PiotrLuk Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Witam Dzisiaj wymieniłem łożyska w gniazdach McPersonów bo miałem takie dziwne uczucie że przy skręcaniu w lewo samochód jak by mi troszkę uciekał i nie był stabilny. Po oględzinach stwierdzili że to właśnie te łożyska. Sprawdzałem po wymianie i jakby jest lepiej ale nie do końca. Wyczułem coś bardzo dziwnego jak próbuję jechać slalomem. Zamiast kierownica łagodnie kręcić się w lewo i prawo to wyraźnie co jakiś czas czuję zdecydowanie większy opór kierownicy przy skręcaniu (najwyraźniej czuć to przy zmianie kierunku) tak jak by pompa przestała pompować na chwilę i puszcza. jest to powtarzalne. Jeszcze jedno ja sprawdzić poziom oleju wspomagania Astra II kombi 2.2DTI z 2003r Co może być przyczyną takich objawów. Pozdrawiam Piotr Łukasiewicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Na początek sprawdziłbym właśnie poziom i wygląd płynu. Zbiorniczek stoi na pompie, która z kolei stoi na przekładni kierowniczej. W korku jest bagnet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Pozniej ladowanie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karpatka Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Witaj, Miałam podobne objawy, z czego najbardziej odczuwalna (jak dla mnie) była zmiana oporu przy skręcaniu. Właściwie po jakimś czasie jazda przypominała jazdę autkiem bez wspomagania. Co się okazało? Przyczyną był olej wspomagania a właściwie jego brak - prawie. W zbiorniczku było ledwo co.... Po zlaniu tej resztki (już syf był) i wlaniu nowego wszystko ustąpiło. A kierowanie znów stało się przyjemnością - skręcać można było jednym paluszkiem - dosłownie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLuk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Na początek sprawdziłbym właśnie poziom i wygląd płynu. > Zbiorniczek stoi na pompie, która z kolei stoi na przekładni kierowniczej. W korku jest bagnet. Dzięki znalazłem i dolałem jakieś 200ml i nadal było sucho na bagnecie ale wspomaganie zaczęło działać rewelacyjnie....... do dzisiejszego popołudnia. Wracając z pracy straciłem całkowicie wspomaganie. Patrzę na zbiorniczek a tu on cały mokry. Więc pomyślałem że źle dokrecony kurek. Dolałem jeszcze trochę tak aby uruchomiło się wspomaganie i poszło więc zakręciłem i umówiłem się z mechanikiem na sprawdzenie. Po ok 20 km znów padło wspomaganie. Mechanik sprawdził i pompa w sumie sucha ale cieknie z drążka kierowniczego, który wchodzi do układu wspomagania. Diagnoza jest taka że albo to się da zregenerować albo trzeba używkę kupić. Tak czy siak kupa kasy do wydania.... Mam pytanko. Mechanik dopiero weźmie się za to w przyszłym tygodniu i twierdził że pompa (a jest elektryczna się okazało) wyłączy się jak nie będzie ciśnienia i w sumie jak na razie można z tym jeździć tylko że brak wspomagania. Czy to jest prawda czy nie padnie mi np pompa? Bo wypowiedź brzmiała raczej się wyłączy więc chyba nie do końca był pewny a nie chciałbym dodatkowych kosztów. Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek odpowiedź. Piotr Łukasiewicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Myślę że lepiej wyjąć bezpiecznik od pompy ale nie wiem czy czegoś jeszcze nie wyłączysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > pompa (a jest > elektryczna się okazało) wyłączy się jak nie będzie ciśnienia i w sumie jak na razie można z > tym jeździć tylko że brak wspomagania. Pompa się wyłączy, ale nie z powodu braku ciśnienia, tylko gdy chodząc na sucho, rozgrzeje się powyżej 130*C. Wtedy zadziała zabezpieczenie termiczne. Ale sama pompa straci sporo żywota. Odłącz wtyczkę od silnika, albo bezpiecznik. Po robocie wypłukałbym układ (druga wymiana płynu po kilku minutach pracy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 zawsze jest zlacze przy pompie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Lepiej jest regenerowac. Używka nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie, a tak przynajmniej masz świadomość, że jest ok. Ważne jest bardzo solidne przepłukanie układu po naprawie. Pompę można wyłączyć bezpiecznikiem, ale mówiąc szczerze wątpliwa jest przyjemność jazdy tym samochodem bez wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLuk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Myślę że lepiej wyjąć bezpiecznik od pompy ale nie wiem czy czegoś jeszcze nie wyłączysz Witam Może kolega wie gdzie znajdę taki bezpiecznik Pozdrawiam Piotr Łukasiewicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 koledzy od AG się wypowiedzą:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Bezpiecznik jest w komorze silnika w małej, podłużnej skrzyneczce. Drugi od brzegu, 80A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLuk Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Bezpiecznik jest w komorze silnika w małej, podłużnej skrzyneczce. Drugi od brzegu, 80A. Wielkie dzięki Wyjąłem i wspomagania brak reszta działa więc jest on tylko do pompy wspomagania. Zalałem wspomaganie do pełna jak się skonczy olej to wyjme bezpiecznik i jakoś do mechanika dojadę. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.