rafla Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 W sumie chodzi mi o Zafirę B ale w Astrze H jest tak samo. Mocno się zdziwiłem jak się okazało że po wyciągnięciu kluczyka mam dalej zasilanie w gniazdach, miałem jeszcze nadzieję, że po jakimś czasie będzie odcięcie, ale nic. Ktoś może zna sposób na wyłączenie zasilania zapalniczek po wyjęciu kluczyka? Przeglądając inne fora widzę że ludzie też narzekają ale brak rozwiązania. W ostateczności coś w rodzaju Waeco M-50U-12 tylko w rozpoznawaniem pracy silnika (regulacja progów)... Niestety nie udało mi się niczego takiego namierzyć. Nie chciałbym też robić osobnej instalacji z czegoś działającego po kluczyku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Z ciekawości zapytam, co ci w takim rozwiązaniu przeszkadza? A pytam, bo AG fabrycznie jest +12V w gnieździe zapalniczki tylko po właczeniu zapłonu, ale przerobiłem tak, aby mieć na stałe, dużo roboty było z demontażem skrzynki bezpieczników, ale zależało mi. Osiągnąłem takie korzyści (kolejność wg ważności dla mnie): - możliwość pozostawienia w zaparkowanym (chwilowo np. pod sklepem, podczas tankowania) samochodzie ładowanej komórki (nieprzerwane ładowanie) - nawigacja zasilana z zapalniczki nie wyłącza się w sytuacjach j.w. - podczas pracy z podłaczonym laptopem i interfejsem diagnostycznym przekręcanie kluczyka nie ma wpływu na zasilanie laptopa z gniazda zapalniczki - mam świetlówkę warsztatową na 12V/8W z wtykiem zapalniczki, mogę ją używać przy wyłączonym zapłonie - mam lampkę UV na 12V/8W z wtykiem zapalniczki, przydała mi się podczas lokalizowania miejsca wycieku czynnika z klimy, nie musiałem właczać zapłonu, aby to robić - mam wiertarko-wkrętarkę na 12V (po padnięciu aku dorobiłem jej przewód i wtyk zapalniczki), mogę ją używać przy wyłączonym zapłonie - mam lutownicę na 12V z wtykiem zapalniczki, jak wyżej - możliwość ciągłego zasilania lodówki samochodowej (nie korzystam, bo nie mam, ale możliwość jest) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 - możliwość przypadkowego rozładowania aku, - możliwość zjarania samochodu od pozostawionego niesprawnego urządzenia, - autostart rejestratora trasy (na tym w tej chwili najbardziej mi zależy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Rejestrator trasy - nie wiem co to, ale domyślam się, że ma nie rejestrować po wyłaczeniu silnika. Ja zrobiłbym sobie taką "przejściówkę", podłączaną do gniazda zapalniczki w samochodzie, która na własne wyjście (też gniazdo zapalniczki) podaje napięcie z wejścia, ale tylko jesli jest wyższe niż np. 13,3V. Bardzo proste rozwiązanie elektrycznie, znane z automatycznych włączników świateł dziennych, mijania itp. IMO to mniej roboty, niż uzyskanie dostępu od tyłu do gniazda zapalniczki i sztukowanie odpowiedniego napięcia po stacyjce (obciążalność). No i pozostają ci "moje" korzyści... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Właśnie szukam takiej przejściówki i kiszka. :D A lutować to już mi się nie chce... Otwórz produkcję masową, zbyt będzie. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Raczej gotowca nie kupisz, trzeba zrobić samemu, konstrukcja prosta, tylko trzeba zrobić płytkę, bo na pająka pewnie nie odważysz się... a produkcją nie jestem zainteresowany, nie mam czasu. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 W sumie faktycznie może powinienem poszukać jakiegoś automatycznego włącznika świateł i dorobić tylko wtyczkę. :D Sam lutować układu nie będę, brak zupełnie czasu... "Tata otu!!" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Tylko skąd pewność, że wytrzyma odpowiednie obciążenie? Poza tym, często te układy tylko włączają napięcie i zatrzaskują, wyłaczenie następuje dopiero po wyłączeniu stacyjki (takie zabezpieczenie, że jak silnik sam zgaśnie, to nie pozostaniesz w niebezpiecznej nocą ciemności), byłbyś w punkcie wyjścia. Oto chyba najprostsza idea: Ja bym zrobił "na pająka" i zalał żywicą w małym pudełku. Oczywiście we wtyku zapalniczki - bezpiecznik (jak we wszystkich "moich" urządzeniach samochodowych). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Ja zrobiłbym sobie taką "przejściówkę", podłączaną do gniazda zapalniczki Panowie, ale po co Wam przejściówka? Nie wystarczy wziąć gniazdo zapalniczki za 3 zł i podłączyć je przewodami do punktu (choćby pod bezpiecznik) w którym pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki? Wtedy Rafla będzie miał zasilanie rejestratora takie, jakie chciał w pierwszym poście - po zaołonie. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Nie chcę rzeźbić w nowym samochodzie. :D Chociaż w kolejce parę pomysłów już mam, jak np lusterko fotochromatyczne. Ale najwcześniej na wiosnę bo teraz nie dotykam plastików. :D Dzięki za pomoc, chyba dalej sobie już poradzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracex Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Nie chciałbym też robić osobnej instalacji z czegoś działającego po kluczyku... po co robic, wystarczy sie wpiac np. TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > po co robic, wystarczy sie wpiac np. TU Ale trzeba to coś mieć... o ile dobrze Cię rozumiem. :D U mnie brak automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracex Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Ale trzeba to coś mieć... o ile dobrze Cię rozumiem. :D U mnie brak automatu. to moze wziac zasilanie z oswietlenia wewnetrznego (te wlacznika manualnego), gdzie zasilanie pojawia sie w momencie otwarcia samochodu a zanika dzieki CAN-BUS jakis czas po zamknieciu czy nawet wylaczeniu zaplonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.