KOZODOJ Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Bo wygląda, że wlali mi jakieś 3,6-3,7 litra (pojemność układu to zdaje się 4,3 jeśli dobrze pamiętam), co jak na mój gust jest ciut za mało. Czy to taki folklor silników Forda, że z nich olej niechętnie spływa? Pierwszy raz wymieniałem poza ASO i widzę ile mi z baniaczka ubyło, więc sorry za być może głupie pytanie. Później jeszcze bagnetem sprawdzę, bo na razie nie mam jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 > Bo wygląda, że wlali mi jakieś 3,6-3,7 litra (pojemność układu to zdaje się 4,3 jeśli dobrze > pamiętam), co jak na mój gust jest ciut za mało. Czy to taki folklor silników Forda, że z nich > olej niechętnie spływa? Pierwszy raz wymieniałem poza ASO i widzę ile mi z baniaczka ubyło, > więc sorry za być może głupie pytanie. Później jeszcze bagnetem sprawdzę, bo na razie nie mam > jak. Według książki jest tak, jak piszesz, czyli 4,3 litra z filtrem. Bez filtra 3,9 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 > Bo wygląda, że wlali mi jakieś 3,6-3,7 litra (pojemność układu to zdaje się 4,3 jeśli dobrze > pamiętam), co jak na mój gust jest ciut za mało. Czy to taki folklor silników Forda, że z nich > olej niechętnie spływa? Pierwszy raz wymieniałem poza ASO i widzę ile mi z baniaczka ubyło, > więc sorry za być może głupie pytanie. Później jeszcze bagnetem sprawdzę, bo na razie nie mam > jak. U mnie z nowym filtrem wchodzi niecałe 4 litry, zawsze okolice 1 litra zostają na dolewki z 5l baniaczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 > U mnie z nowym filtrem wchodzi niecałe 4 litry, zawsze okolice 1 litra zostają na dolewki z 5l > baniaczka u mnie podobnie, choć z moim zakręconym bagnetem to nic nie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 > u mnie podobnie, choć z moim zakręconym bagnetem to nic nie wiadomo Chociaż między różnymi autami nie powinno się porównywać tak naprawdę, każdy ma inaczej wyprofilowaną miske i mogą być różnice Pomijam fakt że autor nie wspomniał rocznika a to ma znaczenie, bo jest albo Zetec albo Duratec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 > Chociaż między różnymi autami nie powinno się porównywać tak naprawdę, każdy ma inaczej > wyprofilowaną miske i mogą być różnice > Pomijam fakt że autor nie wspomniał rocznika a to ma znaczenie, bo jest albo Zetec albo Duratec Duratec. Już się wyjaśniło. Na bagnecie było niewiele ponad minimum. Przed wyjazdem z pracy sprawdziłem i dolałem - teraz wychodzi, że wlane zostało mniej więcej 4 litry. Filtr oleju uczywiście nowy. Przy okazji wymieniłem też paliwa. Dzięki wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troliczek2 Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > Pomijam fakt że autor nie wspomniał rocznika a to ma znaczenie, bo jest albo Zetec albo Duratec A tak z innej beczki czym różni się Zetec od Duratec i który lepszy i dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > A tak z innej beczki czym różni się Zetec od Duratec i który lepszy i dlaczego DURATEC jest nowszym silnikiem, blok może i jest taki sam, ale osprzęt już zupełnie inny np duratec ma słynne klapki w kolektorze dolotowym, których w zetec'u nie było zresztą same zetec też są różne, srebrna pokrywa/czarna pokrywa ... jeden z nich ma np hydraulikę (zawory) tu następna różnica, duratec ma szklanki, wcześniej były płytki i są jeszcze różnice w modelach aut, np mój duratec nie ma kabli WN, a cewki na świecy, ten sam silnik w mondeo miał normalne kable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 W Wikipedii angielskiej oba silniki są opisane, choć bez jakiegoś szczególnego wyłuszczania różnic. Linki http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine#Duratec_HE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troliczek2 Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > DURATEC jest nowszym silnikiem, blok może i jest taki sam, ale osprzęt już zupełnie inny > np duratec ma słynne klapki w kolektorze dolotowym, których w zetec'u nie było > zresztą same zetec też są różne, srebrna pokrywa/czarna pokrywa ... jeden z nich ma np hydraulikę > (zawory) > tu następna różnica, duratec ma szklanki, wcześniej były płytki > i są jeszcze różnice w modelach aut, np mój duratec nie ma kabli WN, a cewki na świecy, ten sam > silnik w mondeo miał normalne kable O kurka to już całkiem zakręciłem się , nic nie rozumiem ale to nic , mam zeteka z czarną pokrywą i chula że hej , więcej nie wnikam -- dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > O kurka to już całkiem zakręciłem się , nic