Skocz do zawartości

C 4 PICASSO - Opinia


arekn71

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> Zamierzam zakup C4 Picasso - proszę o doradę i opinię

> Obecnie mam fabię od nowości i potrzebuję coś większego.

> Doradźcie coś?

2.0 hdi 136 KM ze skrzynią MCP po 70 kkm poleciala skrzynia razem ze sprzęgłem, masa pierdoł związanych z hamulcami z tyłu, typu piszczenie w trakcie jazdy, nietypowy czytaj drogi rozmiar kapci....

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 215/55r16 rzeczywiście drogie w porównaniu z np. 205/60r16.

Do tego z silnikiem 2,0 benzynowym jest w 99% przypadków pseudo automat. I mój dobry kolega, spec od francuzów, powiedział mi, że jak kupię to mnie przestanie lubić. Bo woli nie zarobić, a nie naprawiać tego. Zresztą w sieci też są teksty, ze nie jest to dobra skrzynia.

Z kolei silnik 1,8 16v w grandzie nie chciał jechać :-(

A poza tym to w wersji grand jest super rozplanowane wnętrze.

Ale i tak skończyło się u mnie na grand scenicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No 215/55r16 rzeczywiście drogie w porównaniu z np. 205/60r16.

> Do tego z silnikiem 2,0 benzynowym jest w 99% przypadków pseudo automat. I mój dobry kolega, spec

Dokładnie to samo dotyczy 2.0 hdi, który ma ograniczony moment żeby dało się w pierwszych wersjach tę skrzynię zestawić z tym silnikiem a i tak się niestety się wysrywa... plus inne niedoróbki...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego z silnikiem 2,0 benzynowym jest w 99% przypadków pseudo automat.

> Zresztą w sieci też są teksty, ze nie jest to dobra skrzynia.

w C4 Picasso montowany były dwa rodzaje skrzyń automatycznych

skrzynia automatyczna klasyczna oraz skrzynia zautomatyzowana

niestety o ile ta pierwsza opcja jeszcze jest w miarę sensowna to podaż aut w tej wersji jest praktycznie znikoma (mowa zarówno o benzynowych autach jak i dieslach)

różnicę można dostrzec na opisie lewarka

automat ma PRNDM, a pseudo-automat RNMA czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mimo wszystko powiem ci że ze skrzyniami mpc było mniej problemów.

faktycznie c4p z pełnym automatem to prawie ze świecą szukać wiec moje wnioski wygiągam z porównania np c4p z mpc i c5 albo c6 z pełnym automatem w tych się sypał blok hydrauliczny slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamietam jakies 215 albo 205 na 16" w kazdym razie rozmiar dosc nietypowy, ktory powodowal ze

> kosztowaly wiecej niz w samochodach podobnej klasy i wielkosci na dodatek wybor mizerny.

> pozdr.

> M.

Tak mówisz jak by zakup opony to był wydatek rzędu 10 000zł. Typowa 15 195/65 kosztuje od 170 za kiche do około 200zl za jakąs już wmiare przyzwoitą opone.

Opona 205/55/16 (takie mam na Scenicu) kosztuje od 200zł za tandete a za 250zl już można coś wybrać. Wiec Twoja zabójcza różnica w cenie to 200zł hehe.gif czyli jedno tankowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój brat ma C4GP 2.0Hdi z tym pseudo automatem z 2008 roku i nie chce się to psuć. Opony ma w

> rozmiarze 215/45/17, ich zakup nie jest kosmicznie drogi.

Zadowolony jest?

Bo C4P mi się podoba (bardziej niż C4GP), a szukałbym własnie z automatem. Trochę boje się tej zautomatyzowanej skrzynki, wolałbym zwykły automat. Aha, najprawdopodobniej byłby to 1.6HDi automat.

A - zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - na rynku wtórnym ilość C4GP przewyższa C4P. W sumie auta te same, GP jest chyba dłuższy o 15cm. Jakaś jest większa awaryjność GP w stosunku do P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadowolony. wink.gif Psuć to się bardzo nie chce,serwisuje go chyba 15 kkm. Często przepalają się żarówki postojowe z przodu,raz miał problem ze spryskiwaczami świateł, "mądre głowy" z ASO chcieli wymieniać na nowe,a wystarczyło tylko bezpiecznik od nich wyjąć i włożyć spowrotem. Auto jest wygodne,wg mnie biegi przełącza strasznie wolno,ale w trybie ręcznym, łopatkami pod kierownicą lepiej to wychodzi. Brakuje mi w nim podłokietnika takiego jaki jest w scenic'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadowolony.

smile.gif

> Psuć to się bardzo nie chce,serwisuje go chyba 15 kkm. >

Kupiłeś nówkę sztukę czy używkę?

> Często przepalają się żarówki

> postojowe z przodu,raz miał problem ze spryskiwaczami świateł, "mądre głowy" z ASO chcieli

> wymieniać na nowe,a wystarczyło tylko bezpiecznik od nich wyjąć i włożyć spowrotem.

