Piotr_T Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Witam, Mam kilka prostych pytan do uzytkownikow Sieny: 1) Rdza - jak jest zabezpieczone to auto ? Czy jest problemem w rocznikach 98-01 ? Jezeli tak to gdzie najczesciej wystepuje - zalozmy, ze nie widac nic na nadwoziu, czy podwozie moze byc zjedzone na wylot ? 2) Silniki - ZTCW sa dwa 1.4 i 1.6, jak jest z ich trwaloscia ? Mnie to auto interesuje do miasta, wiec dynamika moze byc zerowa, ale jak odwdzieczy sie niskim spalaniem to bedzie ok. Czy 1.6 ma cos wspolnego z jednostka montowana w Stilo 1.6 (takim z 2002 roku). 3) Elektryka - problemowa czy nie ? 4) Jakies glowne problemy - cos co wystepuje w kazdej Sienie i jest duzym bolem glowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Pozwolę sobie na kilka zdań, bo jest w mojej Rodzinie taka od nowości. Auto raczej w miarę regularnie serwisowane. > Witam, > Mam kilka prostych pytan do uzytkownikow Sieny: > 1) Rdza - jak jest zabezpieczone to auto ? Czy jest problemem w rocznikach 98-01 ? Jezeli tak to > gdzie najczesciej wystepuje - zalozmy, ze nie widac nic na nadwoziu, czy podwozie moze byc > zjedzone na wylot ? Zabezpieczenie na poziomie Fiatów z tamtych lat, słabiej wypada na tle Bravo/Brava/Marea. Najczęściej rdzewieją progi (szczególnie pod plastikowymi nakładkami), tylne nadkola. Wszystko zależnie od cholera wie czego. > 2) Silniki - ZTCW sa dwa 1.4 i 1.6, jak jest z ich trwaloscia ? Mnie to auto interesuje do miasta, > wiec dynamika moze byc zerowa, ale jak odwdzieczy sie niskim spalaniem to bedzie ok. Czy 1.6 > ma cos wspolnego z jednostka montowana w Stilo 1.6 (takim z 2002 roku). 1.6 103KM z pewnością nie będzie silnikiem ekonomicznym. W Stilo wydaje mi się (ale pewności nie mam), że silnik 1.6 16V 103KM delikatnie różnił się osprzętem (kolektor ssący, sterowanie przepustnicą) - zaś sam słupek pewnie ten sam. Czy przypadkiem w tych autach nie było 1.2 75KM? Jeżeli tak to szukałbym do miasta tego silnika - powinien być oszczędniejszy od 1.6, a przy masie Sieny spokojnie da radę. > 3) Elektryka - problemowa czy nie ? Oprócz pękających obudów alternatorów nic nie słyszałem. Jako ciekawostka - w naszej po 200kkm obudowa jest oryginalna, wymienione zostały jedynie łożyska. > 4) Jakies glowne problemy - cos co wystepuje w kazdej Sienie i jest duzym bolem glowy ? Na przykładzie naszego egzemplarza i 205kkm nawiniętych tym autem (z czego w granicach 170kkm na LPG) auto można uznać za bezawaryjne. Raz wróciła na holu jak urwała się linka sprzęgła. Poza tym typowe rzeczy eksploatacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Szukaj Sieny po lifcie w 1999r. z silnikiem 1.2 w wersji HL. Silniczek bezproblemowy, bezkolizyjny rozrząd, ceny części niskie. Spalanie w troszkę cięższej Paulinie to od 8 litrów gazu wzwyż. Co do rdzy to z wrażliwych punktów podłoga, progi (pod nakładkami ale również od dołu, pięknie się piaskują razem z podłogą i u mnie pod nakładkami cud miód a od dołu kable zaczęły wychodzić ) i tylne nadkola. Elektryki w tym samochodzie nie stwierdzono w związku z czym problemów z nią brak Co do bolączki to jako były posiadacz Palio z 1.2 i 240kkm nalotu (w tym 90kkm moje ) mogę powiedzieć że najczęściej wymieniałem termostat (3x), sworznie wahacza (tak ze 4-5) a tak poza tym to tylko lałem gaz i jeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > 1) Rdza - jak jest zabezpieczone to auto ? beznadziejnie > zalozmy, ze nie widac nic na nadwoziu, czy podwozie moze byc zjedzone na wylot ? oczywiście, i to bardzo > 2) Silniki - ZTCW sa dwa 1.4 i 1.6, jak jest z ich trwaloscia ? Mnie to auto interesuje do miasta, > wiec dynamika moze byc zerowa, ale jak odwdzieczy sie niskim spalaniem to bedzie ok. jest jeszcze 1.2 75km. kumpel go miał i po mieście na sekwencji mu łykał 10l gazu/100. ja mam 1.6 na instalce ll gen i tez mi łyka dyche, a dynamika o wiele lepsza > Czy 1.6 ma cos wspolnego z jednostka montowana w Stilo 1.6 (takim z 2002 roku). tylko słupek > 3) Elektryka - problemowa czy nie ? padają cewki. od mechaników wiem, ze notorycznie. u mnie padły juz dwie w ciągu dwóch lat > 4) Jakies glowne problemy - cos co wystepuje w kazdej Sienie i jest duzym bolem glowy ? ponoć pękają obudowy altka, a u mnie jakoś tyle lat nie pękła warto zwrócić uwage na belkę podtrzymującą chłodnice. lubi rdzewieć i można chłodnice zgubić, a bardzo trudno ją dostać. ja kupiłem na szrocie lekko zardzewiałą, ale wypiaskowałem, porządnie wymalowałem, 4 lata mam spokój i myśle że juz tam nie bede zaglądał pękają też sprężyny