dranio Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? Moja E12, 1,6, olej Castrol 5W30, 0,25 l/1000 km. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? 1.8 VVT-i na Amsoil 5W30 nic nie zużyła do okresu wymiany. Na QHorse Power ok. 150ml/ 10 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? e12, 1.4 16V, ~400kkm przebiegu. Zero dolewek między wymianami (co 15kkm). Jaki olej nie wiem, nie ja go wymieniam. Auto bardzo intensywnie i dynamicznie jeżdżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Moja była E12 1.6 2003 przy przebiegu 130 tys również nie wymagała dolewek pomiędzy wymianami. Używałem syntetyka Castrola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? > Moja E12, 1,6, olej Castrol 5W30, 0,25 l/1000 km. > dranio Gdyby jeżdziła, to by brała tyle samo co wtedy gdy stoi, czyli nic. Ale ja zakręciłem się wokół wymiany bloku :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? Chyba trochę dużo ci wychodzi, moja z silnikiem 1.4 pali jakieś 0,5 l Castrola 10W40 na 10000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? > Moja E12, 1,6, olej Castrol 5W30, 0,25 l/1000 km. > dranio producent asekuruje sie i podaje w instrukcji obslugi, ze normalne zuzycie to takie do 1 litra na 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > Gdyby jeżdziła, to by brała tyle samo co wtedy gdy stoi, czyli nic. > Ale ja zakręciłem się wokół wymiany bloku :-) Blok był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Jest na to fakturka. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 > producent asekuruje sie i podaje w instrukcji obslugi, ze normalne zuzycie to takie do 1 litra na > 1000 km Wiem, wiem. Przeczytałem instrukcję. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 > Blok był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Jest na to fakturka. > dranio Na nówkę, bez wady i w ASO? Bogaty z domu musiał być, bo to z dyszka jak nie lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 > Na nówkę, bez wady i w ASO? Nie, nie mógł uruchomić silnika. Więc ASO wymieniło zawór (nie pamiętam który, muszę sprawdzić w papierach) prowadnicę zaworu, oraz shortblock. > Bogaty z domu musiał być, bo to z dyszka jak nie lepiej... Po rabatach (stały klient ASO) wyszło ponad 6 tys. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 > Po rabatach (stały klient ASO) wyszło ponad 6 tys. > dranio No to twardy siusiak :-) Jeżeli blok NOWY i po modernizacji (chyba 2004 rok, druga połowa) to nie powinien nic chlipać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 > Ile wasze Corolle VVTi palą wam oleju? > Moja E12, 1,6, olej Castrol 5W30, 0,25 l/1000 km. Ostanio dolałem ok. 1 litr pomiędzy wymianami czyli na 15000 km. Corolla 1.6 z roku 2002, przebieg ok. 180 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel16 Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Ostanio dolałem ok. 1 litr pomiędzy wymianami czyli na 15000 km. > Corolla 1.6 z roku 2002, przebieg ok. 180 tys. km. U mnie podobnie ok. 1 litr na 15 tys.km Corolla Verso 1.8 2002 rok, przebieg aktualny 204 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > U mnie podobnie ok. 1 litr na 15 tys.km > Corolla Verso 1.8 2002 rok, przebieg aktualny 204 tys.km. Czy Twój egzemplarz miał wymieniany tzw: "small block" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel16 Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Czy Twój egzemplarz miał wymieniany tzw: "small block" ? W książce serwisowej nie znalazłem takiego wpisu ! A jest serwisowana od początku do dnia dzisiejszego Nie wiem jak to stwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Odgrzebuję temat. Zużycie wzrosło i to znacznie. Za jakieś dwa tygodnie będę wiedział, co jest przyczyną. