Skocz do zawartości

Klimatronik - źle się dzieje


Randar

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiły się ciepłe dni i powrócił problem z ubiegłego roku. Jak temperatura oscyluje w okolicy 28-30*C to klima głupieje sick.gif. Znaczy nie działa. Ale nie całkiem tylko czasem icon_rolleyes.gif. generalnie wygląda tak. Mam ja włączona praktycznie cały rok non stop w trybie AUTO ... i działa. Przy wysokich temperaturach ma problem z załączeniem, niby wszystko pracuje ale chłodu brak. Czasami wystarczy ja kilka razy włączyć i wyłączyć, czasami wystarczy wyłaczyć i włączyc silnik, wczoraj zastartowała po zrobieniu autodiagnostki z guzików panelu klimatronika. Dziś nie było problemu icon_rolleyes.gif. VAG nie pokazuje błedów, ale nie udało mi się podłączyć do VAGA w momencie braku chłodzenia (może by cos pokazało) czynnik jest bo jak chłodzi to jak wsciekła, na wylocie z kratek ok. 6-7*C. Sprężarka pracuje, bo mimo braku chłodzenia widzę wahnięcie obrotów przy włączaniu i wyłączaniu klimy. W sumie jakos to ogarniam bo "pomęczę" guzik kilka razy i zatrybi (czasem po 1 min a czasem po 10)

Jakieś sugestie co się może dziać

dotyczy Cordoby 1.4 16V silnik BBY z 2004 roku icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wymieniałem a czy poprzednik to nie wiem ...co sugeruje, że to może być osuszacz ?

tego to nie wiem

ale jeśli objaw występuje tylko w ciepłe dni to można zabrać się za tezę rozszerzalność cieplną?? czyli jakiś styk pod wpieklam ciepła rozszerza się i wtedy nie kontaktuje, ale to tylko takie moje gdybanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego to nie wiem

> ale jeśli objaw występuje tylko w ciepłe dni to można zabrać się za tezę rozszerzalność cieplną??

> czyli jakiś styk pod wpieklam ciepła rozszerza się i wtedy nie kontaktuje, ale to tylko takie

> moje gdybanie

to może mieć sens ale wole nie działac po omacku i wymieniac poszczególne elementy oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz dwa wentylatory a pewnie tak jest to któryś pewnie nie chodzi co przy sporych

> temperaturach prowadzi do wzrostu wysokiego cisnienie pod 20bar i spadek wydajności klimy ,

> tak więc sprawdż dobrze wentylatory na skraplaczu

nie ma spadku wydajności, jest całkowity brak chłodzenia. Rurki są gorące i dzieje się tak po uruchomieniu zimnego silnika. Jak klima działa to moge jechać 1000 km i będzie działać (sprawdzone). Teraz nie sprawdzałem ale w ubiegłym roku wiatraki się kręciły, a problem wystepował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma spadku wydajności, jest całkowity brak chłodzenia. Rurki są gorące i dzieje się tak po

> uruchomieniu zimnego silnika. Jak klima działa to moge jechać 1000 km i będzie działać

> (sprawdzone). Teraz nie sprawdzałem ale w ubiegłym roku wiatraki się kręciły, a problem

> wystepował

rurki są gorące bo nie ma chłodzenia , jak jedziesz to poprostu pęd wiatru schładza chłodnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rurki są gorące bo nie ma chłodzenia , jak jedziesz to poprostu pęd wiatru schładza chłodnice

nie bardzo rozumiem niewiem.gif ... co to wnosi do sprawy ? Jak klima chodzi to auto pracując na wolnych obrotach też się chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo rozumiem ... co to wnosi do sprawy ? Jak klima chodzi to auto pracując na wolnych

> obrotach też się chłodzi.

