Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Pojawiły się ciepłe dni i powrócił problem z ubiegłego roku. Jak temperatura oscyluje w okolicy 28-30*C to klima głupieje . Znaczy nie działa. Ale nie całkiem tylko czasem . generalnie wygląda tak. Mam ja włączona praktycznie cały rok non stop w trybie AUTO ... i działa. Przy wysokich temperaturach ma problem z załączeniem, niby wszystko pracuje ale chłodu brak. Czasami wystarczy ja kilka razy włączyć i wyłączyć, czasami wystarczy wyłaczyć i włączyc silnik, wczoraj zastartowała po zrobieniu autodiagnostki z guzików panelu klimatronika. Dziś nie było problemu . VAG nie pokazuje błedów, ale nie udało mi się podłączyć do VAGA w momencie braku chłodzenia (może by cos pokazało) czynnik jest bo jak chłodzi to jak wsciekła, na wylocie z kratek ok. 6-7*C. Sprężarka pracuje, bo mimo braku chłodzenia widzę wahnięcie obrotów przy włączaniu i wyłączaniu klimy. W sumie jakos to ogarniam bo "pomęczę" guzik kilka razy i zatrybi (czasem po 1 min a czasem po 10) Jakieś sugestie co się może dziać dotyczy Cordoby 1.4 16V silnik BBY z 2004 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 osuszacz wymieniałeś już w tym aucie?bo może to jest przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > osuszacz wymieniałeś już w tym aucie?bo może to jest przyczyną ja nie wymieniałem a czy poprzednik to nie wiem ...co sugeruje, że to może być osuszacz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > ja nie wymieniałem a czy poprzednik to nie wiem ...co sugeruje, że to może być osuszacz ? tego to nie wiem ale jeśli objaw występuje tylko w ciepłe dni to można zabrać się za tezę rozszerzalność cieplną?? czyli jakiś styk pod wpieklam ciepła rozszerza się i wtedy nie kontaktuje, ale to tylko takie moje gdybanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > tego to nie wiem > ale jeśli objaw występuje tylko w ciepłe dni to można zabrać się za tezę rozszerzalność cieplną?? > czyli jakiś styk pod wpieklam ciepła rozszerza się i wtedy nie kontaktuje, ale to tylko takie > moje gdybanie to może mieć sens ale wole nie działac po omacku i wymieniac poszczególne elementy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Jak masz dwa wentylatory a pewnie tak jest to któryś pewnie nie chodzi co przy sporych temperaturach prowadzi do wzrostu wysokiego cisnienie pod 20bar i spadek wydajności klimy , tak więc sprawdż dobrze wentylatory na skraplaczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Jak masz dwa wentylatory a pewnie tak jest to któryś pewnie nie chodzi co przy sporych > temperaturach prowadzi do wzrostu wysokiego cisnienie pod 20bar i spadek wydajności klimy , > tak więc sprawdż dobrze wentylatory na skraplaczu nie ma spadku wydajności, jest całkowity brak chłodzenia. Rurki są gorące i dzieje się tak po uruchomieniu zimnego silnika. Jak klima działa to moge jechać 1000 km i będzie działać (sprawdzone). Teraz nie sprawdzałem ale w ubiegłym roku wiatraki się kręciły, a problem wystepował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > nie ma spadku wydajności, jest całkowity brak chłodzenia. Rurki są gorące i dzieje się tak po > uruchomieniu zimnego silnika. Jak klima działa to moge jechać 1000 km i będzie działać > (sprawdzone). Teraz nie sprawdzałem ale w ubiegłym roku wiatraki się kręciły, a problem > wystepował rurki są gorące bo nie ma chłodzenia , jak jedziesz to poprostu pęd wiatru schładza chłodnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > rurki są gorące bo nie ma chłodzenia , jak jedziesz to poprostu pęd wiatru schładza chłodnice nie bardzo rozumiem ... co to wnosi do sprawy ? Jak klima chodzi to auto pracując na wolnych obrotach też się chłodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > nie bardzo rozumiem ... co to wnosi do sprawy ? Jak klima chodzi to auto pracując na wolnych > obrotach też się chłodzi. rurki sa gorace bo nie dzialaja wentylatory i nie schładzaja chłodnicy od klimy i dlatego nie chłodzi w srodku w samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > nie