lukash21 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Nie moja, ale w rodzinie. Co radzicie w takiej sprawie. Panda 2006r. 1.1 z przebiegiem 100% autentycznym 52000km do tej pory jezdziła na Castrolu 5W40, tydzien temu została zalana olejem LOTOS 15W40. Wylać to? Jezdzić tak? Przebiegi robi niewielkie, wiec wymiana przypada raz do roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Nie moja, ale w rodzinie. Co radzicie w takiej sprawie. Panda 2006r. 1.1 z przebiegiem 100% > autentycznym 52000km do tej pory jezdziła na Castrolu 5W40, tydzien temu została zalana > olejem LOTOS 15W40. Wylać to? Jezdzić tak? Przebiegi robi niewielkie, wiec wymiana przypada > raz do roku. lepiej wymień na to co było wcześniej póki mały przebieg- do pandy zlecane jest minimum 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 zrób płukanke i zalej jak najszybciej to co było co za baran leje mineralny olej do prawie nowego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > zrób płukanke i zalej jak najszybciej to co było > co za baran leje mineralny olej do prawie nowego auta Nie przesadzaj , ten silnik pamięta prawdopodobnie wczesne lata 80-te jak nie wcześniej i nie ma w nim kompletnie nic, co mogło by ucierpieć od oleju mineralnego. Jestem w stanie zadeklarować właścicielowi samochodu, że w razie jakiegokolwiek uszkodzenia silnika wynikającego z użycia tego Lotosa 15W40 pokryję koszty naprawy . Ja bym spokojnie pojeździł do wiosny, wymienił na jakiś przyzwoity 10W40. Po co syntetyk w takim silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > (...) Ja bym spokojnie pojeździł do wiosny, wymienił na > jakiś przyzwoity 10W40. Po co syntetyk w takim silniku? A 15W40 nie będzie za gęsty na zimowe mrozy?.. Nie szkoda silnika?.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malysz342762 Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Ja gdy kupiłem swoją Pandę też ktoś zalał ją mineralnym Lotosem 15W40 a przebieg miała 42kkm po 5 latach. Od razu wymieniłem na Selenie 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > Ja bym spokojnie pojeździł do wiosny, wymienił na > jakiś przyzwoity 10W40. Po co syntetyk w takim silniku? Wydaje mi sie, ze to bedzie najrozsadniejsze. Mialem poprostu obawy, ze skok z syntetyka na mineralny, bedzie dla silnika ciosem. A wczesniejszy 5W40 byl wymyslem jakiegos mechanika poza ASO przy pierwszej wzmianie - i tak juz zostal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 A po to syntetyk zeby nie było syfu w silniku, otwórz silnik jeżdżony na syntetyku i jeżdżony na mineralnym to zobaczysz różnice po oleju mineralnym odkłądają się spore ilości osadów lotos 15W40 to najgorsze siki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 > A po to syntetyk zeby nie było syfu w silniku, otwórz silnik jeżdżony na syntetyku i jeżdżony na > mineralnym to zobaczysz różnice Nie do końca się zgodzę- miałem porównanie swojej pandy jeżdżonej na Selenii 10W40 i Pandy na Mobilu 1 "full syntetyk" po zdjęciu pokrywy zaworów po 80 tkm celem sprawdzenia luzu zaworowego u mnie wszystko czyściutkie a w drugiej Pandzie na syntetku osadu i nagaru można było łyżeczką wyciągać. Jaki z tego wniosek- lej to co zaleca producent- nie sęp i nie przedobrzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 > Nie do końca się zgodzę- miałem porównanie swojej pandy jeżdżonej na Selenii 10W40 i Pandy na > Mobilu 1 "full syntetyk" > po zdjęciu pokrywy zaworów po 80 tkm celem sprawdzenia luzu zaworowego u mnie wszystko czyściutkie > a w drugiej Pandzie na syntetku osadu i nagaru można było łyżeczką wyciągać. Przebiegi mają też na to wpływ,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 > Przebiegi mają też na to wpływ,. w obu były praktycznie identyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 raczej przebeigi między wymianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.