Skocz do zawartości

Focus RS 2014


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

> Zadam Ci retoryczne pytanie: jakie auta rok w rok wygrywają wyścigi

> aut tzw. turystycznych WTCC i dlaczego nie są to BMW?

Takie, ktore dadza na to najwiecej pieniedzy. Pare lat temu byly to BMW.

Jesli popatrzymy na wyniki zespolow niefabrycznych to auta BMW wygraly 5 z ostatnich 7 cykli, w tym 2 ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakie auto w takim wypadku jest sportowe?

Takie ktore jest przystosowane do sportu. Rzadko kiedy to są auta seryjne, a bardzo często tylko maja wygląd aut seryjnych. Zakładam, ze mowimy o sporcie, a nie zabawach typu kjs.

Jak już pisałem wersje GTS można od biedy uznać za sportowa.

. Podobnie jak CSL, w GTS nie ma radia, nawigacji i klimatyzacji, ale to nie wszystko. Z GTS-a usunięto również tylną kanapę (w zamian montując klatkę bezpieczeństwa), a z przodu zastosowano lekkie, kubełkowe fotele. W efekcie masę BMW M3 GTS udało się ograniczyć do 1490 kg http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/bmw-m3-gts-dla-twardzieli,1392831,326

Imho 1,5 tony to i tak dużo, ale niech będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie ktore maja preferencje w regulaminie. Podobnie jak diesle w LeMans

Zawsze pejoratywnie wypowiadasz się o rzeczach, o których nie masz najmniejszego pojęcia kara.gif

Przykładowo w ostatnim wyścigu w Szanghaju BMW były lżejsze o od 20 do 60 kg od pozostałych aut.

Oba wyścigi weekendu wygrały najcięższe auta w stawce, przednionapędowe Chevrolety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie, ktore dadza na to najwiecej pieniedzy. Pare lat temu byly to BMW.

> Jesli popatrzymy na wyniki zespolow niefabrycznych to auta BMW wygraly 5 z ostatnich 7 cykli, w tym

> 2 ostatnie.

No ale tam decydują właśnie pieniądze zespołu bądź ich brak,

a nie przedni bądź tylny napęd - a o tym była mowa.

A fabryczny zespół BMW w tym roku piąty rok z rzędu nie wygra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze pejoratywnie wypowiadasz się o rzeczach, o których nie masz najmniejszego pojęcia

> Przykładowo w ostatnim wyścigu w Szanghaju BMW były lżejsze o od 20 do 60 kg od pozostałych aut.

> Oba wyścigi weekendu wygrały najcięższe auta w stawce, przednionapędowe Chevrolety.

A ty sie wypowiadasz o rzeczach ktore sam wymyślasz. Gdzie ja niby coś napisałem o wadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ty sie wypowiadasz o rzeczach ktore sam wymyślasz. Gdzie ja niby coś napisałem o wadze?

Nie, ty nic nie napisałeś, bo nie masz o tym pojęcia hehe.gif

Quote:

Takie ktore maja preferencje w regulaminie.


Więć piszę ci, ze to właśnie BMW jest regulaminowo faworyzowane, a mimo to i tak sobie nie radzi.

Piąty sezon z rzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ty nic nie napisałeś, bo nie masz o tym pojęcia

> Quote:

> Takie ktore maja preferencje w regulaminie.

> Więć piszę ci, ze to właśnie BMW jest regulaminowo faworyzowane, a mimo to i tak sobie nie radzi.

> Piąty sezon z rzędu.

Pokaz mi ten punkt regulaminu ktory faworyzuje BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wagi są ustalane przed każdym spotkaniem.

> Punktu w regulaminie sam se poszukaj, ale tu masz link o zmianie wag na korzyść BMW przed ostatnim

> wyścigiem:

> jakiś tekst

Kolego, mi zarzucasz pisanie bzdur, a sam nawet nie raczysz zapoznać sie z regulaminem. Wynika z niego jasno ze auta rwd maja wyższe minimum wagi o 30 kg, a to że do poszczególnych wyścigów coś sie dorzuca z jakichś powodów dodatkowo to inna sprawa. Nawet nie zauwazyles ze jedno BMW tez dostało komepnsacje +20kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale tam decydują właśnie pieniądze zespołu bądź ich brak,

> a nie przedni bądź tylny napęd - a o tym była mowa.