nie rozumiem ale to nic , mam zeteka z czarną pokrywą i > chula że hej , więcej nie wnikam -- dzięki proste - zetec byl najpierw, a potem wszedł duratec - ktory jest w prostej linii rozwinięciem zeteca Oba dobre silniki. a w 1.6 to juz w ogóle bo byl sobie 1.6 zetec, a potem mu tylko nazwe zmienili na duratec w focusie II to samo a ładniej sie nazywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > proste - zetec byl najpierw, a potem wszedł duratec - ktory jest w prostej linii rozwinięciem > zeteca Oba dobre silniki. > a w 1.6 to juz w ogóle bo byl sobie 1.6 zetec, a potem mu tylko nazwe zmienili na duratec w focusie > II to samo a ładniej sie nazywa szkoda, ze 2,0 tdci (mk3) wzieli ze smietnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > szkoda, ze 2,0 tdci (mk3) wzieli ze smietnika czemu? bo kiepsko znosi opał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > czemu? bo kiepsko znosi opał? Heh tak srednio wlasnie, raz na jakis czas trzeba rozebrac wtryski i przeczyscic je druciakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > O kurka to już całkiem zakręciłem się , nic nie rozumiem ale to nic , mam zeteka z czarną pokrywą i > chula że hej , więcej nie wnikam -- dzięki Cytat z innego forum: Quote: Silver Top ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego, Black Top ma regulacje przy pomocy płytek. Black Top jest lepszy jeżeli planujesz wkładać ostrzejsze wałki i kręcić silnik do wyższych obrotów. W Silver Topach czasami przy większych obrotach hydraulika na zaworach nie wyrabia. Zupełnie inne też są pompy wody, są różnice w prowadzeniu paska do ich napędu. Dwuczęściowa miska w Black Topie pozwala dodatkowo usztywnić blok i zmniejszyć drgania silnika. Inne są smoki pompy oleju. W Black Topie jest zdaje się plastikowa rurka. Trochę inny jest przebieg paska rozrządu w jednym i w drugim. Oczywiście najpierw były silver top (od 92 roku) a później black top (okolice 98 roku - mondeo, focusy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > Trochę inny jest przebieg paska rozrządu w jednym i w drugim. > Oczywiście najpierw były silver top (od 92 roku) a później black top (okolice 98 roku - mondeo, > focusy) Ford chyba sam się zakręcił z tymi silnikami, bo np. ja mam Black Top, a nie mam paska rozrządu tylko łańcuch No i mam Durateka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > Ford chyba sam się zakręcił z tymi silnikami, bo np. ja mam Black Top, a nie mam paska rozrządu > tylko łańcuch > No i mam Durateka. Mowa o ZETECACH ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > Ford chyba sam się zakręcił z tymi silnikami, bo np. ja mam Black Top, a nie mam paska rozrządu > tylko łańcuch > No i mam Durateka. i masz dobrze, Zeteci wystepowały w Mondeo MK I i MK II, W MK III były Durateci (pomijam oczywiście Focusy i resztę modeli). I tu też jest podział na silver i black top. Mój jest z 2002 i mam silver, naklejka na silniku pokazuje, że sam silnik pochodzi z końcówki 2001, auto zmontowano w marcu 2002 a po raz pierwszy zarejestrowano we wrześniu 2002 Nie roztrząsałem nigdy różnicy między silver a black top w duratecu, ktos wie czym tak naprawdę się różnią? BTW: ile oliwy łykają wasze durateci? mój dość sporo, poprzedni zetec nawet nie wąchał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 U mnie dura bral tylko przy palowaniu. Nalotu mial sporo. Trasy pl-uk robilem bez dolewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > U mnie dura bral tylko przy palowaniu. Nalotu mial sporo. > Trasy pl-uk robilem bez dolewek. a u mnie dziwnie, ostatni przejazd do UK-PL, nie pałowałem, nie przekraczałem 140 km/h, na trasie 2000 km wciągnął mi jakiś litr w drodze powrotnej, jechałem dużo ostrzej, zdarzały się odcinki gdzie 180 km/h nie schodziło i łyknał tylko ok 0.3 l. Gdzie tu sens i logika? na mieście róznie, nie sprawdzam tego jakoś strasznie, ale jest to około 1l na 10 tys km. weź mi tera wytłumacz OCB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 > a u mnie dziwnie, > ostatni przejazd do UK-PL, nie pałowałem, nie przekraczałem 140 km/h, na trasie 2000 km wciągnął mi > jakiś litr > w drodze powrotnej, jechałem dużo ostrzej, zdarzały się odcinki gdzie 180 km/h nie schodziło i > łyknał tylko ok 0.3 l. > Gdzie tu sens i logika? > na mieście róznie, nie sprawdzam tego jakoś strasznie, ale jest to około 1l na 10 tys km. weź mi > tera wytłumacz OCB. wymieniles olej w pl? jak tak to masz odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > BTW: ile oliwy łykają wasze durateci? mój dość sporo, poprzedni zetec nawet nie wąchał