Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.

> Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW?

> Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens?

> Auto było by przeznaczone na weekend.

ale jaki 2,0?

jeśli stary z E34 to IMO bez sensu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW?

> Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens?

> Auto było by przeznaczone na weekend.

Ale na weekend do czego ?

Jak do normalnej jazdy to się nie opłaca.

Jeśli do ściganctwa to wtedy siadasz do netu i patrzysz co ludzie wsadzają.

Standardem jest zazwyczaj 2.0 DOHC Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że wsadzanie go w dzisiejszych realiach to niezbyt mądry pomysł (do jazdy)

> miałem i odradzam

Czemu? Ja mam możliwość kupienia takiego silnika i się zastanawiam czy brać niewiem.gif Generalnie wszyscy sobie raczej chwalą, no i wiadomo, że jednak lepszy niż standardowa "ohapałka" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW?

> Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens?

> Auto było by przeznaczone na weekend.

Najprościej, najtaniej i najlepiej wsadzić 1.4 16v z Poloneza. Jak będzie za mało to można wtedy sobie go podmienić na 1.6/1.8 bo generalnie pasuje pod skrzynię biegów i osprzęt od 1.4 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu? Ja mam możliwość kupienia takiego silnika i się zastanawiam czy brać Generalnie wszyscy

> sobie raczej chwalą, no i wiadomo, że jednak lepszy niż standardowa "ohapałka"

wszystko ma plusy i minusy

zasadniczy plus DOHCa jest taki że można go wsadzić w zasadzie bez przeróbek nawet na oryginalną skrzynię (choć ma to wątpliwy sens)

ale są też minusy np:

problem z częściami - połowa df i pn w PL jest po swapie na DOHCa co winduje w sposób absurdalny ceny zarówno kompletnych silników jak i części. Problem z podstawowymi częściami - np nigdy nie udało mi się zakupić choćby czujnika indukcyjnego pod aparat zapłonowy. Nawet głupi podstawowy gaźnik jest problem w rozsądny sposób zregenerować/kupić inny w lepszym stanie. Pomijając już fakt że więlszosć DOHCów na rynku nadaje się do generalki na dzień dobry zlosnik.gif

Generalnie w stosunku do mizernych często (co wychodzi na hamowni) osiągów tego silnika - ilość kłopotów jakie on zapewnia jest niewspółmierna. Żeby uzyskać z niego 140KM które w bezawaryjnym iSie mamy w zasadzie na starcie potrzeba modłów, chodzenia po forach, zdobywania niezdobywalnych wałków, głowiczek, kolektorów itd. Generalnie - do jazdy IMO bez sensu, do zabytka żeby się patrzeć i czasami przejechać - czemu nie hehe.gif

w dodatku to ciężki klonkr (2.0) zlosnik.gif

DOHC był fajny 15 lat temu jak po SWAPie można było lać VW Polo i Deawoo Lanosy. Dziś czasy się zmieniły - byle lepszy kompakt jest szybszy od takiego SWAPa więc potrzeba cięższej artylerii żeby była zabawa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupuj nie sluchaj konika dohc daje rade

wiesz Ładowski silnik oryginalny też daje radę, jak się go poczęstuje 20kzł wpierw. Jak ktoś myśli że kupi nabój za 2000zł i wrzuci w Polda i będzie tak hasał to podziwiam entuzjazm zlosnik.gif

taki silnik w porywach wytrzyma z 1 sezon a potem potrzebuje $$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że kupi nabój za 2000zł i wrzuci w Polda i będzie tak hasał to podziwiam entuzjazm

> taki silnik w porywach wytrzyma z 1 sezon a potem potrzebuje $$$

ani przez chwile tak nie pomyslalem ok.gifprzeciez ta silniki maja po 30 40 lat i chyba ciezko znalezc nie zajezdzonego ,wrecz chyba to jest nie mozliwe hmm.gifhmm.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW?

> Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens?

> Auto było by przeznaczone na weekend.

