do kupienia za 3tys. PLN hehe.gif )

Jeżeli chodzi o PAS - ja przerabiałem już to u siebie dwa razy. Jak masz TIS, to sprawdź procedurę diagnostyczną dla tych czujników.

W skrócie :

1- wchodzisz do auta

2- kluczyk do stacyjki + zapłon ( nic poza tym)

3- musisz zaciągnąć i puścić ręczny >= 3 razy ( masz na to 10sek.)

Ja zawsze dodawałem jeszcze "jeden raz" i wtedy diagnostyka się zaczynała.

ERRATA:

jeżeli na samym zapłonie nie zadziała to możesz jeszcze włączyć silnik i od razu zabierać się za wachlowanie ręcznym.

Jeżeli masz automat to sekwencja wygląda inaczej ( podobnie).

Jeżeli dobrze wszystko zrobiłeś, usłyszysz sekwencję dźwięków.

W zależności od ilości powtórzeń dźwięków w jednej sekwencji - to system wskazuję wadliwy czujnik.

U mnie za drugim razem, miałem sekwencję 4 dźwieków - zalany był 4 czujnik, licząc od kierowcy - czyli do wymiany krańcowy czujnik od strony pasażera.

Wygląda to tak ( tylko sie śmiać smile.gif )

pipipi-------pipipipi------pipipipi--------pipipipi

System powtarza sekwencję , chyba 4 razy.

Jeżeli masz walnięty więcej niż jeden czujnik, to wtedy usłyszysz dodatkowe sekwencję dźwięków.

ta procedura działa tylko raz - jeżeli chcesz powtórzyć to musisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dalej już wiadomo....

Jeżeli chodzi o naprawe tegoż przecudnego badziewia koreańsko-chińskiego. Za pierwszym razem kupiłem czujnik w ASO Hornet we Wrocławiu ( ~350zl, nawiasem mówiąc bardzo przystepne ceny mają)

Za drugim razem, kupiłem na allegro używane czujniki i samemu polakierowałem i wymieniłem. Odpukać ..... jak do tej pory wszystko działa.

Byłem na niemieckim forum Chevrolet Epica, tam koledzy BAAAARDZO narzekają na ten system - ktoś pisał, że jednej zimy wymienił w ASO wszystkie.

Reasumując, z 4 oryginalnych czujników wymieniłem do tej pory 3.

Pod tym względem, sys. PAS w porównaniu do Skody Octavii z 2002 - wypada BAAAARDZO blado!!! Tam przez kilka lat nawet nie wiedziałem, że takie coś może sie zepsuć. A tez miałem fabryczne czujniki.

Jak masz kanał - radze wyczyść kostkę wiązki od czujników z wiązka do ECU tego systemu. Zobaczysz nie da się przoczyć, jak podniesiesz samochód to centralnie między tylnym zderzakiem a ścianą bagażnika jest ta kostka. Tutaj po raz kolejny inżynierowie z Koreii nie popisali się ( widać auto miało być tanie...) Zlączę w ogóle nie zabezpieczone przed czynnikami zew.

AHA - zabezpiecz sobie punkty masowe zlokalizowane zaraz pod wlewem płynu do spryskiwaczy ( też ciekawe miejsce), i przy samym akumulatorze. Ja je zabezpieczyłem środkiem TECTYL do podwozi. Zwróć uwagę na tylną belke zawieszenia, ta do której są przykręcone wahacze - też na spawach koroduje - BRAK zabezpiecznia antykorozyjnego. Z resztą, tak prawdę mówiąc, to trzeba zabezpieczyć całość ( profile zamkinięte itd..) Tu też wychodzi oszczędność producenta.

Jeżeli trzymasz coś ciężkiego w schowku, to sprawdź czy jedna ze stron nie opadła - ja wożę tam zestaw 20CD w futerale i zauważyłem że jedna strona opadła i nie wyłącza światełka w środku ( podkleiłem 2 warstwy taśmy izolacyjnej i jakoś ta samoróbka musi jeszcze wytrzymać). Wieczorem ładnie widać czy przy zamkniętym schowku działa podświetlenie, wystarczy zaobserwować na pokrętło od nawiewu pod zegarkiem - prześwituję tam światło ze schowka.

Co jeszcze.... hmm w sumie, ja u siebie troche rzeczy wymieniłem , ale to bardziej prewencyjnie niż z potrzeby.

Jeżeli liczysz na dostępność częsci poza ASO... hmm to intercars mają najpotrzebniejsze, reszta CHEVROLET ASO.

