nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Auto nie istotne, za to istotny problem. Wycieraczki przednie, na posrednich biegach zacinaja sie, staja po srodku szyby, skacza, ogolnie nie dzialaja. Dzialaja za to sprawnie na najwyzszym biegu. Czy to pada silnik czy moze byc cos innego, jesli tak, to co? Dzieki za wszelkie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Auto nie istotne, za to istotny problem. Wycieraczki przednie, na posrednich biegach zacinaja sie, > staja po srodku szyby, skacza, ogolnie nie dzialaja. Dzialaja za to sprawnie na najwyzszym > biegu. Czy to pada silnik czy moze byc cos innego, jesli tak, to co? Dzieki za wszelkie > sugestie Mopim zdaniem mógł wysiąść czujnik położenia wycieraczek, szczególnie jeżeli opisywane przez Ciebie objawy są w trybie przerywanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Auto nie istotne, za to istotny problem. Wycieraczki przednie, na posrednich biegach zacinaja sie, > staja po srodku szyby, skacza, ogolnie nie dzialaja. Dzialaja za to sprawnie na najwyzszym > biegu. Czy to pada silnik czy moze byc cos innego, jesli tak, to co? Dzieki za wszelkie > sugestie w fiacie kiedys takie objawy wynikały z zepsutego silniczka wycieraczek... uzwojenie czy cos tam w bebechach padło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Auto nie istotne, za to istotny problem. Wycieraczki przednie, na posrednich biegach zacinaja sie, > staja po srodku szyby, skacza, ogolnie nie dzialaja. Dzialaja za to sprawnie na najwyzszym > biegu. Czy to pada silnik czy moze byc cos innego, jesli tak, to co? Dzieki za wszelkie > sugestie Sprawnie tzn? Jezeli dzialaja bez zaciec, ale wolniej to znaczy ze zacieraja Ci sie korby. Najpewniej trzeba bedzie wyciagnac mechanizm, oczycic i przesmarowac zanim spali sie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Sprawnie tzn? Tak jak kiedys, zasuwaja bez zaciec czy przeskokow. > Jezeli dzialaja bez zaciec, ale wolniej to znaczy ze zacieraja Ci sie korby. Najpewniej trzeba > bedzie wyciagnac mechanizm, oczycic i przesmarowac zanim spali sie silnik. To nie to - tak mysle. Ale oczywiscie sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > w fiacie kiedys takie objawy wynikały z zepsutego silniczka wycieraczek... > uzwojenie czy cos tam w bebechach padło Tak mi koles z assistance zasugerowal, ale chce sie upewnic nim wywale kase na silniczek w przyslowiowe bloto . Wycieraczki dzialay do dzis dobrze. Choc ostatnio zauwazylem, ze jak bylo zimno, to nie moglem np. wycieraczkami usunac resztek sniegu. Dopiero jak sie auto troszke rozgrzalo, wycieraczki same ruszaly po czasie - tak jakby jakis wylacnzik przeciazeniowy byl. Dzis zauwazylem na autostradzie, ze wycieraczki dziwnie podskakuja, ale dzialaly. W koncu 100km od domu stanely po srodku szyby i musialem wbic sie na pas awaryjny (przezycia zwiazane z wlaczeniem sie do ruchu na autostradzie pelnej aut i z lusterkami zalanymi deszczem - niezapomniane ). Okazalo sie, ze wycieraczki dzialaly na pelnym biegu, a na posrednich skakaly, i przesuwaly sie z oporem, az w koncu stanely. Wezwalem assistance, ale pomoc nie bylo co. Wrocilem do domu na szybkim biegu wycieraczek. Wycieraczki potrafily tez sie przyblokowc na amen na posrednich biegach, i wlaczanie najszybszego biegu nie pomagalo. Dopiero popchniecie wycieraczek reka ruszalo ja i dzialaly normalnie na szybkim biegu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 w Lancii taki problem powodowała konstrukcja wieńca ze ścieżkami. Był on brudzony smarem i przerywało kontakt. Naprawa banalna, rozebranie, wyczyszczenie i nowy smar. Wbrew pozorom auto istotne, jak nowsze i pracą wycieraczek steruje komp to w/w problem nie zaistnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Auto nie istotne, za to istotny problem. Wycieraczki przednie, na posrednich biegach zacinaja sie, > staja po srodku szyby, skacza, ogolnie nie dzialaja. Dzialaja za to sprawnie na najwyzszym > biegu. Czy to pada silnik czy moze byc cos innego, jesli tak, to co? Dzieki za wszelkie > sugestie Albo krańcówki do sprawdzenia albo mechanizm. Bo na najszybszym biegu dostaje pełne napięcie silnik, na pozostałych podejrzewam że nie pełne. Na pełnym napięciu (a więc i pełnej mocy) ma siłę przepchnąć opory mechanizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Albo krańcówki do sprawdzenia albo mechanizm. Bo na najszybszym biegu dostaje pełne napięcie > silnik, na pozostałych podejrzewam że nie pełne. Na pełnym napięciu (a więc i pełnej mocy) ma > siłę przepchnąć opory mechanizmu. Niektorzy pisza jeszcze o wtyczce, jak tez o jakims zlaczu w silniku, ktore lubi sie upitolic. Problem w tym, ze pisza o tym, ale przy okazji padu calkowitego posrednich biegow. Stad szukam czegos, co bedzie jak najblizsze mojemu problemowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > w Lancii taki problem powodowała konstrukcja wieńca ze ścieżkami. > Był on brudzony smarem i przerywało kontakt. > Naprawa banalna, rozebranie, wyczyszczenie i nowy smar. > Wbrew pozorom auto istotne, jak nowsze i pracą wycieraczek steruje komp to w/w problem nie > zaistnieje. Problem dotyczy auta wzglednie nowego - z 2007 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Niektorzy pisza jeszcze o wtyczce, jak tez o jakims zlaczu w silniku, ktore lubi sie upitolic. > Problem w tym, ze pisza o tym, ale przy okazji padu calkowitego posrednich biegow. Stad szukam > czegos, co bedzie jak najblizsze mojemu problemowi Też w teorii możliwe - wzrost rezystancji i chwilowe braki kontaktu na wtyczce - zdejmij i zobacz jak wyglądają wtyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Auto nie istotne... A wlasnie powiedzialbym, ze bardzo istotne Jak szukasz po omacku, to najlepiej przyjrzec sie typowym usterkom danego modelu. Napisz, ze o Vectre (???) chodzi, to moze ktos podsunie rozwiazanie na tacy. U mnie kiedys w UNO () tez sie dzialy jaja z wycieraczkami - okazalo sie, ze byla to typowa usterka dla tego modelu (syfil i zacieral sie trzepien czy jak to sie nazywa) - rozlozylem, wyczyscilem, nasmarowalem i jeszcze kilka lat bez problemu smigaly. Jakbym czekal zbyt dlugo, to pewnie silniczek poszedlby sie kochac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > A wlasnie powiedzialbym, ze bardzo istotne Jak szukasz po omacku, to najlepiej przyjrzec sie > typowym usterkom danego modelu. Napisz, ze o Vectre (???) chodzi, to moze ktos podsunie > rozwiazanie na tacy. Juz znalazlem na VectraC - wyglada na to, ze silniczek. A pisalem, ze nie wazne, bo uwazam, ze we wspolczesnych autach obiawy powinny byc te same, bez wzgledu, ktore auto - co czesciowo zostalo tu potwierdzone > U mnie kiedys w UNO () tez sie dzialy jaja z wycieraczkami - okazalo sie, ze byla to typowa > usterka dla tego modelu (syfil i zacieral sie trzepien czy jak to sie nazywa) - rozlozylem, > wyczyscilem, nasmarowalem i jeszcze kilka lat bez problemu smigaly. Jakbym czekal zbyt dlugo, > to pewnie silniczek poszedlby sie kochac Ujme to tak - niech sie spali silniczek, bedzie wiadomo co. Ja i tak nie bede go naprawial (nawet jak sie da prosto). Powtorze sie - wrazenia z autostrady w deszczu niezapomniane, a zwlaszcza wlaczanie sie do ruchu z pasa awaryjnego, jak w lusterkach nic a nic nie widac - takze w tej kwestii oszczedzac nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Dla potomnych - co bylo dokladnie (czy to jakis rezystor, czy uzwojenie, czy inny element silnika) tego nie wiem. W kazdym badz razie wymiana silnika na nowy rozwiazala problem. Mechanizm wycieraczek pracowal bez zarzutu, wszystko chodzi lekko. Silnik padl na tyle, ze nawet po odpieciu wycieraczek, silnik nie chcial pracowac na biegach posrednich, i krecil sie tylko na najwyzszym biegu. Koszt nowego ~350pln plus swoj czas. Szkoda tylko, ze taka glupota pada w aucie w sumie 4.5 letnim z przebiegiem ~90kkm. Podobny problem mialem w Astrze F, ale to auto mialo 15 lat i nalot rzedu 350k km. Niesmak jest, bo to jeden z kilku elementow, ktore jeszcze nie powinny pasc przy tym roczniku/przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.