coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > A od kiedy M3 to auto sportowe? > To tez tylko wariacje na bazie dupowozu. M3 jest sporo cięższe. Czyli BMW nie ma ofercie ani jednego auta sportowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Tak samo mile widziane jak FWD w aucie sportowym. Zadam Ci retoryczne pytanie: jakie auta rok w rok wygrywają wyścigi aut tzw. turystycznych WTCC i dlaczego nie są to BMW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Czyli BMW nie ma ofercie ani jednego auta sportowego? Nie karmić trolla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Zadam Ci retoryczne pytanie: jakie auta rok w rok wygrywają wyścigi Takie ktore maja preferencje w regulaminie. Podobnie jak diesle w LeMans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Czyli BMW nie ma ofercie ani jednego auta sportowego? No powiedzmy ze M3 GTS by uszlo od biedy. Dla mnie auto sportowe np. z obowiązkowa klima na pokładzie to zaprzeczenie samo w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Nie karmić trolla. Na HP możesz mnie nominować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Zadam Ci retoryczne pytanie: jakie auta rok w rok wygrywają wyścigi > aut tzw. turystycznych WTCC i dlaczego nie są to BMW? Takie, ktore dadza na to najwiecej pieniedzy. Pare lat temu byly to BMW. Jesli popatrzymy na wyniki zespolow niefabrycznych to auta BMW wygraly 5 z ostatnich 7 cykli, w tym 2 ostatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > A od kiedy M3 to auto sportowe? > To tez tylko wariacje na bazie dupowozu. M3 jest sporo cięższe. To jakie auto w takim wypadku jest sportowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > To jakie auto w takim wypadku jest sportowe? Takie ktore jest przystosowane do sportu. Rzadko kiedy to są auta seryjne, a bardzo często tylko maja wygląd aut seryjnych. Zakładam, ze mowimy o sporcie, a nie zabawach typu kjs. Jak już pisałem wersje GTS można od biedy uznać za sportowa. . Podobnie jak CSL, w GTS nie ma radia, nawigacji i klimatyzacji, ale to nie wszystko. Z GTS-a usunięto również tylną kanapę (w zamian montując klatkę bezpieczeństwa), a z przodu zastosowano lekkie, kubełkowe fotele. W efekcie masę BMW M3 GTS udało się ograniczyć do 1490 kg http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/bmw-m3-gts-dla-twardzieli,1392831,326 Imho 1,5 tony to i tak dużo, ale niech będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Takie ktore maja preferencje w regulaminie. Podobnie jak diesle w LeMans Zawsze pejoratywnie wypowiadasz się o rzeczach, o których nie masz najmniejszego pojęcia Przykładowo w ostatnim wyścigu w Szanghaju BMW były lżejsze o od 20 do 60 kg od pozostałych aut. Oba wyścigi weekendu wygrały najcięższe auta w stawce, przednionapędowe Chevrolety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Takie, ktore dadza na to najwiecej pieniedzy. Pare lat temu byly to BMW. > Jesli popatrzymy na wyniki zespolow niefabrycznych to auta BMW wygraly 5 z ostatnich 7 cykli, w tym > 2 ostatnie. No ale tam decydują właśnie pieniądze zespołu bądź ich brak, a nie przedni bądź tylny napęd - a o tym była mowa. A fabryczny zespół BMW w tym roku piąty rok z rzędu nie wygra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Zawsze pejoratywnie wypowiadasz się o rzeczach, o których nie masz najmniejszego pojęcia > Przykładowo w ostatnim wyścigu w Szanghaju BMW były lżejsze o od 20 do 60 kg od pozostałych aut. > Oba wyścigi weekendu wygrały najcięższe auta w stawce, przednionapędowe Chevrolety. A ty sie wypowiadasz o rzeczach ktore sam wymyślasz. Gdzie ja niby coś napisałem o wadze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > A ty sie wypowiadasz