Skocz do zawartości

zakup E30


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

...ponieważ przekonałem moją serce.gif że auto którym się porusza (Punto 2) trzeba sprzedać i kupić coś fajnego dla niej na co dzień - rozglądam się za E30.

Interesuje mnie głównie model 316 ponieważ przy RWD auto ma mieć jak najspokojniejszy tył (panicznie boi się E12 po tym jak nas kiedyś pociągnęło z dodania gazu przy 140 na mokrej A4 zlosnik.gif ) więc wszelkie 325i itp. odpadają z założenia..

Buda - i tu jest sęk - podoba nam się BAUR. Miał ktoś kiedyś z takim do czynienia? Jakie są bolączki takiego nadwozia i na co uważać przy zakupie, poza rzeczami oczywistymi.

Ile pali takie 316i? (przebiegi będą ok 30kkm rocznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wycierajace sie walki, klepiaca glowica, zrywajace sie paski rozrzadu itd

> mialy wady jak byly nowe a teraz maja po 20 lat i roznych wlascicieli

hmmm... a tekie

http://otomoto.pl/bmw-318-e30-cabrio-skora-got-do-rejest-C25773336.html

to tez pasek czy łańcuch? nie znam się na tych małych silnikach w BMW zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...ponieważ przekonałem moją że auto którym się porusza (Punto 2) trzeba sprzedać i kupić coś

> fajnego dla niej na co dzień - rozglądam się za E30.

> Interesuje mnie głównie model 316 ponieważ przy RWD auto ma mieć jak najspokojniejszy tył

> (panicznie boi się E12 po tym jak nas kiedyś pociągnęło z dodania gazu przy 140 na mokrej A4

> ) więc wszelkie 325i itp. odpadają z założenia..

> Buda - i tu jest sęk - podoba nam się BAUR. Miał ktoś kiedyś z takim do czynienia? Jakie są

> bolączki takiego nadwozia i na co uważać przy zakupie, poza rzeczami oczywistymi.

> Ile pali takie 316i? (przebiegi będą ok 30kkm rocznie)

a nie bylo w e30 kontroli trakcji ? w jakis lepszych wersjach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...ponieważ przekonałem moją że auto którym się porusza (Punto 2) trzeba sprzedać i kupić coś

> fajnego dla niej na co dzień - rozglądam się za E30.

> Interesuje mnie głównie model 316 ponieważ przy RWD auto ma mieć jak najspokojniejszy tył

> (panicznie boi się E12 po tym jak nas kiedyś pociągnęło z dodania gazu przy 140 na mokrej A4

> ) więc wszelkie 325i itp. odpadają z założenia..

> Buda - i tu jest sęk - podoba nam się BAUR. Miał ktoś kiedyś z takim do czynienia? Jakie są

> bolączki takiego nadwozia i na co uważać przy zakupie, poza rzeczami oczywistymi.

> Ile pali takie 316i? (przebiegi będą ok 30kkm rocznie)

E30 do jazdy na codzien ? Prosze Cie - to bedzie droga przez męke, ciasne, stare, niekomfortowe auto. Mówie to ja - posiadacz 2 x E30 zlosnik.gif

302186_434956343207684_1519454105_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E30 do jazdy na codzien ? Prosze Cie - to bedzie droga przez męke, ciasne, stare, niekomfortowe

> auto. Mówie to ja - posiadacz 2 x E30

przesadzasz zlosnik.gif

bardziej ciasne i niekomfortowe niż Punto nie będzie - a przynajmniej jakoś wygląda zlosnik.gif

PS. Co to za rura w zderzaku? Ile KM i ile kg ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E30 do jazdy na codzien ? Prosze Cie - to bedzie droga przez męke, ciasne, stare, niekomfortowe

> auto. Mówie to ja - posiadacz 2 x E30

Jak nadlubales to masz niekomfortowe. zlosnik.gif

Poki nie zaczalem dzialac ze swoim E36 to jezdzilo sie przyjemniej niz UFO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przesadzasz

> bardziej ciasne i niekomfortowe niż Punto nie będzie - a przynajmniej jakoś wygląda

Na codzień szczerze bym wolał punto - niż stare e30 jeszcze z m40 pod maską.

