arcjusz Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Witam i prosze opomoc w odczytaniu roku produkcji [czy zalania] w aku bosch G2C2010330471536526 (nowy ze sklepu) i deta 9GJ1103:31{deta to jakiś ukłed z exid} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardi1 Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 nie ma wybite na klemie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcjusz Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 niema [podobno montowane w nie których markach -miały na słupkach] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > (nowy ze sklepu) jak kupilem nowy ze sklepu to dostalem karte gwarancyjna -tam tez nie ma daty prod wiec liczy sie data sprzedazy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcjusz Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 A jak leżakował pare długich chwil[zeby nie pisać lat]zalany kwasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > A jak leżakował pare długich chwil[zeby nie pisać lat]zalany kwasem? twoje ryzyko. Ja zawsze ide na zakupy z multimetrem i jak aq ma napięcie >12,55V to biore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 to nie kupuj w markecie tylko w sklepie z aku .jeszcze ci ladowanie sprawdza . jka sie f-ma szanuje to nawet ci gwarancji nie da dopoki nie zrobisz porzadku z ladowaniem .kupowalem w ubieglym roku i gosciowi powiedzial ze jak zrobi porzadek z altkiem to mu sprzeda . i tak powinno byc . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcjusz Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Chciałbym tylko przypomnieć że pytałem oto jak rozszyfrować numer [czy cokolwiek to jest] a nie oto jak zachować się w sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Taki stary przepis mam: Quote: W przypadku akumulatora Volvo/Bosch Pierwsze trzy znaki to kod zakładu produkcyjnego kolejne trzy to kod daty produkcji, kolejne to szychta i pozostałe dalsze nieistotne 4 cyfy. Kod daty produkcji oznacza rok i miesiąc wyprodukowania akumulatora. znak 4 to rok znaki 5 i 6 to miesiąc: 81 - styczeń 82 - luty 83 - marzec 84 - kwiecień 85 - maj 86 - czerwiec 87 - lipiec 88 - sierpień 89 - wrzesień 90 - październik 91 - listopad 92 - grudzień Przykład Numer seryjny: F2B285264 0050 935714 Data produkcji akumulatora 285 -> maj 2002r. To u Ciebie będzie G2C2010330471536526, czyli może styczeń lub listopad 2012 r, ale kod miesiąca jest inny, może dla zmyłki zmienili 8-ki i 9-ki na zero i coś tam jeszcze... więc nie jestem pewien. A może źle spisałeś 5 cyfrę? PS. Znalazłem w sieci niepotwierdzoną informację, że 102 to luty 2011 r. Wtedy 201 to byłby styczeń 2012 (a może 211 to listopad 2012?). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcjusz Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 no i dzienki też obstawiałem styczen [myśle że to data produkcji] data zalania????. Jeszcze ten drugi [podobno to rodzina centry-exida] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > i deta 9GJ1103:31{deta to jakiś ukłed z exid} A! Jak to Centra, to łatwe, bo ja tylko te kupuję, to znam kod z pamięci: Data produkcji to: 2009-07-11, ale nie jest to chyba nowy ze sklepu? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Ja we wrześniu 2011 kupiłem Bosch-a S5 Silver 63Ah. Na górze AKU mam wytłoczony numer: C3C991291 0342 615321. Czy to oznacza że mam AKU z Listopada 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Zgodnie z kodem tak. Nie wiemy do końca, co to jest za data zakodowana w numerze: zalania, produkcji, przekazania do dystrybucji, pierwszego doładowania podczas leżakowania w magazynie, czy jeszcze jakaś inna. Dopóki się nie wyjaśni, należy ją traktować jako wskaźnik: im bliżej tej daty kupujemy aku, tym mamy większą pewność, że nie jest niepełnowartościowy poprzez długie magazynowanie w niewłaściwych warunkach lub podładowywanie "na szybko".... Z drugiej jednak strony zastanawiam się, czy jako konsumentom nie przysługuje nam prawo do poznania dokładnej daty produkcji towaru oraz daty jego przydatności do sprzedaży, jak to ma miejsce w przypadku artykułów spożywczych, które z czasem tracą swoje właściwości. Akumulator też traci, więc powinien być traktowany tak samo. Może jakiś prawnik się wypowie? PS. Mamy w rodzinie drugi samochód Corsa rok prod. 1997, ale wg VIN jest zakodowany 1998. Jak to wytłumaczyć? Data pierwszej rejestracji była w 1997 roku. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > PS. Mamy w rodzinie drugi samochód Corsa rok prod. 1997, ale wg VIN jest zakodowany 1998. Jak to > wytłumaczyć? Data pierwszej rejestracji była w 1997 roku. W vinie masz zakodowany rok modelowy a nie produkcji. Dopiero z bazy producenta na podstawie vinu coś więcej możesz wyciągnąć. Co do aku to musiały by być jakieś wytyczne odnośnie trwałości leżakujących aku, z tego co słyszę zawsze od sprzedawców to nowy aku nie ładowany może leżeć bardzo długo... Ja zawsze sprawdzam datę (centra) miernikiem nigdy nie próbowałem, ciekawe co pokazuje taki nowy, nie doładowywany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > W vinie masz zakodowany rok modelowy No jasne, zły przykład podałem... > Co do aku to musiały by być jakieś wytyczne odnośnie trwałości leżakujących aku Info z VARTY: Quote: MAGAZYNOWANIE I DOŁADOWYWANIE NAPEŁNIONYCH AKUMULATORÓW Warunkiem maksymalnego okresu magazynowania naładowanych akumulatorów (bez doładowania) jest , aby średnia temperatura roczna nie przekroczyła 15 °C, a przejściowa 25 °C. Sprzedaż akumulatorów powinna przebiegać z zasadą "First-in-first-out" (pierwsze w magazynie, pierwsze do sprzedaży). Pomocą tu jest oznaczenie koloru akumulatora według kwartałów produkcji. Zalecenia do obsługi i ewentualnego doładowania 1. Montaż Montaż w samochodzie klienta powinien nastąpić najpóźniej 15 miesięcy od daty produkcji (patrz tabela kodu koloru). Napięcie spoczynkowe powinno być większe niż 12,2 V. 2. Doładowanie Doładowanie akumulatora jest konieczne, jeśli przez dłuższy czas magazynowania napięcie spoczynkowe wynosiło poniżej 12,5 V. Doładowanie przebiegać powinno zgodnie z przepisami bezpieczeństwa (okulary ochronne) i w odpowiednio wentylowanych pomieszczeniach. 2.1 Kontrola napięcia spoczynkowego Kontrola napięcia spoczynkowego przebiegać powinna po upływie 2 do 4 kwartałów od czasu produkcji. Jeśli napięcie spoczynkowe jest mniejsze niż 12,5 V należy doładować akumulator do poziomu 12,7 - 12,8 V. 2.2 Pomiar napięcia spoczynkowego Pomiar napięcia spoczynkowego przeprowadzać należy za pomocą elektronicznego miernika uniwersalnego w temperaturze 20 °C. 2.3 Zalecenia do doładowania Jeśli napięcie spoczynkowe jest mniejsze niż 12,5 V, akumulator trzeba doładować. Zalecany prąd ładowania to 1/10 pojemności akumulatora (np. przy 80 Ah = 8 A). Czas doładowania zależy od tego, co dalej zrobimy z akumulatorem. W przypadku natychmiastowego montażu wystarczy krótkie doładowanie do stanu gotowości startowej (napięcie spoczynkowe 12,2 V do 12,5 V około 1 h po zakończeniu ładowania). Jeśli akumulator magazynowany ma być w dalszym ciągu, powinien w miarę możliwości doładowany być do pełna (patrz 2.1). Akumulator 44 Ah z napięciem spoczynkowym 12,45 V ładujemy zalecanym prądem ładowania (1/10 pojemności akumulatora= 4,4 A w ciągu ca. 2,7 h do ca. 100 % przy napięciu spoczynkowym Uo=12,8 V.) Czas ładowania skraca się odpowiednio do siły natężenia prądu akumulatora (np. podwójna wysokość prądu 8,8 A = 1,35 h). W każdym przypadku unikać przeładowania, gdyż prowadzi to do trwałego uszkodzenia akumulatora. Po upływie 1 godziny od skończenia ładowania koniecznie zmierzyć napięcie spoczynkowe (patrz punkt 2.1-2.2) Kod na akumulatorze jest datą produkcji (tylko, że Varta oznacza tę datę kolorkami, każdy kolorek to inny KWARTAŁ, więc DOKŁADNEJ daty produkcji nnie zna nikt) Jak widać z tego, są zasady, ale czy są w magazynach, hurtowniach, sklepach przestrzegane? Wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.