Randar Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Lodówka turystyczna 12V podpięta pod gniazdo zapalniczki powoduje wywalenie bezpiecznika po ok. 1 godzinie pracy. Chce pociągnąć ekstra kabel od akumulatora do bagażnika i zrobić tam gniazdo 12V. Jaki przekrój przewodu będzie OK ... 1 mm2, 1,5 mm2, 2 mm2. No i jakiej mocy bezpiecznik dać po drodze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Powinien wystarczyć przekrój przewodu 1.5mm2 i bezpiecznik 15A. A jakiej wartości bezpiecznik teraz wywala? Jest założony na pewno prawidłowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Powinien wystarczyć przekrój przewodu 1.5mm2 i bezpiecznik 15A. > A jakiej wartości bezpiecznik teraz wywala? Jest założony na pewno prawidłowy? nie pamiętam jaki jest. Ale na 99,9 % zgodny z instrukcją. Temat generalnie z ubiegłego roku. Jadąc do Chorwacji miałem podpięty do gniazda zapalniczki rozdzielacz i pod nim lodówkę i nawigacje. Po godzinie bezpiecznik padł. Po wymianie w sumie już nie podłączałem lodówki. W tym roku chcę uniknąć problemu i dlatego szukam rozwiązania alternatywnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Nawet 0.5mm2 by wystarczył ale z racji odległości daj 1.5mm2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miszka Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nawet 0.5mm2 by wystarczył ale z racji odległości daj 1.5mm2. Nie nie nie nie nie. Przekrój przewodu MUSISZ mieć dopasowany do obciążenia (to raz) i do ZABEZPIECZENIA... bo inaczej bezpiecznik przeżyje a kabel nie. Jakiś link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nie nie nie nie nie. Przekrój przewodu MUSISZ mieć dopasowany do obciążenia (to raz) i do > ZABEZPIECZENIA... bo inaczej bezpiecznik przeżyje a kabel nie. > Jakiś link Do tego bezpiecznik ma być nie "po drodze", a na początku przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nie nie nie nie nie. Przekrój przewodu MUSISZ mieć dopasowany do obciążenia (to raz) i do > ZABEZPIECZENIA... bo inaczej bezpiecznik przeżyje a kabel nie. Przekrój przewodu do obciążenia a bezpiecznik zawsze odpowiedni do przekroju przewodu (albo mniejszy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nawet 0.5mm2 by wystarczył ale z racji odległości daj 1.5mm2. Tak, do podłączenia ładowarki. Ludzie najpierw takie pajęczarstwo robią, a potem podłączają lodówki czajniki i Bóg wie co jeszcze..., a potem się dziwią, że się fura spaliła. Zawsze lepiej dać za duży przekrój niż ryzykować za maały. Nigdy nie wiadomo kto i co kiedyś tam podłączy. A w narodzie naszym powszechnym jest, że jak się bezpiecznik przepala, to znaczy, że jest za mały i trzeba dać większy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Tak, do podłączenia ładowarki. Ludzie najpierw takie pajęczarstwo robią, a potem podłączają lodówki > czajniki i Bóg wie co jeszcze..., a potem się dziwią, że się fura spaliła. > Zawsze lepiej dać za duży przekrój niż ryzykować za maały. Nigdy nie wiadomo kto i co kiedyś tam > podłączy. A w narodzie naszym powszechnym jest, że jak się bezpiecznik przepala, to znaczy, że > jest za mały i trzeba dać większy! Nie tylko w naszym narodzie. Oglądam sobie co jakiś czas instalacje elektryczne w coraz to nowszych samochodach i obserwuję od lat tendencję do zmniejszania przekrojów przewodów przez producentów. Bo miedź kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Do tego bezpiecznik ma być nie "po drodze", a na początku przewodu. Ja bym jeszcze przekaźnik dał ze sterowaniem ze stacyjki na wszelki wypadek. P.S. Sam co prawda zabudowałem u siebie jedno gniazdo bezpośrednie, ale to z wyrachowaniem. Po to żeby można ładować telefon przy zamkniętym samochodzie i żeby łatwo prostownik podłączyć, mam zakończony wtyczką i nawet moja żona bezstresowo umie podłączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nie tylko w naszym narodzie. Oglądam sobie co jakiś czas instalacje elektryczne w coraz to nowszych > samochodach i obserwuję od lat tendencję do zmniejszania przekrojów przewodów przez > producentów. Bo miedź kosztuje. Z tym, że te przekroje są dopasowane do odbiorników (że "na styk", to fakt). Największym problemem w tym wypadku jest zmniejszona wytrzymałość mechaniczna. W Clio, sam z siebie (nikt tego nie ruszał) przerwał się przewód w wiązce do immobilizera, a izolacja trzymała, co myśmy się tego naszukali..., masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Ja bym jeszcze przekaźnik dał ze sterowaniem ze stacyjki na wszelki wypadek. > P.S. > Sam co prawda zabudowałem u siebie jedno gniazdo bezpośrednie, ale to z wyrachowaniem. Po to żeby > można ładować telefon przy zamkniętym samochodzie i żeby łatwo prostownik podłączyć, mam > zakończony wtyczką