Skocz do zawartości

Cruze 1.6 i LPG


Szary77

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ten silnik jest Idealny do zagazowania Moim zdaniem ni choinki nie.

> Ale tu Twierdzą inaczej.

> Powiadomić allegro o próbie oszustwa

no ten 124KM to już nie jest idealny do gazu

IMO to nie oszustwo, tylko nieświadomość handlarza, że 1,6 już nie nadaje się do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby tylko takie kity ludziom cisnęli.

> Ponadto gość może być po prostu nieświadomy, bo silniki z pierwszych Cruze'ów pochodziły chyba

> wprost z Laczków i one do gazu mogły się jeszcze nadawać. Ten już mniej.

Zadam pytanie co w tym silniku jest takiego że LPG nie nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam pytanie co w tym silniku jest takiego że LPG nie nada?

Jest to mutant Z16XER z Opla i nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Jedne silniki z takim napędem zaworu działają na LPG bez większych problemów, inne wymagają częstej kontroli i regulacji luzu, zeby nie zrobić sobie kuku. A pamiętać należy, że jesli luzy reguluje się przez wymianę szklanki, to tanio na pewno nie będzie. W takiej sytuacji część oszczędności z jazdy na gazie bierze w łeb. A chodzi o to, zeby nie była to część lwia.

I okazuje się, ze dotyczy to zarówno silników 113 i 124 KM. Pod gaz nadawał się silnik 109 KM, który pochodził z Laczków, ale nie wiem, czy on w ogóle szedł na polski rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nexie i lanosy nie nadaja sie do gazu bo maja hydrosztosy ?

>Czy moze fiaty sie nadaja bo ich nie

> maja ?

A ja gdzieś napisałem, że silniki z hydrauliką się nie nadają do LPG?

Raczej odwrotnie.

Co do fiatów, to tam nie było i tak źle, bo luzy nie kasowały się za szybko, do tego wymieniałeś płytkę a nie szklankę. Wyjęcie szklanki = zdjęcie wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja gdzieś napisałem, że silniki z hydrauliką się nie nadają do LPG?

> Raczej odwrotnie.

Wiesz teorie internautow sa podzielone, ja osobiscie wole motory ze szklankami smile.gif

> Co do fiatów, to tam nie było i tak źle, bo luzy nie kasowały się za szybko, do tego wymieniałeś

> płytkę a nie szklankę. Wyjęcie szklanki = zdjęcie wałka.

W sruzuki, tez na plytkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to mutant Z16XER z Opla i nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Jedne silniki z

> takim napędem zaworu działają na LPG bez większych problemów, inne wymagają częstej kontroli i

> regulacji luzu, zeby nie zrobić sobie kuku.

We wtorek gazuje Opla z A16XER, bede beta testeren na tym forum, bo ktos chwalil sie, ze Z16XER zagazowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowisz ?

Na gazie regulacja luzu siłą rzeczy będzie częściej, niż na benzynie. Nie ma za bardzo nad czym dyskutować. Od konkretnego silnika i paru innych rzeczy zalezy, czy będą to proporcje np 150 kkm na benzynie i 90 na LPG czy raczej 100 kkm na benzynie i 30 kkm na gazie. I teraz jak masz litą szklankę, to raz, że jest droższa niż płytka, a dwa, to bez zdjęcia wałka jej nie wymienisz, więc koszt robocizny też będzie większy. Żeby było weselej, to taka regulacja może wypaść dość "dziko" względem planowych wymian rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Rocznik zobowiązuje do euro 5. Silnik "Z" miał euro 4, a "A" właśnie euro 5.

Nie, ten rocznik zobowiązuje jeszcze do euro 4,

euro 5 było od 2011

dlatego dopiero modele MY2011 musiały mieć silniki zgodne z euro 5, a do końca MY2010 opychali stare z euro 4.

Teraz opychają je nadal np. na Ukrainie, w Rosji czy w Australii cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ten rocznik zobowiązuje jeszcze do euro 4,

> euro 5 było od 2011

> dlatego dopiero modele MY2011 musiały mieć silniki zgodne z euro 5, a do końca MY2010 opychali

Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących

> przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką

> markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5.

Bywa smile.gif

Ja miałem kiedyś Astrę z Euro IV, gdy w Polsce jeszcze nie obowiązywała ta norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ norma euro nie zależy od marki (więc Szejwi musiał dostosowywać się do obowiązujących

> przepisów tak samo jak inni producenci), to gwoli ścisłości muszę powiedzieć, że znam taką

> markę , której pojazd był wyprodukowany w marcu 2010 i już spełniał euro 5.

Zgadza się.

Np. 1.8 w Cruze spełniał już tą normę Euro 5 w 2009,

natomiast 1.6 i 2.0 dopiero od MY2011,

bo te silniki były pierwotnie wybrane z myślą o Korei (Daewoo),

a 1.8 na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.