Skocz do zawartości

sprzęgło terkocze przy wciskaniu


sstaszewski

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!

ostatnio zaobserwowałem, że podczas wciskania sprzęgła słychać takie ciche "trrrrrr" - nie zauważyłem, żeby było to wcześniej...

Czy oznacza to, że sprzęgło pada i trzeba szykować się na wymianę??

I czy może to być powodem, że nieprecyzyjnie wchodzą biegi, trzeba nieraz kilka razy sprzęgło wcisnąć i puścić żeby np. wrzucić wsteczny?

i czy takie może byc do mojego wehikułu:

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-fiat-uno-1-4-lancia-y-1-3-komplet-i2298645377.html

lub

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-fiat-uno-tempra-tipo-1-4-1-6-fabryka-i2332513320.html ???

Pozdr!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie to samo sie dzieje tzn przy lekkim wciśnięciu sprzęgła słychać ten dzwięk "trrrrr" ale jak już mocniej wcisne to dzwiek ustaje. Tez mam nie raz problemy z wrzucieniem zwlaszcza wstecznego ale maksymalnie za 3 depnieciem sprzegla wsteczny wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie dokładnie to samo sie dzieje tzn przy lekkim wciśnięciu sprzęgła słychać ten dzwięk "trrrrr"

> ale jak już mocniej wcisne to dzwiek ustaje. Tez mam nie raz problemy z wrzucieniem zwlaszcza

> wstecznego ale maksymalnie za 3 depnieciem sprzegla wsteczny wchodzi.

dzięki wielkie za odpowiedzi!!!

miałem dokładnie to samo - i też problem ze wstecznym... trzeba było kilka razy depnąć sprzęgło albo najpierw wrzucić np. 1 a potem bez puszczania sprzęgła wsteczny ale to nie zawsze działało...

tak czy siak - auto od wczoraj jest w warsztacie - okazało się, że sprzęgło całkowicie do wymiany, przy okazji wyszło, że zgniła jakaś rura z czujnikami od pompy wodnej i też do wymiany... ech... za chwilę będę miał prawie całe nowe uno wink.gif

ale jest jeszcze jeden problem - mam już wyjechane wodziki i noszę się z zamiarem ich naprawy - i tu pojawia się pytanie - gdzie one są??

w skrzyni biegów czy w tym całym mechanizmie lewarka, który jest podłączony do skrzyni?

a jeśli w skrzyni, to czy gdy wymienię całą skrzynię (na alledrogo chodzą po średnio 160 PLN) to te wodziki już tam będą i wystarczy ją przełożyć i będzie wszystko grało??

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jest jeszcze jeden problem - mam już wyjechane wodziki i noszę się z zamiarem ich naprawy - i

> tu pojawia się pytanie - gdzie one są??

> w skrzyni biegów czy w tym całym mechanizmie lewarka, który jest podłączony do skrzyni?

> a jeśli w skrzyni, to czy gdy wymienię całą skrzynię (na alledrogo chodzą po średnio 160 PLN) to te

> wodziki już tam będą i wystarczy ją przełożyć i będzie wszystko grało??

> Pozdrawiam!!!

Jak znam życie to masz wywalone przeguby obok sierżanta , cięgna poprzeczne nad przekładnia kierowniczą oraz tulejki dźwigni pomocniczej od wybieraka.

Wodziki jako takie znajdują się w skrzyni biegów i są bardzo trwałymi elementami.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak znam życie to masz wywalone przeguby obok sierżanta , cięgna poprzeczne nad przekładnia

> kierowniczą oraz tulejki dźwigni pomocniczej od wybieraka.

> Wodziki jako takie znajdują się w skrzyni biegów i są bardzo trwałymi elementami.

> pozdr

dzięki za odpowiedź!! smile.gif

możliwe, że tak jest ale wszyscy mechanicy mi tylko w kółko o tych wodzikach wink.gif

zależy mi żeby to naprawić bo w lipcu wybieram się tym autem nad morze a potem na mazury i aż nie chce mi się myśleć co się stanie jak mi to nawali gdzieś po drodze wink.gif

czyli jeśli byłoby to to o czym piszesz to czego mam szukać w sklepach/na allegro?? bo jak wpisywałem te podane wyżej pojęcia w wyszukiwarki to efekty były mizerne...

Pozdrawiam!!! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za odpowiedź!!

> możliwe, że tak jest ale wszyscy mechanicy mi tylko w kółko o tych wodzikach

Bo mechanicy mówiąc wodziki mają na myśli zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, gdzie faktycznie w mądrej książce cięgno sztywne jest opisane jako wodzik.

> czyli jeśli byłoby to to o czym piszesz to czego mam szukać w sklepach/na allegro??

Poniżej skan mechanizmu zmiany biegów: zbudowany w oparciu o przeguby kulowe zupełni jak w końcówkach drążka kierowniczego lub (nowsze konstrukcje) łącznikach stabilizatora - to są najsłabsze ogniwa i na nich z czasem wytwarza się luz objawiający się "lataniem" lewarka biegów lewo/prawo.

Zaś ciężka, utrudniona praca dźwigni zmiany biegów to wina zatartej (korozja) tulejki na środku "sierżanta" (nazwa wzięła się od kształtu elementu - sierżant ma podobne coś na pagonach biglaugh.gif). Doraźnie pomaga smarowanie olejem od góry - cały element jest zamocowany nad przekładnią kierowniczą - musisz zanurkować pod maską, w okolice dwururki. Trwały efekt wymaga demontażu i gruntownego czyszczenia.

286009014-Kopiaskanowanie0016.jpg

286009014-skanowanie0016.jpg

post-109606-14352516525128_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.