Skocz do zawartości

pytania nowego usera Focusa...


delad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od rana jestem (mam nadzieję szczęśliwym) posiadaczem Focusa 2 r. 2009 silnik 1,6 benz. - witam wszystkich posiadaczy tego autka.

Powoli zapoznaję sie dokładniej z tym co kupiłem i miałbym parę pytań. Z góry sorry za ew. głupie pytania itp, ale chciałbym wszystko wiedzieć na ten temat.

1. Otwieranie bagaznika jest możliwe tylko pilotem? I czy zawsze po odryglowaniu drzwi jest też odryglowany bagaznik? Trochę to niebezpieczne bo ktoś np. stojac w korku moze mi go otworzyć... czy tez tak macie, mozna to jakoś zmienić żeby pilotem otwierać tylko drzwi, a bagaznik tym przyciskiem do bagaznika? Woze w bagazniku laptopa...

2. Dostałem dwa kluczyki ale jeden jest zwykły taki bez pilota. po co on własciwie jest? To normalne? Przydal by się drugi pilot.

3. Nie mam autoalarmu, chciałbym założyć, ale jak to wtedy jest z pilotami? Czy da się zintegrować nowy (nie fabryczny) alarm z istniejącym pilotem? jakieś namiary w krakowie i okolicach na dobry niedrogi warsztat który zakłada alarmy?

4. Domykanie (globalne) otwartych szyb pilotem - w instrukcji o tym piszą ale u mnie to niedziała. jak to zrobić?

Wiem ze dużo pytań na raz... ale prosze o wsparcie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od rana jestem (mam nadzieję szczęśliwym) posiadaczem Focusa 2 r. 2009 silnik 1,6 benz. - witam

> wszystkich posiadaczy tego autka.

Rdześć...

> Powoli zapoznaję sie dokładniej z tym co kupiłem i miałbym parę pytań. Z góry sorry za ew. głupie

> pytania itp, ale chciałbym wszystko wiedzieć na ten temat.

> 1. Otwieranie bagaznika jest możliwe tylko pilotem? I czy zawsze po odryglowaniu drzwi jest też

> odryglowany bagaznik? Trochę to niebezpieczne bo ktoś np. stojac w korku moze mi go

> otworzyć... czy tez tak macie, mozna to jakoś zmienić żeby pilotem otwierać tylko drzwi, a

> bagaznik tym przyciskiem do bagaznika? Woze w bagazniku laptopa...

Jak silnik chodzi bagażnika nie otworzysz, więc podczas jazdy jesteś bezpieczny.

> 2. Dostałem dwa kluczyki ale jeden jest zwykły taki bez pilota. po co on własciwie jest? To

> normalne? Przydal by się drugi pilot.

W zależności od wersji wyposażenia i kraju na jaki samochód wychodził masz różne opcje - 2 kluczyki z pilotami, albo 2 kluczyki scyzoryki, albo w bieda wersji - jeden kluczyk matka i jeden z pilotem smile.gif

> 3. Nie mam autoalarmu, chciałbym założyć, ale jak to wtedy jest z pilotami? Czy da się zintegrować

> nowy (nie fabryczny) alarm z istniejącym pilotem? jakieś namiary w krakowie i okolicach na

> dobry niedrogi warsztat który zakłada alarmy?

Da się.

> 4. Domykanie (globalne) otwartych szyb pilotem - w instrukcji o tym piszą ale u mnie to niedziała.

> jak to zrobić?

TO jest funkcja alarmu - nie ma alarmu, nie ma tej funkcji.

> Wiem ze dużo pytań na raz... ale prosze o wsparcie.

> pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rdześć...

> Jak silnik chodzi bagażnika nie otworzysz, więc podczas jazdy jesteś bezpieczny.

> W zależności od wersji wyposażenia i kraju na jaki samochód wychodził masz różne opcje - 2 kluczyki

> z pilotami, albo 2 kluczyki scyzoryki, albo w bieda wersji - jeden kluczyk matka i jeden z

> pilotem

> Da się.

> TO jest funkcja alarmu - nie ma alarmu, nie ma tej funkcji.

> > pozdrawiam

smile.gif dzieki wielkie , tyle sie napisałem a ty w paru słowach rozwiałeś moje watpliwosci. Zainstaluje sobie alarm...

prawdopodobnie będę miał jeszcze sporo pytań w ciagu najblizszych dnii. Autko mi się bardzo podoba... mam nadzieję że bedzie sie sprawował tak jak wyglada smile.gif

Zastanawia mnie tez dlaczego po wyłaczeniu silnika nie da się domknac szyb. W takim Fiacie Punto to miałem... Chyba że nie wiem jak to zrobic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki wielkie , tyle sie napisałem a ty w paru słowach rozwiałeś moje watpliwosci. Zainstaluje

> sobie alarm...

