Skocz do zawartości

Światła mijania w Cruze....


Szary77

Rekomendowane odpowiedzi

>Ostatnio zapanowała tu jakaś cisza. Czyżby

> nikt w w/w temacie nic nie próbował dalej robić. Nie wierzę w to.

Jest rozwiązanie z przekaźnikami z niemieckiego forum - skuteczne

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1622

> Analizując pracę modułu sterowania nadwoziem (BCM) stwierdzam, że nie da się wyłączyć tej fukcji,

> automatyczne załączenie świateł w dzień po uruchomieniu silnika, bez zmiany softu BCM.

Też doszliśmy do tej konkluzji.

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1804&postdays=0&postorder=asc&start=0

Problem tylko w tym, że bez życzliwości kogoś kumatego z ASO który by się zgłosił do centrali o kody dla przeprogramowania BCM z konkretnymi funkcjami, nie da rady tego przestawić.

> Mam kilka pomysłów jak ten problem rozwiązać, jedn z nich obecnie testuję.

Próbuj, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest rozwiązanie z przekaźnikami z niemieckiego forum - skuteczne

> http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1622

> Też doszliśmy do tej konkluzji.

> http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1804&postdays=0&postorder=asc&start=0

> Problem tylko w tym, że bez życzliwości kogoś kumatego z ASO który by się zgłosił do centrali o

> kody dla przeprogramowania BCM z konkretnymi funkcjami, nie da rady tego przestawić.

> Próbuj, powodzenia.

Mógłbyś podać link do tej strony niemieckiej z tymi przekażnikami bo do Forum Chevroleta nie jesztem w stanie się zalogować, kiedyś się zarejestrowałem i zapomniałem nazwy użytkownika, skutek tego jest taki, że nie mogę się na nowo zarejestrować.

kiedyś już gdzieś na forum spotkałem się z takim schematem, jakiś Niemiec narysował długopisem kilka przekażników, mam nadzieje , że nie o takie rozwiązanie chodzi.

Jeszcze dodam, może zabrzmi to nieskromnie, ale mój patent nie jest zerżniety gdzieś ze stron internetu i działa świetnie.

A wygląda to tak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś podać link do tej strony niemieckiej z tymi przekaźnikami

Mogę, ale tam też się musisz zalogować przynajmniej aby zobaczyć dołączone grafiki.

> bo do Forum Chevroleta nie

> jestem w stanie się zalogować, kiedyś się zarejestrowałem i zapomniałem nazwy użytkownika,

> skutek tego jest taki, że nie mogę się na nowo zarejestrować.

masz tylko jedną pocztę e-mail? icon_eek.gif

spróbuj założyć nowego użytkownika,

bo tam wszystkich nieaktywnych wywala w kosmos z automatu po pewnym czasie.

a jeśli nie to nowe konto mailowe i już.

> kiedyś już gdzieś na forum spotkałem się z takim schematem, jakiś Niemiec narysował długopisem

> kilka przekaźników, mam nadzieje , że nie o takie rozwiązanie chodzi.

Tak raczej o to chodzi, z tego co pamiętam już zostało to sprawdzone w praktyce, a huri_khan zdeklarował się przetłumaczyć opis na pl.

Inaczej to tylko przeprogramowanie BCM dla odpowiedniej funkcji przez zmianę kodu VCI, a jego sam nie pozyskasz, mogą to zrobić tylko Niemcy,

ale że jest to faktycznie możliwe pokazuje np. casus z aktywacją tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze dodam, może zabrzmi to troche nieskromnie, ale mój patent wymysliłem sam, nie zerżnąłem

> gdzieś z internetu i działa super.

Ale gdzie ten patent jest? icon_rolleyes.gif

bo zaczynam podejrzewać że w winie mam metanol grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracając do patentu niemieckiego, ja go analizowałem i ma same wady w praktyce nie da się go

> zastosować.

> Mam nadzieje, że teraz będzie dobrze.

