Skocz do zawartości

brc x fly


tymekradom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie proszę o wsparcie ponieważ pan gazownik chyba trochę szaleje. Ale do rzeczy. Auto rodzców fiat panda 1,2, 2003 instalacja BRC X-FLY, listwa wtryskowa RAIL z wtryskiwaczami APACHE czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu. Reduktor Genius MB, centrala gazowa X-FLY. Auto od początku nie chodziło jak należy, falujące wolne obroty, ale chodziło. Potem zaczęło gasnąć na wolnych obrotach, nie chciało się przełączać na lpg, piszczy. Dodam że na benzynie jest ok. Najpierw zalecienie brudna przepustnica, fakt była brudna. Zrobione. Potem regulacje średnio co 2 tygodnie. Po regulacji tydzień spokoju i potem znowu lipa. Ostatnio stwierdzili z serwisem BRC ze błąd jest w regulatorze wolnych obrotów oraz starym akumulatorze i zaciasnych zaworach. Akumulator nowy zamontowany w zeszłym roku w zimę. Co radzicie? Zaczyna mnie to denerwować ponieważ wydaje mi się że chłop nie potrafi sobie poradzić z problemem i szuka dziury w całym.

Sam nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na benzynie auto jeździ normalnie?

tak na benzynie OK

> IMHO problem może być generowany np. przez wtryskiwacze. Rail Apache to coś blisko Valteka, więc

> mogą być rozkalibrowane. Dysze też się tam dobiera, więc gazownik mógł to źle zrobić.

dysze wymieniał 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzał, czy te wtryskiwacze nie są przypadkiem rozkalibrowane? Chodzi o to, że w takiej sytuacji każdy cylinder idzie na mieszance o innym składzie. Żaden na takiej o składzie pożądanym.

Jeśli auto nie ma problemów na benzynie, to są one w zasadzie jednoznacznie związane z LPG, więc nie ma co Cię wkręcać w jakieś dodatkowe wydumane naprawy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sprawdzał, czy te wtryskiwacze nie są przypadkiem rozkalibrowane? Chodzi o to, że w takiej

> sytuacji każdy cylinder idzie na mieszance o innym składzie. Żaden na takiej o składzie

> pożądanym.

Na benzynie auto chodzi ok. Silnik odpala z pierwszego strzału, równo chodzi. W momencie przełączenia na lpg zaczyma piszczeć nie chce się przełączyć, ale wtedy ręcznie przełączam na benzyne i auto jedzie spoko. Główny problem to wolne obroty falujące lub całkowity ich brak.

Sugerujesz zatem aby dac sobie na luz regulacje zaworów? Bo ja pomyślałem ze zapłace za regulacje ile trzeba ale jak nie da to żadnego efektu to poprostu go obciąże tym. Zły jestem i tyle.

> Jeśli auto nie ma problemów na benzynie, to są one w zasadzie jednoznacznie związane z LPG, więc

> nie ma co Cię wkręcać w jakieś dodatkowe wydumane naprawy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sugerujesz zatem aby dac sobie na luz regulacje zaworów?

Jeśli na benzynie objawy nie potwierdzają się, to po co to dotykać?

Jedź do jakiegoś lepszego speca, bo z tego, co piszesz, to Twój na takiego nie wygląda. Tych od BRC mało nie jest. Przynajmniej u mnie. Z okna w pracy widzę dwa zakłady. Po drodze do domu mam kolejne dwa. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli na benzynie objawy nie potwierdzają się, to po co to dotykać?

> Jedź do jakiegoś lepszego speca, bo z tego, co piszesz, to Twój na takiego nie wygląda. Tych od BRC

> mało nie jest. Przynajmniej u mnie. Z okna w pracy widzę dwa zakłady. Po drodze do domu mam

> kolejne dwa.

Problem w tym że instalacja jest na gwarancji i nie wiem czy mozna sobie tak dowolnie pojechac do kogoś innego.