> PS. Co to za rura w zderzaku? Ile KM i ile kg ?

Rura w zderzaku to scream pipe - wyjscie z wastegate. Moc ok 350 - 400 km - nie mialem okazji jeszcze odwiedzić hamowni, ale doladowanie 1 bar z holseta hx35. Waga seryjna - coupe bez szyberdachu - nie odelżane.

578434_434956413207677_1983727252_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nadlubales to masz niekomfortowe.

> Poki nie zaczalem dzialac ze swoim E36 to jezdzilo sie przyjemniej niz UFO.

Jeździłem troche serią to wiem co mówie. Nie porównuj do e36 bo to naprawdę kultura. E30 można porównać do dużego fiata jeśli chodzi o komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na codzień szczerze bym wolał punto - niż stare e30 jeszcze z m40 pod maską.

Punto ma parę wad - np 1.2 pod maską które nie jedzie i z którego cieknie olej spod każdej uszczelki (mimo 80kkm przebiegu od nowości - salonowe), pali dosć dużo (7-8 l po Krakowie), zaczyna rdzewieć i w dodatku wygląda jak plastikowy śmietnik zlosnik.gif Zresztą moja baba sama chce E30, to nie mój pomysł o dziwo zlosnik.gif

> Rura w zderzaku to scream pipe - wyjscie z wastegate. Moc ok 350 - 400 km - nie mialem okazji

> jeszcze odwiedzić hamowni, ale doladowanie 1 bar z holseta hx35. Waga seryjna - coupe bez

> szyberdachu - nie odelżane.

fajne ok.gif musi grubo jechać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 - 200 jakies 8,5s z dyfrem 3,46

no ok ok - wszystko fajnie, tylko sam wiesz że nie wiesz kiedy się to popsuje. A takie M30B35 możesz deptać, deptać, deptać.... zlosnik.gif Nie do końca to można porównać jednak wink.gif Oczywiście coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto ma parę wad - np 1.2 pod maską które nie jedzie i z którego cieknie olej spod każdej

> uszczelki (mimo 80kkm przebiegu od nowości - salonowe), pali dosć dużo (7-8 l po Krakowie),

> zaczyna rdzewieć i w dodatku wygląda jak plastikowy śmietnik Zresztą moja baba sama chce E30,

> to nie mój pomysł o dziwo

> fajne musi grubo jechać

Silnik 1.2 to jedna z lepszych konstrukcji. Nie da sie go porównać do m40.

Ja doskonale rozumiem miłość do e30 - ale po weekendowym uzytkowaniu cabrio już niemogłem się doczekać poniedziałkowej przesiadki do dupowozu. Cisza, wygoda i te sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ok ok - wszystko fajnie, tylko sam wiesz że nie wiesz kiedy się to popsuje. A takie M30B35

> możesz deptać, deptać, deptać.... Nie do końca to można porównać jednak Oczywiście coś za

> coś.

Dużo nie jeżdżę bo na paliwo bym nie wyrobił. W uproszczeniu 1 zł = 1 km. M30 też może zaboleć portfel - to są już stare wysłużone jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.2 to jedna z lepszych konstrukcji. Nie da sie go porównać do m40.

no to ja mam jakiś pechowy egzemplarz zlosnik.gif

> Ja doskonale rozumiem miłość do e30 - ale po weekendowym uzytkowaniu cabrio już niemogłem się

> doczekać poniedziałkowej przesiadki do dupowozu. Cisza, wygoda i te sprawy.

wiesz, ja mam trochę inne podejście - np ostatnie 3 miesiące jeżdżę na co dzień E12 na zmianę z Wołgą - bo lubię zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja mam jakiś pechowy egzemplarz

> wiesz, ja mam trochę inne podejście - np ostatnie 3 miesiące jeżdżę na co dzień E12 na zmianę z

> Wołgą - bo lubię

E12 nie da sie porównać do e30. Co do wołgi to nie wypowiem się bo słabo pamiętam z dzieciństwa.