> http://zapodaj.net/82eded4f703b3.jpg.html

> http://zapodaj.net/8b891e0fd0053.jpg.html

Tak teraz super.

Z jakiego schematu instalacji korzystałeś przy robieniu tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz tylko jedną pocztę e-mail?

> spróbuj założyć nowego użytkownika,

> bo tam wszystkich nieaktywnych wywala w kosmos z automatu po pewnym czasie.

> a jeśli nie to nowe konto mailowe i już.

Próbowałem założyć nowe konto to mnie poinforował, że do tego maila jest przypisany inny użytkownik, a nazwę tego uzytkownika zapomniałem i d..a blada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem założyć nowe konto to mnie poinforował, że do tego maila jest przypisany inny

> użytkownik, a nazwę tego uzytkownika zapomniałem i d..a blada.

Załóż sobie szybko nowe konto e-mail choćby tu https://profil.o2.pl/rejestracja/, zaloguj się na nim i od razu utwóż nowego użytkownika na forum, dostaniesz maila i się aktywujesz.

To zajmie 2-3 minuty a szkoda żeby Twój opis się tam nie pojawił, bo dużo ludzi tam to tez interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóż sobie szybko nowe konto e-mail choćby tu https://profil.o2.pl/rejestracja/, zaloguj się na

> nim i od razu utwóż nowego użytkownika na forum, dostaniesz maila i się aktywujesz.

> To zajmie 2-3 minuty a szkoda żeby Twój opis się tam nie pojawił, bo dużo ludzi tam to tez

> interesuje.

OK! Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ja bede wdzieczny za wiecej szczegołów

> - dlaczego dwa przekazniki czasowe?

> - po co ten wyłacznik?

jeden przekaznik 2-czasowy a drugi sterowany poziomem napiecia z regulowaną histerezą, coś więcej napiszę po godz. 22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden przekaznik 2-czasowy a drugi sterowany poziomem napiecia z regulowaną histerezą, coś więcej

> napiszę po godz. 22

To podejrzewam jak to działa.

Przekaznik sterowany napieciem podaje sygnal na przekaznik czasowy, a ten podaje 1-2 sek sygnal masy na BCM. Zastepuje to w pewien sposob przekrecenie pokretla załaczenia swiatel z funkcja AUTO.

Pytanie jakie napiecie masz na przekazniku dla zgaszenia swiatel. Wedlug mnie powinno byc 2,2V, ale pytanie jaka histereze ustawiles, ja chcialem dac jakies 0,2 V

Nadal nie wiem tylko po co ten wylacznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To podejrzewam jak to działa.

> Przekaznik sterowany napieciem podaje sygnal na przekaznik czasowy, a ten podaje 1-2 sek sygnal

> masy na BCM. Zastepuje to w pewien sposob przekrecenie pokretla załaczenia swiatel z funkcja

> AUTO.

> Pytanie jakie napiecie masz na przekazniku dla zgaszenia swiatel. Wedlug mnie powinno byc 2,2V, ale

> pytanie jaka histereze ustawiles, ja chcialem dac jakies 0,2 V

> Nadal nie wiem tylko po co ten wylacznik?

Odpowiedz jest bardzo prosta, samochód mam na gwarancji, nabyty w czerwcu 2012r, gdy pojadę Do przeglądu to wyłączam tą przystawkę wyłącznikiem, który jest ukryty, samochód wtedy jest przywrócony do pierwotnego stanu a w komputerze nie ma śladu ingerencji w instalację. Każde urządzenie elektroniczne może się zepsuć również i to, w takim przypadku wyłącznik również Jest potrzebny. Gdyby w samochodzie nastąpiła jakaś usterka po stronie elektrycznej, co też się zdarza, oczywiście nie z winy tej przystawki, a samochód jest na gwarancji wówczas demontujemy ją, odpinając szybko-złączki od przewodów przy BCM. Wiązki z powrotem owijamy czarną taśmą izolacyjną przywracając ją w ten sposób do pierwotnego stanu. Dlaczego demontujemy - tego chyba nie musze tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedz jest bardzo prosta, samochód mam na gwarancji, nabyty w czerwcu 2012r, gdy pojadę Do

