Skocz do zawartości

Iveco Daily 65C15 - przyśpieszenie.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Edycja - dodałem w tytule dodatkowe oznaczenie, może cuś pomoże.

Mamy w pracy taki sam samochód jak na zdjęciu. Czy wszystkie tego typu Iveco są takie mułowate?

W ogóle to to nie chce przyspieszać. Na autostradzie A4 żeby osiągnąć setkę to trzeba jechać przez kilka kilometrów.

Pod wzniesienie na Górę św. Anny to ledwo 90km/h pojedzie, a czasami nawet 80km/h to już sukces.

130km/h to osiągnie dopiero podczas zjazdu z Góry św. Anny.

Normalnie to się kula tak ze 120km/h i to koniec możliwości.

Czy coś jest nie tak czy po prostu tak jest i już?

Jest jakaś możliwość by to zmienić?

Chodzi o to by po naciśnięciu na pedał gazu ten samochód szybciej przyspieszał, a nie zamulał, żeby pod górę nie zwalniał tak drastycznie, żeby ta prędkość maksymalna wynosiła tak ze 140km/h i była osiągalna w miarę szybko. Wiadomo, że 140km/h to nie jeździ się często ale żeby było czuć, że ma się pod butem jakieś "argumenty", a nie efekt taki jakby pedał gazu w ogóle nie był do niczego podłączony, a obrotami silnika sterował pijany pasażer.

IvecoDailyChojnice.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po primo jaki silnik i jak duży przebieg?

Przebieg ma strażacki czyli kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

A jaki silnik to zastrzel mnie ale nie wiem. Na pewno dizel z turbiną, ale jaki typ to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lewym błotniku masz oznaczenie(może35c14)?

Jeżdżę takim (35c14)3.0HPI 136KM z kontenerem i powiem Ci że 3 pierwsze biegi są krótkie.Dopiero od "czwórki) zaczyna "iść" grinser006.gif.Poza tym to nie jest wyścigówka.To jest wół roboczy dlatego ma takie a nie inne przełożenia.Na pusto u mnie ładnie idzie... drive.gif

Powyżej 3tys. obr. to strasznie głośno jest w kabinie."Setkę" ma przy 2,5tys. obr.

Spala ok 13l/100km, nawet udaje się zejść do 12,5l grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na lewym błotniku masz oznaczenie(może35c14)?

65C15.

> Jeżdżę takim (35c14)3.0HPI 136KM z kontenerem i powiem Ci że 3 pierwsze biegi są krótkie.Dopiero od

> "czwórki) zaczyna "iść" .Poza tym to nie jest wyścigówka.To jest wół roboczy dlatego ma takie

> a nie inne przełożenia.Na pusto u mnie ładnie idzie...

> Powyżej 3tys. obr. to strasznie głośno jest w kabinie."Setkę" ma przy 2,5tys. obr.

> Spala ok 13l/100km, nawet udaje się zejść do 12,5l

Co do szczegółów to nie bardzo teraz pamiętam, bo daaaawno nim nie jeździłem. Musiałbym znów się przejechać i zwrócić uwagę jak to jest z tymi osiągami na poszczególnych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 65C15.

DMC 6,5t ok.150KM

> Co do szczegółów to nie bardzo teraz pamiętam, bo daaaawno nim nie jeździłem. Musiałbym znów się

> przejechać i zwrócić uwagę jak to jest z tymi osiągami na poszczególnych biegach.

grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak straż, to pewnie cały czas jeździ "zaladowany". I pewnie dlatego marne osiągi ma...

1 tona wody, 100kg środka pianotwórczego, 100kg sprzęt do cięcia samochodów i inne pierdoły. Do tego kwadratowa i wystająca zabudowa z tyłu itp.

Może faktycznie ciężar robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ciężarówka,i jeździ jak ciężarówka, pewnie jeszcze skrzynia 5 biegowa, wolny most, więc

> cudów nie ma co oczekiwać.

Skrzynia sześciobiegowa. A jaki most to nie wiem. Tylna oś wyposażona w bliźniaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia sześciobiegowa. A jaki most to nie wiem. Tylna oś wyposażona w bliźniaki.

Jak możesz dokonać zakupu z wolnej ręki to pogadaj z kolegą Cinek_, pewnie da się trochę pogrzebać, żeby się lepiej odpychało, ale kluczowe jest czy możesz wydać na to pieniądze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia sześciobiegowa. A jaki most to nie wiem. Tylna oś wyposażona w bliźniaki.

65 nie było na pojedynczej osi, te c między cyframi oznacza ze os jest bliźniacza a co do mostu można sprawdzić po vinie, chociaz wątpię aby tam był szybki most, szybkie mosty był najczęściej montowane w autobusach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 65 nie było na pojedynczej osi, te c między cyframi oznacza ze os jest bliźniacza a co do mostu

> można sprawdzić po vinie, chociaz wątpię aby tam był szybki most, szybkie mosty był

> najczęściej montowane w autobusach.

U nas w firmie jest kilkanaście 35c12 i jeżdżą bardzo różnie. Auta z podobnego rocznika, z podobnymi przebiegami a osiągi są do tego stopnia różne, że jakby wybrać mocniejszego i go załadować na maksa to będzie się odpychał lepiej niż najsłabszy na pusto. Chyba tolerancja wykonania w fabryce hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas w firmie jest kilkanaście 35c12 i jeżdżą bardzo różnie. Auta z podobnego rocznika, z

> podobnymi przebiegami a osiągi są do tego stopnia różne, że jakby wybrać mocniejszego i go

> załadować na maksa to będzie się odpychał lepiej niż najsłabszy na pusto. Chyba tolerancja

> wykonania w fabryce

raczej bym stawiał na różne zużycie spowodowane użytkowaniem przez różnych kierowców

u nas w firmie tak samo jest z osobówkami - wszystkie takie same a jedne zbierają się lepiej a inne gorzej.

W twoim przypadku możliwe że tylne mosty te samochody mają o różnych przełożeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 tona wody, 100kg środka pianotwórczego, 100kg sprzęt do cięcia samochodów i inne pierdoły. Do tego kwadratowa i wystająca zabudowa z tyłu itp.

> Może faktycznie ciężar robi swoje.

To nie jest znowu tak dużo. 35C12 (skrzynia 5-biegowa) z +/- 1-1,5t na plecach śmiga jak przyzwoite auto osobowe. Prędkość przelotowa to luźno 120-130 km/h a do ilu się rozpędza nie wiem nawet wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest znowu tak dużo. 35C12 (skrzynia 5-biegowa) z +/- 1-1,5t na plecach śmiga jak przyzwoite

> auto osobowe. Prędkość przelotowa to luźno 120-130 km/h a do ilu się rozpędza nie wiem nawet

Chodzi mi o to czy poprzez zmianę jakiś ustawień w sterowniku silnika można poprawić zrywność tego wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.