MaserTi Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Chciałem się przywitać na początku jako nowy użytkownik Nissana Primery P11 2.0 Pb 130 koni. A teraz pytam. Jak powinno wyglądać spalanie tego silnika w cyklu miejskim? U mnie oscyluje w granicy 12 litrów. Wymienione po zakupie: -świece -kable -filtr powietrza (poprzedni właściciel zamontował stożek więc zmienilem znowu na normalny) Jazda bardzo spokojna z zachowaniem zasad ecodrivingu . Na trasie jest akurat elegancko. Koło 7 litrów wychodzi a czasami nawet mniej . Silnik jeździ na syntetyku, oleju nie bierze, nie dławi się, przyśpiesza itp. Żadnych dziwnych objawów nie zauważyłem. Czyżbym musiał się nauczyć jeździć tym autkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Chciałem się przywitać na początku jako nowy użytkownik Nissana Primery P11 2.0 Pb 130 koni. > A teraz pytam. > Jak powinno wyglądać spalanie tego silnika w cyklu miejskim? > U mnie oscyluje w granicy 12 litrów. Wymienione po zakupie: > -świece > -kable > -filtr powietrza (poprzedni właściciel zamontował stożek więc zmienilem znowu na normalny) > Jazda bardzo spokojna z zachowaniem zasad ecodrivingu . > Na trasie jest akurat elegancko. Koło 7 litrów wychodzi a czasami nawet mniej . Silnik jeździ na > syntetyku, oleju nie bierze, nie dławi się, przyśpiesza itp. Żadnych dziwnych objawów nie > zauważyłem. Czyżbym musiał się nauczyć jeździć tym autkiem? W trasie spalal okolo 7,5 ltr z tego co pamietam... W miescie 10+, ale sporo tutaj zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi. IMHO 12 to sporo, jezeli nie stoisz w permanentnym korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > W trasie spalal okolo 7,5 ltr z tego co pamietam... > W miescie 10+, ale sporo tutaj zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi. > IMHO 12 to sporo, jezeli nie stoisz w permanentnym korku. Miasto to Szczecin i warunki typowo miejskie. Ale bez większych korków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Miasto to Szczecin i warunki typowo miejskie. Ale bez większych korków. Ta nasza Primera w miescie ok 50 000 ludzi palila troche ponad 10... To spalanie to masz z komputera, czy sprawdzales na dystrybutorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Zuzycie zalezy od sposobu jazdy, długości odcinków, temp silnika, ilości osób na pokladzie i wagi zbędnych gratów w bagazniku. Myslę że możesz osiagnąć 11 litrów przy jeździe miejskiej i w miarę dynamicznej. Nie uzywaj V biegu ponizej 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Ta nasza Primera w miescie ok 50 000 ludzi palila troche ponad 10... > To spalanie to masz z komputera, czy sprawdzales na dystrybutorze? Dystrybutor w kompa nie wyposażyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Zuzycie zalezy od sposobu jazdy, długości odcinków, temp silnika, ilości osób na pokladzie i wagi > zbędnych gratów w bagazniku. > Myslę że możesz osiagnąć 11 litrów przy jeździe miejskiej i w miarę dynamicznej. Nie uzywaj V biegu > ponizej 100km/h. tryb jazdy emerycki, odcinki po 3-5km silnik rozgrzany, ilość osób na pokładzie - 2. W bagażniku płyn do spryskiwaczy i koło zapasowe. Dlaczego 5 biegu nie używać poniżej 100? Na nissanklub.pl sugerują, że być może przepływomierz. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > tryb jazdy emerycki, odcinki po 3-5km silnik rozgrzany, ilość osób na pokładzie - 2. W bagażniku > płyn do spryskiwaczy i koło zapasowe. > Dlaczego 5 biegu nie używać poniżej 100? > Na nissanklub.pl sugerują, że być może przepływomierz. Co Wy na to? w jakim sensie silnik rozgrzany? mialem z silnikiem 1,8 i po 4 km silnik na pewno nie byl jeszcze rozgrzany.palila w miescie od 11 w lecie do 12 w zimie.w trasie bez problemu mozna bylo zejsc do 6,5 litra,autostrady to 7,5-8.srednia z calej eksploatacji wyszla 8,7l/100km w/g dystybutora[50/50 miasto-trasa]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > w jakim sensie silnik rozgrzany? > mialem z silnikiem 1,8 