Bo w ASO to by chcieli nowe auto sprzedać zlosnik.gif

> Auto jest

> wygodne,wg mnie biegi przełącza strasznie wolno,ale w trybie ręcznym, łopatkami pod kierownicą

> lepiej to wychodzi. Brakuje mi w nim podłokietnika takiego jaki jest w scenic'u.

Mój Mondziak też biegi wolno przełącza - ale mi sie podoba. Daje radę.

A nie jest w C4 taki jak w C5? Składany do tyłu z boku fotela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłeś nówkę sztukę czy używkę?

To nie moje,tylko brata,kupił go 2 lata temu.

> Bo w ASO to by chcieli nowe auto sprzedać

> Mój Mondziak też biegi wolno przełącza - ale mi sie podoba. Daje radę.

> A nie jest w C4 taki jak w C5? Składany do tyłu z boku fotela?

Jest,ale między fotelami jest sporo niewykorzystanej przestrzeni ,w reni lepiej to rozwiązali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadowolony jest?

> Bo C4P mi się podoba (bardziej niż C4GP), a szukałbym własnie z automatem. Trochę boje się tej

> zautomatyzowanej skrzynki, wolałbym zwykły automat. Aha, najprawdopodobniej byłby to 1.6HDi automat.

Nie mam pewności ale chyba nie ma 1.6HDI z pełnym automatem, chyba że po fejsie w 2011 roku ...

1.6 HDi to albo manual albo MCP (podobie jak 1.8 bez)

Full automat to chyba tylko 2.0HDI lub 2.0 benz (rzadkość)

> A - zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - na rynku wtórnym ilość C4GP przewyższa C4P. W sumie auta

> te same, GP jest chyba dłuższy o 15cm. Jakaś jest większa awaryjność GP w stosunku do P?

Wydaje mi się, że C4GP jest popularny ze wzgledu na 7 miejsc,

dobry wygląd i rozplanowanie miejsca w środku. Nie za bardzo ma konkurencje...

Natomiast C4P to jest jeszcze jeden 5-miejscowy Micro Van i to w dodatku francowaty ... Równie dobrze można kupić duże kombi albo jakiegoś tourana czy innego GMa czy azjate (choćby rolkę Verso ...)

AL

PS Od 3 miesięcy jeżdżę C4GP używka 4/5 lat 1.6HDI z manualem - ok 90 tyś przebiegu (krajowy, z pierwszej ręki, bezwypadkowy).

Jestem bardzo zadowolony ...

Spalanie w trasie 5-6l/100, zimą w korkach w mieście 8+/100

Typowe usterki: fotel kierowcy, wariująca przy dużej wilgotności (koło zera) lub na dużym mrozie elektronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pewności ale chyba nie ma 1.6HDI z pełnym automatem, chyba że po fejsie w 2011 roku ...

> 1.6 HDi to albo manual albo MCP (podobie jak 1.8 bez)

> Full automat to chyba tylko 2.0HDI lub 2.0 benz (rzadkość)

Czyli znowu 2.0 devil.gif W sumie może być zlosnik.gif

> Wydaje mi się, że C4GP jest popularny ze wzgledu na 7 miejsc,

> dobry wygląd i rozplanowanie miejsca w środku. Nie za bardzo ma konkurencje...

Coś tam jest konkurencyjnego - Grand Scenic, C-Max Grand, Zafira.

> Natomiast C4P to jest jeszcze jeden 5-miejscowy Micro Van i to w dodatku francowaty ... Równie

> dobrze można kupić duże kombi albo jakiegoś tourana czy innego GMa czy azjate (choćby rolkę

> Verso ...)

Ale w minivanie siedzisz wyżej niż w jakimkolwiek innym kombiaku. No i w minivanie masz więcej poręcznych schowków.

> AL

> PS Od 3 miesięcy jeżdżę C4GP używka 4/5 lat 1.6HDI z manualem - ok 90 tyś przebiegu (krajowy, z

> pierwszej ręki, bezwypadkowy).

> Jestem bardzo zadowolony ...

> Spalanie w trasie 5-6l/100, zimą w korkach w mieście 8+/100

Mało, bo manual wink.gif

> Typowe usterki: fotel kierowcy, wariująca przy dużej wilgotności (koło zera) lub na dużym mrozie

> elektronika

Napisz coś więcej o fotelu. Jakie sa objawy wariującej elektroniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś tam jest konkurencyjnego - Grand Scenic, C-Max Grand, Zafira.

W grand scenicu chyba nie składają się fotele w 3 rzędzie tak, żeby

zrobić duży bagażnik w 2 minuty (chyba trzeba je wyjąć???)

Poza tym jakoś nie jestem przekonany do fordowskich diesli.

A Zafiro dopiero po ostatnim lifcie ma jaki taki wygląd ....

> Ale w minivanie siedzisz wyżej niż w jakimkolwiek innym kombiaku. No i w minivanie masz więcej

> poręcznych schowków.

To też rzecz gustu. Niektórzy lubią szorować d*pą po asfalcie ...

> Mało, bo manual

MCP chyba nie powoduje gwałtownego wzrostu spalania ...

> Napisz coś więcej o fotelu.

