Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem(?) przy swapie na 1.2


shebo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wkładamy do seja z kolegą silnik 1.2 8v z Punto I 75 i mam pytanko. Czy sprzęgło/docisk w punto 1.2 8v 73km różni się od sprzęgła z seja 1.1 ze skrzynką C514?

Bo wszystko szło nam bardzo dobrze do póki nie skręciliśmy skrzyni z silnikiem, rozrusznika i nie spróbowaliśmy odpalić. Przy próbie kręcenia rozrusznik nie daje rady zakręcić silnikiem (w 'okienku' dolnej osłony koła zamachowego widać jak koło obraca się o 2 ząbki i staje), efekt taki jakby coś blokowało silnik (rozrusznik sprawny). Ściągamy skrzynie żeby sprawdzić czy z osobna silnikiem i skrzynią da się zakręcić i czy aby jakaś śruba nie jest za długa i nie opiera się o zamach - skrzynią kręci się dwoma palcami, silnikiem też da się zakręcić, na kole zamachowym żadnych śladów. Zaglądam do skrzyni i widzę okrągłe wytarcie, na docisku sprzęgła wytarcie na brzegu. Bierzemy miarkę w dłoń, mierzymy 'głębokość' skrzyni - 7,4cm. Mierzymy ile odstaje docisk od bloku silnika - 7,6cm. :/ A mówili że jest P&P niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Wkładamy do seja z kolegą silnik 1.2 8v z Punto I 75 i mam pytanko. Czy sprzęgło/docisk w

> punto 1.2 8v 73km różni się od sprzęgła z seja 1.1 ze skrzynką C514?

> Bo wszystko szło nam bardzo dobrze do póki nie skręciliśmy skrzyni z silnikiem, rozrusznika i nie

> spróbowaliśmy odpalić. Przy próbie kręcenia rozrusznik nie daje rady zakręcić silnikiem (w

> 'okienku' dolnej osłony koła zamachowego widać jak koło obraca się o 2 ząbki i staje), efekt

> taki jakby coś blokowało silnik (rozrusznik sprawny). Ściągamy skrzynie żeby sprawdzić czy z

> osobna silnikiem i skrzynią da się zakręcić i czy aby jakaś śruba nie jest za długa i nie

> opiera się o zamach - skrzynią kręci się dwoma palcami, silnikiem też da się zakręcić, na kole

> zamachowym żadnych śladów. Zaglądam do skrzyni i widzę okrągłe wytarcie, na docisku sprzęgła

> wytarcie na brzegu. Bierzemy miarkę w dłoń, mierzymy 'głębokość' skrzyni - 7,4cm. Mierzymy ile

> odstaje docisk od bloku silnika - 7,6cm. :/ A mówili że jest P&P

Ja w swoim resoraku - ccs 1.2 8v mam sprzegło od 1.2 16v i nic nie wadzi, a czy blachę pod zamachem zamontowali????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osłony pod koło zamachowe założone.

> Mówicie że były różne dociski i przez to ten z 1.2 może szurać po skrzyni?

ja w 1.2 8V miałem zamach 1.2 8V + sprzęgło 1.2 16V, potem zamach 1.2 16V + sprzęgło 1.2 16V

Teraz w 1.2 16V mam zamach 1.4 16V+ sprzęgło 1.4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos spartoliliście. Pasuje bezproblemowo.

Nie pasuje bezproblemowo bo docisk z 1.2 był 'grubszy' o ponad 1cm od docisku z 1.1. Założony docisk z 1.1 spi i po problemie.

Auto złożone, odpalone i jeździ aż miło tylko uszy bolą bo póki co wydech się kończy na łączniku elastycznym :D Reszta dopiero się spawa wink.gif

Dzięki za podpowiedzi, szczególnie arek1992 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.