> przeglądu to wyłączam tą przystawkę wyłącznikiem, który jest ukryty, samochód wtedy jest

> przywrócony do pierwotnego stanu a w komputerze nie ma śladu ingerencji w instalację. Każde

> urządzenie elektroniczne może się zepsuć również i to, w takim przypadku wyłącznik również

> Jest potrzebny. Gdyby w samochodzie nastąpiła jakaś usterka po stronie elektrycznej, co też

> się zdarza, oczywiście nie z winy tej przystawki, a samochód jest na gwarancji wówczas

> demontujemy ją, odpinając szybko-złączki od przewodów przy BCM. Wiązki z powrotem owijamy

> czarną taśmą izolacyjną przywracając ją w ten sposób do pierwotnego stanu. Dlaczego

> demontujemy - tego chyba nie musze tłumaczyć.

Dobrze kombinujesz ale do szcześcia jeszcze daleko u mnie dolna granica to 2.8V a górna 3,47V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiedz jest bardzo prosta, samochód mam na gwarancji, nabyty w czerwcu 2012r, gdy pojadę Do

> przeglądu to wyłączam tą przystawkę wyłącznikiem, który jest ukryty, samochód wtedy jest

> przywrócony do pierwotnego stanu a w komputerze nie ma śladu ingerencji w instalację. Każde

> urządzenie elektroniczne może się zepsuć również i to, w takim przypadku wyłącznik również

> Jest potrzebny. Gdyby w samochodzie nastąpiła jakaś usterka po stronie elektrycznej, co też

> się zdarza, oczywiście nie z winy tej przystawki, a samochód jest na gwarancji wówczas

> demontujemy ją, odpinając szybko-złączki od przewodów przy BCM. Wiązki z powrotem owijamy

> czarną taśmą izolacyjną przywracając ją w ten sposób do pierwotnego stanu. Dlaczego

> demontujemy - tego chyba nie musze tłumaczyć.

Masakra jakaś.

Jaki z tego zysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masakra jakaś.

> Jaki z tego zysk?

Taki, że nie trzeba ruszyć palcem na przełączniku biglaugh.gif

Ale dobrze, skoro działa to OK waytogo.gif

Barusa kombinowałeś z podłączeniem jeszcze czegoś gdzieś pod instalację w Cruze?

np. przycisk otwierania bagażnika w środku? itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki, że nie trzeba ruszyć palcem na przełączniku

Mi przełącznik służy tylko do zmiany sposobu podświetlenia przełączników na desce smile.gif

A z doświadczenia wiem, że wszelkie dokładane patenty prędzej czy później zawodzą i ciągle trzeba przy nich grzebać, poprawiać. W poprzednim aucie nie miałem temp. zewnętrznej, więc dokładałem - ciągła rzeźba no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi przełącznik służy tylko do zmiany sposobu podświetlenia przełączników na desce

Dlatego trzeba dać z funkcją auto, aby służył do tego do czego ma służyć,

czyli rozłączania świateł cfaniak.gif

Gdy się tylko trafi okazja z jakimś Cruze LT w którego ktoś zagrazował,

to wyrwę mu włącznik i przeszczepię do siebie, bo nie lubię narzuconych rozwiązań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego trzeba dać z funkcją auto, aby służył do tego do czego ma służyć,

> czyli rozłączania świateł

> Gdy się tylko trafi okazja z jakimś Cruze LT w którego ktoś zagrazował,

> to wyrwę mu włącznik i przeszczepię do siebie, bo nie lubię narzuconych rozwiązań .

nie, bo całą uwagę skoncentrowałem na tych nieszczęsnych świstłach, przypomnę, że do modułu BCM w moim przypadku wchodzi 119 przewodów i wzsystkie je przeanalizowałem i wiem od czego są, aby to wszystko ogarnąć trzeba sporo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze kombinujesz ale do szcześcia jeszcze daleko u mnie dolna granica to 2.8V a górna 3,47V

Dobra to prosba o manuala.