o rzeczach ktore sam wymyślasz. Gdzie ja niby coś napisałem o wadze? Nie, ty nic nie napisałeś, bo nie masz o tym pojęcia Quote: Takie ktore maja preferencje w regulaminie. Więć piszę ci, ze to właśnie BMW jest regulaminowo faworyzowane, a mimo to i tak sobie nie radzi. Piąty sezon z rzędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Nie, ty nic nie napisałeś, bo nie masz o tym pojęcia > Quote: > Takie ktore maja preferencje w regulaminie. > Więć piszę ci, ze to właśnie BMW jest regulaminowo faworyzowane, a mimo to i tak sobie nie radzi. > Piąty sezon z rzędu. Pokaz mi ten punkt regulaminu ktory faworyzuje BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Pokaz mi ten punkt regulaminu ktory faworyzuje BMW. Wagi są ustalane przed każdym spotkaniem. Punktu w regulaminie sam se poszukaj, ale tu masz link o zmianie wag na korzyść BMW przed ostatnim wyścigiem: jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Wagi są ustalane przed każdym spotkaniem. > Punktu w regulaminie sam se poszukaj, ale tu masz link o zmianie wag na korzyść BMW przed ostatnim > wyścigiem: > jakiś tekst Kolego, mi zarzucasz pisanie bzdur, a sam nawet nie raczysz zapoznać sie z regulaminem. Wynika z niego jasno ze auta rwd maja wyższe minimum wagi o 30 kg, a to że do poszczególnych wyścigów coś sie dorzuca z jakichś powodów dodatkowo to inna sprawa. Nawet nie zauwazyles ze jedno BMW tez dostało komepnsacje +20kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > No ale tam decydują właśnie pieniądze zespołu bądź ich brak, > a nie przedni bądź tylny napęd - a o tym była mowa. Oczywiscie. Dlatego przytoczylem przyklad zespolow niefabrycznych, tam jednak wydaje sie znacznie mniej i jakos wygrywaja BMW. Bo jednak koncepcja RWD w wyscigach po nawierzchni suchej jest lepsza niz koncepcja FWD. I dlatego rowniez przy zalozeniu rownych wydatkow na przygotowanie auta taka platforma zawsze wygra z FWD. > A fabryczny zespół BMW w tym roku piąty rok z rzędu nie wygra. Bo od pieciu lat nie daje na to pieniedzy. Ba, stal sie nawet defacto zespolem polfabrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Kolego, mi zarzucasz pisanie bzdur a sam nawet nie raczysz zapoznać sie z regulaminem. Wynika z > niego jasno ze auta rwd maja wyższe minimum wagi o 30 kg, a to że do poszczególnych wyścigów > coś sie dorzuca z jakichś powodów dodatkowo to inna sprawa. Widziałeś gdzieś żebym się podejmował zreferowania dla ciebie całego regulaminu WTCC? Pomimo regulaminowych wag nominalnych, dzięki przyznawanym dodatkowym balastom BMW przeważnie należą do najlżejszych w stawce. Nie możesz więc twierdzić, że to inne marki są faworyzowane kosztem BMW. Wyssałeś to sobie z palca, jak i więszkość wszystkiego co piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Widziałeś gdzieś żebym się podejmował zreferowania dla ciebie całego regulaminu WTCC? > Pomimo regulaminowych wag nominalnych, dzięki przyznawanym dodatkowym balastom BMW przeważnie > należą do najlżejszych w stawce. > Nie możesz więc twierdzić, że to inne marki są faworyzowane kosztem BMW. > Wyssałeś to sobie z palca, jak i więszkość wszystkiego co piszesz. Piszesz kompletne bzdury najwieksza kompensacje wagi dostały wg podanego linku 3 auta. Jedno z nich to BMW ktore jest z racj tego, ze to RWD dodatkowo od nich 30 kg cięższe. Jest także cięższe o 10 kg od 4 pozostałych aut ktore nie dostały ujemnej kompensacji. Problem w tym, że Ty nie tylko moich postów nie rozumiesz... I oczywisce jasno napisane w regulaminie, ze rwd musi być o 30kg cięższe od fwd to nie jest wogole faworyzowanie fwd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Oczywiscie. Dlatego przytoczylem przyklad zespolow