A wracjąc do e30 to myślę ze m40 spali 8 po mieście niezależnie czy 1.6 czy 1.8. Znaleźć dobry egzemplarz tzn bez rdzy też nie jest łatwo szczególnie coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E12 nie da sie porównać do e30.

no ale co jest takiego nie tak w tym E30? Pozycja za kierownicą? zawieszenie? Powiem szczerze że E30 jechałem tylko raz w życiu - i to dość krótko - sedanem 1.8 jeszcze na M10. I nie zauważyłem żeby było tam coś wspólnego z DFem zlosnik.gif Było w miare cicho, fajera chodziła lekko - oczywiście pozycja za kierownicą i ergonomia nie była doskonała no ale bez przesady... mozesz rozwinąć jakie są wady dokładnie?

> A wracjąc do e30 to myślę ze m40 spali 8 po mieście niezależnie czy 1.6 czy 1.8. Znaleźć dobry

> egzemplarz tzn bez rdzy też nie jest łatwo szczególnie coupe.

jak spali 8 to bedzie ok, jak spali 10 też sie nic nie stanie. Chodzi o to że Punto pali 8 i ma 60 strasznie leniwych koni zlosnik.gif i w sumie nic nie wnosi ten samochód, a mało nie pali zlosnik.gif

A może lepiej szukać starego na M10? Koszta nie są aż takie ważne, mogę dać powiedzmy 15kzł. I przypominam że chciałbym Baura/Cabrio ewentualnie Coupe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale co jest takiego nie tak w tym E30? Pozycja za kierownicą? zawieszenie? Powiem szczerze że

> E30 jechałem tylko raz w życiu - i to dość krótko - sedanem 1.8 jeszcze na M10. I nie

> zauważyłem żeby było tam coś wspólnego z DFem Było w miare cicho, fajera chodziła lekko -

> oczywiście pozycja za kierownicą i ergonomia nie była doskonała no ale bez przesady... mozesz

> rozwinąć jakie są wady dokładnie?

> jak spali 8 to bedzie ok, jak spali 10 też sie nic nie stanie. Chodzi o to że Punto pali 8 i ma 60

> strasznie leniwych koni i w sumie nic nie wnosi ten samochód, a mało nie pali

> A może lepiej szukać starego na M10? Koszta nie są aż takie ważne, mogę dać powiedzmy 15kzł. I

> przypominam że chciałbym Baura/Cabrio ewentualnie Coupe

Główne wady: ciasno, głośno, brak klimy, prymitywne zawieszenie tylne (akurat w punto jest takie samo), liche hamulce w serii (silniki m40). Ergonomia nie jest najgorsza - fotele sportzitze, kierownica mtechnic (mniejsza), shortshifter ze współczesnego modelu i w miare się jezdzi. Pojezdzijcię trochę przed zakupem.

W tej cenie to już można kupić coś fajnego. A myślałeś nad jakims IS'em ? Cabrio do jazdy na codzień to bym już skreślił od razu - szkoda tego na zimę. Co do baura to się nie wypowiem bo widziałem tylko na zdjęciach - ale mechanicznie jest to przerobione coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Główne wady:

> ciasno,

jak w Punto

> głośno,

ok, w Punto jest w miarę cicho - aczkolwiek wydaje odgłosy z pogranicza odkurzacza zelmer/ sokowirówki mulinex zlosnik.gif

> brak klimy,

jak u mnie w Punto

> prymitywne zawieszenie tylne (akurat w punto jest takie

> samo), liche hamulce w serii (silniki m40).

też mam tam średnie, bez ABS - to Punto GO! biglaugh.gif

> Pojezdzijcię trochę przed zakupem.

pojeździmy - po cichu liczyłem że w E30 jest trochę jak w E32 tyle że mniejsze wink.gif

> W tej cenie to już można kupić coś fajnego. A myślałeś nad jakims IS'em ? Cabrio do jazdy na

> codzień to bym już skreślił od razu - szkoda tego na zimę. Co do baura to się nie wypowiem bo

> widziałem tylko na zdjęciach - ale mechanicznie jest to przerobione coupe.

Auto ma być słabe, iS odpada z tego powodu.

