Skocz do zawartości

Fiat bravo 1.9 JTD napięcie w trakcie pracy. 13.9-14.1V ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Zastanawiam się czy napięcie na celach akumulatora jest prawidłowe.

To już 2 akumulator "Norauto" poprzedni posłużył prawie 2 lata.

A teraz zaczynam podejrzewać jego następcę "NOrauto" bo w przymrozki średnio kręcił ale odpalał.

Podejrzewam niedoładowanie:

Napięcie spoczynkowe na akumulatorze po przejażdżce około 4km(po 1h postoju): 12.42V (powinno być coś koło 12.9V moim zdaniejm)

Napięcie po przekręceniu stacyjki 11.9V

W trakcie odpalania około 9V

W trakcie pracy bez żadnych odbiorników prądu oprócz osprzetu silnika 14.11V

Z włączonymi światłami 14.02 i spada delikatnie

Z włączonymi światłami + ogrzew tylne szyby+ przeciwmielne przód i tył - 13.94V

Obawiam się, że coś jest nie tak oslabiony.gif

Co się dzieje? Od czego zacząć czy mogło się coś odczepić/poluzować od klem? Jakiś osobny przewód ładowania?

Uważam, że powinno być 14.4V i co najwyżej spadek do 14.2V

Wraz ze zmianą obrotów wartości nie zmieniają się. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wg mnie masz wszystko ok, nawet bardzo ok.

Ja w 4-ro letnim aku mam na celach między 11.9 a 12.5V w zależności ile samochód stał.

W trakcie odpalania spada nawet i do 8V.

Ładowanie na poziomie 13.9V z wyłączonym osprzętem i 13.7V z włączonym wszystkim na max.

Przed wymianą regulatora ładowanie miałem na poziomie 11.9-13.1V i też nic złego się nie działo i problemów z odpalaniem w największe mrozy po 8h postoju nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się, że coś jest nie tak

> Co się dzieje? Od czego zacząć czy mogło się coś odczepić/poluzować od klem? Jakiś osobny przewód

> ładowania?

> Uważam, że powinno być 14.4V i co najwyżej spadek do 14.2V

> Wraz ze zmianą obrotów wartości nie zmieniają się.

spoczynkowe powinno byc kolo 12.6V

ostatnio walczylem z tematem u siebie, podczas pracy mialem ladowanie 13,7V(z włączonym podgrzewaczem plynu), właczajac inne odbiorniki napiecie potrafilo spac do 13.5V. wymiana regulatora napiecia nie przyniosla poprawy.

wymienilem przewod od alternatora do rozrusznika i od rozrusznika do akumulatora na przewod spawalniczy 35mm2 + nowa klema => ladowanie na wolny 14.4V pod maksymalnym obciazeniem spadek 0.2V czyli 14.2V.

niestety producent dal miedzy alternatorem a rozrusznikem przewod smieszego przekroju. kupilem 2m przewodu smile.gif polecam wymiane - lepsze przeniesienie pradu na rozrusznik+lepsze ladowanie =>wiecej mocy w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I wg mnie masz wszystko ok, nawet bardzo ok.

> Ja w 4-ro letnim aku mam na celach między 11.9 a 12.5V w zależności ile samochód stał.

> W trakcie odpalania spada nawet i do 8V.

> Ładowanie na poziomie 13.9V z wyłączonym osprzętem i 13.7V z włączonym wszystkim na max.

> Przed wymianą regulatora ładowanie miałem na poziomie 11.9-13.1V i też nic złego się nie działo i

> problemów z odpalaniem w największe mrozy po 8h postoju nie było.

niestety 1.4 to nie jtd, tutaj bez sprawnego akmulatora w zimie mozna zapomniec o zapaleniu auta-pompa musi zrobic odpowiednie cisnienie a do tego trzeba pare razy zakrecic silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już piąta zima na aku Centra Futura. Wielu w to nie uwierzy, ale mam ładowanie na poziomie 14V bez obciążenia, z włączonymi światłami, dmuchawą na 2 i ogrzewaniem szyby jest 13,3V, jak włączy się wentylator (klima) to spada do 13V. Aku nigdy nie było doładowywane a mało tego przez trzy lata auto najczęściej robiło "trasę" dom-praca 3 km, plus kilka razy dziennie odcinki po 3-4 km. Rok temu silnik palił przy -25 bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.