Skocz do zawartości

Mazda 6, a sprawa rdzy...


adam66

Rekomendowane odpowiedzi

> 2005

a ja z własnych obserwacji napiszę, że do 2005r, czyli FL było gorzej, ale bez tragedii, wystarczy znaleźć przyzwoitą sztukę i ją zakonserwować. Po FL było lepiej, bo poprawili newralgiczne elementy (np. tylne nadkola), ale generalnie zasada pozostaje ta sama.

Nowsze auta-od 2008r GH-są o wiele lepiej zabezpieczone. U mnie nie widać żadnych ognisk na karoserii, ale na forum było kilka informacji o rdzewiejącym dachy, czy ogniskach korozji pod nadkolami. Nic groźnego, ja oceniam, że to jest związane z wcześniejszymi uszkodzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowsze auta-od 2008r GH-są o wiele lepiej zabezpieczone. U mnie nie widać żadnych ognisk na

> karoserii, ale na forum było kilka informacji o rdzewiejącym dachy, czy ogniskach korozji pod

> nadkolami. Nic groźnego, ja oceniam, że to jest związane z wcześniejszymi uszkodzeniami.

Interesuje mnie rocznik 2008. ok.gif czyli ruda nie tak straszna. zlosnik.gif

Na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę, jakieś specyficzne bolączki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopytam przy okazji. noPB w Maździe ten w okolicach 150km (nie pamiętam co tam macie ) nadaje się

> do LPG?

zależy od rocznika, może być z bezpośrednim wtryskiem, więc wtedy słabo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopytam przy okazji. noPB w Maździe ten w okolicach 150km (nie pamiętam co tam macie ) nadaje się

> do LPG?

to jest chyba ten silnik specjalnej troski

trzeba bardzo dbać o olej, jak sie nie dba to lubi się zatrzeć

a jak się często nie zmienia to zatyka sie sitko na smoku biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest chyba ten silnik specjalnej troski

> trzeba bardzo dbać o olej, jak sie nie dba to lubi się zatrzeć

> a jak się często nie zmienia to zatyka sie sitko na smoku

mowisz o dizlu a post nad Twoim mowa jest o 2,0 pb z forda, ktory sie gazuje bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Glowka boli?

Jak czytam powielane kłamstwa ...

> To moze uswiadom grono tu obecne o tym jakie pochodzenie ma silnik 2,0 pb w mazdzie 6 pierwszej

> gen.

Quote:

Mazda L engine

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine ranging in displacements from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, they are the evolution of the cast-iron block F-engine. This engine is designed by Mazda and is also used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.


http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> The Duratec is a range of four, five, and six-cylinder gasoline engines produced by the Ford Motor

> Company, used in Ford, Mazda,

facepalm%5B1%5D.gif

To, że w jakiejś Mazdzie znajdzie się 6 cylindrowy Duratec produkcji Forda nie zmienia faktu,

że silniki MZR z Mazdy 6 nie są produkcji Forda.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że w jakiejś Mazdzie znajdzie się 6 cylindrowy Duratec produkcji Forda nie zmienia faktu,

> że silniki MZR z Mazdy 6 nie są produkcji Forda.

> EOT

niestety musze przyznac Ci racje

to mazda je porobila a ford tylko je sobie produkuje

ok.gif

nie zmiania to faktu, ze sa dobre pod gaz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> słyszałem że szóstki lubią podrdzewieć. Czy dotyczy to tylko starszych roczników czy te nowsze nie

> mają tego problemu?

> Jeśli tak to od którego roku jest lepiej?

> Pozdrawiam.

po 2005 fl jest lepiej

nowe budy od 2008 praktycznie nie ma problemu ale to sie jeszcze okaze , jak mazde to tylko z no PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje mnie rocznik 2008. czyli ruda nie tak straszna.

> Na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę, jakieś specyficzne bolączki?

Ja konkretnie mam kombi z 2,0 MZR-CD, czyli niby ten mega awaryjny diesel. W modelu GH ma już poprawione podkładki pod wtryskami-przyczynę większości problemów (poza tym trzeba je wymienić przy każdej regulacji luzów zaworowych, czyli 120kkm)-jest tez inne turbo, chyba inne wtryski, inny soft do DPF'u, żeby zmniejszyć ilość paliwa trafiającego do miski. DPF jest chyba jedynym słabym punktem tego silnika, chociaż ja nie mam z nim problemów, poza irytująco częstym wypalaniem, co podnosi nieco spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jak mazde to tylko z no PB

Nie zgodzę się, bo generalnie klekot miał 2 problemy:zawór SVC i te nieszczęsne podkładki pod wtryski, które doprowadzały do całej reszty problemów. Ja znam kilku użytkowników mazd z dieslami i nie maja problemów.

Silnik 2.0 mógłby troszkę mniej palić, bo konkurencja z podobną mocą spala mniej. 2,2 już daje niezłe osiągi i jeszcze nie słyszałem narzekania

Z noPb jest taki problem, że praktycznie nie ma wyboru, bo 1,8 jest za słaby, a 2,5 pali jak smok, a ma raptem 170KM, czyli zostaje 2,0, tyle, że jak dla mnie to ma za małą moc, bo zawieszenie jest niezłe... dla mnie idealne byłoby 2,0 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.