Jak już wspomniano 1.4 rover ma sens. Wkładasz bez rzeźby i heja grinser006.gif

Co do 1.6 i 1.8 to owszem można wrzucić ale nie wszystkim udało się je wysterować kompem od 1.4 i na ori wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra iS ale da rade poszalec?

da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor ok.gif

Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest zlosnik.gif

> Pytanie jak z zawieszeniem? Czy da rade by sie trzymal?

zawias trza utwardzić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na

> poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z

> Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor

> Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest

Sęk w tym, że Łada lepiej się nadaje do tego celu, bo ma szerszą komorę silnika. Z tego co czytałem w 125p kolektor wydechowy nie chce się zmieścić, a wstawienie jakiegokolwiek innego mocno psuje osiągi tego silnika... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sęk w tym, że Łada lepiej się nadaje do tego celu, bo ma szerszą komorę silnika. Z tego co czytałem

> w 125p kolektor wydechowy nie chce się zmieścić, a wstawienie jakiegokolwiek innego mocno

> psuje osiągi tego silnika...

są 3 rodzaje kolektora do ISa - ten ze zdjęcia

DSCN2149.jpg

po kosmetycznych przerókach wejdzie i do Łady i do 125p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na

> poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z

> Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor

> Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest

> zawias trza utwardzić

Ze szperą da się jeździć po normalnych drogach ? hmm.gif

Tzn. suchy asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze szperą da się jeździć po normalnych drogach ?

> Tzn. suchy asfalt.

szpera to nie zespawany dyfer - jak się nie swiruje to się jeździ normalnie ok.gif w dodatku w szybkie winkle wchodzi jak po szynach nawet po mokrym. Przyczepność jest lepsza, jedynie granica między przyczepnością a "bokiem" jest cieńsza i trzeba się pilnować (przy szybkiej jeździe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szpera to nie zespawany dyfer - jak się nie swiruje to się jeździ normalnie w dodatku w szybkie

> winkle wchodzi jak po szynach nawet po mokrym. Przyczepność jest lepsza, jedynie granica

> między przyczepnością a "bokiem" jest cieńsza i trzeba się pilnować (przy szybkiej jeździe)

Jak się realizuje szperę w standardowych mostach - np. takim w Ładzie czy 125p ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kojarzę, to koNik ma torsen

prawda, ale mój torsen od zwykłego różni się tym że ma tzw. napięcie wstępne - czyli wstępne spięcie, nigdy do końca nie działa jak otwarty dyfer. Tzw. preload definiujemy przy zamawianiu dyfra. Im dyfer bardziej spięty wstępnie tym charakterystyka jest bardziej wyczynowa. ZGodnie z tym artykułem z Wiki to ja mam chyba ten typ T2R zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety. Komplet felg z epoki to koszt ok. 5kPLN

kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO smile.gif

ale nie chce sprzedać za chiny zlosnik.gif

a swoja drogą to patrząc po tym filmiku:

to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO

> ale nie chce sprzedać za chiny

> a swoja drogą to patrząc po tym filmiku:

>

> to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa

Na oko trudno ocenić, ale może być ok.gif Z tym że w tym silniku nie chodzi o uzyskanie wielkich mocy. Przede wszystkim, to w tym aucie bardziej chodzi o to, że jest zwyczajnie lepszy od serii, wkłada się go praktycznie bez żadnych problemów no i można chyba o nim powiedzieć, że w tym przypadku jest "kultowy" hmm.gif

Z resztą to akurat jest replika i żaden inny silnik nie byłby tu na miejscu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z resztą to akurat jest replika i żaden inny silnik nie byłby tu na miejscu

i to jest prawda ok.gif

do jazdy jednak i zabawy lepiej wsadzić sobie coś innego - i takie pytanie należy zadać sobie na początku zabawy - po co robimy auto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to jest prawda

> do jazdy jednak i zabawy lepiej wsadzić sobie coś innego - i takie pytanie należy zadać sobie na

> początku zabawy - po co robimy auto

dokladnie tak ok.gif wycisniecie takiej mocy z dohca jaka ma ten Polonez ,kosztowaloby duuuuuuzo pieniazkow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO

Ja mówię za ile w PL widziałem

> a swoja drogą to patrząc po tym filmiku:

>

> to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa

Ja mam od dawna wrażenie, że Dowgird nie "dokręca" motoru jak należy. Ma jakiś taki zachowawczy styl jazdy i sporo traci na nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.