> prawdopodobnie będę miał jeszcze sporo pytań w ciagu najblizszych dnii. Autko mi się bardzo

> podoba... mam nadzieję że bedzie sie sprawował tak jak wyglada

> Zastanawia mnie tez dlaczego po wyłaczeniu silnika nie da się domknac szyb. W takim Fiacie Punto to

> miałem... Chyba że nie wiem jak to zrobic.

> Pozdrawiam

Fordy tak nie mają - wyciągasz kluczyk i juz nic nie zrobisz z szybami.

Po co Ci alarm - fordów nie kradną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fordy tak nie mają - wyciągasz kluczyk i juz nic nie zrobisz z szybami.

> Po co Ci alarm - fordów nie kradną

jak nie ma AC to przynajmniej alarm...

Nawi.ązując do otwartego bagaznika - sprawdziłem i u mnie przy pracującym silniku da się otworzyc bagaznik! Co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawi.ązując do otwartego bagaznika - sprawdziłem i u mnie przy pracującym silniku da się otworzyc

> bagaznik! Co jest nie tak?

Bo pewnie najpierw otwierasz drzwi kierowcy i idziesz sprawdzić bagażnik, a wtedy on jest już otwarty. Możliwe tez jest ze bagażnik rygluje się po osiągnięciu pewnej prędkości(mam tak w XP nie pamiętam jak było w FF) i przy włączonym silniku odryglowuje go otwarcie drzwi kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie ma AC to przynajmniej alarm...

> Nawi.ązując do otwartego bagaznika - sprawdziłem i u mnie przy pracującym silniku da się otworzyc

> bagaznik! Co jest nie tak?

bo nie ruszyłes smile.gif rusz, przejedź kawałek i niech ktos podejdzie i spróbuje bagol otworzyc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo pewnie najpierw otwierasz drzwi kierowcy i idziesz sprawdzić bagażnik, a wtedy on jest już

> otwarty. Możliwe tez jest ze bagażnik rygluje się po osiągnięciu pewnej prędkości(mam tak w XP

> nie pamiętam jak było w FF) i przy włączonym silniku odryglowuje go otwarcie drzwi kierowcy.

o toto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika z tego że nie ma tego za bardzo jak sprawwdzić bo ja sprawdzałem tak że po podjechaniu pod garaż wysiadłem i sprawdziłem...

Podobnie jest z korkiem wlewu paliwa, nie mam zadnego zamka. dziwne bo kumpel we fieście z 2005 ma na kluczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi świta , że w FFII jak masz wszystkie szyby sterowane to domykanie jest standardowo

racja - ale musisz miec wszystkie sterowane. jak masz tylko przód to jedynie funkcją alarmu jest ich domykanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wynika z tego że nie ma tego za bardzo jak sprawwdzić bo ja sprawdzałem tak że po podjechaniu pod

> garaż wysiadłem i sprawdziłem...

> Podobnie jest z korkiem wlewu paliwa, nie mam zadnego zamka. dziwne bo kumpel we fieście z 2005 ma

> na kluczyk

zamknij auto centralnym i nie otworzysz wlewu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe tez jest ze bagażnik rygluje się po osiągnięciu pewnej prędkości(mam tak w XP

> nie pamiętam jak było w FF) i przy włączonym silniku odryglowuje go otwarcie drzwi kierowcy.

Co do prędkości nie jestem pewien, ale z moich obserwacji wynika, że otwarcie drzwi pasażera (nawet z tyłu) wystarcza do odryglowania klapy bagażnika... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki wielkie , tyle sie napisałem a ty w paru słowach rozwiałeś moje watpliwosci. Zainstaluje

> sobie alarm...

obdzwoniłęm parę firm od alarmów, i w paru miejscach (jak wspominałem że chciałbym mieć dwa piloty) trafiłem na ofertę zainstalowania zwykłego alarmu (nie CAN). Sa tańsze a goscie twierdzą ze to tez działa dobrze. Co o tym sądzicie? To jest mozliwe i sie sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obdzwoniłęm parę firm od alarmów, i w paru miejscach (jak wspominałem że chciałbym mieć dwa piloty)

> trafiłem na ofertę zainstalowania zwykłego alarmu (nie CAN). Sa tańsze a goscie twierdzą ze to

> tez działa dobrze. Co o tym sądzicie? To jest mozliwe i sie sprawdzi?

serio Ci ten alarm potrzebny? Bo oprocz zamiesznia w elektryce to nic to nie daje. Szkoda kasy.