niefabrycznych, tam jednak wydaje sie znacznie > mniej i jakos wygrywaja BMW. BMW prowadzi, ale na 2 i 3 miejscu są zespoły Seata. Wcale nie jest pewne, że Seat w tym roku nie wygra. > Bo jednak koncepcja RWD w wyscigach po nawierzchni suchej jest > lepsza niz koncepcja FWD. I dlatego rowniez przy zalozeniu rownych wydatkow na przygotowanie > auta taka platforma zawsze wygra z FWD. To czyste spekulacje. Jedynie miejsce w którym RWD jest w sposób oczywisty szybsze, to start zatrzymany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Piszesz kompletne bzdury najwieksza kompensacje wagi dostały wg podanego linku 3 auta. Jedno z nich > to BMW ktore jest z racj tego, ze to RWD dodatkowo od nich 30 kg cięższe. Jest także cięższe o > 10 kg od 4 pozostałych aut ktore nie dostały ujemnej kompensacji. Problem w tym, że Ty nie > tylko moich postów nie rozumiesz... Poczekaj, spokojnie. Już cię trochę znam i zaobserwowałem, że szybko i łatwo wpadasz w wir myśli, że to wszyscy inni niczego nie rozumieją. A tymczasem: WTCC Race of China Compensation Weights Car - Weight - Breakdown Chevrolet Cruze 1.6T - 1,200kg - 1,160 +40kg compensation weight SEAT León WTCC - 1,180kg - 1,150 +30kg compensation weight BMW 320si - 1,170kg - 1,170 base weight Honda Civic Super 2000 TC - 1,150kg - 1,150 base weight Honda Accord Euro R - 1,150kg - 1,150 base weight Chevrolet Cruze LT - 1,150kg - 1,150 base weight Chevrolet Lacetti - 1,150kg - 1,150 base weight SR León 1.6T - 1,150kg +20kg penalty ballast -20kg compensation BMW 320 TC - 1,140kg - 1,160 -20kg compensation weight Ford Focus S2000 TC - 1,130kg - 1,150 -20kg compensation weight jakiś tekst > I oczywisce jasno napisane w regulaminie, ze rwd musi być o 30kg cięższe od fwd to nie jest wogole > faworyzowanie fwd... W regulaminie masz NOMINALNE wagi minimalne. Do nich dodawane są lub odejmowane balasty, o których piszą w podanym wcześniej linku. W sumie jest tak jak pisałem, że to BMW jest faworyzowane. Rozumiesz wreszcie, czy potrzebujesz jeszcze osiem odpowiedzi, zanim zrozumiesz? To dlatego wątki z Twoim udziałem zawsze są takie długie: bo NIC do ciebie nie dociera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > To czyste spekulacje. Ty naprawdę szczerze wierzysz w to że FWD jest lepsze od RWD? Czy robisz sobie z nas jaja żeby nabijać licznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Ty naprawdę szczerze wierzysz w to że FWD jest lepsze od RWD? Nie, nie o to chodzi. Ale na pewno jest konkurencyjne. I to nie tylko na suchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Nie, nie o to chodzi. Ale na pewno jest konkurencyjne. I to nie tylko na suchym. Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od FWD zakladajac podobny poziom wydatkow zespolu. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie. My rozumiemy, ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Ty naprawdę szczerze wierzysz w to że FWD jest lepsze od RWD? Czy robisz sobie z nas jaja żeby > nabijać licznik? Chyba trzeba mu dać spokój. On nie wie dlaczego jest taki zapis i nigdy sie nie dowie: Myśle ze bolidy F1 tez powinny mieć przedni napęd. W końcu jest całkiem konkurencyjny wobec tylnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Nie, nie o to chodzi. Ale na pewno jest konkurencyjne. I to nie tylko na suchym. A co do tego to nie ma dyskusji, ciężko jest znaleźć samochód o porównywalnych osiągach jak Focus RS który miałby tylny napęd i podobną cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od > FWD zakladajac podobny poziom wydatkow. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie. My rozumiemy, > ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady. No jak widać ta machina wystarcza by komuś zrobić wodę z mózgu. To jest ten sam problem co z dieslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 >(w zamian montując klatkę bezpieczeństwa), Rollbar jeśli już. Z tego co sie orientuje nie ma fabrycznych a\ut z klatka z homologacją drogową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Myśle ze bolidy F1 tez powinny mieć przedni napęd. W końcu jest całkiem konkurencyjny wobec > tylnego. Wydaje mi się że Wy obaj piszecie to samo, ale inaczej: - jeżeli nie ma żadnych ograniczeń finansowych, a celem jest osiągnięcie jak najlepszych osiągów to tylny napęd jest niepokonany, szczególnie jeżeli można zamontować silnik centralnie - w przypadku gdy silnik musi być z przodu samochodu, wyższość tylnego napędu nad przednim jest już troszkę bardziej dyskusyjna, choć nadal gdy nie liczymy się z kosztami, to można zrobić samochód lepiej z tylnym niż z przednim - np. instalując skrzynię biegu na drugim końcu samochodu itp. - jak mamy ograniczenie do lokalizacji silnika na przodzie + ograniczone koszty, to rozwiązanie w którym samochód napędza przednie koła jest lepsze - przede wszystkim dzięki temu że można zrobić je lżejszym przy podobnych nakładach finansowych. Choć, jak pokazuje Subaru i Mitsubishi, można zrobić napęd na 4 koła i osiągnąć bardzo dobre rezultaty z silnikiem z przodu. Ale tu też się świat zmienia, bo różne egzotyczne materiały stają się coraz tańsze i np. Toyota FT-86 pokazuje że da się zrobić tanio lekki i świetnie trzymający się drogi samochód tylnonapędowy pomimo że silnik jest z przodu. - jak musimy z taniego kompakta zrobić samochód sportowy, to nie ma wyjścia i trzeba optymalizować napęd na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od > FWD zakladajac podobny poziom wydatkow zespolu. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie. Masz jakieśkolwiek dane dotyczące tego, że np. Seat który w WTCC zespołu fabrycznego w ogóle nie ma, wydaje mniej niż zespół- fabryczny czy półfabryczny ale jednak- BMW? > My rozumiemy, ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady. To nie ma nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Choć, jak pokazuje Subaru i > Mitsubishi, można zrobić napęd na 4 koła i osiągnąć bardzo dobre rezultaty z silnikiem z > przodu. Akurat przy wyścigach na suchym AWD ma chyba najmniej sensu. Zbyt często okazuje sie, że masa i straty w napędzie niweluja zyski wynikające z trakcji. Ale tu też się świat zmienia, bo różne egzotyczne materiały stają się coraz tańsze i > np. Toyota FT-86 pokazuje że da się zrobić tanio lekki i świetnie trzymający się drogi > samochód tylnonapędowy pomimo że silnik jest z przodu. Akurat ten samochód od Toyoty jest BARDZO drogi. jest np sporo droższy niż Hyundai Genesis 2,0T (13 tyś euro różnicy) i droższy niż Genesis V6 mający DUŻO więcej mocy. Toyota zrobiła ładne, fajne auto, które niestety IMHO wolniejsze od wszystkiego co obecnie jest sprzedawane z nalepka hothach a przy tym o kilka tysięcy euro droższe. Naturalnie mówie o rynku niemieckiem. Możliwe, że polityka cenowa w USA jest kompletnie inna. > - jak musimy z taniego kompakta zrobić samochód sportowy, to nie ma wyjścia i trzeba optymalizować > napęd na przód. I trzeba przyznać, że efekty poptrafia byc zadziwiająco dobre. Corsa OPC osiąga na Ringu czasy lepsze niż pierwsza generacja Porsche Boxster bedącym stricte sportowym autem z układem MR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 W zasadzie zgadzam sie z całością. W szczególności z ostatnim zdaniem. Trudno sobie wyobrazić by producent mając bazę auto fwd zrobił najmocniejszą wersje rwd. To są koszty których nikt by nie pokrył. Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest super. To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic. Tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Akurat przy wyścigach na suchym AWD ma chyba najmniej sensu. Zbyt często okazuje sie, że masa i > straty w napędzie niweluja zyski wynikające z trakcji. To prawda. Ale na mokrym/śliskim AWD potrafi nadrobić te braki. > Akurat ten samochód od Toyoty jest BARDZO drogi. jest np sporo droższy niż Hyundai Genesis 2,0T (13 > tyś euro różnicy) i droższy niż Genesis V6 mający DUŻO więcej mocy. To zależy gdzie, u nas FT-86 jest w cenie najtańszego Genesisa. > Możliwe, że polityka cenowa w USA jest kompletnie inna. Jest, Toyota jest zachęcająco tania. > lepsze niż pierwsza generacja Porsche Boxster bedącym stricte sportowym autem z układem MR. Bo większość Porsche to takie pozerskie samochody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > W zasadzie zgadzam sie z całością. W szczególności z ostatnim zdaniem. Trudno sobie wyobrazić by > producent mając bazę auto fwd zrobił najmocniejszą wersje rwd. To są koszty których nikt by > nie pokrył. Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest > super. Bo jest - przynajmniej jeśli chodzi o stounek cena/osiągi. Do czasu aż którys z producentów nie zacznie sprzedawać RWD konkurencyjnych nie tylko osiągami ale tez ceną do FWD się to nie zmieni. >To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic. Tak ma być. Czyli tak samo jak mocne RWD. nie zaczynajmy tej dyskusji od nowa bo nie prowadzi ona donikąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > To zależy gdzie, u nas FT-86 jest w cenie najtańszego Genesisa. Obecnie w Niemczech da sie kupic Genesis turbo za 18 tys euro. Katalogowo GT86 to min 30 tyś. Z kilkoma drobiazgami to 33-34 tyś. Subaru jest droższe. > Bo większość Porsche to takie pozerskie samochody. To twoja opinia i masz do niej prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Bo jest - przynajmniej jeśli chodzi o stounek cena/osiągi. Do czasu aż którys z producentów nie > zacznie sprzedawać RWD konkurencyjnych nie tylko osiągami ale tez ceną do FWD się to nie > zmieni. No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy. Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej. > Czyli tak samo jak mocne RWD. nie zaczynajmy tej dyskusji od nowa bo nie prowadzi ona donikąd. Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Obecnie w Niemczech da sie kupic Genesis turbo za 18 tys euro. Katalogowo GT86 to min 30 tyś. Z > kilkoma drobiazgami to 33-34 tyś. Subaru jest droższe. Polityka cenowa Toyoty w EU jest dla mnie niezrozumiała. U nas FT-86 jest w okolicach $24K, Genesis 2.0T kosztuje +- tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest > super. > To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic. Po tylu dyskusjach i wałkowaniu tego samego, wciąż nie jesteś w stanie przyswoić żadnej wiedzy? W życiu nie spotkałem się z kimś tak odpornym Szkoda mi życia na twoje trollowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Obecnie w Niemczech da sie kupic Genesis turbo za 18 tys euro. Więc jednak da sie zrobić niedrogie auto rwd. Dasz linka? Katalogowo GT86 to min 30 tyś. Z > kilkoma drobiazgami to 33-34 tyś. Subaru jest droższe. > To twoja opinia i masz do niej prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > To zależy gdzie, u nas FT-86 jest w cenie najtańszego Genesisa. Tylko że Genesis zupełnie się nie prowadzi w porównaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Masz jakieśkolwiek dane dotyczące tego, że np. Seat który w WTCC zespołu fabrycznego w ogóle nie > ma, > wydaje mniej niż zespół- fabryczny czy półfabryczny ale jednak- BMW? Seat (gdy wygrywal lansujac