Skocz do zawartości

Odczucia po pierwszej przejażdżce Cromą


StiloMWVANActive

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pisałem w innych wątkach szukam swojej Cromy. Wczoraj miałem okazję po raz pierwszy jechać jako pasażer i kierowca, Cromą 150 KM z manualną skrzynią, rocznik 2009r, 44 kkm nalotu, więc bardzo mało używaną jak na Diesla. Skupię się tylko na minusach.

Jako kierowca:

- głośno pracujący silnik, wyraźnie słychać turbinę (kalpy wirowe?), która głośno gwiżdże, szumi, więc wnętrze auta nie jest tak ciche, jak oczekiwałem. Względna cisza wewnątrz całkowicie kończy się wraz z przekroczeniem 2000 rpm

- Zawieszenie przyjemne, zwłaszcza gdy przyrówna się je do Stilo MW z jego mega sztywną (sprężystą) belką skrętną na tyle. Zawieszenie jest miękkie i przez to auto wyczuwalnie przechyla się na łukach przy prędkościach powyżej 90 km/h.

- nie jest to rakieta, ale też nie szukam rakiety więc przyspieszenia niezbyt porywające, ale były OK.

Jako pasażer:

- na przednim fotelu świsty powietrza przy prędkościach 90-140 km/h były dosyć intensywne i irytujące, a to przecież klasa średnia, a nie Puntolot. Nie wiem czy przypadkiem nie wynikało to z nie do końca dobrze przeprowadzonej naprawy prawego słupka przedniej szyby (po lekkim wgniocie) i niedolegania uszczelki.

Co wy na to, Panowie? W waszych Cromach jest tak samo, pytam zwłaszcza o poziom hałasów w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - głośno pracujący silnik,

We wnętrzu go prawie nie słychać, na zewnątrz klekocze jak Ursus z początków produkcji.

> wyraźnie słychać turbinę (kalpy wirowe?), która głośno gwiżdże, szumi,

Odrobinę ją słychać, ale trzeba się temu przysłuchiwać.

> więc wnętrze auta nie jest tak ciche, jak oczekiwałem. Względna cisza wewnątrz całkowicie

> kończy się wraz z przekroczeniem 2000 rpm

U mnie pojawia się świst wiatru z lewej strony po przekroczeniu ~170km/h na niemieckiej autostradzie. Generalnie przy prędkościach autostradowych(150-170km/h) przy jeździe na 6 biegu na tempomacie w autku jest cicho. Przejedź się Stilo 1.6 16V 103KM noPB z takimi prędkościami to docenisz ciszę w Krowie.

> auto wyczuwalnie przechyla się na

> łukach przy prędkościach powyżej 90 km/h.

Krowa jest wysoka i waży ponad 1.5tony, więc się nie dziw. Krowa świetnie sprawdza się przy dużych prędkościach na autostradach, jak chcesz autko do szaleństw po mieście to Stilo 3d albo AR147(lepsze zawieszenie niż w Stilo, ale mało trwałe).

> świsty powietrza przy prędkościach 90-140 km/h były dosyć intensywne i

> irytujące, a to przecież klasa średnia, a nie Puntolot. Nie wiem czy przypadkiem nie wynikało

> to z nie do końca dobrze przeprowadzonej naprawy prawego słupka przedniej szyby (po lekkim

> wgniocie) i niedolegania uszczelki.

Prawdopodobnie właśnie od tego, u mnie świsty pojawiają się przy wyższych prędkościach i podejrzewam kawałek chromu przy lusterku kierowcy, który czasami wysuwa się z uszczelki.

> Co wy na to, Panowie? W waszych Cromach jest tak samo, pytam zwłaszcza o poziom hałasów w środku?

Cisza i spokój, chyba, że jadę z mulher.gif i ostatnio teściowa zrobiła się hałaśliwa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - głośno pracujący silnik

Silnika w srodku nie slysze prawie wogole, na zewnatrz owszem juz go slychac.

> - na przednim fotelu świsty powietrza przy prędkościach >90-140 km/h były dosyć intensywne i

Tak jak Bas napisal, ja tez powyzej 160km/h slysze swist dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnika w srodku nie slysze prawie wogole, na zewnatrz owszem juz go slychac.

> Tak jak Bas napisal, ja tez powyzej 160km/h slysze swist dopiero.