z tyłu z powodu korozji auto generalnie wygodne i niezle sie jezdzi, ale jakbym miał teraz kupować, to raczej bym odpuścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > bardzo trudno ją dostać. ja kupiłem na szrocie lekko cyganisz jak z nut http://allegro.pl/belka-pod-chlodnice-fiat-albea-palio-siena-nowa-i2562414411.html zawsze na alle była do kupienia > auto generalnie wygodne i niezle sie jezdzi, ale jakbym miał teraz kupować, to raczej bym odpuścił dokładnie - blachy w P/S swoje dobre lata mają już za sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 > cyganisz jak z nut > zawsze na alle była do kupienia jak ja szukałem, to auto miesiąc stało w garażu bo nigdzie nie było > blachy w P/S swoje dobre lata mają już za sobą akurat na nadwozie nie narzekam. jedne drzwi mi tylko korodują, reszta spoko, ale podwozie jest beznadziejne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Dzieki wszystkim za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 ja w 1,6 mam już przeszło 404000 przejechane od 138000 na gazie i jest ok silnik nawet oleju mobila 10w 40 nie bierze. z większych napraw tylko sprzęgło 2 razy już było robione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 > ja w 1,6 mam już przeszło 404000 przejechane od 138000 na gazie i jest ok silnik nawet oleju mobila > 10w 40 nie bierze. z większych napraw tylko sprzęgło 2 razy już było robione Ladnie, niedawno miales lekko ponad 300kkm jak mnie pamiec nie myli... Duzo jezdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziellosiena Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > ja w 1,6 mam już przeszło 404000 przejechane od 138000 na gazie i jest ok silnik nawet oleju mobila > 10w 40 nie bierze. z większych napraw tylko sprzęgło 2 razy już było robione Grubo :D ja u siebie mam niecałe 160tys ale skoro sienki dociągają do 400tys to jestem spokojniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > beznadziejnie Bez przesady > jest jeszcze 1.2 75km. kumpel go miał i po mieście na sekwencji mu łykał 10l gazu/100. ja mam 1.6 > na instalce ll gen i tez mi łyka dyche, a dynamika o wiele lepsza No co Ty nie powiesz - 10L w palio 1.2 to mi żre na nie ustawionym reduktorze (na bogato), na ustawionym 8-9Lmax na 2gen. > padają cewki. od mechaników wiem, ze notorycznie. u mnie padły juz dwie w ciągu dwóch lat 13 rok i ani jedna nie padła 200kkm > ponoć pękają obudowy altka, a u mnie jakoś tyle lat nie pękła lubią pęknąć - ja raz zmieniałem > auto generalnie wygodne i niezle sie jezdzi, ale jakbym miał teraz kupować, to raczej bym odpuścił za tą cenę nic lepszego nie kupisz - niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 no i w końcu dopadła mnie linka sprzęgła :-) pierwszy raz przy moim przebiegu jakby się ktoś pytał :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > za tą cenę nic lepszego nie kupisz - niestety Kupi kupi, ja polecam astre f 1.6 8V - wiem co mówię bo 2 lata temu też chciałem palio, ale jednak wybrałem starszego opla, a po pokonaniu 40 tys.km w ciągu roku po mieście to zakupiłem drugiego opla - Corse B i też tak samo dobrze lata. W tym czasie dwóch moich znajomych mających palio 1 i 2 już tyle rzeczy naprawiali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Kupi kupi, ja polecam astre f 1.6 8V - wiem co mówię bo 2 lata temu też chciałem palio, ale jednak > wybrałem starszego opla, a po pokonaniu 40 tys.km w ciągu roku po mieście to zakupiłem > drugiego opla - Corse B i też tak samo dobrze lata. > W tym czasie dwóch moich znajomych mających palio 1 i 2 już tyle rzeczy naprawiali To nie wiesz, że przy autach ~15 letnich najistotniejszy jest stan danego egzemplarza. Mam Kolegę, który posiada Vectrę B z 1996 roku i tyle kasy co włożył w ten samochód to kupiłby drugi. Przykładowo Siena mojego Ojczulka, która teraz u mnie robi jako wół roboczy. Auto ma 211kkm, z czego 180kkm na LPG. Przy 200kkm zrobione: 1. sprzęgło + linka 2. tylne sprężyny 3. tulejka wahacza + poduszka + sworzeń strona P 4. łożyska w alternatorze (obudowa cała). Przy 211kkm na moje życzenie punkt 3. ale po stronie lewej oraz uszczelniacze półosi od strony skrzyni. Tak poza wymianami oleju, opon, rozrządu, tłumika końcowego przez te ~200kkm auto nie potrzebowało inwestycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > W tym czasie dwóch moich znajomych mających palio 1 i 2 już tyle rzeczy naprawiali co Ty nie powiesz mój szef ma 2 letniego mercedesa, który więcej stoi na warsztacie niż jeżdzi i co Ty na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.