Skocz do zawartości

Mondeo mk3 - ogarnięcie kilku spraw po zakupie.


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku chciałbym się z Wami przywitać - to mój pierwszy Ford, a dokładnie to Ford Mondeo mk3 z końca 2001 r., 1.8 16V (125KM) z sekwencyjną instalacją gazową Stag, wersja wyposażenia Ambiente, czyli podstawowa.

Auto kupiłem około miesiąc temu, więc mniej więcej już wiem co je gryzie:

1) Zapalanie silnika: czasem, głównie rano ( i mam wrażenie, że wpływ może mieć też to, że auto nie stoi na płaskiej powierzchni) samochód nie chce zapalić, tj. przy pierwszej próbie trochę zaskakuje (na ok. 0,5 sek) po czym gaśnie i kolejne próby odpalenia nie przynoszą skutku. Da się go wtedy zapalić awaryjnie na gazie i z tym nie ma większego kłopotu. Za pierwszym razem pomogło włączenie i wyłączenie niefabrycznego alarmu (może zbieg okoliczności ?), w kolejnych przypadkach już nie.

2) Klimatyzacja manualna: nie działa, byłem ją nabić (było około 400g czynnika, została nabita do pełna, czyli z tego co pamiętam to 820g czynnika) i dalej nic. Po włączeniu przycisku AC zapala się lampka kontrolna i zaczyna się kręcić wiatrak chłodnicy. Tyle jestem w stanie sam stwierdzić. Patrzyłem na bezpieczniki, ale wydają się być ok (z jednym małym wyjątkiem w komorze silnika, ale żeby to pokazać to muszę zrobić zdjęcie a obecnie nie mam jak)

3) Centralny zamek/otwieranie tylnej klapy: nie działa centralny zamek jakbym chciał zaryglować się od środka, nie działa też mikrostyk tylnej klapy. Ale co ciekawe działa guzik w kabinie do otwierania tylnej klapy ale tylko przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Światło w kabinie nie gaśnie od raz po zamknięciu drzwi. Dodatkowo u mnie po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka coś jakby "przeskakuje" w drzwiach kierowcy. Odnośnie tego problemu myślę, że muszę zacząć od rozebrania drzwi kierowcy i oglądnięcia głównego zamka.

4) Złamana jest regulacja lędźwiowa fotela kierowcy - czy jest gdzieś jakiś manual jak tam się dostać ?

5) Czy ktoś wpadł na pomysł jak ładnie zregenerować pokrętła od regulacji siły nawiewu, temperatury, kierunku nawiewu ? Jakie tam siedzą żarówki ?

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

Witaj

> na początku chciałbym się z Wami przywitać - to mój pierwszy Ford, a dokładnie to Ford Mondeo mk3 z

> końca 2001 r., 1.8 16V (125KM) z sekwencyjną instalacją gazową Stag, wersja wyposażenia

> Ambiente, czyli podstawowa.

Bardzo go schrupało? zlosnik.gif

> Auto kupiłem około miesiąc temu, więc mniej więcej już wiem co je gryzie:

> 1) Zapalanie silnika: czasem, głównie rano ( i mam wrażenie, że wpływ może mieć też to, że auto nie

> stoi na płaskiej powierzchni) samochód nie chce zapalić, tj. przy pierwszej próbie trochę

> zaskakuje (na ok. 0,5 sek) po czym gaśnie i kolejne próby odpalenia nie przynoszą skutku. Da

> się go wtedy zapalić awaryjnie na gazie i z tym nie ma większego kłopotu. Za pierwszym razem

> pomogło włączenie i wyłączenie niefabrycznego alarmu (może zbieg okoliczności ?), w kolejnych

> przypadkach już nie.

Może pompa paliwa? Może filtr paliwa?

