Szary77 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 Czy ten silnik jest Idealny do zagazowania Moim zdaniem ni choinki nie. Ale tu Twierdzą inaczej. Powiadomić allegro o próbie oszustwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Czy ten silnik jest Idealny do zagazowania Moim zdaniem ni choinki nie. > Ale tu Twierdzą inaczej. > Powiadomić allegro o próbie oszustwa no ten 124KM to już nie jest idealny do gazu IMO to nie oszustwo, tylko nieświadomość handlarza, że 1,6 już nie nadaje się do gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Powiadomić allegro o próbie oszustwa Żeby tylko takie kity ludziom cisnęli. Ponadto gość może być po prostu nieświadomy, bo silniki z pierwszych Cruze'ów pochodziły chyba wprost z Laczków i one do gazu mogły się jeszcze nadawać. Ten już mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Żeby tylko takie kity ludziom cisnęli. > Ponadto gość może być po prostu nieświadomy, bo silniki z pierwszych Cruze'ów pochodziły chyba > wprost z Laczków i one do gazu mogły się jeszcze nadawać. Ten już mniej. Zadam pytanie co w tym silniku jest takiego że LPG nie nada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 a czemu się nie nadaje? pytam poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Zadam pytanie co w tym silniku jest takiego że LPG nie nada? Jest to mutant Z16XER z Opla i nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Jedne silniki z takim napędem zaworu działają na LPG bez większych problemów, inne wymagają częstej kontroli i regulacji luzu, zeby nie zrobić sobie kuku. A pamiętać należy, że jesli luzy reguluje się przez wymianę szklanki, to tanio na pewno nie będzie. W takiej sytuacji część oszczędności z jazdy na gazie bierze w łeb. A chodzi o to, zeby nie była to część lwia. I okazuje się, ze dotyczy to zarówno silników 113 i 124 KM. Pod gaz nadawał się silnik 109 KM, który pochodził z Laczków, ale nie wiem, czy on w ogóle szedł na polski rynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 To nexie i lanosy nie nadaja sie do gazu bo maja hydrosztosy ? Czy moze fiaty sie nadaja bo ich nie maja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Zadam pytanie co w tym silniku jest takiego że LPG nie nada? W Oplu głowica potrafiła wyzionąć ducha po 30kkm jazdy na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > To nexie i lanosy nie nadaja sie do gazu bo maja hydrosztosy ? >Czy moze fiaty sie nadaja bo ich nie > maja ? A ja gdzieś napisałem, że silniki z hydrauliką się nie nadają do LPG? Raczej odwrotnie. Co do fiatów, to tam nie było i tak źle, bo luzy nie kasowały się za szybko, do tego wymieniałeś płytkę a nie szklankę. Wyjęcie szklanki = zdjęcie wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > A ja gdzieś napisałem, że silniki z hydrauliką się nie nadają do LPG? > Raczej odwrotnie. Wiesz teorie internautow sa podzielone, ja osobiscie wole motory ze szklankami > Co do fiatów, to tam nie było i tak źle, bo luzy nie kasowały się za szybko, do tego wymieniałeś > płytkę a nie szklankę. Wyjęcie szklanki = zdjęcie wałka. W sruzuki, tez na plytkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Jest to mutant Z16XER z Opla i nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Jedne silniki z > takim napędem zaworu działają na LPG bez większych problemów, inne wymagają częstej kontroli i > regulacji luzu, zeby nie zrobić sobie kuku. We wtorek gazuje Opla z A16XER, bede beta testeren na tym forum, bo ktos chwalil sie, ze Z16XER zagazowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 11 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > We wtorek gazuje Opla z A16XER, bede beta testeren na tym forum, bo ktos chwalil sie, ze Z16XER > zagazowal. Przeglądając tą stronę linka to raczej silnik z Astry J, a ty masz H JAk to tłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 > Przeglądając tą stronę linka to raczej silnik z Astry J, a ty masz H > JAk to tłumaczyć? Rokiem produkcji chyba, w papierach stoi A16XER (tabela byla zdaje sie w 2009 zrobiona). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Wiesz teorie internautow sa podzielone, ja osobiscie wole motory ze szklankami > W sruzuki, tez na plytkach. Teraz jest moda na lite szkalnki, co w przypadku LPG już takie fajne nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Rokiem produkcji chyba, w papierach stoi A16XER (tabela byla zdaje sie w 2009 zrobiona). Rocznik zobowiązuje do euro 5. Silnik "Z" miał euro 4, a "A" właśnie euro 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Teraz jest moda na lite szkalnki, co w przypadku LPG już takie >fajne nie jest. Mowisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 > Mowisz ? Na gazie regulacja luzu siłą rzeczy będzie częściej, niż na benzynie. Nie ma za bardzo nad czym dyskutować. Od konkretnego silnika i paru innych rzeczy zalezy, czy będą to proporcje np 150 kkm na benzynie i 90 na LPG czy raczej 100 kkm na benzynie i 30 kkm na gazie. I teraz jak masz litą szklankę, to raz, że jest droższa niż płytka, a dwa, to bez zdjęcia wałka jej nie wymienisz, więc koszt robocizny też będzie większy. Żeby było weselej, to taka regulacja może wypaść dość "dziko" względem planowych wymian rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Rocznik zobowiązuje do euro 5. Silnik "Z" miał euro 4, a "A" właśnie euro 5. Nie, ten rocznik zobowiązuje jeszcze do euro 4, euro 5 było od 2011 dlatego dopiero modele MY2011 musiały mieć silniki zgodne z euro 5, a do końca MY2010 opychali stare z euro 4. Teraz opychają je nadal np. na Ukrainie, w Rosji czy w Australii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Nie, ten rocznik zobowiązuje jeszcze do euro 4, > euro 5 było od 2011 > dlatego dopiero modele MY2011 musiały mieć silniki zgodne z euro 5, a do końca MY2010 opychali Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących > przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką > markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5. Bywa Ja miałem kiedyś Astrę z Euro IV, gdy w Polsce jeszcze nie obowiązywała ta norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących > przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką > markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5. Zgadza się. Np. 1.8 w Cruze spełniał już tą normę Euro 5 w 2009, natomiast 1.6 i 2.0 dopiero od MY2011, bo te silniki były pierwotnie wybrane z myślą o Korei (Daewoo), a 1.8 na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.