Jakie przekzniki, bo sie zastanawiam jak to dziala w obie strony. Przekaznik sterowany napieciem daje sygnal na drugi o załaczeniu, ale jaki sygnal daje zeby wylaczyc ...

Mozesz napisac jakie przekazniki kupiles i jak jepolaczyłes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, bo całą uwagę skoncentrowałem na tych nieszczęsnych świstłach, przypomnę, że do modułu BCM w

> moim przypadku wchodzi 119 przewodów i wzsystkie je przeanalizowałem i wiem od czego są, aby

> to wszystko ogarnąć trzeba sporo czasu.

Wiem cos na ten temat. Moja jak widzie ze odpalam TISa to juz sie pyta co kombinuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, bo całą uwagę skoncentrowałem na tych nieszczęsnych świstłach, przypomnę, że do modułu BCM w

> moim przypadku wchodzi 119 przewodów i wzsystkie je przeanalizowałem i wiem od czego są, aby

> to wszystko ogarnąć trzeba sporo czasu.

Ogólna charakterystyka tej przystawki.

Temat jest dość złożony i wielowątkowy nawet nie wiem jak to opisać ale spróbuje, co z tego zrozumiecie to już inna sprawa.

Przystawka ta współpracuje (uzupełnia) funkcje, fabrycznego, automatycznego układu oświetlenia realizowaną za pomocą czujnika zmierzchu. Dotyczy modeli wyposażonych w ten czujnik. Przystawka w żadnym przypadku nie ogranicza działania fabrycznego" AUO", po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, zaczyna być aktywna i subtelnie reaguje kiedy trzeba.

Co robi:

- po uruchomieniu silnika w dzień św. mijania się nie zapalają, świecą LEDY, u mnie LEDY też zapalają się po uruchomieniu silnika

- po nastaniu zmroku w trakcie jazdy automatycznie załączają się św. mijania LEDY gasną

- w trakcie jazdy w nocy, kiedy robi się dzień, św. mijania automatycznie się wyłączają a LEDY załączają

- w trakcie jazdy w dzień kiedy zmieni się pogoda, pada deszcz, automat załączy św. mijania a LEDY wyłączy i odwrotnie.

Jak to robi

Przystawka składa się z dwóch przekaźników ze stykami pomocniczymi, jeden to przekaźnik sterowany poziomem napięcia, o zakresie regulacji od 1 do 12V z regulacją histerezy od 0,3 do 3V. Drugi to przekaźnik dwu-czasowy z regulowanym czasem opóźnienia załączenia i regulacją czasu jego wyłączenia.

Obydwa te przekaźniki zostały dodatkowo przeze mnie zmodernizowane pod kątem przydatności

w tym układzie, dodane trochę elektroniki. Pierwszy z przekaźników pobiera informację z diody B10B o stanie natężenia oświetlenia zewnętrznego i odpowiednio do nastaw (poziomu napięcia tej diody i histerezy) przełącza styki pomocnicze, poziom napięcia przełączania oraz histereza na przekazniku jest dokładnie odwzorowany z fabrycznego ustawienia "AUO". Drugi z przekaźników realizuje funkcje wykonawczą , zwiera do masy punkt X1(11) z odpowiednim opóźnieniem i odpowiednio długo, co w konsekwencji powoduje wyłączenie świateł pozycyjnych i mijania lub załączenie. Mózgiem całej tej automatyki jest pierwszy przekaźnik, który porównuje napięcia św. pozycyjnych, 0 lub 12V, w nocy ma być na nich 12V a w dzień 0V i porównuje je z czujnikiem oświetlenia zewnętrznego i odpowiednio reaguje. To tyle w bardzo ogólnym zarysie . Jest jeszcze parę funkcji istotnych w tym układzie o których celowo nie wspomniałem aby nie zagmatwać opisu, np. moduł ten musi być odpowiednio mądry i nie zawsze może zewrzeć styk końcowy aby nie uszkodzić modułu K-9 i nie zakłócić jego pracy mimo, że czujnik zewnętrzny na to wskazuje, to była największa trudność do pokonania w tym rozwiązaniu ale z tym i wieloma innymi o których nie wspomniałem też sobie poradziłem.