i po 4 km silnik na pewno nie byl jeszcze rozgrzany.palila od 11 w lecie do > 12 w zimie.w trasie bez problemu mozna bylo zejsc do 6,5 litra,autostrady to 7,5-8.srednia z > calej eksploatacji wyszla 8,7l/100km w/g dystybutora[50/50 miasto-trasa]. wskazówka temperatury płynu już dawno jest na swoim miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Dlaczego 5 biegu nie używać poniżej 100? Spróbuj zbiornik na 4 biegu i dowiesz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Spróbuj zbiornik na 4 biegu i dowiesz się Żartujesz? Jadąc na 4-tym biegu przy prędkościach 90-110 km/h spalanie będzie niższe niż na 5-tym biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Jak powinno wyglądać spalanie tego silnika w cyklu miejskim? Na krótkich trasach miewałem i 12,5 na benzynie. Zmieniaj biegi przy 3 tysiącach obrotów. Przyspieszaj na 80% możliwości auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2012 > Na krótkich trasach miewałem i 12,5 na benzynie. Zmieniaj biegi przy 3 tysiącach obrotów. > Przyspieszaj na 80% możliwości auta. Ok, zanim zajmę się przepływomierzem to zacznę go kręcić troszkę wyżej. Wtedy zobaczymy Dam znać czy coś się poprawiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > Żartujesz? Jadąc na 4-tym biegu przy prędkościach 90-110 km/h spalanie będzie niższe niż na 5-tym > biegu? Wcale nie żartuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2012 > Wcale nie żartuję Ok, przy najbliższej okazji sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Ok, przy najbliższej okazji sprawdzę Witam, Przepływomierz był zabrudzony więc go przeczyściłem. (delikatnie pędzelkiem) Spalanie zobaczymy jak wyjeżdżę bak paliwa. Mam kolejny problem. Mianowicie wieszają mi się obroty jak na załączonym filmie oraz co jakiś czas wolne obroty wynoszą 1200 zamiast 700-800. W czym może być problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Najczęściej to linka. Demontowałes dolot, więc sprawdź czy nie ułożyłes niewłasciwie pancerza linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > Najczęściej to linka. Demontowałes dolot, więc sprawdź czy nie ułożyłes niewłasciwie pancerza > linki. przygladne sie dzisiaj. Gdyby to nie byla linka to co? Czyscic przepustnice, zawor wolnych obrotow i uczyc go wolnych obrotow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > przygladne sie dzisiaj. Gdyby to nie byla linka to co? Czyscic przepustnice, zawor wolnych obrotow > i uczyc go wolnych obrotow? poruszaj linką na pracujacym silniku. Primera jest odporna na zawory, przepustnice, czujniki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > poruszaj linką na pracujacym silniku. Primera jest odporna na zawory, przepustnice, czujniki itp. Zrobie jak mowisz. Dzieki po raz kolejny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > Zrobie jak mowisz. Dzieki po raz kolejny jak sie poddasz to zadzwon do mnie, podjedziesz do mnie na kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > jak sie poddasz to zadzwon do mnie, podjedziesz do mnie na kompa Tak czy siak to zrobie chyba;-) ile taka przyjemnosc w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > Tak czy siak to zrobie chyba;-) ile taka przyjemnosc w ASO? tszy stówy jak dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 > tszy stówy jak dla Ciebie Uuu grubo;p taniej sie nie da?;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2012 > Uuu grubo;p taniej sie nie da?;-) Tutaj idealnie widac trzymanie obrotow i fakt (nie wiem czy wazny), ze po wlaczeniu swiatel obroty jeszcze bardziej wzrastaja... Widaw--> linke sprawdzalem i okazalo sie, ze to nie to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > Tutaj idealnie widac trzymanie obrotow i fakt (nie wiem czy wazny), ze po wlaczeniu swiatel obroty > jeszcze bardziej wzrastaja... > Widaw--> linke sprawdzalem i okazalo sie, ze to nie to... O wczoraj przez cały dzień obroty były na normalnym poziomie 750-800 Nie mam pojęcia dlaczego czasami jest ok a