Oczywiscie. Dlatego przytoczylem przyklad zespolow niefabrycznych, tam jednak wydaje sie znacznie mniej i jakos wygrywaja BMW. Bo jednak koncepcja RWD w wyscigach po nawierzchni suchej jest lepsza niz koncepcja FWD. I dlatego rowniez przy zalozeniu rownych wydatkow na przygotowanie auta taka platforma zawsze wygra z FWD.

> A fabryczny zespół BMW w tym roku piąty rok z rzędu nie wygra.

Bo od pieciu lat nie daje na to pieniedzy. Ba, stal sie nawet defacto zespolem polfabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, mi zarzucasz pisanie bzdur a sam nawet nie raczysz zapoznać sie z regulaminem. Wynika z

> niego jasno ze auta rwd maja wyższe minimum wagi o 30 kg, a to że do poszczególnych wyścigów

> coś sie dorzuca z jakichś powodów dodatkowo to inna sprawa.

Widziałeś gdzieś żebym się podejmował zreferowania dla ciebie całego regulaminu WTCC? rotfl.gif

Pomimo regulaminowych wag nominalnych, dzięki przyznawanym dodatkowym balastom BMW przeważnie należą do najlżejszych w stawce.

Nie możesz więc twierdzić, że to inne marki są faworyzowane kosztem BMW.

Wyssałeś to sobie z palca, jak i więszkość wszystkiego co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałeś gdzieś żebym się podejmował zreferowania dla ciebie całego regulaminu WTCC?

> Pomimo regulaminowych wag nominalnych, dzięki przyznawanym dodatkowym balastom BMW przeważnie

> należą do najlżejszych w stawce.

> Nie możesz więc twierdzić, że to inne marki są faworyzowane kosztem BMW.

> Wyssałeś to sobie z palca, jak i więszkość wszystkiego co piszesz.

Piszesz kompletne bzdury najwieksza kompensacje wagi dostały wg podanego linku 3 auta. Jedno z nich to BMW ktore jest z racj tego, ze to RWD dodatkowo od nich 30 kg cięższe. Jest także cięższe o 10 kg od 4 pozostałych aut ktore nie dostały ujemnej kompensacji. Problem w tym, że Ty nie tylko moich postów nie rozumiesz...

I oczywisce jasno napisane w regulaminie, ze rwd musi być o 30kg cięższe od fwd to nie jest wogole faworyzowanie fwd... screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiscie. Dlatego przytoczylem przyklad zespolow niefabrycznych, tam jednak wydaje sie znacznie

> mniej i jakos wygrywaja BMW.

BMW prowadzi, ale na 2 i 3 miejscu są zespoły Seata.

Wcale nie jest pewne, że Seat w tym roku nie wygra.

> Bo jednak koncepcja RWD w wyscigach po nawierzchni suchej jest

> lepsza niz koncepcja FWD. I dlatego rowniez przy zalozeniu rownych wydatkow na przygotowanie

> auta taka platforma zawsze wygra z FWD.

To czyste spekulacje.

Jedynie miejsce w którym RWD jest w sposób oczywisty szybsze, to start zatrzymany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz kompletne bzdury najwieksza kompensacje wagi dostały wg podanego linku 3 auta. Jedno z nich

> to BMW ktore jest z racj tego, ze to RWD dodatkowo od nich 30 kg cięższe. Jest także cięższe o

> 10 kg od 4 pozostałych aut ktore nie dostały ujemnej kompensacji. Problem w tym, że Ty nie

> tylko moich postów nie rozumiesz...

Poczekaj, spokojnie.

Już cię trochę znam i zaobserwowałem, że szybko i łatwo wpadasz w wir myśli, że to wszyscy inni niczego nie rozumieją. A tymczasem:

WTCC Race of China Compensation Weights

Car - Weight - Breakdown

Chevrolet Cruze 1.6T - 1,200kg - 1,160 +40kg compensation weight

SEAT León WTCC - 1,180kg - 1,150 +30kg compensation weight

BMW 320si - 1,170kg - 1,170 base weight

Honda Civic Super 2000 TC - 1,150kg - 1,150 base weight

Honda Accord Euro R - 1,150kg - 1,150 base weight

Chevrolet Cruze LT - 1,150kg - 1,150 base weight

Chevrolet Lacetti - 1,150kg - 1,150 base weight

SR León 1.6T - 1,150kg +20kg penalty ballast -20kg compensation

BMW 320 TC - 1,140kg - 1,160 -20kg compensation weight

Ford Focus S2000 TC - 1,130kg - 1,150 -20kg compensation weight

jakiś tekst

> I oczywisce jasno napisane w regulaminie, ze rwd musi być o 30kg cięższe od fwd to nie jest wogole

> faworyzowanie fwd...