Osobicie w aucie z CAN nie montowalbym niczego nieprzystosowanego do dzialania z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamknij auto centralnym i nie otworzysz wlewu

u mnie chyba, o ile się nie mylę da się otworzyć klapkę wlewu również przy zamkniętym centralnym... Za to sam wlew ma jakiś taki rygiel który otwiera tylko pistolet dystrybutora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musi być rygielek blokujący klapkę.

Nie ma. Klapkę da się otworzyć przy zamkniętym centralnym, sprawdzilem. Tak się zastanawiam czy można dokupic do tego auta korek zamykany na kluczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma. Klapkę da się otworzyć przy zamkniętym centralnym, sprawdzilem. Tak się zastanawiam czy

> można dokupic do tego auta korek zamykany na kluczyk

na pewno nie ma? Taki bolec sie wysuwa przy podstawie zawiasu klapki. może toś urwał?... auto masz od nowosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma. Klapkę da się otworzyć przy zamkniętym centralnym, sprawdzilem. Tak się zastanawiam czy

> można dokupic do tego auta korek zamykany na kluczyk

a po co ? węża i tak tam nie wsadzą żeby spuścić - próbowałem jak mi do kosiarki brakło grinser006.gif

u mnie jest rygiel, nie wiem jak działa ale kiedyś klapki nie mogłem otworzyć niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno nie ma? Taki bolec sie wysuwa przy podstawie zawiasu klapki. może toś urwał?... auto masz

> od nowosci?

auta nie mam od nowości. Kupione przysalonowym komisie Forda. Bolec przy podstawie zawiasu klapki powiadasz? Tego nie sprawdziłem. Sprawdzałem od strony uchwytu do otwierania klapki. Tam nie ma żadnego śladu bolca, goły plastik, choc klapka ma wgłębienie, w które bolec mógłby wchodzić

EDIT:

przy podstawie zawiasu klapki jest rzeczywiście otworek, w którym mógłby być bolec. Drugi otworek jest na ramieniu klapki, w który bolec mógłby wchodzić. Ale bolca nie ma i wyglada jakby fabrycznie go nie było.

Może to sprawa wersji auta. Ja mam silver X, może wersje gold maja bolec... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a po co ? węża i tak tam nie wsadzą żeby spuścić - próbowałem jak mi do kosiarki brakło

> u mnie jest rygiel, nie wiem jak działa ale kiedyś klapki nie mogłem otworzyć

węża żeby spuścić może nie. Ale jakąś rurkę pasującą do wlewu żeby złośliwie wlac np wodę pewnie już tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam bolca, da się klapkę otworzyć przy alarmie włączonym. Mam Golda.

a masz CZ fabryczny ?

u mnie za to nie da się samej klapy odblokować, tzn ten guzik na pilocie z klapą nie działa niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już na bolcach oszczędzają ja mam Sporta z 2005 i bolec wyskakuje i klapka się blokuje i nawet

> zrymuję haha

mialem z 2006 i 2007 i też nie dalo sie klapki otworzyc.

We fieście dla odmiany sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobicie w aucie z CAN nie montowalbym niczego nieprzystosowanego do dzialania z nim.

macie rację, zamontuję alarm z CAN. W FOX-ie facet powiedział ze sa wersje takich alarmów (CAN oczywiście) do których mozna dodać jeszcze pilota (do tego drugiego zwykłego kluczyka). To się sprawdza? montował to ktoś?

Z drugiej strony na allegro mozna kupić ten oryginalny kluczyk (scyzoryk) dotowy do zaprogramowania. Może kupić taki zaprogramować go zeby otwierał centralny - pytanie tylko czy nim tez bedzie mozna rozbrajać alarm? ma ktos takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> macie rację, zamontuję alarm z CAN. W FOX-ie facet powiedział ze sa wersje takich alarmów (CAN

> oczywiście) do których mozna dodać jeszcze pilota (do tego drugiego zwykłego kluczyka). To się

> sprawdza? montował to ktoś?