Malo tego najpierw Pan gazownik chciał jechac do Tarnowa do BRC ale w końcu Tarnów przyjechał do niego i te wydumki z z zaworami i regulatorem obrotów( domyślam się że chodzi o krokowca) to do serwisantów od BRC. Poza tym pan od instalacji zwinął kasę za montaz instalacji, a teraz się użala ile to on inwencji i czasu w to auto włozył. Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym że instalacja jest na gwarancji i nie wiem czy mozna sobie tak dowolnie pojechac do

> kogoś innego.

> Malo tego najpierw Pan gazownik chciał jechac do Tarnowa do BRC ale w końcu Tarnów przyjechał do

> niego i te wydumki z z zaworami i regulatorem obrotów( domyślam się że chodzi o krokowca) to

> do serwisantów od BRC. Poza tym pan od instalacji zwinął kasę za montaz instalacji, a teraz

> się użala ile to on inwencji i czasu w to auto włozył. Ręce opadają.

Moja rada jest taka: niech demontuje instalacja i oddaje kasę. Panda to nie prom kosmiczny żeby sobie nie poradzić z instalacją w tym aucie. Partacz ewidentnie nie ogarnia tematu i mydli oczy wyssanymi z palca problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja rada jest taka: niech demontuje instalacja i oddaje kasę. Panda to nie prom kosmiczny żeby

> sobie nie poradzić z instalacją w tym aucie. Partacz ewidentnie nie ogarnia tematu i mydli

> oczy wyssanymi z palca problemami.

Można tak zrobić żeby się zbierał z tą instalacją? Ja jestem gotów dołożyć parę stówek aby zamontował coś innego, ale też nie bardzo się garnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry, bo zamiast odpowiedzieć na tamten post, to go wyedytowałem i zginęła mi jego treść. Za mało

> ostatnio sypiam.

> Natomiast mam zapytanie, czy auto szaleje w ogóle, jak ma mało benzyny w baku, czy szaleje wtedy

> tylko na gazie, a na benzynie jedzie OK?

Na benzynie jest OK nawet jak jest jej mało. Natomiast na LPG szaleje, nie che sie przełączyć, nie ma wolnych obrotów. Tak jak pisałem wcześniej po zatankowaniu póki co jest OK. To takie spostrzeżenia moich rodziców a właściwie mamy "kierowniczki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych pojazdach procedura EOBD jest wyłączana, gdy w baku jest mniej niż 20% paliwa. Może to mieć wpływ na działanie adaptacji czasu wtrysku paliwa, zwłaszcza gdy coś w układzie jest skopane, a wygląda na to, że u Ciebie właśnie instalacja LPG jest tym "kopaczem". Inaczej rzecz ujmując, gdy procedury EOBD działają w pełni adaptacja działa tak, że jest w stanie poprawnie dostroić czas wtrysku do tego, co aktualnie dostaje (LPG), a gdy EOBD jest dezaktywowane z jakiegoś powodu korekcja czasu wtrysku nie jest optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych pojazdach procedura EOBD jest wyłączana, gdy w baku jest mniej niż 20% paliwa. Może to

> mieć wpływ na działanie adaptacji czasu wtrysku paliwa, zwłaszcza gdy coś w układzie jest

> skopane, a wygląda na to, że u Ciebie właśnie instalacja LPG jest tym "kopaczem". Inaczej

> rzecz ujmując, gdy procedury EOBD działają w pełni adaptacja działa tak, że jest w stanie

> poprawnie dostroić czas wtrysku do tego, co aktualnie dostaje (LPG), a gdy EOBD jest

> dezaktywowane z jakiegoś powodu korekcja czasu wtrysku nie jest optymalna.

Czy w związku z tym co piszesz, to znaczy że instalacja jest źle/niepoprawnie zamontowana? Czy TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym że instalacja jest na gwarancji i nie wiem czy mozna sobie tak dowolnie pojechac do

> kogoś innego.