najpierw TDI a potem TFSI - barwy Repsola) byl zespolem fabrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy. Nieco? jak dla mnie 130 tys zł to juz jest "nieco" ponad - to juz jest 31-32 tys euro przy obecnym kursie. Na chwile obecna Focus ST kosztuje w Niemczech 27950 euro (111800pln), megane kosztuje 104550PLN (to 25 tysięcy złotych taniej niż Toyota!) nie wspominając juz o Clio które dysponuje ta samą mocą co toyota ale kosztuje 96 tys złotych. Tak naprawde Toyota jest cenowo porównywalna jedynie do 125i. > Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej. > Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze. tylko żeby sie nie okazało, że bedzie psikuś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Polityka cenowa Toyoty w EU jest dla mnie niezrozumiała. U nas FT-86 jest w okolicach $24K, Genesis > 2.0T kosztuje +- tyle samo. Bo u was Hyundai juz cos znaczy. W EU nie znaczy jeszcze praktycznie nic (no moze poza segmentem tanich aut miejskich i ewentualnie kompaktowych) wiec musi byc zauwazalnie tanszy by w ogole ktos go kupil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Więc jednak da sie zrobić niedrogie auto rwd. Dasz linka? niedrogie jest teraz gdy oficjalnie nie ma go na stronie Hyundaia. Gdy był w "oficjalnej" psrzedaży wersja bazowa kosztowała 28-29 tys euro a V6 około 34 tys. Byłem specjalnie to ogłądać. Obecnie w cenie 17-18 tys można znaleźć w salonach hyundai (poprzez np mobile) te auta, które zostały na placu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Bo u was Hyundai juz cos znaczy. W EU nie znaczy jeszcze praktycznie nic (no moze poza segmentem > tanich aut miejskich i ewentualnie kompaktowych) wiec musi byc zauwazalnie tanszy by w ogole > ktos go kupil. Hyundai konsekwentnie próbuje być marka premium - ostatnio nawet gdzieś czytałem test w którym Azera zwyciężyła z jakimś Buickiem i Lexusem ES 350. Bo była cichsza i bardziej komfortowa, miała lepsze osiągi, lepsze materiały wewnątrz a do tego była trochę tańsza. Genesis Coupe i Sedan widzę bardzo często - ludzie kupują te samochody. Equusa jeszcze nie widziałem na drodze. Sonata cieszy sie niezwykła popularnością i jeździ jej bardzo duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Seat (gdy wygrywal lansujac najpierw TDI a potem TFSI - barwy Repsola) byl zespolem fabrycznym. Oczywista oczywistość. Ale teraz walczy praktycznie na równi z BMW, mimo że nie ma fabrycznego zespołu Seata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy. > Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej. > Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze. ja już się nie moge doczekać mam tylko nadzieję że podejdziecie do sprawy jak należy i przyjedziecie bez czipsików. Szczególnie zastanawia mnie sprawa Fabii RS która ponoć ma spore gifty w serii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > tylko żeby sie nie okazało, że bedzie psikuś... jaki psikuś? wszyscy trzej mam nadzieję podchodzimy do sprawy jak nalezy i nie będzie wykręcania się i cała sprawa sie odbędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > ja już się nie moge doczekać > mam tylko nadzieję że podejdziecie do sprawy jak należy i przyjedziecie bez czipsików. Szczególnie > zastanawia mnie sprawa Fabii RS która ponoć ma spore gifty w serii Przypominam, ze ja mam zgodę na 218 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Przypominam, ze ja mam zgodę na 218 KM. a to wiem, ale nie na np 270KM musimy sobie ufać - ja tez mógłbym np wywalić klapę z dolotu i przerzucić MAP-sensor z czipsem z E32 (klapa zabiera lekko z 20-30KM w B35) ale nie będę taki i mam nadzieję że Wy też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.