Na koniec moja sugestia taka, jeśli ktoś chociaż trochę liznął elektroniki i ma podstawowe wiadomości na temat elektryki może taki moduł wykonać i zamontować w swoim cruzie

Jeśli nie to lepiej niech sobie odpuści ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, bo całą uwagę skoncentrowałem na tych nieszczęsnych świstłach, przypomnę, że do modułu BCM w

> moim przypadku wchodzi 119 przewodów i wzsystkie je przeanalizowałem i wiem od czego są, aby

> to wszystko ogarnąć trzeba sporo czasu.

Mnie chodziło o możliwość niewłączania świateł w Cruze bez czujnika światła w ogóle,

a nie kombinowanie tego co Ty, aby dzienne Ledowe zapalały się z automatu miast zwykłych lamp.

U nas nie ma AUTO jak u Ciebie więc nie można w ogóle rozłączyć świateł, a zamiana włącznika daje takie możliwości,

to czyste plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, bo całą uwagę skoncentrowałem na tych nieszczęsnych świstłach, przypomnę, że do modułu BCM w

> moim przypadku wchodzi 119 przewodów i wzsystkie je przeanalizowałem i wiem od czego są, aby

> to wszystko ogarnąć trzeba sporo czasu.

aaa... to była odpowiedź na to czy kombinowałeś coś jeszcze, teraz kumam grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólna charakterystyka tej przystawki.

> Temat jest dość złożony i wielowątkowy nawet nie wiem jak to opisać ale spróbuje, co z tego

> zrozumiecie to już inna sprawa.

> Przystawka ta współpracuje (uzupełnia) funkcje, fabrycznego, automatycznego układu oświetlenia

> realizowaną za pomocą czujnika zmierzchu. Dotyczy modeli wyposażonych w ten czujnik.

> Przystawka w żadnym przypadku nie ogranicza działania fabrycznego" AUO", po przekręceniu

> kluczyka w pozycję zapłon, zaczyna być aktywna i subtelnie reaguje kiedy trzeba.

> Co robi:

> - po uruchomieniu silnika w dzień św. mijania się nie zapalają, świecą LEDY, u mnie LEDY też

> zapalają się po uruchomieniu silnika

> - po nastaniu zmroku w trakcie jazdy automatycznie załączają się św. mijania LEDY gasną

> - w trakcie jazdy w nocy, kiedy robi się dzień, św. mijania automatycznie się wyłączają a LEDY

> załączają

> - w trakcie jazdy w dzień kiedy zmieni się pogoda, pada deszcz, automat załączy św. mijania a LEDY

> wyłączy i odwrotnie.

> Jak to robi

> Przystawka składa się z dwóch przekaźników ze stykami pomocniczymi, jeden to przekaźnik sterowany

> poziomem napięcia, o zakresie regulacji od 1 do 12V z regulacją histerezy od 0,3 do 3V. Drugi

> to przekaźnik dwu-czasowy z regulowanym czasem opóźnienia załączenia i regulacją czasu jego

> wyłączenia.