> Z drugiej strony na allegro mozna kupić ten oryginalny kluczyk (scyzoryk) dotowy do

> zaprogramowania. Może kupić taki zaprogramować go zeby otwierał centralny - pytanie tylko czy

> nim tez bedzie mozna rozbrajać alarm? ma ktos takie rozwiązanie?

a po co ci drugi kluczyk ? żeby mieć kpl musisz kupić jeszcze grot i zaprogramować immo, razem koło 400zł

co do alarmu to może być dokładany i będzie działał z kluczyka, tzn zamykasz i od razu aktywuje się alarm ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz kupic alarm z C?AN przystosowany do tego żeby działał z fabrycznego pilota

własnie taki mam plan. Chcę załozyć alarm CAN tzw bezpilotowy, z którym będą działać piloty fabryczne. Ten co dostałem i ten drugi pilot (kluczyk)z allegro. Zaprogramuję do centralnego i będzie tylko jako pilot bo kluczyk drugi mam. Dwa pełne komplety potrzebuję bo żona jak weżmie swój komplet to czasami nie wiadomo w której (z 10) torebce jest, a już w jednej cos znaleźć to wyzwanie smile.gif. panowie nie przerabialiscie tego ze swoimi paniami? wink.gif

Jak już jestem tu to zapytam od razu: chcę kupić olej w polecanym sklepie Forda a tam jest też nowość: olej Motorcraft. To jest lepsze czy nie od Formula F? który byscie polecili? Formuja ma znaczek forda a Motorcraft nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż alarm CAN , dokup sobie drugi kluczyk z pilotem , a ten bez pilota serwisowy zostaw jako awaryjny. Ja kupiłem auto z jednym kluczykiem, dokupiłem surowy "scyzoryk" za 140 zł, za docięcie i zakodowanie immo i alarmu zapłaciłem 140 zł. (Wa-wa).

Z tego co się orientowałem to mając dwa poprawnie zakodowane kluczyki trzeci możesz zakodować sam (immo) a do zakodowania alarmu wystarczy jeden działający żeby zakodować drugi, wtedy kluczyk Cię będzie kosztował ok 140 -150 i docięcie grota ok. 30-50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załóż alarm CAN , dokup sobie drugi kluczyk z pilotem , a ten bez pilota serwisowy zostaw jako

> awaryjny. Ja kupiłem auto z jednym kluczykiem, dokupiłem surowy "scyzoryk" za 140 zł, za

> docięcie i zakodowanie immo i alarmu zapłaciłem 140 zł. (Wa-wa).

> Z tego co się orientowałem to mając dwa poprawnie zakodowane kluczyki trzeci możesz zakodować sam

> (immo) a do zakodowania alarmu wystarczy jeden działający żeby zakodować drugi, wtedy kluczyk

> Cię będzie kosztował ok 140 -150 i docięcie grota ok. 30-50 zł.

sam zakodujesz sobie żeby auto otwierało sie i zamykało. Ale żeby je z tego kluczyka odpalic musisz zakodować immo w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam zakodujesz sobie żeby auto otwierało sie i zamykało. Ale żeby je z tego kluczyka odpalic musisz

> zakodować immo w ASO

nie musi być ASO ja robiłem u niezależnego fachowca . Czytałem w necie gdzieś na forum klubu forda że immo można też samemu zaprogramować mając dwa działające kluczyki, ale nie drążyłem głębiej tematu bo ja miałem jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie musi być ASO ja robiłem u niezależnego fachowca . Czytałem w necie gdzieś na forum klubu forda

> że immo można też samemu zaprogramować mając dwa działające kluczyki, ale nie drążyłem głębiej

> tematu bo ja miałem jeden

immo nie ma szans. mając kluczyk matkę i drugi działający zakodujesz sobie to że auto sie otwiera na sygnal z nowego kluczyka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> upierał się nie będę, wyczytałem to na forum klubu forda jak szukałem info na temat kluczyka do

> focusa

dorabiałem sobie do mojego pierwszego focusa scyzoryk i przerabiałem temat zlosnik.gif docięcie - nie ma sprawy, potem sobie zaprogramowalem sam - programuje sie mając kluczyk matkę, kluczyk ktory chcemy zaprogramować i drugi kluczyk - trzeba ilestam razy przekręcic stacyjke i jak cos piknie i mignie to sie naciska guzik na jednym a potem na drugim kluczyku - wtedy auto odbiera sygnaly tylko z tych kluczykow w ktorych nacisnąłeś guzik.

Doklada procedura dostepna albo na focusklubpolska, albo na fordklubpolska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.