Nie wiem bo ja świstu przy 210 nie słyszę ... ba zauważyłem, ze auto powyżej 130 km robi się cichsze ... ale może jestem mlot.gif lub jest to kwestia spasowania drzwi i uszczelek ... Fiat nie słynie z pasowania ... ja uszczelki silikonem nacieram aby były elastyczne .... Co do silnika znacznie cichszy od 115 JTD w Stilo a z zewnątrz .... jak dodałem wyciszenie pod osłoną silnika które moje auto już nie miało - cięcia księgowych - to trochę ciszej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy pisali wcześniej, silnika w środku praktycznie nie słychać na zewnątrz i owszem ale to nie benzyna. Z kolei świst turbiny jest słyszalny ale w zasadzie tylko w momencie dodawania gazu a jak się słucha radia wink.gif to w zasadzie mocno należy się wsłuchiwać. Przy prędkościach 110-130 km w aucie cisza a są to prędkości którymi podróżuję dość często bo jakbym się nie starał to zaraz jest 100-110. W przedziale 150-180 km robi się ciut głośniej ale to nie silnik a powietrze słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W waszych Cromach jest tak samo, pytam zwłaszcza o poziom hałasów w środku?

Ja zwrocilem uwage na crome bo po prostu mi sie wizualnie podobala.Taki zloty srodek.

Nie chcialem typowego kombi, ale tez nie van-a

Wiec patrze,a tu croma, mysle ozesz Ty.....i dlugo nic az jest.

W sumie nawet nie jechalem, ledno posiedzialem w srodku a moje spostrzezenia to:

-w srodku owszem slychac,ze to diesel bo mrowienie lekkie na kierownicy,ale trzeba chciec wyczuc.

-przyspieszenie,ciut slysze silnik ale to nie benzyna

-swist...hmm...w sumie nie wiem nie zauwazylem niczego niepokojacego, przy 170kmh ktore nastepuje szybko zadziwiajaco cicho:) az bylem w szoku

-owszem olyw wiatru daje juz znac o sobie

-komfort...mnie odpowiada

-turbinke slychac odrobine w srodku od dolu

-przyspieszenia mimo 120KM mocno zadowalajace

mam ustawiony BEEPer na 90kmh bo to tak szybko nastepuje ze w miescie w sam raz:)

Minusy:

-strasznie klekocze na zewnatrz nawet jak rozgrzany, VW sa wyraznie cichsze, nie wspominajac toyoty

Wy tez tak macie?

Wiecej grzechow nie pamietam.

Jak bede jechal do niemiec niedaleko ale troche bede mogl na spkojnie zrobic notatki

Tempomat piekna sprawa:)

Zastanawiam sie jak jest w cromie 1.8 NoPb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -strasznie klekocze na zewnatrz nawet jak rozgrzany, VW sa wyraznie cichsze, nie wspominajac toyoty

> Wy tez tak macie?

Daj spokój, stałem przy samochodzie i gadałem z kumplem, autko miało włączony silnik, podjechał znajomy Yaris'em z dieslem i stanął przodem do mojego samochodu, też nie zgasił silnika(rzecz się działa zimą), silnika w Toyce wcale nie słychać, pracuje jak noPB a Krowa klekotała tak, że wstyd przed Ryśkiem.

> Zastanawiam sie jak jest w cromie 1.8 NoPb

1. Jest to silnik GM, więc może być nieciekawie ze smarowaniem i mogą stanąć pierścionki.

2. Przy masie i wysokości Krowy może palić dużoooo i nie jechać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minusy:

> -strasznie klekocze na zewnatrz nawet jak rozgrzany, VW sa wyraznie cichsze, nie wspominajac toyoty

> Wy tez tak macie?

> Wiecej grzechow nie pamietam.

> Jak bede jechal do niemiec niedaleko ale troche bede mogl na spkojnie zrobic notatki

> Tempomat piekna sprawa:)

> Zastanawiam sie jak jest w cromie 1.8 NoPb

Dwumasowe koło wału do wymiany!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwumasowe koło wału do wymiany!

> Pozdrawiam

Czy dwumasowe kolo walu to co innego niz DKZ?

Jakies objawy, stuki, puki,zgrzyty,wibracje itp?