Liczę po cichu na to, że jak się doprowadzi E30 do porządku to będzie jeździć bez zaglądania pod maskę - tak jak jeździ mi w tym momencie E12. A o Punto niestety powiedzieć sie tego nie da powoli. Poza tym cabrio/baurem to bym sam sobie chętnie latem pojeździł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na codzień szczerze bym wolał punto - niż stare e30 jeszcze z m40 pod maską.

> Rura w zderzaku to scream pipe - wyjscie z wastegate. Moc ok 350 - 400 km - nie mialem okazji

> jeszcze odwiedzić hamowni, ale doladowanie 1 bar z holseta hx35. Waga seryjna - coupe bez

> szyberdachu - nie odelżane.

AVE! Po prostu uwielbiam takie projekty :D

Napisz mi proszę, jakie to mniej więcej koszty, czym wystrojone (zapłon, wtrysk), jakie wtryski, cewki widzę, że chyba seryjne, dają jeszcze radę?

Wnętrzności seria, czy coś dłubane?

Gratulacje, piękna sprawa claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem troche serią to wiem co mówie. Nie porównuj do e36 bo to naprawdę kultura. E30 można

> porównać do dużego fiata jeśli chodzi o komfort.

Ja mam 1/2 E36, bo z tylu zawieszenie jest bardzo podobne do E30.

Jak napisales nizej "prymitywne". zlosnik.gif A jednak nowszy o ponad dekade Civic moze byc mniej komfortowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AVE! Po prostu uwielbiam takie projekty :D

> Napisz mi proszę, jakie to mniej więcej koszty, czym wystrojone (zapłon, wtrysk), jakie wtryski,

> cewki widzę, że chyba seryjne, dają jeszcze radę?

> Wnętrzności seria, czy coś dłubane?

> Gratulacje, piękna sprawa

Koszty to ciężko powiedzieć bo budowałem to pare lat, wszystko zrobilem sam lub z pomocą znajomych. Nigdy nie korzystałem z usług żadnej firmy tjuningowej.

Strojenie we własnym zakresie zlosnik.gif EMU, wtryski 6 x 1600 ccm. Cewki spokojnie dają rade do 9000 rpm. Wnętrzności seria. Osprzęt jest przemyślany na 550 - 600 km - niestety silnik jest w stanie przyjąć w serii 400, jak będe miał środki to zakuje motor i będzie większa moc.

Komputer:

548120_434956433207675_1796502055_n.jpg

Tak powstawała wiązka elektryczna:

533396_391117270924925_633400667_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszty to ciężko powiedzieć bo budowałem to pare lat, wszystko zrobilem sam lub z pomocą znajomych.

> Nigdy nie korzystałem z usług żadnej firmy tjuningowej.

> Strojenie we własnym zakresie EMU, wtryski 6 x 1600 ccm. Cewki spokojnie dają rade do 9000 rpm.

> Wnętrzności seria. Osprzęt jest przemyślany na 550 - 600 km - niestety silnik jest w stanie

> przyjąć w serii 400, jak będe miał środki to zakuje motor i będzie większa moc.

> Komputer:

> Tak powstawała wiązka elektryczna:

serduszka.gif

EMU chyba stosunkowo niedawno jest na rynku. Nie wiem od kiedy, bo nie śledzę na bieżąco tematów Jadźwina, ale jakiś czas temu jeszcze był w planach wink.gif Od początku bangalało to na SA, czy miało też okazję na świni (DET?)

domyślam się, że wykorzystując możliwości EMU, szerokopasmówkę masz władowaną na stałe? bez problemu obsługuje wszystkie BMkowe czujniki, czy trzeba było wymieniać na jakieś inne? zapewne obciążenie masz wyłącznie po MAPie? dobry patent na połączenie airboxa z kolektorem ok.gif

wtryski to chyba 600 a nie 1600ccm? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EMU chyba stosunkowo niedawno jest na rynku. Nie wiem od kiedy, bo nie śledzę na bieżąco tematów

Od kwietnia

> Jadźwina, ale jakiś czas temu jeszcze był w planach Od początku bangalało to na SA, czy

> miało też okazję na świni (DET?)

Od początku na SA.