Klima działa na zasadzie odbierania ciepła z parownika w środku auta i oddawania go w skraplaczu który jest przed chłodnicą wody na zewnątrz. Skraplacz bardzo się nagrzewa, więc dlatego jak auto nie jedzie to muszą pracowac wentylatory (w twoim przypadku 1 wentylator na drugim biegu), aby powietrze przedmuchiwało skraplacz i go przez to schładzało. Jak nie działa Ci drugi bieg wentylatora, to rośnie cisnienie w układzie i klima nie bangla.

Podczas jazdy działa? (ale jazdy, a nie jazda + korki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze by konkretnie cos wiedziec trzeba by podpiąć manometry lub kompa i popatrzec nie czy są błędy a na parametry , Tym bardziej że jeśli pamięc mnie nie myli masz tam juz spręzarke bez sprzęgiełka tylko z zaworem w ktorej to padały zawory " zabierak na kole" i same spręzarki grinser006.gif

efekt byl dośc podobny do twojego była klima i nima zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima działa na zasadzie odbierania ciepła z parownika w środku auta i oddawania go w skraplaczu

> który jest przed chłodnicą wody na zewnątrz. Skraplacz bardzo się nagrzewa, więc dlatego jak

> auto nie jedzie to muszą pracowac wentylatory (w twoim przypadku 1 wentylator na drugim

> biegu), aby powietrze przedmuchiwało skraplacz i go przez to schładzało. Jak nie działa Ci

> drugi bieg wentylatora, to rośnie cisnienie w układzie i klima nie bangla.

> Podczas jazdy działa? (ale jazdy, a nie jazda + korki)

jak działa to działa bez względu czy trasa, miasto, korki ... a jak nie działa to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze by konkretnie cos wiedziec trzeba by podpiąć manometry lub kompa i popatrzec nie czy są

> błędy a na parametry , Tym bardziej że jeśli pamięc mnie nie myli masz tam juz spręzarke bez

> sprzęgiełka tylko z zaworem w ktorej to padały zawory " zabierak na kole" i same spręzarki

> efekt byl dośc podobny do twojego była klima i nima

może, tylko skąd zależnośc od temperatury ? Jak jest niska (5-25*C) to bangla bez problemu oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może, tylko skąd zależnośc od temperatury ? Jak jest niska (5-25*C) to bangla bez problemu

Też ci napisałem ,na początku sprawdż wentylatory podlącz kompa i zobacz do jakiej wartości wzrasta ciśnienie na wysokim ale obstawiam ze idzie pod 20-25 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też ci napisałem ,na początku sprawdż wentylatory podlącz kompa i zobacz do jakiej wartości wzrasta

> ciśnienie na wysokim ale obstawiam ze idzie pod 20-25

zrobiłem dziś 300 km w trasie z czego ok. 150 km na autostradzie z prędkością 140-150. Temperatura bliska 30*C i zero problemu. Klima działa elegancko icon_rolleyes.gif ... jak podjechałęm pod dom to otworzyłem maskę ... oba wiatraki się kręciły. Zgłupiałem i nie wiem czego szukać sciana.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzaj w momencie gdy nie będzie działala

VAG'a nie ogarniam jakoś szczególnie ... potrafię tylko poszukac błędów oslabiony.gif ... jak te ciśnienia sprawdzac ? Łopatologicznie prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> laczysz sie z modulem klimy pozniej wchodzisz w measuring blocks i kanalami lecisz do gory az

> znajdziesz

wybadałem coś takiego, nie wiem czy dobrze ale szukałem czegoś co pokaże temperatury i cisnienie.

285949826-IMAG0061a.jpg

dziś klima strajkowała i nie działała icon_rolleyes.gif ... zatrybiła dopiero jak kombinowałem z VAG'iem i wielokrotnie naciskałem guzik "ECON" na panelu.

VAG nie pokazał żadnych błędów w module klimy - bez znaczenia czy na włączonym silniku czy nie włączonym.

Może ktoś mądry to zinterpretuje albo powie które bloki przeczesac dla dodatkowych danych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.