Mój od nic do 0,3-0,5 l na jakieś 15 tys. Ubytek zwykle jest tak jakby skokowy (ale głowy nie daję, bo nie ślęczę dzień w dzień nad bagnetem) i co ciekawe zawsze miał miejsce, gdy już rozmyślałem o wymianie (zaczynam rozmyślać zwykle po 12 tys. od poprzedniej wymiany, a kończę przy 15 tys. ). Może być oznaka utraty właściwości oleju? Leję fordowski 5W-30, choć ponoć nie jest to jakieś cudo - no ale cena czyni cuda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > BTW: ile oliwy łykają wasze durateci? mój dość sporo, poprzedni zetec nawet nie wąchał O dziwo nie bierze nic. Sprawdzam co jakiś czas i trzyma poziom. No chyba, że są to tak małe ubytki, że aż niezauważalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > wymieniles olej w pl? Ja będę teraz w Polsce wymieniał. Akurat będzie czas > jak tak to masz odpowiedz A co, w Polsce inne oleje mają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Ja będę teraz w Polsce wymieniał. Akurat będzie czas Ja ide zaraz bo juz zabieram sie do wymiany od 2 tygodni. > A co, w Polsce inne oleje mają? Hehe Jedziesz do pl na przepalonym starym oleju, ktory powoli traci/stracil juz swoje wlasciwosci. Wracasz na nowym, pelnowartosciowym. Ja zawsze wymieniam przed podroza. Taka mam teorie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Ja ide zaraz bo juz zabieram sie do wymiany od 2 tygodni. > Hehe > Jedziesz do pl na przepalonym starym oleju, ktory powoli traci/stracil juz swoje wlasciwosci. > Wracasz na nowym, pelnowartosciowym. > Ja zawsze wymieniam przed podroza. > Taka mam teorie. Ciekawa teoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Ciekawa teoria Hehe nie tylko moja. Latam na pelnym syntetyku 0w30, teraz leje fush-a. Jak przewale z wymiana to zaczyna go ubywac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Hehe nie tylko moja. Latam na pelnym syntetyku 0w30, teraz leje fush-a. > Jak przewale z wymiana to zaczyna go ubywac Dziwne. Z ciekawości - jakie robisz roczne przebiegi? W sensie wymieniasz olej ze względu na czas czy przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > wymieniles olej w pl? nie, olej wymieniałem jakiś 1000 km przed wyjazdem do PL, leję fordowską formulę F - tak jak ma być. Oliwę zmieniam co 10 tyś km jeśli to ma znaczenie. Najlepsze jest to, że na testach spalin wszystko wychodzi , oliwy nie wyrzuca nigdzie, silnik czyściutki i suchutki jak nie w 10 letnim aucie. Już od dawna biorę to na klatę, ot ciekawostka przyrodnicza; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Mój od nic do 0,3-0,5 l na jakieś 15 tys. Ubytek zwykle jest tak jakby skokowy o zauważyłem to samo u siebie, długo wszystko OK a potem amba fatima... było i nima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > O dziwo nie bierze nic. Sprawdzam co jakiś czas i trzyma poziom. No chyba, że są to tak małe > ubytki, że aż niezauważalne. to masz coś zepsute - koniecznie napraw Specjalnie pojechałem do polecanego na MKP speca od fjordów w Krakowie. Powiedział mi coś typu: takie spalanie oleju to żadne spalanie dla tego silnika, panie jakby same takie auta przyjeżdżały do nas to byśmy nie mieli co robić - pojechałem na kontrolę luzu zaworowego i wymianę łożyska koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Dziwne. Z ciekawości - jakie robisz roczne przebiegi? W sensie wymieniasz olej ze względu na czas > czy przebieg? Co 10kkm wymiana oleju Rocznie tym autem ok 20kkm, W mondeo robilem wymiany co 15kkm(formulaF) a pozniej pod koniec juz wogole i tez jezdzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > to masz coś zepsute - koniecznie napraw > Specjalnie pojechałem do polecanego na MKP speca od fjordów w Krakowie. Powiedział mi coś typu: > takie spalanie oleju to żadne spalanie dla tego silnika, panie jakby same takie auta > przyjeżdżały do nas to byśmy nie mieli co robić - pojechałem na kontrolę luzu zaworowego i > wymianę łożyska koła Czyli co - musi brać olej? W sumie to aptekarzem nie jestem, ale na bagnecie nie widzę, żeby coś znikało. Może i zjadł jakieś 0,1l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Czyli co - musi brać olej? W sumie to aptekarzem nie jestem, ale na bagnecie nie widzę, żeby coś > znikało. Może i zjadł jakieś 0,1l Rozpędź się parę razy na trójce do 130 i powinien ubytek się pojawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Rozpędź się parę razy na trójce do 130 i powinien ubytek się pojawić. Musiałbym overdrive wyłączyć Czasem mu deptam w podłogę - głównie przy wyprzedzaniu. Wtedy się miło wkręca do 6 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.