> domyślam się, że wykorzystując możliwości EMU, szerokopasmówkę masz władowaną na stałe? bez

> problemu obsługuje wszystkie BMkowe czujniki, czy trzeba było wymieniać na jakieś inne?

Czujniki temperatury wody i powietrza - nowe Bosch Motorsport, z BMW został tylko czujnik polozenia przepustnicy, czujniki spalania stukowego (z m52). Szerokopasmówka na stałe.

> zapewne obciążenie masz wyłącznie po MAPie? dobry patent na połączenie airboxa z kolektorem

Sterowanie po MPAie i TPS. Ten paten średnio się sprawdza, są tam nieszczelności. Przez zimę może coś wymyślę.

> wtryski to chyba 600 a nie 1600ccm?

Wtryski 1600 dobrze napisalem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kwietnia

> Od początku na SA.

> Czujniki temperatury wody i powietrza - nowe Bosch Motorsport, z BMW został tylko czujnik polozenia

> przepustnicy, czujniki spalania stukowego (z m52). Szerokopasmówka na stałe.

> Sterowanie po MPAie i TPS. Ten paten średnio się sprawdza, są tam nieszczelności. Przez zimę może

> coś wymyślę.

> Wtryski 1600 dobrze napisalem

bardzo, bardzo mi się to podoba.

winszuję ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> trzeba sprzedać i kupić coś

> fajnego dla niej na co dzień - rozglądam się za E30.

Moim zdaniem to jest kiepski pomysl, chyba ze serce.gif jest Hołowczycem w sukience :D

Moim zdaniem to auto jest momentami nieprzewidywalne z punktu widzenia "normalnego" kierowcy. W sensie lubi chodzić bokiem, a w połączeniu z kobietą za kierownicą, może się to kiepsko skończyć. I dla E30 i dla kobiety. 1.6 też chodzi bokiem, po śliskim tylko bo po śliskim, ale wystarczy źle zredukować bieg, albo dodać lekko gazu na wyjściu z ronda i lecisz bokiem.

Czy 1.6, czy 1.8 oba palą 11-13 PB po Warszawie. M42 podobnie. Miałem już M40 x3, teraz mam czwarte. Tyle pali i "nie pomalujesz".

W M40 problemem są wycierające się wałki = gorsza praca, wieksze spalanie, niewkrecanie do odcinki. Za pomocą specjalnych pastylek, dźwigienek z M43 oraz wałka w dobrym stanie można wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy ze spalaniem.

Moje M44 z krótkim dyfrem okręca mi 11l w mieście w zimie. A ekodrajwer ze mnie żaden jak dobrze wiesz. grinser006.gif

W lecie pije przynajmniej połóweczkę mniej pub2.gif

W mieszanym schodzę do 9. Na trasie jakbym się uparł i nie przekraczał 4000obr (znaczy 110km/h) to można zejść do 7-8l.

Coś masz popsute te samochody. Bo ja na prawde nie oszczędzam.

Jak jadę po czerwonym polu i mam ciasno ustawione spotkania to mi 13l spala. Więcej niż 14l średniego (wliczając w to zabawę po lotnisku) nie spalił mi nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje M44 z krótkim dyfrem okręca mi 11l w mieście w zimie.

Nie mowiles ze masz M42?

> Jak jadę po czerwonym polu i mam ciasno ustawione spotkania to mi 13l spala.

Czyli wszystko sie zgadza smile.gif napisalem, ze lyknie po miescie 11-13. Moje czarne miesci sie po Warszawie w takiej ilosc LPG. Ale zgodzimy sie chyba, ze na 8l PB po miescie nie ma co liczyc? A o obalenie tej tezy mi chodzilo.

Więcej niż 14l

> średniego (wliczając w to zabawę po lotnisku) nie spalił mi nigdy.

Mi M40 po Bemowie palilo 17-19. M42 ile pali przy czyms takim nie wiem, nie liczylem. Natomiast powtarzalne po miescie na dyfrze 4.45 wychodzilo 13. Przy kozakowaniu. Mniej niz 11.5 nie dalo sie uzyskac jadac spokojnie do 3.5k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.