romano11 Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Witka Pytanko mam w imieniu znajomego: czy w Astrze benzyna (nie znam pojemności, jeśli to ma znaczenie) r.p. 99 można wypedałować błędy metodą gaz-hamulec? I jeszcze jedno: gdzie szukać gniazda diagnostycznego? Pozdrawiam z kącika UnoKlubPolska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Jeśli silnik Z****, to owszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 Nie napisałeś czy temat jest dla Astry II (G) czy I (F) wiec odpowiem jak jest w Astrze II Silnik na pewno na X wiec nie da rady . Też mam silnik X z 99 i błędy sie nie pedałują. Zetki weszły chyba od połowy 2000 r. Gniazdo jest pod dźwignią ręcznego. Trzeba zdjąć plastikową osłonę która służy jako dno do schowka podręcznego pod dźwignią recznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > Nie napisałeś czy temat jest dla Astry II (G) czy I (F) Moje informacje były ubogie, ale już wiem więcej: kombi, silnik (wg właściciela) Z16XEL > w Astrze II Silnik na pewno na X wiec nie da rady . Też mam silnik X z 99 i błędy sie nie pedałują. Zetki > weszły chyba od połowy 2000 r. Gniazdo jest pod dźwignią ręcznego. Trzeba zdjąć plastikową > osłonę która służy jako dno do schowka podręcznego pod dźwignią recznego. Dzięki za info - przekażę zainteresowanemu - niech szuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > silnik (wg właściciela) Z16XEL Raczej X16XEL. Mam taki sam w tym samym roczniku i błędów sie nie da wypedałować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > Raczej X16XEL. Mam taki sam w tym samym roczniku i błędów sie nie da wypedałować OK, przekażę info, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 W X16XEL błędy mrugają po włożeniu spinacza biurowego pomiędzy pin 5 i 6 złącza diagnostycznego i włączeniu zapłonu (nie silnika). Dodatkowo w tym czasie silniczek krokowy biegu jałowego otwiera się i zamyka w kółko, więc można sprawdzić jego działanie (lub nie) po charakterystycznym terkotaniu z okolic przepustnicy pod maską silnika. Jeśli jednak włączysz silnik, to lampka CE będzie wskazywać mieszankę, jak sonda lambda: świeci=bogata, nie świeci=uboga. Mozna w ten sposób sprawdzić działanie sondy lambda -> ma oscylować, czyli lampka ma sią zapalać i gasnąć tym szybciej, im wyższe są obroty silnika. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > W X16XEL błędy mrugają po włożeniu spinacza biurowego pomiędzy pin 5 i 6 złącza diagnostycznego i > włączeniu zapłonu (nie silnika). A gdzie jest złącze diagnostyczne? Czy tak jak pisał Astromaniak pod dźwignią ręcznego? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > A gdzie jest złącze diagnostyczne? Czy tak jak pisał Astromaniak pod dźwignią ręcznego? Tak, trzeba od przodu podważyć płaskim wkrętakiem "podłogę" tej wnęki (są dwa zaczepy: prawy i lewy) i po jej wyjęciu ujrzysz złącze diagnostyczne. Tylko... hm... jesli kolega jest uzdolniony technicznie inaczej, bo padają tu trywialne pytania, to może niech się sam za to nie zabiera, ostrzegam: pomyłka pinów w złączu przy zakładaniu zworki może być tragiczna w skutkach!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 >lampka CE będzie wskazywać mieszankę Dotyczy tylko X16XEL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Dotyczy tylko X16XEL? IMO innych X... też, ale ze sterownikiem tej samej firmy, chyba Multec tam siedzi, ale nie jestem pewien. Przecież zawsze można sprawdzić, zepsuć się nie zepsuje... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drapak1 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Tak, trzeba od przodu podważyć płaskim wkrętakiem "podłogę" tej wnęki (są dwa zaczepy: prawy i > lewy) i po jej wyjęciu ujrzysz złącze diagnostyczne. Tylko... hm... jesli kolega jest > uzdolniony technicznie inaczej, bo padają tu trywialne pytania, to może niech się sam za to > nie zabiera, ostrzegam: pomyłka pinów w złączu przy zakładaniu zworki może być tragiczna w > skutkach!!! > Pozdr. W przypadku kolegi wiech złącze diagnostyczne jest przy bezpiecznikach. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > W przypadku kolegi wiech złącze diagnostyczne jest przy bezpiecznikach. > Pzdr. Tak, w F-ce to już "wymrugiwałem". Ale ostatnio szukałem w G -X16XEL - bezskutecznie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiech Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Jeszcze chciałem się upewnić - czy w astrze G z silnikiem X16XEL (2000r) kody błędów są 4 cyfrowe? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.