> Malo tego najpierw Pan gazownik chciał jechac do Tarnowa do BRC ale w końcu Tarnów przyjechał do

> niego i te wydumki z z zaworami i regulatorem obrotów( domyślam się że chodzi o krokowca) to

> do serwisantów od BRC. Poza tym pan od instalacji zwinął kasę za montaz instalacji, a teraz

> się użala ile to on inwencji i czasu w to auto włozył. Ręce opadają.

Tak z ciekawości... Jaki jest przebieg silnika w km? Licznikowy, faktyczny, bo różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Panowie proszę o wsparcie ponieważ pan gazownik chyba trochę szaleje. Ale do rzeczy. Auto rodzców

> fiat panda 1,2, 2003 instalacja BRC X-FLY, listwa wtryskowa RAIL z wtryskiwaczami APACHE

> czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu. Reduktor Genius MB, centrala gazowa X-FLY. Auto od

> początku nie chodziło jak należy, falujące wolne obroty, ale chodziło. Potem zaczęło gasnąć na

> wolnych obrotach, nie chciało się przełączać na lpg, piszczy. Dodam że na benzynie jest ok.

> Najpierw zalecienie brudna przepustnica, fakt była brudna. Zrobione. Potem regulacje średnio

> co 2 tygodnie. Po regulacji tydzień spokoju i potem znowu lipa. Ostatnio stwierdzili z

> serwisem BRC ze błąd jest w regulatorze wolnych obrotów oraz starym akumulatorze i zaciasnych

> zaworach. Akumulator nowy zamontowany w zeszłym roku w zimę. Co radzicie? Zaczyna mnie to

> denerwować ponieważ wydaje mi się że chłop nie potrafi sobie poradzić z problemem i szuka

> dziury w całym.

> Sam nie wiem co o tym myśleć.

rozregulowanezawory o 0,05 nie będą powodować gaśnięcia silnika. niech mechanik sprawdzi czy zmian miejsca poboru sygnału do centralki gazowej nie da efektów. Właśnie w tym silniku może zdarzyć się tak, że lepiej podłączyć kabel od sygnału nie do tego miejsca, z którego nakazuje instrukacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozregulowanezawory o 0,05 nie będą powodować gaśnięcia silnika. niech mechanik sprawdzi czy zmian

> miejsca poboru sygnału do centralki gazowej nie da efektów. Właśnie w tym silniku może zdarzyć

> się tak, że lepiej podłączyć kabel od sygnału nie do tego miejsca, z którego nakazuje

> instrukacja.

Sygnał czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luzy dziś sprawdzone. Są ok.

> Teraz stwierdził żeby wymienić przepustnice ( silniczek krokowy)

Dobrze, że luzy ok. Gazownik dysponuje sprzętem diagnostycznym obd? Diagnoza byłaby bardzo pomocna podczas wystąpienia problemu. Daje szerszy zakres możliwości złapania problemu. Sam software lpg nie zawsze wystarcza do wystrojenia instalki poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

Dziś skontaktowałem sie z BRC w Tarnowie. Miły Pan wysłuchał co mam mu do powiedzenia, następnie poprosił aby to samo wysłać emailem. Zaskoczony była sytuacja bo stwierdził że zakład który montował instalacje to dobry zakład. Wstepnie zaproponował wymiane listyw wtrysków bo na jegp gust to ona jest wadliwa ale na listwę o lepszych parametrach za dopłata z mojej strony 350 zł. W emailu ma napisać dokładnie jaka listwe proponuje oraz jak rozwiązać zaistniałą sytuację. Stwierdził \równiez że jak auto "chodzi" na benzynie dobrze to wina jest po stronie instalacji. Poinformuję o dalszych działanioach i propozycjach.

Dzieki koledzy za wszystkie odpowiedzi i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

odświeżając temat, auto było na diagnostyce komputerowej i specjalista stwierdził iż gazownik ustawił raz za bogatą mieszankę potem za ubogą, w efekcie czego zaświeciła się kontrolka silnika. Skasował błędy, ustawił nastawienia fabryczne zarazem stwierdził że auto pod kątem systemu zasilania benzyną jest sprawne i nie widzi potrzeby wymiany przepustnicy.