A moze uzylem zlego slowa "strasznie" bowiem to moj pierwszy dieselek

Powiem tak, w porownaniu do toyoty czy VW to wyraznie glosniej, ale ponoc to tak ma byc jak to okreslij inny uzytkownik cromy:) bo u niego klekocze tak samo

Aaaa....jeszcze pomysl, a moze zawory klekocza bo ponoc w silniku 120KM sie reka reguluje luz?

Ktos z Was ma taki silnik i doswiadczenie z regulacja w nim zaworow? Co ile km jesli juz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dwumasowe kolo walu to co innego niz DKZ?

> Jakies objawy, stuki, puki,zgrzyty,wibracje itp?

> A moze uzylem zlego slowa "strasznie" bowiem to moj pierwszy dieselek

> Powiem tak, w porownaniu do toyoty czy VW to wyraznie glosniej, ale ponoc to tak ma byc jak to

> okreslij inny uzytkownik cromy:) bo u niego klekocze tak samo

> Aaaa....jeszcze pomysl, a moze zawory klekocza bo ponoc w silniku 120KM sie reka reguluje luz?

> Ktos z Was ma taki silnik i doswiadczenie z regulacja w nim zaworow? Co ile km jesli juz?

W 120 zawory regulowane są na płytkach, generalnie bardzo trwały układ, regulacja najczęściej co 60-80 tys, stuki z tego układu prawie niemożliwe. Stukać to stukają 150 tki, tam jest hydraulika.

Diesel to diesel, głośniej niż w Pb stanowczo będzie. Jeśli silnik w dobrej kondycji wraz z osprzętem to dźwięki nie są jakoś specjalnie męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik w dobrej kondycji wraz z

> osprzętem to dźwięki nie są jakoś specjalnie męczące.

W srodku przy radyjku na VOL 3-4 silnika nie slychac, no moze odrobiene, jesli ktos sie uprze doslyszec, w srodku naprawde cicho, za malo jezdze croma ale nawet nie zauwazylem poziomu obrotow, ktore juz irytuja ucho

Radosc z przyspieszenia zabija wszelkie niedociagniecia:) a to tylko 120KM smile.gif)

Jak pomysle co bedzie jak zapodm +30-40KM to az sie boje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli silnik w dobrej kondycji wraz z

> W srodku przy radyjku na VOL 3-4 silnika nie slychac, no moze odrobiene, jesli ktos sie uprze

> doslyszec, w srodku naprawde cicho, za malo jezdze croma ale nawet nie zauwazylem poziomu

> obrotow, ktore juz irytuja ucho

> Radosc z przyspieszenia zabija wszelkie niedociagniecia:) a to tylko 120KM )

> Jak pomysle co bedzie jak zapodm +30-40KM to az sie boje:)

No bez przesady, 120 koni to to się tylko toczy grinser006.gif nawet przy tych + 30-40 ..upy nie urwie grinser006.gif ba nawet przy prawie 190 majtek nie ściąga, ale jechać jedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez przesady, 120 koni to to się tylko toczy nawet przy tych + 30-40 ..upy nie urwie ba

> nawet przy prawie 190 majtek nie ściąga, ale jechać jedzie

Ale jest jeden problem, niespecjalnie lubie szybka jazde, owszem czasami trzeba docisnac, ale naprawde lubie sie "sunac" prawie przepisowo po miescie

Aaa...czy wytrzymalosc DKZ zalezy od sposobu uzytkowania? poziomu obrotow itp?

Pytam bo czas nauczyc sie jezdzic optymalnie dieselkiem

A przy Twoich 190KM sprzeglo i dwumasa daje rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stukać to stukają 150 tki, tam jest

> hydraulika.

Autor wątku szuka automatu, więc szuka 150tki, pisałem o swojej 150tce.

To nie jest tak, że coś konkretnego u mnie stuka, on jak wszystkie (M)JTD klekocze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor wątku szuka automatu, więc szuka 150tki, pisałem o swojej 150tce.

> To nie jest tak, że coś konkretnego u mnie stuka, on jak wszystkie (M)JTD klekocze.

> Pozdrawiam BAS

Musimy więc nagrać klekot naszych klekotów i porównać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jest jeden problem, niespecjalnie lubie szybka jazde, owszem czasami trzeba docisnac, ale

> naprawde lubie sie "sunac" prawie przepisowo po miescie

> Aaa...czy wytrzymalosc DKZ zalezy od sposobu uzytkowania? poziomu obrotow itp?

