Skocz do zawartości

Bardzo duże spalanie - Pomijając ujemne temperatury


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pacjent 1.2 8v

Od jesieni zauważyłem większe spalanie lecz teraz zaczeło mnie to przerażać.

Średnio palił 6,5-8L / 100km... teraz 11-16L /100km.

Wszystko wszystkim wiem że jest zimno ale bez przesady.

Zawsze dam się mu zagrzać i nie paluje na zimnym zlosnik.gif

Najbardziej ciekawi mnie to że na polu -15 stopni, auto na chodzie, ogrzewanie FULL na ciepło a po 15 min wentylator chlodnicy się włącza boje_sie.gif

Dogrzany jest aż za bardzo wiec czemu to spalanie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wywnioskowałem że winny może być termostat. Jest na dużym obiegu i wolniej się nagrzewa przez co spalanie wzrasta. Mogą ci również z tyłu trzymać rozpieraki co powoduje delikatne hamowanie koła/kół.

Do głowy mi przychodzi również to że jest zimno i samochód chodzi na ssaniu. Jakie trasy pokonujesz bo jeśli 5-10 km to się nie dziw że tak dużo pali zwłaszcza w obecnych temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij go pod kompa i zobacz co pokazuje czujnik temperatury silnika

ewentualnie coś moze sie dzieje z sondą lambda

ja też mam 1.2 mpi co prawda w 126p ale tez pali mi 12l/100km zlosnik.gif

ale pedał gazu u mnie ma tylko dwie pozycje but.gif albo wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co napisałeś wywnioskowałem że winny może być termostat. Jest na dużym obiegu i wolniej się

> nagrzewa przez co spalanie wzrasta. Mogą ci również z tyłu trzymać rozpieraki co powoduje

> delikatne hamowanie koła/kół.

> Do głowy mi przychodzi również to że jest zimno i samochód chodzi na ssaniu. Jakie trasy pokonujesz

> bo jeśli 5-10 km to się nie dziw że tak dużo pali zwłaszcza w obecnych temp.

Chyba nie doczytałeś zlosnik.gif Auto nagrzewa się bardzo szybko (termostat wymieniony w ty roku ) pisałem przecież ze auto pochodzi ze 15-20 min i sie wentylator włącza czyli temperature ma idealna... w sumie az za szybko sie grzeje zwlaszcza ze ogrzewanie w aucie wlączone na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwróć uwagę na uszczelkę pod głowicą

Za szybkie nagrzanie objaw uszczelki pod glowicą?

Hmy... płynu chłodniczego nie ubywa... i nie kopci tez na kolorowo :D

Oleju ubywa sporadycznie... ale to wina pokrzywionej miski i pełnego syntetyku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spaliny wtedy dogrzewają płyn chłodniczy (ale robi sie duże ciśnienie w układzie, puchną węże itp)

Dziękować ok.gif

Zastanawiało mnie czemu pare razy miałem porzygany zbiornik wyrownawczy skoro auto sie nie zagotowało buu.gif

A co do spalania? smile.gif Coś ktoś wiecej?

Ssanie działa OK - wyłącza się

Termostat OK - auto szybko się nagrzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.