W regulaminie masz NOMINALNE wagi minimalne.

Do nich dodawane są lub odejmowane balasty, o których piszą w podanym wcześniej linku.

W sumie jest tak jak pisałem, że to BMW jest faworyzowane.

Rozumiesz wreszcie, czy potrzebujesz jeszcze osiem odpowiedzi, zanim zrozumiesz? facepalm%5B1%5D.gif

To dlatego wątki z Twoim udziałem zawsze są takie długie: bo NIC do ciebie nie dociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie o to chodzi. Ale na pewno jest konkurencyjne. I to nie tylko na suchym.

Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od FWD zakladajac podobny poziom wydatkow zespolu. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie. My rozumiemy, ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty naprawdę szczerze wierzysz w to że FWD jest lepsze od RWD? Czy robisz sobie z nas jaja żeby

> nabijać licznik?

Chyba trzeba mu dać spokój. On nie wie dlaczego jest taki zapis i nigdy sie nie dowie:

0c01ddfbf63ed503eaa913f2097c813e.jpg

0c01ddfbf63ed503eaa913f2097c813e.jpg

Myśle ze bolidy F1 tez powinny mieć przedni napęd. W końcu jest całkiem konkurencyjny wobec tylnego. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie o to chodzi. Ale na pewno jest konkurencyjne. I to nie tylko na suchym.

A co do tego to nie ma dyskusji, ciężko jest znaleźć samochód o porównywalnych osiągach jak Focus RS który miałby tylny napęd i podobną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od

> FWD zakladajac podobny poziom wydatkow. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie. My rozumiemy,

> ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady.

No jak widać ta machina wystarcza by komuś zrobić wodę z mózgu. To jest ten sam problem co z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myśle ze bolidy F1 tez powinny mieć przedni napęd. W końcu jest całkiem konkurencyjny wobec

> tylnego.

Wydaje mi się że Wy obaj piszecie to samo, ale inaczej:

- jeżeli nie ma żadnych ograniczeń finansowych, a celem jest osiągnięcie jak najlepszych osiągów to tylny napęd jest niepokonany, szczególnie jeżeli można zamontować silnik centralnie

- w przypadku gdy silnik musi być z przodu samochodu, wyższość tylnego napędu nad przednim jest już troszkę bardziej dyskusyjna, choć nadal gdy nie liczymy się z kosztami, to można zrobić samochód lepiej z tylnym niż z przednim - np. instalując skrzynię biegu na drugim końcu samochodu itp.

- jak mamy ograniczenie do lokalizacji silnika na przodzie + ograniczone koszty, to rozwiązanie w którym samochód napędza przednie koła jest lepsze - przede wszystkim dzięki temu że można zrobić je lżejszym przy podobnych nakładach finansowych. Choć, jak pokazuje Subaru i Mitsubishi, można zrobić napęd na 4 koła i osiągnąć bardzo dobre rezultaty z silnikiem z przodu. Ale tu też się świat zmienia, bo różne egzotyczne materiały stają się coraz tańsze i np. Toyota FT-86 pokazuje że da się zrobić tanio lekki i świetnie trzymający się drogi samochód tylnonapędowy pomimo że silnik jest z przodu.

- jak musimy z taniego kompakta zrobić samochód sportowy, to nie ma wyjścia i trzeba optymalizować napęd na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiamy o wyscigach samochodowych po (najczesciej) suchym. Nie ma tu opcji by RWD bylo gorsze od

> FWD zakladajac podobny poziom wydatkow zespolu. Po prostu fizyka i inzynieria mowi nie.

Masz jakieśkolwiek dane dotyczące tego, że np. Seat który w WTCC zespołu fabrycznego w ogóle nie ma,

wydaje mniej niż zespół- fabryczny czy półfabryczny ale jednak- BMW?

