Skocz do zawartości

Roznice miedzy Z16XER i A16XER


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

> Normą spalin "Z" to Euro 4 "A "to Euro 5

Wiesz moze, w jaki sposob osiagneli to Euro 5 w porownaniu z poprzednikiem?

Astra pojdzie pod LPG (tak, wiem o braku hydraulicznej regulacji) i zastanawiam sie nad ta roznica pod tym katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz moze, w jaki sposob osiagneli to Euro 5 w porownaniu z poprzednikiem?

> Astra pojdzie pod LPG (tak, wiem o braku hydraulicznej regulacji) i zastanawiam sie nad ta roznica

> pod tym katem.

No to jak nie ma hydraulika, to zakladanie LPG moze ciagnac za soba dodatkowe koszty.

Slyszalem ze koszty regulacji zaworów to prawie 500 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak nie ma hydraulika, to zakladanie LPG moze ciagnac za soba dodatkowe koszty.

> Slyszalem ze koszty regulacji zaworów to prawie 500 PLN

Rozwazylem temat na podstawie opinii z neta, gazownikow i znanych mi Vectry i Astry i jestem sklonny zaryzykowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem

> sklonny zaryzykowac.

Ryzyka nie ma o ile jesteś świadomy wiekszych kosztów obsługi i niedogodności serwisowych z tym związanych. Inaczej mówiąc: Jak sie dba to sie ma. Silnik "A" ma z grubsza te same części co silnik "Z". Zeby znaleźć różnice to trzeba by dokładnie obadać to w EPC. Jak Ci sie chce to możesz poszukać tego na opeloem.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwazylem temat na podstawie opinii z neta, gazownikow i znanych mi Vectry i Astry i jestem

> sklonny zaryzykowac.

Sama instalacja to nie problem, gorzej tylko z jej eksploatacja.

Dobry artykuł był w ostatnim AUTO MOTO, gdzie stwierdzili ze LPG mozna załozyc do wszystkiego, pytaniem zostaja tylko koszty samej instalacji i koszty eksploatacji samego pojazdu.

Czyli przeglady co rok, zamiast 3,2,1 przy kupnie nowego samochodu, koszty czestszej wymiany swiec zaplonowych, kabli WN i w tym przypadku takze regulacja luzu zaworowego (pytanie co ile) ktore kosztuje tez nie mało, problemów zimą z jazda na krotkich trasach, 400 zł za kazdy przegląd wiecej do normalnego OT, czestsze tankowanie bo zbiornik ma tylko 36-40 litrów itp. Ja to kiedys policzyłem i po zrobieniu 80000 km astra 2 z gazem teraz juz jezdze drugim samochodem z silnikiem diesla, a na zakupy ma mniejsze auto.

Zawsze mnie denerwowało ze jak cos sie działo z silnikiem to mechnik nigdy nie wiedzial dlaczego silnik chodzi na benzynie a na LPG nie, albo odwrotnie lub zapalajaca sie kontrolka MIL w korkach przy zalaczonej klimatyzacji.

NIGDY WIECEJ AUTA Z LPG.

Ty juz wybrałes wiec zycze ci jak najmniejszych kosztów eksploatacji. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wybralem, przekonam sie jeszcze ile toto mi palic bedzie na noPb..

Cale zycie jezdze na LPG, znam wszystkie wady tego rozwiazania,

Co do Astry to mam gaziarza, ktory to bez problemu ogarnia i znam Ople z Z18XER i Z16XER robione u niego, ktore jezdza na LPG na TAXI i nie ma problemow narazie (60-100kkm).

Nie wiem tylko jakie OT za 400zl masz na mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, wybralem, przekonam sie jeszcze ile toto mi palic bedzie na noPb..

> Cale zycie jezdze na LPG, znam wszystkie wady tego rozwiazania,

> Co do Astry to mam gaziarza, ktory to bez problemu ogarnia i znam Ople z Z18XER i Z16XER robione u

> niego, ktore jezdza na LPG na TAXI i nie ma problemow narazie (60-100kkm).

> Nie wiem tylko jakie OT za 400zl masz na mysli.

Przeglad instalacji gazowej w ASO, chyba kosztuje cos kolo 300-400 zł z filtrami.

Tyle ze Z silnik a A silnik tak jak pisza inni jest troszke inny chociazby w budowie glowicy.

Ale bądźmy dobrej nadziei. Ja tylko podaje swoje stanowisko, a kazdy moze miec swoje zdanie.

Sam przeciez kiedys miałem uprawnienia do wystawiania certyfikatów montazu LPG i wiem ze nie kazdy samochód zachowuje sie jednakowo. Czesto wplyw ma na to rodzaj LPG.