Fotel ma profilowane siedzisko lekko w kształcie U (patrząc w osi auta).

I ten wystający "boczek" od strony wsiadania (lewe drzwi) traci swój

pierwotny wygląd dość szybko - tzn piana pod materiałem się deformuje

czasem nawet łamie. Jest to wada konstrukcyjna - stwierdza się to nawet w dwuletnich C4P z przebiegiem 20000 km

> Jakie sa objawy wariującej elektroniki?

Np. na mrozie sam pozmieniał, co ma być wyświetlane na wyświetlaczu (jakie informacje typu obrotomierz, przebieg itp).

Inne: czasem po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji normalnej, radio działa (też jest napięcie w gniazdku zapalniczki itd)

ale zwykle nie podaje w tej pozycji napięcia na urządzenia.

(mowa o włączaniu po postoju w nocy).

W sumie nic poważnego, choć czasem można się zaniepokoić ...

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 hdi tez czesciej maja mcp... poczatkowo w c4 picasso byl albo 6 biegowy mcp albo 4 biegowy

> stary automat...

> Pozniej sie to zmienilo...

> pozdr.

> M.

Znalazłem artykuł w necie o tych skrzyniach, jak działają, co mogą i takie tam. Ale nie znalazłem info, czy jest tam normalne hydrokinetyczne sprzęgło jak w prawdziwych automatach czy też zwykłe sprzęgło - w końcu to zautomatyzowana podrasowana ręczna skrzynia biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W grand scenicu chyba nie składają się fotele w 3 rzędzie tak, żeby

> zrobić duży bagażnik w 2 minuty (chyba trzeba je wyjąć???)

Nie wiem. Jeszcze się nie zagłębiałem.

> Poza tym jakoś nie jestem przekonany do fordowskich diesli.

Ale to francuski silnik HDi wink.gif

> A Zafiro dopiero po ostatnim lifcie ma jaki taki wygląd ....

DOkładnie. Pierwsza Zafira wygląda tak sobie. Dopiero chyba w 2006 unowocześnili wygląd.

> To też rzecz gustu. Niektórzy lubią szorować d*pą po asfalcie ...

Jak tak patrzę teraz na autka typu MPV, to chyba C-Max wydaje się byc najniższym z nich. C4 wygląda na największego z nich.

> MCP chyba nie powoduje gwałtownego wzrostu spalania ...

Z tego, co zdążyłem przeczytać o tych skrzyniach, co rzeczywiście wygląda, że są oszczędne.

> Fotel ma profilowane siedzisko lekko w kształcie U (patrząc w osi auta).

> I ten wystający "boczek" od strony wsiadania (lewe drzwi) traci swój

> pierwotny wygląd dość szybko - tzn piana pod materiałem się deformuje

> czasem nawet łamie. Jest to wada konstrukcyjna - stwierdza się to nawet w dwuletnich C4P z

> przebiegiem 20000 km

No to nieładnie... nono.gif

> Np. na mrozie sam pozmieniał, co ma być wyświetlane na wyświetlaczu (jakie informacje typu

> obrotomierz, przebieg itp).

> Inne: czasem po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji normalnej, radio działa (też jest

> napięcie w gniazdku zapalniczki itd)

> ale zwykle nie podaje w tej pozycji napięcia na urządzenia.

> (mowa o włączaniu po postoju w nocy).

> W sumie nic poważnego, choć czasem można się zaniepokoić

Hmm, raz przełączy wyświetlacz, raz nie poda napięcia a raz nie odpali poduszek (lub odpali w normalnym ruchu). Czy gdzieś na forach są opisane jakieś inne kwiatki, które mogą wystąpić przy wilgoci i mrozie w C4-kach?

...

> AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwykłe sprzęgło - w końcu to zautomatyzowana podrasowana ręczna skrzynia biegów.

Zautomatyzowany manual o ile dobrze pamietam. Dodatkowo poczatkowe egzemplarze c4 picasso mialy ograniczony moment w silniku 2.0 HDI ze wzgledu na te skrzynie. A i tak sprzegło w tej skrzyni w znanym mi egzemplarzu polecialo po 70 kkm ...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zautomatyzowany manual o ile dobrze pamietam. Dodatkowo poczatkowe egzemplarze c4 picasso mialy

> ograniczony moment w silniku 2.0 HDI ze wzgledu na te skrzynie. A i tak sprzegło w tej skrzyni

> w znanym mi egzemplarzu polecialo po 70 kkm ...

Czyli jednak zwykłe sprzęgło tam jest? No i pewnie dwumasa...

> pozdr.

> M.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W scenicu to samo.

A jeszcze 2 rzeczy w przyapdku c4 picasso:

1. maja teraz akcje serwisowa zwiazana z winda kola zapasowego, ktora sie tlucze i nie chce opuszczac.

2. Egzemplarz, z ktorym mialem kontak mial ciagly problem z piszczacymi w trakcie jazdy hamulcami tylnego kola. Cos sie nagrzewalo i piszczalo a serwis nie mogl z tym sobie poradzic. Wiec moze dodatkowo w przypadku Citroena dochodzi niestety kiepski serwis.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.