> My rozumiemy, ze marketing Forda i Renault to potezne machiny ale bez przesady.

To nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Choć, jak pokazuje Subaru i

> Mitsubishi, można zrobić napęd na 4 koła i osiągnąć bardzo dobre rezultaty z silnikiem z

> przodu.

Akurat przy wyścigach na suchym AWD ma chyba najmniej sensu. Zbyt często okazuje sie, że masa i straty w napędzie niweluja zyski wynikające z trakcji.

Ale tu też się świat zmienia, bo różne egzotyczne materiały stają się coraz tańsze i

> np. Toyota FT-86 pokazuje że da się zrobić tanio lekki i świetnie trzymający się drogi

> samochód tylnonapędowy pomimo że silnik jest z przodu.

Akurat ten samochód od Toyoty jest BARDZO drogi. jest np sporo droższy niż Hyundai Genesis 2,0T (13 tyś euro różnicy) i droższy niż Genesis V6 mający DUŻO więcej mocy.

Toyota zrobiła ładne, fajne auto, które niestety IMHO wolniejsze od wszystkiego co obecnie jest sprzedawane z nalepka hothach a przy tym o kilka tysięcy euro droższe. Naturalnie mówie o rynku niemieckiem. Możliwe, że polityka cenowa w USA jest kompletnie inna.

> - jak musimy z taniego kompakta zrobić samochód sportowy, to nie ma wyjścia i trzeba optymalizować

> napęd na przód.

I trzeba przyznać, że efekty poptrafia byc zadziwiająco dobre. Corsa OPC osiąga na Ringu czasy lepsze niż pierwsza generacja Porsche Boxster bedącym stricte sportowym autem z układem MR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie zgadzam sie z całością. W szczególności z ostatnim zdaniem. Trudno sobie wyobrazić by producent mając bazę auto fwd zrobił najmocniejszą wersje rwd. To są koszty których nikt by nie pokrył. Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest super. To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic. Tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat przy wyścigach na suchym AWD ma chyba najmniej sensu. Zbyt często okazuje sie, że masa i

> straty w napędzie niweluja zyski wynikające z trakcji.

To prawda. Ale na mokrym/śliskim AWD potrafi nadrobić te braki.

> Akurat ten samochód od Toyoty jest BARDZO drogi. jest np sporo droższy niż Hyundai Genesis 2,0T (13

> tyś euro różnicy) i droższy niż Genesis V6 mający DUŻO więcej mocy.

To zależy gdzie, u nas FT-86 jest w cenie najtańszego Genesisa.

> Możliwe, że polityka cenowa w USA jest kompletnie inna.

Jest, Toyota jest zachęcająco tania.

> lepsze niż pierwsza generacja Porsche Boxster bedącym stricte sportowym autem z układem MR.

Bo większość Porsche to takie pozerskie samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie zgadzam sie z całością. W szczególności z ostatnim zdaniem. Trudno sobie wyobrazić by

> producent mając bazę auto fwd zrobił najmocniejszą wersje rwd. To są koszty których nikt by

> nie pokrył. Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest

> super.

Bo jest - przynajmniej jeśli chodzi o stounek cena/osiągi. Do czasu aż którys z producentów nie zacznie sprzedawać RWD konkurencyjnych nie tylko osiągami ale tez ceną do FWD się to nie zmieni.

>To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic. Tak ma być.

Czyli tak samo jak mocne RWD. nie zaczynajmy tej dyskusji od nowa bo nie prowadzi ona donikąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy gdzie, u nas FT-86 jest w cenie najtańszego Genesisa.

Obecnie w Niemczech da sie kupic Genesis turbo za 18 tys euro. Katalogowo GT86 to min 30 tyś. Z kilkoma drobiazgami to 33-34 tyś. Subaru jest droższe.

> Bo większość Porsche to takie pozerskie samochody.

To twoja opinia i masz do niej prawo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jest - przynajmniej jeśli chodzi o stounek cena/osiągi. Do czasu aż którys z producentów nie

> zacznie sprzedawać RWD konkurencyjnych nie tylko osiągami ale tez ceną do FWD się to nie

> zmieni.

No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy. Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej.