Pamietam jednego goscia z nauki jazdy. Nie wiem gdzie on tankował, ale co 2-3 przyjezdzal na serwis z problemami, jak sie pozniej okazalo tankowal jakis kiepski gaz i caly zbiornik był zamulony czyms w rodzaju piasku, a wtryskiwacze zatarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedys policzyłem i po zrobieniu 80000 km astra 2 z gazem teraz juz jezdze drugim samochodem z

> silnikiem diesla,

Jakiś masz dziwny kalkulator. Mi za Chiny Ludowe nie chce wyjść dieslem taniej. A jak nie daj Boziu walnie w klekocie jakas dwumasa albo turbina czy inne wtryski to te regulacjie i inne koszty obsługi LPG to będzie pikuś... przepraszam Pan Pikuś smile.gif

ale co ja tam wiem. wink.gif Astrą II na gazie zrobiłem tylko cos ze 150 tyś km a Astrą H 1.9 diesel ze 40.

Tak czy inaczej moje następne auto bedzie z dużym prawdopodobieństwem zasilane podtlenkiem LPG biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglad instalacji gazowej w ASO, chyba kosztuje cos kolo 300-400 zł z filtrami.

300 place w oplu za serwis koltec-a, tylko ze to nietypowa instalka w PL jest i nie mam wyjscia.

Za serwis LPG Fabki na Stagu placilem 120zl z filtrami (zaklad partnerski staga).

Instalke zaloze w nim albo u samego producenta Staga w Bialymstoku i tam bede LPG serwisowal.

> Tyle ze Z silnik a A silnik tak jak pisza inni jest troszke inny chociazby w budowie glowicy.

Jeszcze nigdzie nie znalazlem jakie sa te roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze nigdzie nie znalazlem jakie sa te roznice.

Jest inny katalogowy numer głowicy ale sądzę że zmiany są kosmetyczne bo zawory, uszczelki , wałki rozrządu mają te same numery wiec zmian istotnych nie ma.

btw

Zamówiłeś wzmocnioną wersję pod LPG? Widzę w EPC że jest głowica i zawory pod "podwójny układ paliwowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest inny katalogowy numer głowicy ale sądzę że zmiany są kosmetyczne bo zawory, uszczelki , wałki

> rozrządu mają te same numery wiec zmian istotnych nie ma.

> btw

> Zamówiłeś wzmocnioną wersję pod LPG? Widzę w EPC że jest głowica i zawory pod "podwójny układ

> paliwowy"

Auto jest uzywane, z 2011 z malym przebiegiem, nie zamawialem, a bralem z placu co bylo.

ASO, w ktorym bralem samochod nic o tym nie wie, "Opel nie zaleca, wycofal sie z LPG wiec nie wolno i juz".

Drugi dealer w BI i owszem twierdzi, ze zaklada LPG (nawet w dobrej cenie jak na ASO - 3500), ale nie wie co to dokladnie bedzie i zasad gwarancji nie umie podac (choc twierdzi, ze to jego gwarancja bedzie, a nie producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 300 place w oplu za serwis koltec-a, tylko ze to nietypowa instalka w PL jest i nie mam wyjscia.

Wyjście jest zawsze.

Miałem combo z kolteckiem, wywaliłem wszystko i wsadziłem nową normalną zlosnik.gif instalację. Ze starej została mi tylko butla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś masz dziwny kalkulator. Mi za Chiny Ludowe nie chce wyjść dieslem taniej. A jak nie daj Boziu

> walnie w klekocie jakas dwumasa albo turbina czy inne wtryski to te regulacjie i inne koszty

> obsługi LPG to będzie pikuś... przepraszam Pan Pikuś

> ale co ja tam wiem. Astrą II na gazie zrobiłem tylko cos ze 150 tyś km a Astrą H 1.9 diesel ze

> 40.

> Tak czy inaczej moje następne auto bedzie z dużym prawdopodobieństwem zasilane podtlenkiem LPG

Podsumuj dobrze, a ja tez nie mowie ze jest taniej, ale może niewiele drożej.

A co do uszkodzeń eksploatacyjnych elementów jak turbina czy dwumasa, to szanse przy benzynie są myślę podobne.

Pozostają jeszcze walory trakcyjne, gdzie zeby im dorównac trzeba brac wiekszy silnik, lub benzynie w turbinie.

A teraz juz coraz czescie wtrysk bezposredni i turbo, wiec systemy LPG zaczynaja sie nie oplacac, bo musza miec wtrysk benzyny dodatkow, a sama instalacja dzisiaj to prawie 10 tysi.

Kazdy z nas wiec co chce i co go bawi. Mnie na pewno nie przerabiany gdzies tam samochód. Mialem ochotę zakupic Astre z CNG, ale nie ma tego gdzie tankowac.

Opel i tak nalezy do samochodów ktory chyba najlepiej przyjmuje LPG, problem jest tez taki ze wiekszosc dostawców i producentów tnie koszty produkcji i czasem starsze auto moze miec lepsze wlasciwosci do LPG niz nowe. Bo wystarczy zmienic proces produkcji głowicy i tłoka, aby uzyskac parametry bardziej zblizone do granicznych i zaoszczędzić 1 euro na samochodzie, ale wtedy taka głowica nie wytrzyma juz pracy na gazie i wypali gniazda zaworowe.