> 2) Klimatyzacja manualna: nie działa, byłem ją nabić (było około 400g czynnika, została nabita do

> pełna, czyli z tego co pamiętam to 820g czynnika) i dalej nic. Po włączeniu przycisku AC

> zapala się lampka kontrolna i zaczyna się kręcić wiatrak chłodnicy. Tyle jestem w stanie sam

> stwierdzić. Patrzyłem na bezpieczniki, ale wydają się być ok (z jednym małym wyjątkiem w

> komorze silnika, ale żeby to pokazać to muszę zrobić zdjęcie a obecnie nie mam jak)

Tylko serwis (klimatyzacji oczywiście), trzeba sprawdzić szczelność układu i poprawność działania jego elementów (np. sprężarka).

> 3) Centralny zamek/otwieranie tylnej klapy: nie działa centralny zamek jakbym chciał zaryglować się

> od środka, nie działa też mikrostyk tylnej klapy. Ale co ciekawe działa guzik w kabinie do

> otwierania tylnej klapy ale tylko przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Światło w kabinie

> nie gaśnie od raz po zamknięciu drzwi. Dodatkowo u mnie po wyłączeniu silnika i wyjęciu

> kluczyka coś jakby "przeskakuje" w drzwiach kierowcy. Odnośnie tego problemu myślę, że muszę

> zacząć od rozebrania drzwi kierowcy i oglądnięcia głównego zamka.

Trzeba rozebrać i pooglądać. Może być sporo dłubania.

Światło w kabinie nie powinno gasnąć od razu, ale łagodnie się ściemnić.

> 4) Złamana jest regulacja lędźwiowa fotela kierowcy - czy jest gdzieś jakiś manual jak tam się

> dostać ?

Złamany jest element zewnętrzny? Myślę, że tego się nie wymienia, ale mogę się mylić.

> 5) Czy ktoś wpadł na pomysł jak ładnie zregenerować pokrętła od regulacji siły nawiewu,

> temperatury, kierunku nawiewu ? Jakie tam siedzą żarówki ?

Zregenerować czyli co? Starte są czy chodzi tylko o podświetlenie?

Bo jeśli chodzi o żarówki to najlepiej uzbroić się w manual jak rozebrać konsolę (kupa roboty), wyjąć wszystkie żarówki, wziąć je do sklepu na wzór i wsadzić nowe.

> Pozdrawiam serdecznie

szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> na początku chciałbym się z Wami przywitać - to mój pierwszy Ford, a dokładnie to Ford Mondeo mk3 z

> końca 2001 r., 1.8 16V (125KM) z sekwencyjną instalacją gazową Stag, wersja wyposażenia

> Ambiente, czyli podstawowa.

Rdześć! zlosnik.gif

> Auto kupiłem około miesiąc temu, więc mniej więcej już wiem co je gryzie:

> 1) Zapalanie silnika: czasem, głównie rano ( i mam wrażenie, że wpływ może mieć też to, że auto nie

> stoi na płaskiej powierzchni) samochód nie chce zapalić, tj. przy pierwszej próbie trochę

> zaskakuje (na ok. 0,5 sek) po czym gaśnie i kolejne próby odpalenia nie przynoszą skutku. Da

> się go wtedy zapalić awaryjnie na gazie i z tym nie ma większego kłopotu. Za pierwszym razem

> pomogło włączenie i wyłączenie niefabrycznego alarmu (może zbieg okoliczności ?), w kolejnych

> przypadkach już nie.

Filtr paliwa wymieniałeś?

> 2) Klimatyzacja manualna: nie działa, byłem ją nabić (było około 400g czynnika, została nabita do

> pełna, czyli z tego co pamiętam to 820g czynnika) i dalej nic. Po włączeniu przycisku AC

> zapala się lampka kontrolna i zaczyna się kręcić wiatrak chłodnicy. Tyle jestem w stanie sam

> stwierdzić. Patrzyłem na bezpieczniki, ale wydają się być ok (z jednym małym wyjątkiem w

> komorze silnika, ale żeby to pokazać to muszę zrobić zdjęcie a obecnie nie mam jak)

Po włączeniu klimy oprócz wentylatora po kilku sekundach powinna załączyć się sprężarka. Otwórz maskę i nasłuchuj takiego cyknięcia.

