koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej opcje są 3: 1) N/A (drogo i kupę grzebania) 2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania? 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie ktoś przerabiał temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Jeżeli jest to ten 1,8iS co się każdy podnieca to 200KM zniesie , daj eatona 0,4 bar i będzie gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Jeżeli jest to ten 1,8iS co się każdy podnieca to 200KM zniesie , daj eatona 0,4 bar i będzie gites 200KM mówisz? brubo by było przy 900kg a co dokładnie potrzebuje? 1) kolektor wyspawać 2) kółko na wał 3) inne wtryski? 4) rozumiem że jakiś ecumaster to ogarnie? 5) to musi mieć jakiś intercooler? jak sie to stroi? wielkością kółka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie Przepraszam za OT - co to jest eaton? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Eaton ma chyba regulowany boost jakimś wg jak turbo o ile pamiętam. Kółkiem w superchargerach się regulowało boost. Nie wiem czy ecumaster ogarnie , trza zapytać ,ale ecu3 pod samo paliwo powinien dać radę. Wtryski może jakieś ~330ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Eaton ma chyba regulowany boost jakimś wg jak turbo o ile pamiętam. Kółkiem w superchargerach się > regulowało boost. > Nie wiem czy ecumaster ogarnie , trza zapytać ,ale ecu3 pod samo paliwo powinien dać radę. Wtryski > może jakieś ~330ccm po necie widzę że goście wsadzają te eatony do iSa na dwa sposoby - bezpośrednio na dolot (przerabiając dolot) oraz pod dolotem puszczając powietrze najpierw w IC a potem w oryginalny dolot bez przeróbek, co ma większy sens w tym przypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Przepraszam za OT - co to jest eaton? Kompresor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Kompresor OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Przepraszam za OT - co to jest eaton? takie coś co wyje jak poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej > opcje są 3: > 1) N/A (drogo i kupę grzebania) > 2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go > bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania? > 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie > ktoś przerabiał temat? Pomagam koledze uturbiac ISa w e30. Problemow jakichś większych nie ma - jedynie problem jest z odprężeniem silnika bo nie da się zastosować przekładki odprezajacej. Silnik zniesie 250 koni, ale głównie to zalezy od stroiciela. Według mnie lepsze jest turbo, ale jak masz na stanie takiego eatona to wybor jest prosty. Doładowanie reguluje się wielkościa kółka. Co do strojenia to spokojnie da rade ecumaster det3 w trybie fuel implant - pięknie steruje paliwem i zapłonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > po necie widzę że goście wsadzają te eatony do iSa na dwa sposoby - bezpośrednio na dolot > (przerabiając dolot) oraz pod dolotem puszczając powietrze najpierw w IC a potem w oryginalny > dolot bez przeróbek, co ma większy sens w tym przypadku? Wiecej roboty, ale lepszy efekt z intercoolerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > Wiecej roboty, ale lepszy efekt z intercoolerem. wygląda na mniej roboty, bo nie trzeba ruszać dolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > wygląda na mniej roboty, bo nie trzeba ruszać dolotu W sumie tak. Odpada rzeźba kolektora. My zakładamy kolektor ssacy od VW 1.8 T - fajny pod doładowanie i da się łatwo dopasować do isa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > W sumie tak. Odpada rzeźba kolektora. My zakładamy kolektor ssacy od VW 1.8 T - fajny pod > doładowanie i da się łatwo dopasować do isa. ok czyli sprecyzujmy: 1) kompresor 2) łapy pod dolotem, napęd kompresora 3) IC + rury 4) ECU 5) inne wtryski 5) strojenie mówię o wersji soft czyli bez odprężania (na początek ponoć najprostsze odprężenie to tłoki z M40) generalnie wygląda to dość prosto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Można wlewać nitro kleen , taki dodatek kleen flo pod modzone wozidła butelka na 75L paliwa styka , podnosi 2-3 oktan , zabezpiecza gniazda zaworowe itp. Co do IC zależy , jak kompresor nagrzewa powietrze , jak mało to można pominąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 > zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej > opcje są 3: > 1) N/A (drogo i kupę grzebania) > 2) dmuchnąć go turbiną - ale nie chodzi mi o jakieś cuda, 170KM mi wystarczy, ile można go > bezpiecznie dmuchnąć narazie bez dotykania? > 3) eaton z Mercedesa CLK - mam akurat takiego na stanie > ktoś przerabiał temat? kompresor idealne rozwiazanie z tych 3 ktore wymieniles. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemczon Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 http://www.bmw-challenge.pl/?p=996 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > zastanawiam się nad tym co by tu zrobić żeby z mojego M42 w Ładzie wycisnąć jeszcze trochę wiecej Łada już jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > Łada już jeździ? było już pierwsze odpalanie, ale kumpel mnie troche zaraził tym Eatonem i jak jeszcze rozgrzebana to możnaby od razu wrzucić żeby nie było siary że mnie jakieś turbodiesle robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > było już pierwsze odpalanie, ale kumpel mnie troche zaraził tym Eatonem i jak jeszcze rozgrzebana > to możnaby od razu wrzucić żeby nie było siary że mnie jakieś turbodiesle robią A buda, zawias, hamulce i ukł. kierowniczy ogarną te 200KM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > A buda, zawias, hamulce i ukł. kierowniczy ogarną te 200KM? buda wyspawana, zawias jest ogarnięty (beton na B46, stablizator z argenty, wstępnie spięty torsen), hamulce mam z innego auta (Astra II wentylowane tarcze), a układ kierowniczy jest normalny, ale ja go lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > a układ kierowniczy jest > normalny, ale ja go lubię Czyli jakieś pięć obrotów od lewa do prawa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > Czyli jakieś pięć obrotów od lewa do prawa ? Bez przesady, tyle to w wołdze. Ogólnie przełożenie jest raczej normalne, tyle że cieżko chodzi. Są dostępne skrócone przekładnie na Węgrzech ale cena szokuje może kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 ten filmik inspiruje mnie do działania, ten silnik to chyba jakaś japonia, nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 no i pogadałem sobie z typem co to ma w E30. Najlepiej i najprościej: - tłoki od M40 1.8 wklęsłe dla odprężenia - IC - kompresor na łapie pod oryginalnym dolotem z E30IS - Ecumaster - wtryski choćby z M30 - pompujemy 1,2 bara dałoby to w okolicach 280KM co przy masie Łady 900kg dałoby 3,2kg/KM (przykładowo - ferrari 360modena ma 3,6kg/KM) plan jest, potem tylko trzeba przenieść to na asfalt. Po weekendzie auto jedzie na lawecie na dorabianie łap pod kompresor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 oszszsz ty w pupę... Widzę że będzie grubo i tłusto. Czekamy, czekamy... Pokaż jakieś zdjęcia tego cuda jak to teraz wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 tylko kto to okiełzna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > tylko kto to okiełzna? w sensie strojenia? bez przesady, liczę się że trza to będzie zawieźć do kogos kto ma łeb i hamownię, nie takie rzeczy robią.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > w sensie strojenia? bez przesady, liczę się że trza to będzie zawieźć do kogos kto ma łeb i > hamownię, nie takie rzeczy robią.. nie. Chodzi o wkładkę mięsną na fotel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > nie. > Chodzi o wkładkę mięsną na fotel. lubię wyzwania zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h więc nie będzie aż tak nierozsądnie poza tym przynajmniej szybko sie nie znudzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > lubię wyzwania > zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h więc nie będzie aż tak nierozsądnie > poza tym przynajmniej szybko sie nie znudzi mas zrację w sumie. Zawsze można przecież na pół gazu iść. Tylko kurczę wstyd... ja już mam ochotę wydłubać całe wnętrze i zedrzeć kilkadziesiąt kilo chociaż z mojego bo mi zaczyna brakować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > mas zrację w sumie. Zawsze można przecież na pół gazu iść. Tylko kurczę wstyd... to jest właśnie zaleta kompresora nad turbo - silnik jest bardziej wyważony > ja już mam ochotę wydłubać całe wnętrze i zedrzeć kilkadziesiąt kilo chociaż z mojego bo mi zaczyna > brakować. masa masa masa ja jeszcze mam w odwecie plastikowe maski i drzwi ale chyba nie będą potrzebne Konrad z Witka którego może znasz w swojej chyba już byłej Ładzie zszedł do 780kg bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > lubię wyzwania > zresztą skrzynia bedzie sie kończyć na 160-170km/h Za krótka ta skrzynia do takiego potwora. Będziesz ruszał z dwójki i od razu zapinał 5 . P.S. Napisz jak uporałeś się z tematem cewek z m60. Co dokładnie trzeba kupić, co ew. przerobić żeby podeszły do m42? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 > Za krótka ta skrzynia do takiego potwora. Będziesz ruszał z dwójki i od razu zapinał 5 . > P.S. Napisz jak uporałeś się z tematem cewek z m60. Co dokładnie trzeba kupić, co ew. przerobić > żeby podeszły do m42? trzeba kupić cewki, kawałek blachy aluminiowej grubości 6-7mm, wiertarkę, wiertła, otwornicę 40mm do wiertarki, śrubki i nakrętki kontrujące Jedną cewkę trzeba delikatnie przeszlifować przy mocowaniu. Co do podpięcia - jest takie samo więc wystarczy przełożyć kable które idą do cewek na nasze nowe cewki i włala. Warto to zrobić bo cewki do M62 są tańsze niż kable do M42 a i miejsca pod maską więcej sie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.