Wiec liczmy na to ze ta Astra jak setka innych bedzie sie krecic do 200 kkm i wiecej i nie dołaczy do dziesiatek tych ktore psuja sie z nieznanych powodów a serwisy mowia ze to z powodu LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do uszkodzeń eksploatacyjnych elementów jak turbina czy dwumasa, to szanse przy benzynie są

> myślę podobne.

No właśnie nie. Taki Z18XER nie ma turbo , Chyba nie ma dwumasy, Wtryski zapewne za półdarmo bo sie nie sypią. Wolnossaki benzynowe są pod tym względem bezkonkurencyjne. W swojej Astrze x16xel mimo ponad 200 tyś mam jeszcze fabryczny katalizator, EGR, i cały osprzęt silnika. Komfort jazdy jest pod względem odczucia dynamiki mniejszy bo nie ciągnie od dołu jak diesel ale zdecydowanie taniej jest w serwisie.

btw

Teraz chodzi mi po głowie Z16LET + chips + LPG. Masz w tym temacie jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest nas dwóch Mi też jazda dieslem nie wychodzi taniej niż na LPG

Ja mam wciaz w pamieci Astra II 1.6 8V 75KM z LPG - zuzycie 9-11l/100km co daje mi srednio przy obecnych cenach tylko za LPG 0,29PLN/km i Chevroelt Cruze 2.0 163KM zucie srednie 6,3-6,5l/100km co daje mi srednio przy obecnych cenach daje 0,36PLN/km. Daje roznice 0,07 groszy na samych podstawowych paliwach. Do tego trzeba dodac dodatkowy przeglad OT z LPG, wizyta w SKP co rok (w przypadku nowego samochodu jest 3,2,1 i ja biore pod uwage nowy, bo nie jezdze dluzej niz 5 lat samochodem).

To bez kosztów ewentualnych wad wynikajacych z posiadania diesla lub silnika wolnossacego (turbiny, wtryski, glowice itp) to sie moze okazac ze jest to roznica 0,02PLN/km. Co według mnie staje sie malo oplacalne szczegolnie na szereg innych kłopotów jakie ja doswiadczyłem z Astra. Porównywałem te dane tez z srednimi zuzyciami dla Chevrolet Cruze 1,8 140KM i tez to wychodzi podobnie, a cena diesla jest tylko 3000 PLN większa dla tego auta z LPG.

Takze nie mowie ze jest identyczna, czy mniejsza, ale porownywalna, ale trzeba liczyć nie tylko dystrybutor, A na koniec dodac cały inny komfort eksploatacji.

To jest ten sam dylemat jaki mam, czy bawic sie w ogrzewanie domu eko-groszkiem, czy podlaczyc sie do sieci gazowej na ulicy i ogrzewac dom gazem.

Koszty gazem wychodza wieksze niz weglem, ale to chodzenia co 5-6 dni do kotłowni i wychodzenie jak z kopalni, moze spowodowac ze chyba sie skusze na dolozenie 100-200 wicej miesiecznie, ale moje zadanie bedzie tylko przyciskanie guzikow na panelu sterowania.

Takze zawsze sa argumenty za i kazdy znajdzie argumenty przeciw. A kazdy wybiera to co mu wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie nie. Taki Z18XER nie ma turbo , Chyba nie ma dwumasy, Wtryski zapewne za półdarmo bo sie

> nie sypią. Wolnossaki benzynowe są pod tym względem bezkonkurencyjne. W swojej Astrze x16xel

> mimo ponad 200 tyś mam jeszcze fabryczny katalizator, EGR, i cały osprzęt silnika. Komfort

> jazdy jest pod względem odczucia dynamiki mniejszy bo nie ciągnie od dołu jak diesel ale

> zdecydowanie taniej jest w serwisie.

> btw

> Teraz chodzi mi po głowie Z16LET + chips + LPG. Masz w tym temacie jakieś doświadczenia?

Ale że ten Z16LET to w czym? Bo ja mam w AIII i seryjne zawieszenie ma problemy z tą mocą na zakrętach, więc dobrze pomyśl. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prędzej znajdzie 2.0T niż tego LETa, a silnik nie będzie tak spokrewniony z Z16XEP. Z20LEL dość

> dobrze się gazuje.

Chciałeś chyba na inny post dać odpowiedź, ale generalnie odpiszę. zlosnik.gif

Mało jest 1.6T na rynku i raczej dużo więcej nie będzie, szczególnie w praktycznej budzie. A gazowanie tego silnika moim zdaniem to ryzyko, jak każdego turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

> Przeglad instalacji gazowej w ASO, chyba kosztuje cos kolo 300-400 zł z filtrami.

> Tyle ze Z silnik a A silnik tak jak pisza inni jest troszke inny chociazby w budowie glowicy.

Czy rozkminił ktoś jakie konkretnie są te różnice między Z i A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.