Ewentualnie daj jakiemuś magikowi od klimy.

> 3) Centralny zamek/otwieranie tylnej klapy: nie działa centralny zamek jakbym chciał zaryglować się

> od środka, nie działa też mikrostyk tylnej klapy. Ale co ciekawe działa guzik w kabinie do

> otwierania tylnej klapy ale tylko przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Światło w kabinie

> nie gaśnie od raz po zamknięciu drzwi. Dodatkowo u mnie po wyłączeniu silnika i wyjęciu

> kluczyka coś jakby "przeskakuje" w drzwiach kierowcy. Odnośnie tego problemu myślę, że muszę

> zacząć od rozebrania drzwi kierowcy i oglądnięcia głównego zamka.

Mikrostyk klapy ponoć lubi zdechnąć. Gdzieś na MKP chyba był manual, jak naprawić. Otwieranie z kosoli działa, bo jest to inne sterowanie zamkiem. Coś jak dwa wyłączniki do jednego urządzenia - w środku auta działa, na klapie padł.

Ponadto klapę otworzysz z środka tylko wtedy, gdy odryglujesz drzwi. Przy zaryglowanych drzwiach nie ma możliwości otworzenia tyłu.

Światło w aucie nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi. Gaśnie po kilkudziesięciu sekundach lub po odpaleniu silnika. I do tego przyciemnia się do zgaśnięcia - nie gaśnie od razu.

Nie wiem, co przeskakuje w drzwiach.

> 4) Złamana jest regulacja lędźwiowa fotela kierowcy - czy jest gdzieś jakiś manual jak tam się

> dostać ?

Nie wiem. Pooglądaj fotel - może coś zauważysz?

> 5) Czy ktoś wpadł na pomysł jak ładnie zregenerować pokrętła od regulacji siły nawiewu,

> temperatury, kierunku nawiewu ? Jakie tam siedzą żarówki ?

Pewnie 3W3 lub 5W5.

> Pozdrawiam serdecznie

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Zapalanie silnika: czasem, głównie rano ( i mam wrażenie, że wpływ może mieć też to, że auto nie

> stoi na płaskiej powierzchni) samochód nie chce zapalić, tj. przy pierwszej próbie trochę

> zaskakuje (na ok. 0,5 sek) po czym gaśnie i kolejne próby odpalenia nie przynoszą skutku. Da

> się go wtedy zapalić awaryjnie na gazie i z tym nie ma większego kłopotu. Za pierwszym razem

> pomogło włączenie i wyłączenie niefabrycznego alarmu (może zbieg okoliczności ?), w kolejnych

> przypadkach już nie.

Pompa paliwa jest kaput. Mozesz sprobowac dolac paliwa do baku (tak do polowy). Jezeli wszystko wtedy bedzie ok to mozesz tak jezdzic utrzymujac ten poziom, jezeli nie pomoze to kup nowa pompe waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo go schrupało?

Nawet podobno jak na ten znośnie. Mnie ciężko to ocenić po Fabii, gdzie rdzy w ogóle nie było.

> Trzeba rozebrać i pooglądać. Może być sporo dłubania.

> Światło w kabinie nie powinno gasnąć od razu, ale łagodnie się ściemnić.

Tak właśnie jest u mnie smile.gif

> Zregenerować czyli co? Starte są czy chodzi tylko o podświetlenie?

I starta ta zielona farbka jak i nie działa z jednej strony podświetlenie.

> Bo jeśli chodzi o żarówki to najlepiej uzbroić się w manual jak rozebrać konsolę (kupa roboty),

> wyjąć wszystkie żarówki, wziąć je do sklepu na wzór i wsadzić nowe.

Właśnie się zastanawiam czy mi się naprawdę chce to robić :D

> szerokości

Dziękuję 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając zbiorczo co do zapalania i jeżdżenia na benzynie - jeździ bez problemu na benzynie, problem jak jest to tylko z zapalaniem. Ja myślałem o jakimś czujniku położenia wałka, ale nie wiem czy wtedy na gazie by zapalił ?