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 "Stwierdzono kilka przyczyn mogących doprowadzić do zwiększenia zużycia oleju: 1. zużycie olejowych pierścieni tłokowych (ja nie spotkałem sięz takim przypadkiem) 2. korozja uszczelniających pierścieni tłokowych co doprowadzało do powstawania rys na gładziach cylindrów - problem dotyczył głównie silników produkcji japońskiej 3. zapiekanie olejowych pierścieni tłokowych. Na skutek przyspieszonej utraty własności smarnych przez olej silnikowy powstają substancje smoliste tworzące osad w rowkach pierścieniowych (faktycznie sam to widziałem). Nagar ten powoduje utratęwłasności sprężystych pierścieni tłokowych - problem dotyczy szczególnie silników produkcji europejskiej (angielskiej). Zmiany wprowadzone na linii produkcyjnej: ad1. wprowadzono azotowanie pierścieni tłokowych (od 12.2001r. dla prod. japońskiej, od 01.2002 r. dla prod. angielskiej) ad2. wprowadzono chromowanie uszczelniających pierścieni tłokowych ( od 04.2002 prod japońska, uszczelniające pierścienie tłokowe dla produkcji europejskiej były chromowane od początku prod.) Chromowanie wprowadzono dla uniknięcia efektu korozji pierścieni która powodowana jest głównie przez zwiększoną zawartośc siarki w paliwie. ad3. wprowadzono dodatkowe kanały powrotne oleju w bloku silnikowym w celu uniknięcia mieszania sięoleju silnikowego z przedmuchiwanymi gazami spalinowymi w przestrzeni pod osłoną łańcucha rozrządu (od 01.2003 dla prod japońskiej, od 02.2003 dla prod. europejskiej) Zmiana została wprowadzona od numerów: Corolla 1.6 - 3ZZ U427854 (końcówka nr VIN E067233) Corolla 1.4 - 4ZZ U427856 (VIN E073914)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 (...) Znam ten tekst. Moja Corolla jest wyprodukowana w 2006 r. a i tak brała olej. Pisałem na MK - przyczyną były zapieczone pierścienie olejowe na 3 tłokach. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 a jaki olej był lany ? 1. u nas w firmie jak jeździły E12 na przeglądy to raz oznakowałem filtr olejowy markerem i go nie zmienili - chodź na fakturze był 2. po gwarancji, lali 10w40 w nieautoryzowanych stacjach i w 3 szt. E12 3ZZ poszły się kochać silniki przy przebiegach rzędu 100 000 - 140 000 > (...) Znam ten tekst. Moja Corolla jest wyprodukowana w 2006 r. a i tak brała olej. Pisałem na MK - > przyczyną były zapieczone pierścienie olejowe na 3 tłokach. > dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > a jaki olej był lany ? Castrol TWX 5W30 w ASO, później 1 x Mobil 10W40. Sprzedający poinformował mnie, że silnik bierze olej. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 czyli to potwierdza regułę, że lanie 10w40 zabija te silniki. Angole leją tylko 5w30 do nich, nawet po nalotach 300+ > Castrol TWX 5W30 w ASO, później 1 x Mobil 10W40. Sprzedający poinformował mnie, że silnik bierze > olej. > dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > czyli to potwierdza regułę, że lanie 10w40 zabija te silniki. Ale ten silnik brał olej już jak był zalewany 5W30! ASO grzecznie wskazało poprzedniemu właścicielowi zapis w instrukcji o normie zużycia oleju 1l/1000 km. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 > czyli to potwierdza regułę, że lanie 10w40 zabija te silniki. > Angole leją tylko 5w30 do nich, nawet po nalotach 300+ > > dranio Znam kilka E12 jeżdżących na 5W, jeden dokręcił do 400kkm i dalej jeździ. Oleju nie trzeba było dolewać między wymianami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwiazdorek88 Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 U mnie 1.6 110km / 106 tys / 03r / Millers XSS 5W30 ( nie wiem co było lane wcześniej ) nic między wymianami nie bierze. Shortblock prawdopodobnie wymieniony - jak nie jest wymieniony to prawdopodobnie więcej oleju wchodzi chyba 4,2 litra a jak po wymianie to 3,7 o ile dobrze pamiętam. Mi zostało z 5 litrowej bańki około 1,5 litra więc wychodzi na to że wymieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.