prz3m3k1985 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zauważyłem a właściwie usłyszałem piszczenie/świszczenie (coś w rodzaju obracających się rolek) gdy na niskich obrotach mocno wcisnę gaz, gdy auto nabiera obrotów piszczenie zanika. Pojawia się ono na 4 i 5 biegu (1200-1600 obrotów - w tym zakresie mniej więcej piszczy). Wykluczam rozrząd - to na pewno nie to. Auto przyspiesza normalnie poza objawem akustycznym nie zauważyłem jakichkolwiek problemów. Jeżeli ktoś miał podobny objaw proszę o poradę co to może być. Pozdrawiam ibędę wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Witam wszystkich, > od jakiegoś czasu zauważyłem a właściwie usłyszałem piszczenie/świszczenie (coś w rodzaju > obracających się rolek) obstawiam kółko wolnobieżne alternatora.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prz3m3k1985 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > obstawiam kółko wolnobieżne alternatora.... część wymienna czy cały altek trzeba wymienić? Czy to może być właśnie zależne od przyspieszania? Gdy wciska się gaz to wtey to kółko jest bardziej obciążane szczególnie przy przyspieszaniu z dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > część wymienna czy cały altek trzeba wymienić? wymienna, cirka 200 pln'ów potrzebny taki śmieszny klucz z dziurką i mnóstwem ząbków (cirka 30 zetów w sklepie moto ) do zblokowania koła na osi altka. nie wiem czy łatwo będzie na aucie, ja wymieniałem na zdjetym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prz3m3k1985 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > wymienna, cirka 200 pln'ów > potrzebny taki śmieszny klucz z dziurką i mnóstwem ząbków (cirka 30 zetów w sklepie moto ) do > zblokowania koła na osi altka. > nie wiem czy łatwo będzie na aucie, ja wymieniałem na zdjetym. Dzisiaj dokładniej to sprawdziłem... podczas mocnego wciśnięcia gazu przy 1100 ob piszczy/ćwierka do około 1700 później cisza. Czy jest to w jakikolwiek sposób groźne czy można z tym spokojnie jeździć dopóki alternator nie powie papa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Dzisiaj dokładniej to sprawdziłem... podczas mocnego wciśnięcia gazu przy 1100 ob piszczy/ćwierka > do około 1700 później cisza. Czy jest to w jakikolwiek sposób groźne czy można z tym spokojnie > jeździć dopóki alternator nie powie papa? Witam, Od kilku dni mam dokładnie to samo. Mam wrażenie, że odgłos pochodzi z prawej strony z okolic alternatora, rozrządu, ale co to może dokładnie być nie mam pojęcia. Pojawia się głównie na 4 biegu, gdy obroty są niższe i wciśniemy mocno gaz. Udało Ci się zdiagnozować usterkę czy jeszcze nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prz3m3k1985 Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Witam, > Od kilku dni mam dokładnie to samo. Mam wrażenie, że odgłos pochodzi z prawej strony z okolic > alternatora, rozrządu, ale co to może dokładnie być nie mam pojęcia. Pojawia się głównie na 4 > biegu, gdy obroty są niższe i wciśniemy mocno gaz. Udało Ci się zdiagnozować usterkę czy > jeszcze nie? U mnie dokładnie z tego samego miejsca dochodzi ten dźwięk. Szczerze to jeszcze się tym nie zajmowałem... niestety brak czasu. Mam to już od dłuższego czasu, wcześniej myślałem, że to rozrząd... spanikowany odrazu wymieniłem rozrząd na SKF jednak to nic nie dało... sądzę, że jak koledzy wyżej pisali winny jest alternator. Jeżeli zdiagnozujesz przede mną co to może być proszę odezwij się. Ja dopiero w przyszłym tyg się tym zajmę... Pozdrawiam i powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Miałem to samo. Do wymiany napęd urządzeń pomocniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prz3m3k1985 Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Miałem to samo. Do wymiany napęd urządzeń pomocniczych. a dokładniej... jakie części weszły w skład Twojej wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olgierd Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > a dokładniej... jakie części weszły w skład Twojej wymiany? Ta okolica to może być rolka dociskowa paska alternatora albo np. piszcząca pompa wody. U mnie pompa wody się zablokowała i urwała pasek rozrządu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > a dokładniej... jakie części weszły w skład Twojej wymiany? Ja wymieniałem pasek, napinacz i rolkę oraz do tego koło pasowe. Po wymianie cisza przy wciskaniu. Podejrzewam, że wystarczyłaby wymiana paska, napinacza i rolki ale ja wymieniłem też koło bo już było trochę sfatygowane a po jego wymianie zmniejszyły się wibracje. Piszczenie jest od tego, że pasek zaczyna chodzić na boki (krawędzie były troche obdarte). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.