czasami obroty są na poziomie 1200... Czyżby trzeba było go nauczyć wolnych obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 Mozesz spróbować. Odłącz aku na minutke, dwie podłącz i nie dotykając zadnych pedałów (w tym gazu), włączników i innych gadżetów, uruchom silnik. Pozwól mu pracować do czasu włączenia wentylatora chłodnicy. Gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > Mozesz spróbować. Odłącz aku na minutke, dwie > podłącz i nie dotykając zadnych pedałów (w tym gazu), włączników i innych gadżetów, uruchom silnik. > Pozwól mu pracować do czasu włączenia wentylatora chłodnicy. Gotowe. Ok spróbuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > O wczoraj przez cały dzień obroty były na normalnym poziomie 750-800 Nie mam pojęcia dlaczego > czasami jest ok a czasami obroty są na poziomie 1200... Czyżby trzeba było go nauczyć wolnych > obrotów? dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > dokładnie Daj cynk jak ceny sie dowiesz Lukaszu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 > Daj cynk jak ceny sie dowiesz Lukaszu najpier poszperaj po forum nissana czy da sie to samemu zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2012 > najpier poszperaj po forum nissana czy da sie to samemu zrobic taka cena ? ok. poszukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > taka cena ? ok. poszukam Więc obroty się uspokoiły. Ładnie trzymają poziom 750-800 obr/min. Tylko na zimnym przytrzymuje ale na razie nie będę nic z tym robił. Jeśli chodzi o spalanie: Na 50 litrach czyli jeszcze przed zapaleniem rezerwy zrobiłem 600 km:| z tego ok 200 w trasie (jazda emerycka czyli 90-110) 400 w typowym mieście -Szczecin 400 tys mieszkańców. Rezerwa jest chyba ok 10 litrów z tego co czytałem więc spalanie wychodzi ok 8.3 litra/100. Jak sądzicie, w normie czy szukać przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Więc obroty się uspokoiły. Ładnie trzymają poziom 750-800 obr/min. Tylko na zimnym przytrzymuje ale > na razie nie będę nic z tym robił. > Jeśli chodzi o spalanie: Na 50 litrach czyli jeszcze przed zapaleniem rezerwy zrobiłem 600 km:| > z tego ok 200 w trasie (jazda emerycka czyli 90-110) > 400 w typowym mieście -Szczecin 400 tys mieszkańców. > Rezerwa jest chyba ok 10 litrów z tego co czytałem więc spalanie wychodzi ok 8.3 litra/100. > Jak sądzicie, w normie czy szukać przepływomierza? Na zimnym zawsze są wyższe u mnie też są w okolicach 1100rpm. Wg mnie spalanie ok a nawet małe jak na 2.0 u kumpla z takim motorem pali 12l ale lpg Ja bym na razie nie dłubał dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Na zimnym zawsze są wyższe u mnie też są w okolicach 1100rpm. Wg mnie spalanie ok a nawet małe jak > na 2.0 u kumpla z takim motorem pali 12l ale lpg Ja bym na razie nie dłubał dalej Czyli jeździć i nie przejmować się Zobaczymy jak to spalanie w mieście będzie wychodziło... Cieszyła by mnie 10/100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > Czyli jeździć i nie przejmować się Zobaczymy jak to spalanie w mieście będzie wychodziło... > Cieszyła by mnie 10/100 zrobilem dzisiaj autodiagnostyke i wyszedl blad 34 czyli czujnik spalania stukowego. Moze byc odpowiedzialny za wysokie spalannie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > zrobilem dzisiaj autodiagnostyke i wyszedl blad 34 czyli czujnik spalania stukowego. Moze byc > odpowiedzialny za wysokie spalannie? Czujnik wymieniony, przepływomierz również, błąd już się nie wyświetla a spalania jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Przy okazji założyłem gaz: Stag 4, wtryski hana, reduktor ac r01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 >spalanie wychodzi ok 8.3 litra/100. > Jak sądzicie, w normie czy szukać przepływomierza? Spalanie, jakby baba prowadziła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Spalanie, jakby baba prowadziła dziekuje? Jeszcze sie pochwale ile najmniej mi wyszlo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.