W zeszłym tygodniu kupowałem łączniki stabilizatora do przodu i do tyłu, w intercars maja do przodu, do tyłu już brak. Chciałem kupić zestaw od EVANDY ale... przednie od EVANDY - poprzedni model, tutaj niestety kolejny "zonk" w EPICE łączniki maja śrubę M12 a w EVANDZIE M10.... także zawieszenie nie jest w 100% zamienne między tymi modelami.

Reszta artykułów pierwszej potrzeby, świece, filtry, itd... to już maja w intercas czy fota. We Wrocku masz sklep PETROCAR, oni maja częsci do koreańskich chevroletów.

No i temat wydechu.... BRAK zamienników smile.gif albo spawasz albo nierdzewka smile.gif hehhehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się, bo widzę że kolega bardziej doświadczony wink.gif (sorry za OT). Sciągałeś może tylny zderzak? Muszę wymienić lewy wspornik zderzaka... (wspornik już nabyłem). Jest to jakaś specjalna filozofia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęscie nie musiałem ..... smile.gif jeszcze

W TIS masz coś takiego

Pas czołowy tylnego zderzaka

Procedura demontażu

Odłączyć ujemny przewód akumulatora.

Zdjąć osłonę przeciwbryzgową tylniego nadkola.

Zdjąć zaciski dolne.

Odłączyć złącze elektryczne.

demontować tylne światła zespolone. Patrz Część 9B, Systemy oświetlenia.

Zdjąć zaciski tylne.

Zdjąć pas czołowy tylnego zderzaka.

285856831-NowyObraz-mapabitowa.PNG

post-151563-14352515986489_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną informację.

Czytałem w serwisówce właśnie na temat tych sekwencji dźwięków ale jakoś to do m nie nie dotarało wink.gif.

Popróbuję w każdym razie.

Co do PETROCAR to już wyczaiłem temat - nawet dzwoniłem i dowiadywałem się o dostępność części - niektóre mają innych nie mają.

Zobaczę co z tymi czujnikami - jak da radę coś zrobić to będe próbował jak nie to dam pasa wink.gif.

Najbardziej to wkurza mnie tak naprawdę ta kontrolka na desce i fakt że sygnalizuje cże coś jest nie tak. To pierwsze moje auto z czyjnikami tego rodzaju więc płakał nie będę.

Co do ASO - na Karkonoskiej 180 zł za wpięcie do skanera ... masakra.

Pozdrawiam i dzięki za info.

> WItam,

> Niestety musze kolegę rozczarować jeśli chodzi o diagnostyke tego samochodu. Jeżeli myślisz o czyms

> podobnym do np. VAG-COM, to niestety nie ma takiego programu.

> Wiem jedynie, że koledzy z tego forum używają programu Chevrolet Explorer - tu niestety jest

> problem z językiem ( tylko rosyjski wchodzi w gre).

> Jeżeli chodzi o diagnostyke, to tylko możesz sprawdzić OBD, tj. silnik i osprzęt ( czujniki tlenu,

> temperatury katalizatorów, temp. płynu chłodniczego, korekty długo i krótkoterminowe na

> czujnikach tlenu i podobne standardowe sprawy).

> A sprawdzisz to np. zwykłym skanerem diagnostycznym ( z obsługą OBD II) , lub interfejsem z

> allegro. Lub wizyta w ASO i dedykowany sprzęt SCANNER 100 ( na allegro do kupienia za 3tys.

> PLN )

> Jeżeli chodzi o PAS - ja przerabiałem już to u siebie dwa razy. Jak masz TIS, to sprawdź procedurę

> diagnostyczną dla tych czujników.

> W skrócie :

> 1- wchodzisz do auta

> 2- kluczyk do stacyjki + zapłon ( nic poza tym)

> 3- musisz zaciągnąć i puścić ręczny Ja zawsze dodawałem jeszcze "jeden raz" i wtedy diagnostyka się

> zaczynała.

> ERRATA:

> jeżeli na samym zapłonie nie zadziała to możesz jeszcze włączyć silnik i od razu zabierać się za

> wachlowanie ręcznym.

> Jeżeli masz automat to sekwencja wygląda inaczej ( podobnie).

> Jeżeli dobrze wszystko zrobiłeś, usłyszysz sekwencję dźwięków.

> W zależności od ilości powtórzeń dźwięków w jednej sekwencji - to system wskazuję wadliwy czujnik.