bardzo rozumiem ... co to wnosi do sprawy ? Jak klima chodzi to auto pracując na wolnych > obrotach też się chłodzi. Klima działa na zasadzie odbierania ciepła z parownika w środku auta i oddawania go w skraplaczu który jest przed chłodnicą wody na zewnątrz. Skraplacz bardzo się nagrzewa, więc dlatego jak auto nie jedzie to muszą pracowac wentylatory (w twoim przypadku 1 wentylator na drugim biegu), aby powietrze przedmuchiwało skraplacz i go przez to schładzało. Jak nie działa Ci drugi bieg wentylatora, to rośnie cisnienie w układzie i klima nie bangla. Podczas jazdy działa? (ale jazdy, a nie jazda + korki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Po pierwsze by konkretnie cos wiedziec trzeba by podpiąć manometry lub kompa i popatrzec nie czy są błędy a na parametry , Tym bardziej że jeśli pamięc mnie nie myli masz tam juz spręzarke bez sprzęgiełka tylko z zaworem w ktorej to padały zawory " zabierak na kole" i same spręzarki efekt byl dośc podobny do twojego była klima i nima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Klima działa na zasadzie odbierania ciepła z parownika w środku auta i oddawania go w skraplaczu > który jest przed chłodnicą wody na zewnątrz. Skraplacz bardzo się nagrzewa, więc dlatego jak > auto nie jedzie to muszą pracowac wentylatory (w twoim przypadku 1 wentylator na drugim > biegu), aby powietrze przedmuchiwało skraplacz i go przez to schładzało. Jak nie działa Ci > drugi bieg wentylatora, to rośnie cisnienie w układzie i klima nie bangla. > Podczas jazdy działa? (ale jazdy, a nie jazda + korki) jak działa to działa bez względu czy trasa, miasto, korki ... a jak nie działa to nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > Po pierwsze by konkretnie cos wiedziec trzeba by podpiąć manometry lub kompa i popatrzec nie czy są > błędy a na parametry , Tym bardziej że jeśli pamięc mnie nie myli masz tam juz spręzarke bez > sprzęgiełka tylko z zaworem w ktorej to padały zawory " zabierak na kole" i same spręzarki > efekt byl dośc podobny do twojego była klima i nima może, tylko skąd zależnośc od temperatury ? Jak jest niska (5-25*C) to bangla bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 > może, tylko skąd zależnośc od temperatury ? Jak jest niska (5-25*C) to bangla bez problemu Też ci napisałem ,na początku sprawdż wentylatory podlącz kompa i zobacz do jakiej wartości wzrasta ciśnienie na wysokim ale obstawiam ze idzie pod 20-25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 > Też ci napisałem ,na początku sprawdż wentylatory podlącz kompa i zobacz do jakiej wartości wzrasta > ciśnienie na wysokim ale obstawiam ze idzie pod 20-25 zrobiłem dziś 300 km w trasie z czego ok. 150 km na autostradzie z prędkością 140-150. Temperatura bliska 30*C i zero problemu. Klima działa elegancko ... jak podjechałęm pod dom to otworzyłem maskę ... oba wiatraki się kręciły. Zgłupiałem i nie wiem czego szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 sprawdzaj w momencie gdy nie będzie działala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 > sprawdzaj w momencie gdy nie będzie działala VAG'a nie ogarniam jakoś szczególnie ... potrafię tylko poszukac błędów ... jak te ciśnienia sprawdzac ? Łopatologicznie prosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 laczysz sie z modulem klimy pozniej wchodzisz w measuring blocks i kanalami lecisz do gory az znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > laczysz sie z modulem klimy pozniej wchodzisz w measuring blocks i kanalami lecisz do gory az > znajdziesz wybadałem coś takiego, nie wiem czy dobrze ale szukałem czegoś co pokaże temperatury i cisnienie. dziś klima strajkowała i nie działała ... zatrybiła dopiero jak kombinowałem z VAG'iem i wielokrotnie naciskałem guzik "ECON" na panelu. VAG nie pokazał żadnych błędów w module klimy - bez znaczenia czy na włączonym silniku czy nie włączonym. Może ktoś mądry to zinterpretuje albo powie które bloki przeczesac dla dodatkowych danych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.