Skocz do zawartości

Astra '99 - pedałowanie błędów?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Witka smile.gif

Pytanko mam w imieniu znajomego: czy w Astrze benzyna (nie znam pojemności, jeśli to ma znaczenie) r.p. 99 można wypedałować błędy metodą gaz-hamulec? I jeszcze jedno: gdzie szukać gniazda diagnostycznego?

Pozdrawiam z kącika UnoKlubPolska 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś czy temat jest dla Astry II (G) czy I (F) wiec odpowiem jak jest w Astrze II

Silnik na pewno na X wiec nie da rady . Też mam silnik X z 99 i błędy sie nie pedałują. Zetki weszły chyba od połowy 2000 r. Gniazdo jest pod dźwignią ręcznego. Trzeba zdjąć plastikową osłonę która służy jako dno do schowka podręcznego pod dźwignią recznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie napisałeś czy temat jest dla Astry II (G) czy I (F)

Moje informacje były ubogie, ale już wiem więcej: kombi, silnik (wg właściciela) Z16XEL

> w Astrze II Silnik na pewno na X wiec nie da rady . Też mam silnik X z 99 i błędy sie nie pedałują. Zetki

> weszły chyba od połowy 2000 r. Gniazdo jest pod dźwignią ręcznego. Trzeba zdjąć plastikową

> osłonę która służy jako dno do schowka podręcznego pod dźwignią recznego.

Dzięki za info - przekażę zainteresowanemu - niech szuka biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X16XEL błędy mrugają po włożeniu spinacza biurowego pomiędzy pin 5 i 6 złącza diagnostycznego i włączeniu zapłonu (nie silnika).

Dodatkowo w tym czasie silniczek krokowy biegu jałowego otwiera się i zamyka w kółko, więc można sprawdzić jego działanie (lub nie) po charakterystycznym terkotaniu z okolic przepustnicy pod maską silnika.

Jeśli jednak włączysz silnik, to lampka CE będzie wskazywać mieszankę, jak sonda lambda: świeci=bogata, nie świeci=uboga. Mozna w ten sposób sprawdzić działanie sondy lambda -> ma oscylować, czyli lampka ma sią zapalać i gasnąć tym szybciej, im wyższe są obroty silnika.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W X16XEL błędy mrugają po włożeniu spinacza biurowego pomiędzy pin 5 i 6 złącza diagnostycznego i

> włączeniu zapłonu (nie silnika).

A gdzie jest złącze diagnostyczne? Czy tak jak pisał Astromaniak pod dźwignią ręcznego?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie jest złącze diagnostyczne? Czy tak jak pisał Astromaniak pod dźwignią ręcznego?

Tak, trzeba od przodu podważyć płaskim wkrętakiem "podłogę" tej wnęki (są dwa zaczepy: prawy i lewy) i po jej wyjęciu ujrzysz złącze diagnostyczne. Tylko... hm... jesli kolega jest uzdolniony technicznie inaczej, bo padają tu trywialne pytania, to może niech się sam za to nie zabiera, ostrzegam: pomyłka pinów w złączu przy zakładaniu zworki może być tragiczna w skutkach!!!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, trzeba od przodu podważyć płaskim wkrętakiem "podłogę" tej wnęki (są dwa zaczepy: prawy i

> lewy) i po jej wyjęciu ujrzysz złącze diagnostyczne. Tylko... hm... jesli kolega jest

> uzdolniony technicznie inaczej, bo padają tu trywialne pytania, to może niech się sam za to

> nie zabiera, ostrzegam: pomyłka pinów w złączu przy zakładaniu zworki może być tragiczna w

> skutkach!!!

> Pozdr.

W przypadku kolegi wiech złącze diagnostyczne jest przy bezpiecznikach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku kolegi wiech złącze diagnostyczne jest przy bezpiecznikach.

> Pzdr.

Tak, w F-ce to już "wymrugiwałem". Ale ostatnio szukałem w G -X16XEL - bezskutecznie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.