Skocz do zawartości

turbo do M42B18


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej zlosnik.gif

opcje są 3:

1) N/A (drogo i kupę grzebania)

2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania? zlosnik.gif

3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie zlosnik.gif

ktoś przerabiał temat? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jest to ten 1,8iS co się każdy podnieca to 200KM zniesie , daj eatona 0,4 bar i będzie gites

200KM mówisz? zlosnik.gif brubo by było przy 900kg zlosnik.gif

a co dokładnie potrzebuje?

1) kolektor wyspawać

2) kółko na wał

3) inne wtryski?

4) rozumiem że jakiś ecumaster to ogarnie?

5) to musi mieć jakiś intercooler?

jak sie to stroi? wielkością kółka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eaton ma chyba regulowany boost jakimś wg jak turbo o ile pamiętam. Kółkiem w superchargerach się regulowało boost.

Nie wiem czy ecumaster ogarnie , trza zapytać ,ale ecu3 pod samo paliwo powinien dać radę. Wtryski może jakieś ~330ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eaton ma chyba regulowany boost jakimś wg jak turbo o ile pamiętam. Kółkiem w superchargerach się

> regulowało boost.

> Nie wiem czy ecumaster ogarnie , trza zapytać ,ale ecu3 pod samo paliwo powinien dać radę. Wtryski

> może jakieś ~330ccm

po necie widzę że goście wsadzają te eatony do iSa na dwa sposoby - bezpośrednio na dolot (przerabiając dolot) oraz pod dolotem puszczając powietrze najpierw w IC a potem w oryginalny dolot bez przeróbek, co ma większy sens w tym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej

> opcje są 3:

> 1) N/A (drogo i kupę grzebania)

> 2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go

> bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania?

> 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie

> ktoś przerabiał temat?

Pomagam koledze uturbiac ISa w e30. Problemow jakichś większych nie ma - jedynie problem jest z odprężeniem silnika bo nie da się zastosować przekładki odprezajacej. Silnik zniesie 250 koni, ale głównie to zalezy od stroiciela.

Według mnie lepsze jest turbo, ale jak masz na stanie takiego eatona to wybor jest prosty. Doładowanie reguluje się wielkościa kółka. Co do strojenia to spokojnie da rade ecumaster det3 w trybie fuel implant - pięknie steruje paliwem i zapłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po necie widzę że goście wsadzają te eatony do iSa na dwa sposoby - bezpośrednio na dolot

> (przerabiając dolot) oraz pod dolotem puszczając powietrze najpierw w IC a potem w oryginalny

> dolot bez przeróbek, co ma większy sens w tym przypadku?

Wiecej roboty, ale lepszy efekt z intercoolerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda na mniej roboty, bo nie trzeba ruszać dolotu

W sumie tak. Odpada rzeźba kolektora. My zakładamy kolektor ssacy od VW 1.8 T - fajny pod doładowanie i da się łatwo dopasować do isa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie tak. Odpada rzeźba kolektora. My zakładamy kolektor ssacy od VW 1.8 T - fajny pod

> doładowanie i da się łatwo dopasować do isa.

ok czyli sprecyzujmy:

1) kompresor

2) łapy pod dolotem, napęd kompresora

3) IC + rury

4) ECU

5) inne wtryski

5) strojenie

mówię o wersji soft czyli bez odprężania (na początek ponoć najprostsze odprężenie to tłoki z M40) zlosnik.gif

generalnie wygląda to dość prosto hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wlewać nitro kleen , taki dodatek kleen flo pod modzone wozidła wink.gif butelka na 75L paliwa styka , podnosi 2-3 oktan , zabezpiecza gniazda zaworowe itp.

Co do IC zależy , jak kompresor nagrzewa powietrze , jak mało to można pominąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej

> opcje są 3:

> 1) N/A (drogo i kupę grzebania)

> 2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go

> bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania?