> Pytam bo czas nauczyc sie jezdzic optymalnie dieselkiem

> A przy Twoich 190KM sprzeglo i dwumasa daje rade?

Radę spokojnie daje, a przy okazji to nie konie zabijają dwumasę i sprzęgło, a raczej moment obrotowy i jego przebieg. O tyle dobrze , że sprzęgła w 150 tkach mają spory zapas, przy autoamcie sprawa się komplikuje bo z Nm nie można poszaleć, ale też dają radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze stanę obok Ursusa i nagram... nie ma problemu

A swoja droga to nasuwa sie pytanie, dlaczego toto tak klekocze a BMW, toyota czy inne wyraznie ciszej chodza

Zakladam 4cylindrowce ok 2 litry

Wiem, ze Multijet to prekursor ale przez te 10 lat mogli cos polepszyc:)

Oczywiscie na mysli mam klekotanie na zewnatrz.

W srodku miodziooo.....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w sumie jutro rano też nagram u mnie akurat słychać pracę silnika wewnątrz jak i turbiny

> samochodu, a widzę że to nie jest normalny objaw...

moze gdzies jakas nieszczelnosc uszczelki drzwiowo-okiennej

a moze cos zabralko w wygluszeniu komory silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A swoja droga to nasuwa sie pytanie, dlaczego toto tak klekocze a BMW, toyota czy inne wyraznie

> ciszej chodza

> Zakladam 4cylindrowce ok 2 litry

TTTM.

> Wiem, ze Multijet to prekursor ale przez te 10 lat mogli cos polepszyc:)

> Oczywiscie na mysli mam klekotanie na zewnatrz.

TD->JTD->MJTD.

> W srodku miodziooo.....:)

smile.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze stanę obok Ursusa i nagram... nie ma problemu

Faktycznie dzisiaj się przysłuchałem i nie jest aż tak źle, wszystko jest kwestią czy stoi się "w studni" czy... Tak czy inaczej cichy to on nie jest na zewnątrz.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W środę będę przelatywał przez Koło, jak coś to możemy się jakoś spiknąć, przewiozę Cie moją.

> Pozdrawiam BAS

To byłaby ekstra sprawa przejechać się przed zakupem jeszcze inną Cromą i jak dobrze pamiętam w automacie. Przy okazji powymieniać obserwacje. Niestety dzisiaj już za późno, ale jak będzie Kolega jechał następnym razem przez Koło to proszę o sms. Numer wyślę na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie dzisiaj się przysłuchałem i nie jest aż tak źle, wszystko jest kwestią czy stoi się "w

> studni" czy... Tak czy inaczej cichy to on nie jest na zewnątrz.

> Pozdrawiam BAS

no wlasnie, łaj? skoro innym lepiej wychodzi cichsza praca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze gdzies jakas nieszczelnosc uszczelki drzwiowo-okiennej

> a moze cos zabralko w wygluszeniu komory silnika?

nie wiem świst turbiny słychać "od zawsze" ale parametry pracy są dobre więc u mnie TTTM

a co do silnika to akurat ostatnio słyszę go bardziej więc może rzeczywiście coś się poprzestawiało w wygłuszeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety dzisiaj już za późno, ale jak będzie

> Kolega jechał następnym razem przez Koło to proszę o sms. Numer wyślę na priv.

Będę w czwartek albo w piątek przelatywał przez Koło, w drodze powrotnej(pod wieczór) możemy się spotkać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otwórz maskę następnie ściągnij osłonę z silnika i zobacz czy masz pod nią wygłuszenie

Masz na mysli ten plastik co zakrywa pokrywe zaworow?

A co bly wersje z i bez???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yeap.

> Pozdrawiam BAS

ok, sprawdze przy okazji.

no i szukam patentu na miarodajne sprawdzenie poziomu oleju.

Co za cholerstwo gietkie i takie ciasne.

Chyba doASO podjade i kaze pokazac jak toto dziala:)

A moze i jutro z ranca podjade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, sprawdze przy okazji.

> no i szukam patentu na miarodajne sprawdzenie poziomu oleju.

> Co za cholerstwo gietkie i takie ciasne.