> Czyli tak samo jak mocne RWD. nie zaczynajmy tej dyskusji od nowa bo nie prowadzi ona donikąd.

Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie w Niemczech da sie kupic Genesis turbo za 18 tys euro. Katalogowo GT86 to min 30 tyś. Z

> kilkoma drobiazgami to 33-34 tyś. Subaru jest droższe.

Polityka cenowa Toyoty w EU jest dla mnie niezrozumiała. U nas FT-86 jest w okolicach $24K, Genesis 2.0T kosztuje +- tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zreszta jak widać można marketingiem sprawić ze ludzie bedą myśleli ze fwd jest

> super.

> To ze mieli kołami na mokrym jeszcze na trzecim biegu, to nic.

Po tylu dyskusjach i wałkowaniu tego samego,

wciąż nie jesteś w stanie przyswoić żadnej wiedzy? icon_eek.gif

W życiu nie spotkałem się z kimś tak odpornym facepalm%5B1%5D.gif

Szkoda mi życia na twoje trollowanie 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy.

Nieco? jak dla mnie 130 tys zł to juz jest "nieco" ponad - to juz jest 31-32 tys euro przy obecnym kursie.

Na chwile obecna Focus ST kosztuje w Niemczech 27950 euro (111800pln), megane kosztuje 104550PLN (to 25 tysięcy złotych taniej niż Toyota!) nie wspominając juz o Clio które dysponuje ta samą mocą co toyota ale kosztuje 96 tys złotych. Tak naprawde Toyota jest cenowo porównywalna jedynie do 125i.

> Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej.

> Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze.

tylko żeby sie nie okazało, że bedzie psikuś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polityka cenowa Toyoty w EU jest dla mnie niezrozumiała. U nas FT-86 jest w okolicach $24K, Genesis

> 2.0T kosztuje +- tyle samo.

Bo u was Hyundai juz cos znaczy. W EU nie znaczy jeszcze praktycznie nic (no moze poza segmentem tanich aut miejskich i ewentualnie kompaktowych) wiec musi byc zauwazalnie tanszy by w ogole ktos go kupil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc jednak da sie zrobić niedrogie auto rwd. Dasz linka?

niedrogie jest teraz gdy oficjalnie nie ma go na stronie Hyundaia. Gdy był w "oficjalnej" psrzedaży wersja bazowa kosztowała 28-29 tys euro a V6 około 34 tys. Byłem specjalnie to ogłądać. Obecnie w cenie 17-18 tys można znaleźć w salonach hyundai (poprzez np mobile) te auta, które zostały na placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo u was Hyundai juz cos znaczy. W EU nie znaczy jeszcze praktycznie nic (no moze poza segmentem

> tanich aut miejskich i ewentualnie kompaktowych) wiec musi byc zauwazalnie tanszy by w ogole

> ktos go kupil.

Hyundai konsekwentnie próbuje być marka premium - ostatnio nawet gdzieś czytałem test w którym Azera zwyciężyła z jakimś Buickiem i Lexusem ES 350. Bo była cichsza i bardziej komfortowa, miała lepsze osiągi, lepsze materiały wewnątrz a do tego była trochę tańsza. Genesis Coupe i Sedan widzę bardzo często - ludzie kupują te samochody. Equusa jeszcze nie widziałem na drodze. Sonata cieszy sie niezwykła popularnością i jeździ jej bardzo duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem. W Polsce toyota kosztuje nieco ponad 100 tys. Moim zdaniem to jest poziom hothatchy.

> Jak by to że potrzebuje hatchbacka to bym ja brał. Ma potencjał na wiele wiecej.

> Spoko. Poczekamy na wiosenne rozstrzygnięcie na torze.

ja już się nie moge doczekać zlosnik.gif

mam tylko nadzieję że podejdziecie do sprawy jak należy i przyjedziecie bez czipsików. Szczególnie zastanawia mnie sprawa Fabii RS która ponoć ma spore gifty w serii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypominam, ze ja mam zgodę na 218 KM.

a to wiem, ale nie na np 270KM zlosnik.gifmusimy sobie ufać - ja tez mógłbym np wywalić klapę z dolotu i przerzucić MAP-sensor z czipsem z E32 (klapa zabiera lekko z 20-30KM w B35) ale nie będę taki i mam nadzieję że Wy też zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.