Kontaktowałem się ponownie z BRC Tarnów i Pan z Tarnowa dalej uparcie twierdził że wina lezy po stronie auta. Wyjaśniłem mu że auto było na diagnostyce i że jest OK. Dodałem że skoro twierdzi że uszkodzona jest przepustnica to niech napisze emaila- ja przepustnice wymienię ale jak to nie da oczekiwanego efektu to go obciąże kosztami. Wycofał się z tego pomysłu. Dodał że jak raz jeszcze będę wzywał serwis z Tarnowa to obciąży nas kosztami za przyjazd technika. W czwartek przyjedzie technik z Tarnowa BRC.

To będzie ich ostatnia próba - potem myślę napisać emaila do BRC aby wymontowali tą instalacje.

Co można jeszcze zrobić?

Pan od diagnostyki stwierdził że instalacja LPG jest źle dostrojona i problemy leżą ewidentnie po stronie LPG a nie auta.

> Witam

> Panowie proszę o wsparcie ponieważ pan gazownik chyba trochę szaleje. Ale do rzeczy. Auto rodzców

> fiat panda 1,2, 2003 instalacja BRC X-FLY, listwa wtryskowa RAIL z wtryskiwaczami APACHE

> czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu. Reduktor Genius MB, centrala gazowa X-FLY. Auto od

> początku nie chodziło jak należy, falujące wolne obroty, ale chodziło. Potem zaczęło gasnąć na

> wolnych obrotach, nie chciało się przełączać na lpg, piszczy. Dodam że na benzynie jest ok.

> Najpierw zalecienie brudna przepustnica, fakt była brudna. Zrobione. Potem regulacje średnio

> co 2 tygodnie. Po regulacji tydzień spokoju i potem znowu lipa. Ostatnio stwierdzili z

> serwisem BRC ze błąd jest w regulatorze wolnych obrotów oraz starym akumulatorze i zaciasnych

> zaworach. Akumulator nowy zamontowany w zeszłym roku w zimę. Co radzicie? Zaczyna mnie to

> denerwować ponieważ wydaje mi się że chłop nie potrafi sobie poradzić z problemem i szuka

> dziury w całym.

> Sam nie wiem co o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem na tym forum o gwarancji ogólnopolskiej, jako o argumencie za montażem BRC, zamiast np.

> Staga. Chyba, że coś od tamtego momentu uległo zmianie.

Tak właśnie. Sporo było na ten temat, niektórzy nawet zachowywali się niemal iiracjonalnie w obronie BRC. Może to fanatyzm, a może ktoś po cichu płacił za kryptoreklamę. W praktyce widać jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja ogólnopolska-chciałem przyjechać do Warszawy do BRC i nie mogę!- Tam gdzie był montaż tam serwis gwarancyjny jest. I tyle. Fachowość techników z BRC z Tarnowa też daje dużo do życzenia.

Jutro napiszę jak się sprawy mają. Padła propozycja wymiany listwy na BRC. Za dopłatą 350 zł - zgodziłem się aby mieć już święty spokój z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gwarancja ogólnopolska-chciałem przyjechać do Warszawy do BRC i nie mogę!- Tam gdzie był montaż tam

> serwis gwarancyjny jest. I tyle. Fachowość techników z BRC z Tarnowa też daje dużo do

> życzenia.

> Jutro napiszę jak się sprawy mają. Padła propozycja wymiany listwy na BRC. Za dopłatą 350 zł -

> zgodziłem się aby mieć już święty spokój z autem.

gwarancja jest jeśli zepsuje ci sie instalacja w okolicy innego serwisu to naprawiają, ale nie palą sie do tego żeby jeden warsztat poprawiał po drugim instalaje "za darmo " na gwarancji smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.