> Obydwa te przekaźniki zostały dodatkowo przeze mnie zmodernizowane pod kątem przydatności

> w tym układzie, dodane trochę elektroniki. Pierwszy z przekaźników pobiera informację z diody B10B

> o stanie natężenia oświetlenia zewnętrznego i odpowiednio do nastaw (poziomu napięcia tej

> diody i histerezy) przełącza styki pomocnicze, poziom napięcia przełączania oraz histereza na

> przekazniku jest dokładnie odwzorowany z fabrycznego ustawienia "AUO". Drugi z przekaźników

> realizuje funkcje wykonawczą , zwiera do masy punkt X1(11) z odpowiednim opóźnieniem i

> odpowiednio długo, co w konsekwencji powoduje wyłączenie świateł pozycyjnych i mijania lub

> załączenie. Mózgiem całej tej automatyki jest pierwszy przekaźnik, który porównuje napięcia

> św. pozycyjnych, 0 lub 12V, w nocy ma być na nich 12V a w dzień 0V i porównuje je z czujnikiem

> oświetlenia zewnętrznego i odpowiednio reaguje. To tyle w bardzo ogólnym zarysie . Jest

> jeszcze parę funkcji istotnych w tym układzie o których celowo nie wspomniałem aby nie

> zagmatwać opisu, np. moduł ten musi być odpowiednio mądry i nie zawsze może zewrzeć styk

> końcowy aby nie uszkodzić modułu i nie zakłócić jego pracy mimo, że czujnik zewnętrzny na to

> wskazuje, to była największa trudność do pokonania w tym rozwiązaniu ale z tym i wieloma

> innymi o których nie wspomniałem też sobie poradziłem.

> Na koniec moja sugestia taka, jeśli ktoś chociaż trochę liznął elektroniki i ma podstawowe

> wiadomości na temat elektryki może taki moduł wykonać i zamontować w swoim cruzie

> Jeśli nie to lepiej niech sobie odpuści ten temat.

barusa , zalogowąłeś sie już na drugim forum?

Bo na Twoją modyfikację to nowy temat trzeba założyć icon_eek.gifcfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie chodziło o możliwość niewłączania świateł w Cruze bez czujnika światła w ogóle,

> a nie kombinowanie tego co Ty, aby dzienne Ledowe zapalały się z automatu miast zwykłych lamp.

> U nas nie ma AUTO jak u Ciebie więc nie można w ogóle rozłączyć świateł, a zamiana włącznika daje

> takie możliwości,

> to czyste plug&play.

po pierwsze musisz wymienić ten wyłącznik na taki z auto, są na rynku, gdzieś widziałem.

podejrzewam, że moduł BCM, jest taki sam jak u mnie, kwestja tylko wiazek kabli ale tego na 100% nie jestem pewny, ale załużmy, że tak, to mam na to lekarstwo.

Co do przełącznika to zapytaj etak-owiec, on próbował ten wyłacznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten modul mozna zrobic tak zeby zamiast ledow wlaczal tylko przednie swiatla mijania?

Ale to juz nie bedzie zgodne z przepisami, ale da sie na pewno. Tyle ze uklad bedzie bardziej robudowany. Bo ten korzysta z prostej funkcji podania 2 sekundowej masy na jeden z pinow, ktory wylacza calkowicie swiatla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to juz nie bedzie zgodne z przepisami, ale da sie na pewno. Tyle ze uklad bedzie bardziej

> robudowany. Bo ten korzysta z prostej funkcji podania 2 sekundowej masy na jeden z pinow,

> ktory wylacza calkowicie swiatla

Duzo samochodow tak ma chociazby Astra IV swieci tylko przod. Swoja droga powtorze to po raz kolejny ciekawe kiedy powstanie rozbudowany interfejs na kompa do sterowania tym wszystkim przez laptopa via zlacze diagnostyczne? W sluzbowej Astrze z wypozyczalni sam powlaczalem to co mi bylo potrzebne. Ciekawe czy tu by sie dalo. O ile wiem w Cruzie nie jest tak prosto.