> U mnie za drugim razem, miałem sekwencję 4 dźwieków - zalany był 4 czujnik, licząc od kierowcy -

> czyli do wymiany krańcowy czujnik od strony pasażera.

> Wygląda to tak ( tylko sie śmiać )

> pipipi-------pipipipi------pipipipi--------pipipipi

> System powtarza sekwencję , chyba 4 razy.

> Jeżeli masz walnięty więcej niż jeden czujnik, to wtedy usłyszysz dodatkowe sekwencję dźwięków.

> ta procedura działa tylko raz - jeżeli chcesz powtórzyć to musisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i

> dalej już wiadomo....

> Jeżeli chodzi o naprawe tegoż przecudnego badziewia koreańsko-chińskiego. Za pierwszym razem

> kupiłem czujnik w ASO Hornet we Wrocławiu ( ~350zl, nawiasem mówiąc bardzo przystepne ceny

> mają)

> Za drugim razem, kupiłem na allegro używane czujniki i samemu polakierowałem i wymieniłem. Odpukać

> ..... jak do tej pory wszystko działa.

> Byłem na niemieckim forum Chevrolet Epica, tam koledzy BAAAARDZO narzekają na ten system - ktoś

> pisał, że jednej zimy wymienił w ASO wszystkie.

> Reasumując, z 4 oryginalnych czujników wymieniłem do tej pory 3.

> Pod tym względem, sys. PAS w porównaniu do Skody Octavii z 2002 - wypada BAAAARDZO blado!!! Tam

> przez kilka lat nawet nie wiedziałem, że takie coś może sie zepsuć. A tez miałem fabryczne

> czujniki.

> Jak masz kanał - radze wyczyść kostkę wiązki od czujników z wiązka do ECU tego systemu. Zobaczysz

> nie da się przoczyć, jak podniesiesz samochód to centralnie między tylnym zderzakiem a ścianą

> bagażnika jest ta kostka. Tutaj po raz kolejny inżynierowie z Koreii nie popisali się ( widać

> auto miało być tanie...) Zlączę w ogóle nie zabezpieczone przed czynnikami zew.

> AHA - zabezpiecz sobie punkty masowe zlokalizowane zaraz pod wlewem płynu do spryskiwaczy ( też

> ciekawe miejsce), i przy samym akumulatorze. Ja je zabezpieczyłem środkiem TECTYL do podwozi.

> Zwróć uwagę na tylną belke zawieszenia, ta do której są przykręcone wahacze - też na spawach

> koroduje - BRAK zabezpiecznia antykorozyjnego. Z resztą, tak prawdę mówiąc, to trzeba

> zabezpieczyć całość ( profile zamkinięte itd..) Tu też wychodzi oszczędność producenta.

> Jeżeli trzymasz coś ciężkiego w schowku, to sprawdź czy jedna ze stron nie opadła - ja wożę tam

> zestaw 20CD w futerale i zauważyłem że jedna strona opadła i nie wyłącza światełka w środku (

> podkleiłem 2 warstwy taśmy izolacyjnej i jakoś ta samoróbka musi jeszcze wytrzymać). Wieczorem

> ładnie widać czy przy zamkniętym schowku działa podświetlenie, wystarczy zaobserwować na

> pokrętło od nawiewu pod zegarkiem - prześwituję tam światło ze schowka.

> Co jeszcze.... hmm w sumie, ja u siebie troche rzeczy wymieniłem , ale to bardziej prewencyjnie niż

> z potrzeby.

> Jeżeli liczysz na dostępność częsci poza ASO... hmm to intercars mają najpotrzebniejsze, reszta

> CHEVROLET ASO.

> W zeszłym tygodniu kupowałem łączniki stabilizatora do przodu i do tyłu, w intercars maja do

> przodu, do tyłu już brak. Chciałem kupić zestaw od EVANDY ale... przednie od EVANDY -

> poprzedni model, tutaj niestety kolejny "zonk" w EPICE łączniki maja śrubę M12 a w EVANDZIE

> M10.... także zawieszenie nie jest w 100% zamienne między tymi modelami.

> Reszta artykułów pierwszej potrzeby, świece, filtry, itd... to już maja w intercas czy fota. We

> Wrocku masz sklep PETROCAR, oni maja częsci do koreańskich chevroletów.

> No i temat wydechu.... BRAK zamienników albo spawasz albo nierdzewka hehhehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o ASO na Karkonoskiej - polecam ci Hornet na Krzywoustego. Na prawdę miła obsługa i ceny maja przyzwoite .