> Chyba doASO podjade i kaze pokazac jak toto dziala:)

> A moze i jutro z ranca podjade:)

Przed wyciągnięciem miarki obróć ją o 360stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed wyciągnięciem miarki obróć ją o 360stopni

Obracalem w lewo, w prawo, g...o to daje,na koncuczuc jakby wciskala sie i cala umazana olejem ponad 2,3 cm ponad to zgrubienie.

Podjade,niech pokaza bo mam nerw:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obracalem w lewo, w prawo, g...o to daje,na koncuczuc jakby wciskala sie i cala umazana olejem

> ponad 2,3 cm ponad to zgrubienie.

> Podjade,niech pokaza bo mam nerw:)

Może tyle masz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tyle masz....

A niby skad skoro kupilem auto jak bylo po wymianie oleju 800km:) i od samego poczatku takie trudnosci byly.

Olej ma 95% "jakosci" i juz 2000km po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pisałem w innych wątkach szukam swojej Cromy. Wczoraj miałem okazję po raz pierwszy jechać jako

> pasażer i kierowca, Cromą 150 KM z manualną skrzynią, rocznik 2009r, 44 kkm nalotu, więc

> bardzo mało używaną jak na Diesla. Skupię się tylko na minusach.

> Jako kierowca:

> - głośno pracujący silnik, wyraźnie słychać turbinę (kalpy wirowe?), która głośno gwiżdże, szumi,

> więc wnętrze auta nie jest tak ciche, jak oczekiwałem. Względna cisza wewnątrz całkowicie

> kończy się wraz z przekroczeniem 2000 rpm

> - Zawieszenie przyjemne, zwłaszcza gdy przyrówna się je do Stilo MW z jego mega sztywną (sprężystą)

> belką skrętną na tyle. Zawieszenie jest miękkie i przez to auto wyczuwalnie przechyla się na

> łukach przy prędkościach powyżej 90 km/h.

> - nie jest to rakieta, ale też nie szukam rakiety więc przyspieszenia niezbyt porywające, ale były

> OK.

> Jako pasażer:

> - na przednim fotelu świsty powietrza przy prędkościach 90-140 km/h były dosyć intensywne i

> irytujące, a to przecież klasa średnia, a nie Puntolot. Nie wiem czy przypadkiem nie wynikało

> to z nie do końca dobrze przeprowadzonej naprawy prawego słupka przedniej szyby (po lekkim

> wgniocie) i niedolegania uszczelki.

> Co wy na to, Panowie? W waszych Cromach jest tak samo, pytam zwłaszcza o poziom hałasów w środku?

Jako, że sam powoli przybieram się do szukania Cromy w automacie to prosiłbym o dalsze odczucia i szczegółowe sprawozdania smile.gif. Ja na razie jestem na etapie przygotowywania się finansowo (muszę się zastanowić nad sprzedaniem obecnego samochodu) do zakupu, także wszelkie informację o obejrzanych samochodach (wraz linkami do otomoto) będą przydatne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukaj a znajdziesz, a dlaczego automat?

> Z ciekawosci pytam tylko

Jakoś zawsze chciałem mieć automat, jak jeździłem jako pasażer kolegi samochodem to mi się podobało, dodatkowo mam lekką nogę i leniwy jestem, żeby biegi zmieniać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo mam lekką nogę i leniwy jestem, żeby biegi zmieniać

No i to jest argument:)

Zastanawiam sie jakie przelozenie ma automat na spalanie:)

Na 30te urodziny kupilem auto, na 40te auto, na 50 bedzie w automacie

A Croma da rade jeszcze 10 lat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukaj a znajdziesz,

Szukam i szukam, ale jak na razie albo lokalnie ceny są przegięte, albo samochody są z Gniezna wink.gif albo na zdjęciach wyglądają jak złożone z 3 albo jak googluje to firmy się okazują nieciekawe a jak już wszystko jest w miarę ok to cena przekracza moje zdolności finansowe, dlatego poczekam do wakacji, aż się finanse unormują i mam nadzieję, że coś do tego momentu znajdę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam i szukam, ale jak na razie albo lokalnie ceny są przegięte, albo samochody są z Gniezna

a ile byś chciał zapłacić za Crome?

Bo chyba nie sądzisz że za 2007 r zapłacisz 20 tyś zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.