Skocz do zawartości

golf III hamulce tył


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie. Przejrzałem forum lecz nigdzie nie mogę uzyskać informacji dotyczącej naprawy hamulców tylnych w tymże modelu. Póki co nie wiem co trzeba zrobić, wiem tylko tyle, że blokuje tylne koło od strony pasażera. Wiem, nikt nie ma szklanej kuli ani nie potrafi wróżyć z fusów co tam padło, dlatego chciałbym od was się dowiedzieć jak zabrać się do rozebrania tyłu, tzn. ściągnąć bęben, zdemontować linkę z ręcznego itd.? Co jeszcze trzeba zrobić przy tej okazji? Dodam, że samochodem tej marki nie jeżdżę ja tylko mój brat który ma dwie lewe ręce jeśli chodzi o tą tematykę. Dlatego drodzy koledzy i koleżanki proszę Was o pomoc w tej sprawie

PS. tylko nie odsyłajcie mnie do wujka google, bo po ostatniej imprezie chłopak się na mnie gniewa i nie chce współpracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. tylko nie odsyłajcie mnie do wujka google, bo po ostatniej imprezie chłopak się na mnie gniewa

> i nie chce współpracować

Jeżdżę MK3, ale za mojej i brata kadencji nie dobieraliśmy się sami do tylnych hamulców, wiem, że szczęki miał wymieniane po zakupie, lecz zrobił to mechanior, któremu brat auto podstawił. Także nie pomogę. A nie masz dostępu do książek typu "Sam naprawiam"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ręczny działa ok? Może wystarczy poluzować linki w tunelu środkowym?

Aby ściągnąć bęben wystarczy odkręcić koło, zrzucasz zaślepke, wyciągasz zabezpieczenie na koronce, poźniej odkręcasz śrubę na piaście koła i bęben schodzi. Jak nie chce zejść to trzeba podciągnąć do góry klin przez otwór na śrubę koła. Uważaj tylko żeby Ci łożysko nie wypadło, siedzi w bębnie. Zanim zabierzesz się za szczęki to weź dokładnie popatrz jak są złożone bo ja się później głowkowałem która sprężyna gdzie ma być.

Jeśli będziesz wymieniał linki to sprawa też jest dość prosta. Linki są wpuszczone w metalowe tulejki więc zabawy z "celowaniem" nie będzie. Najpierw musisz się dostać do linek od strony ręcznego. Wyciągasz popielniczke tylną, pod nią są 2 śruby, odkręcasz i wyciągasz tunel. Tam zobaczysz dwie linki i na nich po 2 śruby (jedna kontrująca). Od strony bębna demontaż jest dość prosty. Jeśli będziesz miał problem z wyciągnięciem starych linek z metalowych tulejek to pozostaje chyba wytarganie całości i ręczna zabawa. Ja się przy tym troche nawk$%#$%.

Jeśli chodzi o blokujące koło ciężko powiedzieć co może być. Obstawiałbym przyblokowaną linke ręcznego i zacząłbym od poluzowania nakrętek przy ręcznym.

ogólnie nie ma tam filozofii więc działaj wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> póki co nic nie będę rozbierał, bo na dworze temperatura niezbyt ciekawa, a garaż nie ogrzewany

to po kiego grzyba zawracasz ludziom dupę Morgan!!!

trza było podjechać do mnie koleżko, to oprócz kawki walnęliby my te hamulce na garage....

idzie odwilż to się zastanów nad ogarnięciem tematu smile.gif !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.