Następnie, zapomnij też o płaceniu kasy za skaner w ASO - jeżeli nie masz problemów z ABS, TCS, A/C , sys. aktywnego wspomagania ukł. kier. , poduszki czy też innego osprzetu. Szkoda kasy... i kup sobie skaner diagnostyczny z obługą OBDII , albo interfejs z allegro ( ELM np. ) Tym sposobem ogarniesz silnik i osprzęt. Moim zdaniem, trzeba poczekać aż chevrolet będzie bardziej popularny i wtedy pewnie znajdzie sie jakis soft... jak VAG-COM.

Co do części - jak pisałem. Wyjścia są nastepujące: ASO, intercars, fota, petrocar, potak i jmlparts.pl . Może jescze jakieś inne sklepiki lub ebay.de

Chyba tyle...

AHA - jak nie dasz rady sam z czujnikami, to daj znać mam zapasowy czujnik i w sumie to sterownik też mam zapasowy. To ew. można będzie zlokalizować przyczyne ( jeżeli to nie czujnik). Tylko do razu mówie, bez podniesienia auta się nie obędzie. W razie czego, gdyby ASO na karkonoskiej chciało ci zdejmować zderzak.. NIE trzeba smile.gif nawet w TIS o tym mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Dziś po południu próbowalem z tym ręcznym i sekwencją "piap-ania".

Wyszło tak : czy na stacyjce i wstecznym czy na odpalonym silniku i wstecznym jest 5 razy po 3 razy "pip" (troche dziwne że 5 razy bo czujników jes 4 ).

Z tego wnosze ze wszystkie czujniki mam zdechłe passed_out.gif.

Rozczepiłem też złącze pod zderzakiem - blaszki wyglądają dość zdrowo. Zapiąłem to jak było ale efekt jest ten sam.

Zaczynam się zastananawiać nad Twoim pomysłem z czujnikami z allegro ...

W każdym razie odniosłem porażkę w próbie zaradzeniu temu sam frown.gif.

Jeszcze raz dzięki za odezwę ok.gif

Pozdrawiam

Marek

> Zapomnij o ASO na Karkonoskiej - polecam ci Hornet na Krzywoustego. Na prawdę miła obsługa i ceny

> maja przyzwoite .

> Następnie, zapomnij też o płaceniu kasy za skaner w ASO - jeżeli nie masz problemów z ABS, TCS, A/C

> , sys. aktywnego wspomagania ukł. kier. , poduszki czy też innego osprzetu. Szkoda kasy... i

> kup sobie skaner diagnostyczny z obługą OBDII , albo interfejs z allegro ( ELM np. ) Tym

> sposobem ogarniesz silnik i osprzęt. Moim zdaniem, trzeba poczekać aż chevrolet będzie

> bardziej popularny i wtedy pewnie znajdzie sie jakis soft... jak VAG-COM.

> Co do części - jak pisałem. Wyjścia są nastepujące: ASO, intercars, fota, petrocar, potak i

> jmlparts.pl . Może jescze jakieś inne sklepiki lub ebay.de

> Chyba tyle...

> AHA - jak nie dasz rady sam z czujnikami, to daj znać mam zapasowy czujnik i w sumie to sterownik

> też mam zapasowy. To ew. można będzie zlokalizować przyczyne ( jeżeli to nie czujnik). Tylko

> do razu mówie, bez podniesienia auta się nie obędzie. W razie czego, gdyby ASO na karkonoskiej

> chciało ci zdejmować zderzak.. NIE trzeba nawet w TIS o tym mówią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie...

Wejdź do samochodu, przkręć kluczyk na pozycje zapłon, I OD RAZU zacznij sekwencję zaciągania i puszczania recznego - minimum 3x , jak będziesz zabierał się za 4 raz - to wtedy powinna sekwencja diagnostyczna zacząć.

Jeżeli masz automat to wtedy musisz przełączać między P a R.

Jeżeli masz manual - tak jak mówie, wchodzi do auta ( żadnego wstecznego... nikt o wstecznym nie MÓWIŁ! )

kluczyk -> zapłon -> machanie ręcznym. Koniec kolego.

Wiem, że w serwisówce mówi się o wstecznym... ale to jest wtedy kiedy masz skrzynie automat.

Sekwencja dźwięków 5x po 3 - system informuje cie, że masz nie działający system PAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.