> 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie

> ktoś przerabiał temat?

kompresor idealne rozwiazanie z tych 3 ktore wymieniles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łada już jeździ?

było już pierwsze odpalanie, ale kumpel mnie troche zaraził tym Eatonem i jak jeszcze rozgrzebana to możnaby od razu wrzucić żeby nie było siary że mnie jakieś turbodiesle robią hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było już pierwsze odpalanie, ale kumpel mnie troche zaraził tym Eatonem i jak jeszcze rozgrzebana

> to możnaby od razu wrzucić żeby nie było siary że mnie jakieś turbodiesle robią

A buda, zawias, hamulce i ukł. kierowniczy ogarną te 200KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A buda, zawias, hamulce i ukł. kierowniczy ogarną te 200KM?

buda wyspawana, zawias jest ogarnięty (beton na B46, stablizator z argenty, wstępnie spięty torsen), hamulce mam z innego auta (Astra II wentylowane tarcze), a układ kierowniczy jest normalny, ale ja go lubię zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jakieś pięć obrotów od lewa do prawa ?

Bez przesady, tyle to w wołdze. Ogólnie przełożenie jest raczej normalne, tyle że cieżko chodzi. Są dostępne skrócone przekładnie na Węgrzech ale cena szokuje zlosnik.gif może kiedyś zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pogadałem sobie z typem co to ma w E30. Najlepiej i najprościej:

- tłoki od M40 1.8 wklęsłe dla odprężenia

- IC

- kompresor na łapie pod oryginalnym dolotem z E30IS

- Ecumaster

- wtryski choćby z M30

- pompujemy 1,2 bara

dałoby to w okolicach 280KM

co przy masie Łady 900kg dałoby 3,2kg/KM zlosnik.gif (przykładowo - ferrari 360modena ma 3,6kg/KM) zlosnik.gif

plan jest, potem tylko trzeba przenieść to na asfalt. Po weekendzie auto jedzie na lawecie na dorabianie łap pod kompresor zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie.

> Chodzi o wkładkę mięsną na fotel.

lubię wyzwania zlosnik.gif

zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h więc nie będzie aż tak nierozsądnie zlosnik.gif

poza tym przynajmniej szybko sie nie znudzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lubię wyzwania

> zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h więc nie będzie aż tak nierozsądnie

> poza tym przynajmniej szybko sie nie znudzi

mas zrację w sumie. Zawsze można przecież na pół gazu iść. Tylko kurczę wstyd... wink.gif

ja już mam ochotę wydłubać całe wnętrze i zedrzeć kilkadziesiąt kilo chociaż z mojego bo mi zaczyna brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mas zrację w sumie. Zawsze można przecież na pół gazu iść. Tylko kurczę wstyd...

to jest właśnie zaleta kompresora nad turbo - silnik jest bardziej wyważony cool.gif

> ja już mam ochotę wydłubać całe wnętrze i zedrzeć kilkadziesiąt kilo chociaż z mojego bo mi zaczyna

> brakować.

masa masa masa zlosnik.gif

ja jeszcze mam w odwecie plastikowe maski i drzwi ale chyba nie będą potrzebne zlosnik.gif

Konrad z Witka którego może znasz w swojej chyba już byłej Ładzie zszedł do 780kg bez problemu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lubię wyzwania

> zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h

Za krótka ta skrzynia do takiego potwora. Będziesz ruszał z dwójki i od razu zapinał 5 zlosnik.gif.

P.S. Napisz jak uporałeś się z tematem cewek z m60. Co dokładnie trzeba kupić, co ew. przerobić żeby podeszły do m42?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za krótka ta skrzynia do takiego potwora. Będziesz ruszał z dwójki i od razu zapinał 5 .

> P.S. Napisz jak uporałeś się z tematem cewek z m60. Co dokładnie trzeba kupić, co ew. przerobić

> żeby podeszły do m42?

trzeba kupić cewki, kawałek blachy aluminiowej grubości 6-7mm, wiertarkę, wiertła, otwornicę 40mm do wiertarki, śrubki i nakrętki kontrujące Jedną cewkę trzeba delikatnie przeszlifować przy mocowaniu. Co do podpięcia - jest takie samo więc wystarczy przełożyć kable które idą do cewek na nasze nowe cewki i włala. Warto to zrobić bo cewki do M62 są tańsze niż kable do M42 a i miejsca pod maską więcej sie robi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.