i nawet moja żona bezstresowo umie podłączyć. Ja mam samochody z gniazdami nie wyłączanymi i nie ma problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Powinien wystarczyć przekrój przewodu 1.5mm2 i bezpiecznik 15A. > A jakiej wartości bezpiecznik teraz wywala? Jest założony na pewno prawidłowy? Nie wiemy jaka tam lodowke chce kolega podpiac ale moja dosc duza ciagnie marne 3,6 A. Mowa o lodowce na ogniwach peltiera. Cos nie tak chyba z ta lodowka albo cos jeszcze na tym obwodzie wisi ze pali bezpieczniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Z tym, że te przekroje są dopasowane do odbiorników (że "na styk", to fakt). Wiesz, porównywałem te idące do elementów niezmiennych od lat - gniazda zapalniczki, grzanej tylnej szyby czy żarówek halogenowych w reflektorach. Współczesne mają z połowę średnicy tych stosowanych 20 lat temu. Bo nawet w 23 letnim Audi mam różne klasy wiązek - "prądowe" oraz "elektroniczne", które mają znacznie cieńszy przekrój przewodów. > Największym problemem > w tym wypadku jest zmniejszona wytrzymałość mechaniczna. W Clio, sam z siebie (nikt tego nie > ruszał) przerwał się przewód w wiązce do immobilizera, a izolacja trzymała, co myśmy się tego > naszukali..., masakra. A to insza inszość. Pozostaje wyłącznie stare "przedzwanianie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > Nie wiemy jaka tam lodowke chce kolega podpiac ale moja dosc duza ciagnie marne 3,6 A. Mowa o > lodowce na ogniwach peltiera. Cos nie tak chyba z ta lodowka albo cos jeszcze na tym obwodzie > wisi ze pali bezpieczniki. dane lodówki z tabliczki znamionowej ... nie znam się na elektryce . To jaki dac przewód i bezpiecznik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > dane lodówki z tabliczki znamionowej ... nie znam się na elektryce . To jaki dac przewód i > bezpiecznik ? bezpiecznik wystarczy 10 A bo lodówka uciągnie koło 4A przewód daj 2,5 mm^2 żeby strat nie było jak ze cztery metry kabla dasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 > bezpiecznik wystarczy 10 A bo lodówka uciągnie koło 4A > przewód daj 2,5 mm^2 żeby strat nie było jak ze cztery metry kabla dasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 ponieważ upaliłem już kilka wtyczek zapalniczkowych do napędu lodówki obecnie używam czegoś takiego i skończyły się problemy z grzaniem sie wtyczki kabel "od akumulatora" zakończony żeńską stroną męska jest przy lodówce bezpiecznik przy akumulatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > bezpiecznik wystarczy 10 A bo lodówka uciągnie koło 4A > przewód daj 2,5 mm^2 żeby strat nie było jak ze cztery metry kabla dasz a jak juz się ciągnie, to mozna też dac dodatkowy kabel/zyłe np. do zasilania subwoofera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > Nie nie nie nie nie. Przekrój przewodu MUSISZ mieć dopasowany do obciążenia (to raz) i do > ZABEZPIECZENIA... bo inaczej bezpiecznik przeżyje a kabel nie. > Jakiś link No i dałem mu taki, te lodówki biorą (jeśli są sprawne) max 5A, przekrój 0.5mm2 spokojnie to uciągnie na małej odległości, ale ponieważ on leci z tym aż do bagażnika to zaleciłem 1.5mm2. Co ci sie w tym nie podoba? Tak wiem, najlepiej byłoby dać 8mm2 tylko ja sie pytam po co ?????? Ludzie opanujcie sie z tymi radami. Jakby auta projektowali z takimi poglądami jak na forach internetowych to same kable w aucie ważyłyby z 300kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > Wiesz, porównywałem te idące do elementów niezmiennych od lat - gniazda zapalniczki, grzanej tylnej > szyby czy żarówek halogenowych w reflektorach. Współczesne mają z połowę średnicy tych > stosowanych 20 lat temu. Eeee... nie porównujmy tych samochodów. Które ze współczesnych wozideł przejeździ kilkaset tys. km w 20-30 lat i nie będzi straszyło wyglądem? W dzisiejszych autach jest walka o każdy kilogram. Blacha jest tak cienka, że niemal uderzona w czasie jazdy mucha, ślad zostawia. O jakości lakieru i szyb nawet nie wspominam. Mojego kuzyna Audi 80, z 1989r po polerowaniu miało ładniejszy lakier niż moje 4-5letnie Clio! Do tej pory miałem kilka samochodów używanych i nowych i cały czas twierdzę, że najlepiej wykonane z najlepszych materiałów były: Golf MK1 1980r i Golf GTI MK2 z 1990r . Wszystkie inne po tych (nowe) były jakieś takie..., bez tego wewnętrznego FUJ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 > Ja mam samochody z gniazdami nie wyłączanymi i nie ma problemów. Ja się tak jakoś przyzwyczaiłem, że (najczęściej CB) mam włączone na stałe do gniazda odłączanego stacyjką i nie muszę się stresować "czy CB wyłączyłem?" i czy rano mi auto dopali. Najlepiej mieć oba warianty i korzystać według potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.