MaserTi Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Witajcie, Kuzynowi w jednym z samochodów czyli saab 900 NG 2.0 131hp czyli N/A padła prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jako, że mieszka w Norwegii a ten saabik jest tylko takim awaryjnym samochodem to uszczelkę chciałby wymienić sam. Podstawy mechaniki zna, sprzęgło sam w nim wymieniał. Pytanie jest następujące. Od czego powinien zacząć? Pewnie w większości samochodów wygląda to podobnie i może mógłby ktoś przedstawić uogólniony schemat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Zaczął bym od porządnej diagnozy, UPG nie pada znowu tak często. Jeśli jednak UPG to zacząłbym od zdobycia schematu rozrządu i systemu jego blokowania. Potem już tylko rozkręcanie, planowanie głowicy, skręcanie z kluczem dynamometrycznym (pytanie czy nowych szpilek nie trzeba?), rozrząd, (okazja wymienić, spr. ze dwa razy) zalać płynem i powinien hulać. Jak uważnie zrobi - spoko do ogarnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Witajcie, > Kuzynowi w jednym z samochodów czyli saab 900 NG 2.0 131hp czyli N/A padła prawdopodobnie uszczelka > pod głowicą. Jako, że mieszka w Norwegii a ten saabik jest tylko takim awaryjnym samochodem to > uszczelkę chciałby wymienić sam. Podstawy mechaniki zna, sprzęgło sam w nim wymieniał. Pytanie > jest następujące. Od czego powinien zacząć? Pewnie w większości samochodów wygląda to podobnie > i może mógłby ktoś przedstawić uogólniony schemat? Zacząć od odczytania kodu silnika. Następnie znaleźć forum Saaba i zweryfikować objawy. Tam również powinien znaleźć szczegółowe dane odnośnie demontażu osprzętu i głowicy. Równie ważne są momenty i kolejność dokręcania śrub/nakrętek głowicy. Wartości nastawów początkowych po montażu: luzów zaworowych, kąta wyprzedzenia zapłonu itd. Układ rozrządu może wymagać zablokowania specjalnymi narzędziami przed demontażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Do śrub głowicy oczywiście klucz dynamometryczny by się przydał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Powinien zacząć od pożyczenia/kupienia książki typu "Zrób to sam", "Sam naprawiam" lub coś z Haynsa o Sabie. Następnie potrzebuje umiejętności czytania ze zrozumieniem, jakiegoś kompletu kluczy z kluczem dynamometrycznym. Przydał by się najazd/kanał/podnośnik kolumnowy. Niezbędny będzie warsztat z możliwością sprawdzenia szczelności głowicy i zrobienia płaszczyzny. Reszta to już duperele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.