gumisbeer Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Witam Mam problem z nagrzewnicą , słabo grzeje na wolnych obrotach . Próbowałem gotowania w chemi (demontowałem i do garnka) jednak efekty dość słabe , widać że kamień nie puścił. Czeka mnie zakup nowej , jednak nie mogę znaleźć jakiegoś taniego zamiennika a nie uśmiecha mi sie wydawać 500zł na oryginał .. Czy miał ktoś podobny problem ? Do normalnej wersji nagrzewnice można kupić już za 70-100zł a tu zonk. Numer VALEO 812147 OPEL 16 18 004 prawdopodobnie taka właśnie. Przepraszam za mało techniczny wątek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Jeśli to kamień, to bez problemu można się go pozbyć chociażby octem, kwaskiem cytrynowym, czy środkami do czajników, lub ekspresów do kawy. Polecane firmy robiące nagrzewnice to m.in. Nissens, Valeo, Delphi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jeśli to kamień, to bez problemu można się go pozbyć chociażby octem, kwaskiem cytrynowym, czy > środkami do czajników, lub ekspresów do kawy. Sęk w tym że próbowałem 2krotnie , może robiłem coś nie tak? zalałem octem i do garnka z wodą 45min później płukanie i tak 2,3 razy niestety nie dało to za wiele . Może użyć chemii do układów chłodzenia /? W sensie cały układ odkamienic na pracującym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Po occie spróbuj przepłukać wodą z węża pod ciśnieniem i w razie potrzeby jeszcze raz. Może ocet za słaby? Środek do odkamieniania czajników powinien być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Niestety znalezienie zamiennika graniczy chyba z cudem ASO woła 650zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kycej Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Kilka lat temu przerabiałem ten sam problem, gotować płukać i gotować i na bank będzie git. Fakt cena nowej powala na kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Kiedyś jak pracowałem w częściach udało mi się znaleźć w końcu, ale to było dawno. A generalnie, nie gotuj w wodzie tylko w czystym occie, śmierdzi ale pomaga. Mniej smrodliwa metoda, to gotować w wodzie z kwaskiem cytrynowym. Tylko nie pożałuj ani jednego, ani drugiego i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 Witam Nagrzewnica wymieniona czas operacyjny 1godz 15min (robiłem to już 3 raz:P) temperatura w garażu -15 , ogólnie jest dobrze przy tej temp na zewnątrz w środku autka jest ciepło , co prawda gorącem nie bucha ale myślę że przy mniejszym mrozie będzie git. Pytanie jeszcze do użytkowników astry z klimą czy Wam też na ustawieniu pokrętła na ciepło słabiej dmucha z nawiewów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Witam > Nagrzewnica wymieniona Gdzie i za ile zakupiłeś zamiennik jeśli można wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Witam Najtańszy zamiennik to koszt min 300zł ale przeważnie oferowano mi za 500-600zł , kupiłem używkę za 30zł , naprawde miałem fart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Tak brzydko podepnę się pod temat. Kupiłem niedawno Asterkę z klimą i mam pytanie. Czy jeśli silnik osiąga temp roboczą, a z nawiewów pomimo to leci letnie powietrze to przyczyną jest właśnie zakamieniona nagrzewnica ? W poprzedniej Astrze (bez klimy) leciało dużo bardziej ciepłe powietrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Może też być uszkodzony zawór przed nagrzewnicą, lub jego sterowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Odepnij wężyk biegnący z serwa do zaworu nagrzewnicy, zaślep jakoś jego koniec (ten od serwa - np. taśmą) i rozgrzej silnik - jeśli pomoże to przyczyną jest zawór, tak jak pisze kolega, albo sterowanie w konsoli. U mnie regularnie przycina się zaworek sterujący w pokrętle temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Może też być uszkodzony zawór przed nagrzewnicą, lub jego sterowanie. A ten zawór to tak mniej więcej gdzie znajdę ? Gdzieś na wężu idącym do nagrzewnicy ? Od strony komory silnika mam rozumieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 Zgadza się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > W poprzedniej Astrze (bez klimy) leciało dużo bardziej ciepłe powietrze... Powiem Ci szczerze że ja mam podobne wrażenie , przewody idące do narzewnicy oraz powrót gorące ale z nawiewów upału nie zaznałem , jest wystarczająco ale jakby się chciało gorąca to u mnie nie ma opcji , coś mi sie zdaję że sama konstrukcja obudowy nagrzewnicy jest przystosowana raczej pod lżejsze klimaty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Muszę tam zajrzeć, choć przy X20XEV to ciasno może być Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 > Powiem Ci szczerze że ja mam podobne wrażenie , przewody idące do narzewnicy oraz powrót gorące ale > z nawiewów upału nie zaznałem , jest wystarczająco ale jakby się chciało gorąca to u mnie nie > ma opcji , coś mi sie zdaję że sama konstrukcja obudowy nagrzewnicy jest przystosowana raczej > pod lżejsze klimaty ... Wychodzi ze jest jakas zaleznosc u mnei w aucie z klima (beznzyna) tez powietrze chlodniejsze, a w dieslach narzewnica tak grzeje ze prawie topia sie kratki. A powinno byc raczje odwrotnie i ogolnie mam wrazenie ze nawiew tez jest jakby mniej skuteczny w moim benzyniaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Ja mam termometr w środkowej kratce i pokazuje po kilku minutach temperaturę rzędu 50-kilka stopni. Raz po dłuższej jeździe z max ogrzewaniem wyszło poza skalę (ponad 60 stopni). Siła nawiewu faktycznie jest mała (a w jakim stanie masz filtr pp?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumisbeer Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Filtr wymieniam 3 razy w roku , ledwo miesiąc temu założony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.