Skocz do zawartości

Mechanicy do odpowiedzi


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Kuzynowi w jednym z samochodów czyli saab 900 NG 2.0 131hp czyli N/A padła prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jako, że mieszka w Norwegii a ten saabik jest tylko takim awaryjnym samochodem to uszczelkę chciałby wymienić sam. Podstawy mechaniki zna, sprzęgło sam w nim wymieniał. Pytanie jest następujące. Od czego powinien zacząć? Pewnie w większości samochodów wygląda to podobnie i może mógłby ktoś przedstawić uogólniony schemat? palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od porządnej diagnozy, UPG nie pada znowu tak często.

Jeśli jednak UPG to zacząłbym od zdobycia schematu rozrządu i systemu jego blokowania.

Potem już tylko rozkręcanie, planowanie głowicy, skręcanie z kluczem dynamometrycznym (pytanie czy nowych szpilek nie trzeba?), rozrząd, (okazja wymienić, spr. ze dwa razy) zalać płynem i powinien hulać. Jak uważnie zrobi - spoko do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Kuzynowi w jednym z samochodów czyli saab 900 NG 2.0 131hp czyli N/A padła prawdopodobnie uszczelka

> pod głowicą. Jako, że mieszka w Norwegii a ten saabik jest tylko takim awaryjnym samochodem to

> uszczelkę chciałby wymienić sam. Podstawy mechaniki zna, sprzęgło sam w nim wymieniał. Pytanie

> jest następujące. Od czego powinien zacząć? Pewnie w większości samochodów wygląda to podobnie

> i może mógłby ktoś przedstawić uogólniony schemat?

Zacząć od odczytania kodu silnika. Następnie znaleźć forum Saaba i zweryfikować objawy. Tam również powinien znaleźć szczegółowe dane odnośnie demontażu osprzętu i głowicy. Równie ważne są momenty i kolejność dokręcania śrub/nakrętek głowicy. Wartości nastawów początkowych po montażu: luzów zaworowych, kąta wyprzedzenia zapłonu itd. Układ rozrządu może wymagać zablokowania specjalnymi narzędziami przed demontażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien zacząć od pożyczenia/kupienia książki typu "Zrób to sam", "Sam naprawiam" lub coś z Haynsa o Sabie. Następnie potrzebuje umiejętności czytania ze zrozumieniem, jakiegoś kompletu kluczy z kluczem dynamometrycznym. Przydał by się najazd/kanał/podnośnik kolumnowy. Niezbędny będzie warsztat z możliwością sprawdzenia szczelności głowicy i zrobienia płaszczyzny. Reszta to już duperele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.