Rzeczywiście teraz jest tak 1/4 baku, spróbuję dolać i zobaczę czy będzie lepiej - jeśli mu się poprawi to będzie to tak działać ?!? czy lepiej od razy wymienić tą pompę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rdześć!

Rdześć smile.gif

> Filtr paliwa wymieniałeś?

Nie, w tym tygodniu to zrobię

> Po włączeniu klimy oprócz wentylatora po kilku sekundach powinna załączyć się sprężarka. Otwórz

> maskę i nasłuchuj takiego cyknięcia.

> Ewentualnie daj jakiemuś magikowi od klimy.

Aha, tego nie wiedziałem. Wychodzi na to, że mnie nie włącza się sprężarka. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć ? Układ jest szczelny, bo jak pojechałem go nabijać to była jeszcze połowa czynnika i trzymał ciśnienie.

> Pozdrawiam!

Również pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rdześć

smile.gif

> Nie, w tym tygodniu to zrobię

Jeszcze Swiko pisze o możliwej pompie. Filtr pewnie będzie tańszy do wymiany zlosnik.gif

> Aha, tego nie wiedziałem. Wychodzi na to, że mnie nie włącza się sprężarka. Z jakimi kosztami

> trzeba się liczyć ? Układ jest szczelny, bo jak pojechałem go nabijać to była jeszcze połowa

> czynnika i trzymał ciśnienie.

Niestety nie wiem, jakie mogą być koszty.

> Również pozdrawiam

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I starta ta zielona farbka jak i nie działa z jednej strony podświetlenie.

> Właśnie się zastanawiam czy mi się naprawdę chce to robić

Myślę, że warto. Nie wiem, jak u Ciebie, ale mnie by wkurzała ciemność na konsoli. Jak narazie padła mi jedna żaróweczka - podświetlenie obrotka z jednej strony. Tragedii nie ma.

Jak kupiłem kiedyś P206, to miałem jasno tylko na zegarach. Konsola była ciemna. Jedynie świecił się przycisk ogrzewania szyby. Kupiłem komplet żaróweczek i powymieniałem. Teraz się przyjemniej jeździ ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Zapalanie silnika: czasem, głównie rano ( i mam wrażenie, że wpływ może mieć też to, że auto nie

> stoi na płaskiej powierzchni) samochód nie chce zapalić, tj. przy pierwszej próbie trochę

> zaskakuje (na ok. 0,5 sek) po czym gaśnie i kolejne próby odpalenia nie przynoszą skutku. Da

> się go wtedy zapalić awaryjnie na gazie i z tym nie ma większego kłopotu. Za pierwszym razem

> pomogło włączenie i wyłączenie niefabrycznego alarmu (może zbieg okoliczności ?), w kolejnych

> przypadkach już nie.

Cześć.

Jaki jest poziom paliwa w zbiorniku? Bo jeżeli rezerwa, to jest to podobno wada tych samochodów. Mój mechanik zwrócił uwagę, że jest jakoś źle ułożony zbiornik i niski stan paliwa może powodować ten problem. Problemem może być też elektrozawór, który odcina dopływ paliwa podczas pracy silnika na LPG. Sprawdził bym też filtr paliwa i stan pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro pompa padła, to jak podaje paliwo?

Ona działa, ale nie do końca tak jak powinna.

Walczyłem z tym u siebie w Mdo przez prawie 2 lata. Mniej niż ćwiartka baku oznaczała dokładnie takie same objawy jak u kolegi powyżej. Zapalał, by po chwili zgasnąć i mieć mega problem z ponownym odpaleniem. Powyżej połowy baku problemu nie było.