Przy zalozeniu, ze nie chce sie ledow taki modul by sie przydal. Albo zostac przy tym co jest teraz. Zreszta tak jak w ceedzie swiatla swieca zawsze przycikeim dolaczam tylko oswitlenie deski. A jak chce calkowicie wylaczyc to wyciagam bezpiecznik facepalm%5B1%5D.gif Dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duzo samochodow tak ma chociazby Astra IV swieci tylko przod. Swoja droga powtorze to po raz

> kolejny ciekawe kiedy powstanie rozbudowany interfejs na kompa do sterowania tym wszystkim

> przez laptopa via zlacze diagnostyczne? W sluzbowej Astrze z wypozyczalni sam powlaczalem to

> co mi bylo potrzebne. Ciekawe czy tu by sie dalo. O ile wiem w Cruzie nie jest tak prosto.

> Przy zalozeniu, ze nie chce sie ledow taki modul by sie przydal. Albo zostac przy tym co jest

> teraz. Zreszta tak jak w ceedzie swiatla swieca zawsze przycikeim dolaczam tylko oswitlenie

> deski. A jak chce calkowicie wylaczyc to wyciagam bezpiecznik Dramat.

Chyba coś sciemniasz co do świateł mijania w astrze 4, po pirwsze nie myl św. dziennych LED ze światłami mijania, po drugie astra 4 w zalezności od wyposarzenia, ma dwa rodzaje leflektorów przednich, z LEDAMI i bez, ta z LED za pomocą czujnika zmieszchu w dzień używa świateł do jazdy dziennej czyli LED, po zmierzchu załaczają się św. pozycyjne i mijania natomiast LEDY przygasają o 50% aby nie oślepiały i pełnią funkcję św. pozycyjnych.

Takiej astry jak opisujesz, że świecą się tyko św. mijania, nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etak-owiec Ty próbowałeś kiedyś zamieniać te wyłaczniki od świateł w cruzie, oile się nie mylę, do starszego modelu bez czujnika zmierzchu włożyłeś swój z funkcją wyłączania światła.

Czy dało się wyłączyć te światła i ile przewodów w wiązce jest doprowadzone do tego wyłącznika / przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Etak-owiec Ty próbowałeś kiedyś zamieniać te wyłaczniki od świateł w cruzie, oile się nie mylę, do

> starszego modelu bez czujnika zmierzchu włożyłeś swój z funkcją wyłączania światła.

> Czy dało się wyłączyć te światła i ile przewodów w wiązce jest doprowadzone do tego wyłącznika /

> przełącznika.

Liczba przewodów w wiazce musi byc taka sama, bo zamiana pomiedzy MY2011 z funkcja AUTO na MY2013 bez funkcji AUTO dalo w nowszym modelu mozliwosc wylaczenia swiatel podczas pracy silnika.

Powodem jest podanie chwilowe masy na ten sam PIN jaki ty uzywasz do sterowania.

Niestety ten wylacznik bez AUTO nie gasił swiatla w moim samochodzie.

BTW Jak tam moja prosba o wieksza pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liczba przewodów w wiazce musi byc taka sama, bo zamiana pomiedzy MY2011 z funkcja AUTO na MY2013

> bez funkcji AUTO dalo w nowszym modelu mozliwosc wylaczenia swiatel podczas pracy silnika.

> Powodem jest podanie chwilowe masy na ten sam PIN jaki ty uzywasz do sterowania.

> Niestety ten wylacznik bez AUTO nie gasił swiatla w moim samochodzie.

> BTW Jak tam moja prosba o wieksza pomoc?

Wygląda na to, że w wyłączniku bez auto przewód w wiązce, za pomocą którego włączamy i wyłaczamy światła, pin X1(11), jest wolny nie używany przez ten wyłącznik.

Jeśli tak jest to w takim przypadku też można tak zrobić aby światła po uruchomieniu silnika się nie właczały z automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liczba przewodów w wiazce musi byc taka sama, bo zamiana pomiedzy MY2011 z funkcja AUTO na MY2013

> bez funkcji AUTO dalo w nowszym modelu mozliwosc wylaczenia swiatel podczas pracy silnika.