Wymieniłem pompę (bo wiedziałem, że to ona ma problem) i problem jak ręką odjął zniknął smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3) Centralny zamek/otwieranie tylnej klapy: nie działa centralny zamek jakbym chciał zaryglować się

> od środka, nie działa też mikrostyk tylnej klapy. Ale co ciekawe działa guzik w kabinie do

> otwierania tylnej klapy ale tylko przez kilka sekund po wyłączeniu silnika. Światło w kabinie

> nie gaśnie od raz po zamknięciu drzwi. Dodatkowo u mnie po wyłączeniu silnika i wyjęciu

> kluczyka coś jakby "przeskakuje" w drzwiach kierowcy. Odnośnie tego problemu myślę, że muszę

> zacząć od rozebrania drzwi kierowcy i oglądnięcia głównego zamka.

Zapomniałem o tym. Tutaj problemem jest master zamek w drzwiach kierowcy. Zawilgoceniu ulegając mikroprzełączniki w zamku, jest ich tam bodajże 4 sztuki. Próbowałem znależć takowe w necie kiedyś, ale niestety nie udało mi się.

Opcje są dwie. Wymieniasz zamek na nowy lub używkę. Używka, tak jak w moim przypadku może działać chwilę (z pół roku u mnie banglał) lub może nie działać w ogóle.

Nowy rozwiązuje Ci problem waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [ciach]

> Czyli co, jest ona płytko osadzona, czy jak?

Nie umiem tego wytłumaczyć. Jest to raczej kwestia jej zużycia, bo jak ją rozebrałem to na wirniku nie zostało za wiele z punktów po których jeździły szczotki, zakładam więc że to coś może mieć do rzeczy smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiście teraz jest tak 1/4 baku, spróbuję dolać i zobaczę czy będzie lepiej - jeśli mu się

> poprawi to będzie to tak działać ?!? czy lepiej od razy wymienić tą pompę ?

Mój samochód tak miał odkąd go kupiłem, a naprawiłem niedługo przed sprzedażą - ponad 2 lata później. W międzyczasie zrobiłem ponad 50kkm i poza problemami z zapalaniem przy niskim poziomie paliwa to innych niepokojących objawów nie było.

P.S. Nie było w nim gazu zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie umiem tego wytłumaczyć. Jest to raczej kwestia jej zużycia, bo jak ją rozebrałem to na wirniku

> nie zostało za wiele z punktów po których jeździły szczotki, zakładam więc że to coś może mieć

> do rzeczy .

Znaczy się komutator zjadło. Moja pompa kiedyś tak w Uniaku wyglądała. Komutator wyżarło niemal do wałka wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy się komutator zjadło. Moja pompa kiedyś tak w Uniaku wyglądała. Komutator wyżarło niemal do

> wałka wirnika.

U mnie było podobnie. Gdzieś też mam filmik, pokazujący jak ta pompa pracowała na sucho - ewidentnie miała problem ze sobą wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój samochód tak miał odkąd go kupiłem, a naprawiłem niedługo przed sprzedażą - ponad 2 lata

> później. W międzyczasie zrobiłem ponad 50kkm i poza problemami z zapalaniem przy niskim

> poziomie paliwa to innych niepokojących objawów nie było.

> P.S. Nie było w nim gazu .

jeśli można wiedzieć, z jakim przebiegiem sprzedałeś auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że warto. Nie wiem, jak u Ciebie, ale mnie by wkurzała ciemność na konsoli.

pewnie, że warto ale to kwestia indywidualna. Moje auto z zewnątrz wygląda jak weteran kilu wojen, porysowany, kilka otarć, odpadająca farby ze zderzaka itd. ale technicznie jest igła. nawet do drobnej żarówki w desce. Jak mam coś niesprawne w aucie to jestem gotów gwałcić, mordować i palić wioski... ot lubię jak wszystko gra ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do przełącznika w klapie to można próbować go naprawić. Mnie się to udało dość skutecznie. Wyjąłem (konieczność zdjęcia plastików z klapy z tego co pamiętam) umyłem porządnie WD40, wysuszyłem, złożyłem i działał przez jakieś 2 lata. Teraz w zimne dni, gdy auto za bardzo nie schnie znów od czasu do czasu szwankuje. Nowy chyba 120 zł. facepalm%5B1%5D.gif

Ogólnie ten przełącznik i światełka od rejestracji są tragicznie zabezpieczone przez wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.