> Powodem jest podanie chwilowe masy na ten sam PIN jaki ty uzywasz do sterowania.

> Niestety ten wylacznik bez AUTO nie gasił swiatla w moim samochodzie.

> BTW Jak tam moja prosba o wieksza pomoc?

Masz widomość na skrzynce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego trzeba dać z funkcją auto, aby służył do tego do czego ma służyć,

> czyli rozłączania świateł

Gdy przełącznik jest na zero, to światła zapalają się dopiero po zapaleniu silnika ok.gif

A dzisiaj odkryłem, że po wyłączeniu silnika w tej pozycji światła od razu gasną. Zostałem w aucie, czekałem na kogoś i słuchałem radia - w takim przypadku światła nie świecą się mimo kluczyka w stacyjce. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdy przełącznik jest na zero, to światła zapalają się dopiero po zapaleniu silnika

> A dzisiaj odkryłem, że po wyłączeniu silnika w tej pozycji światła od razu gasną. Zostałem w aucie,

> czekałem na kogoś i słuchałem radia - w takim przypadku światła nie świecą się mimo kluczyka w

> stacyjce.

To wiadomo od dawna.

Chodzi o to aby móc jeździć bez włączonych świateł kiedy się tylko tego chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Barusa, zarejestrowałeś się już na forum?

> Bo ani ja ani etac_owiec nie opiszemy tam Twojego pomysłu jako swojego

Tak jako barus ale nie biorę jeszce udziału bo mam ostatnio deficyt czasu.

Jak się trochę odrobie to na pewno właczę się do ciekawej dyskusji na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie chodziło o możliwość niewłączania świateł w Cruze bez czujnika światła w ogóle,

> a nie kombinowanie tego co Ty, aby dzienne Ledowe zapalały się z automatu miast zwykłych lamp.

> U nas nie ma AUTO jak u Ciebie więc nie można w ogóle rozłączyć świateł, a zamiana włącznika daje

> takie możliwości,

> to czyste plug&play.

Dla ciebie mam dwa rozwiązania, aby po uruchomieniu silnika nie świeciły się światła mijania a świeciły LED-y, jedno na zwykłym przekaźniku samochodowym, trzeba się tylko wpiąć w cztery przewody. Drugi elektroniczny na dwóch tranzystorach, też wpinamy się we wiązkę czterema przewodami tyko w innym miejscu i sprawa załatwiona. Jak cię to intgeresuje to sie odezwij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jako barus ale nie biorę jeszce udziału bo mam ostatnio deficyt czasu.

> Jak się trochę odrobie to na pewno właczę się do ciekawej dyskusji na tym forum.

OK. jak okrzepniesz to proszę opisz tam swój pomysł, najlepiej w nowym wątku,

i się nie krępuj bo jakby co to poprawię, przeniosę, skleję etc.

Bo tam mogę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla ciebie mam dwa rozwiązania, aby po uruchomieniu silnika nie świeciły się światła mijania a

> świeciły LED-y, jedno na zwykłym przekaźniku samochodowym, trzeba się tylko wpiąć w cztery

> przewody. Drugi elektroniczny na dwóch tranzystorach, też wpinamy się we wiązkę czterema

> przewodami tyko w innym miejscu i sprawa załatwiona. Jak cię to intgeresuje to sie odezwij.

Tak, tez są pytania od ludzi którzy nie mają AUTO a chcą montować DRL. Mógłbyś im odpowiedzieć jak w tym przypadku to zrobić.

Ja LED-DRL zakładać nie będę, ale możliwością całkowitego rozłączenia świateł w czasie jazdy (wg uznania kierowcy) jestem zainteresowany,

tym bardziej jeśli można ograniczyć wydatek na przełącznik z AUTO grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.