Skocz do zawartości

Wymiana radia na Connect Nav+ a CAN


lukaselk

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam właśnie o wymianie radia CD na Connect Nav+ i jest wzmianka o jakimś kabelku od zegarów do radia żeby podłączyć się do CAN. Jednak mam fabrycznie sterowanie radiem w kierownicy, które de facto odbywa się poprzez CAN.

Czyli rozumiem, że mam w już w kostce dosęp do CAN i żadne rzeźbienie nie jest konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poprowadzić przewód - najprościej z bezpiecznika f49 pod pin nr 4 w CN+

> Czytam właśnie o wymianie radia CD na Connect Nav+ i jest wzmianka o jakimś kabelku od zegarów do

> radia żeby podłączyć się do CAN. Jednak mam fabrycznie sterowanie radiem w kierownicy, które

> de facto odbywa się poprzez CAN.

> Czyli rozumiem, że mam w już w kostce dosęp do CAN i żadne rzeźbienie nie jest konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie oryginalnie radio z CD i na liczniku wyświetlały mi się dane. W przypadku CD nr tracku a w przypadku radia - stacja.

Normalnie CAN jest podpięty pod radio (dwa cieniutkie przewody na kostce). Ściemnianie i rozjaśnianie działa przecież po CAN. Nie mam kierownicy ze sterowaniem.

Zrób sobie próbę i w czasie gdy masz radio włączone sprawdź w menu czy ci będzie wyświetlać track albo stację.

jeśli tak to can masz i pewnie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że radio po 20 minutach będzie się wyłączać przy uruchomionym zapłonie. To nie jest 12v tylko połączenie po CAN. Wielu nad tym pracowało i podłączenie które Ci podałem jest chyba najprostsze z możliwych...

> A nie ma tego 12V gdzieś we wtyczce radia? Przecież oryginalne radio też włącza się po przekręceniu

> klucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to, że radio po 20 minutach będzie się wyłączać przy uruchomionym zapłonie. To nie jest

> 12v tylko połączenie po CAN. Wielu nad tym pracowało i podłączenie które Ci podałem jest chyba

> najprostsze z możliwych...

> > klucza.

To nie jest polaczenie CAN skoro leci po bezpiecznikach tylko pewno sygnal +12v po kluczyku, bez CAN nie odpalisz navi czy radia przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest polaczenie CAN skoro leci po bezpiecznikach tylko pewno sygnal +12v po kluczyku, bez

> CAN nie odpalisz navi czy radia przede wszystkim.

Hmm, podrapałem się po głowie i fakt, że chyba palnąłem głupotę z tym CAN'em, w każdym bądź razie pod pin nr 4 w CN+ trzeba poprowadzić zasilanie po stacyjce żeby banglała na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm można to podciągnąć z zapalniczki ale ciekawe jest to, że standardowe radio tez obsługuje 20minute mode czyli rozpoznaje zapłon a co za tym idzie musi mieć gdzieś +12 po stacyjce. Czyli teoretycznie albo +12 na tym pinie już jest albo jest na innym i wystarczy zmostkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12V jest cały czas na kostce (tej od radia). CAŁY CZAS. To CAN odpowiada za to czy przed kluczykiem ma radio działać czy nie.

Przerabiałem to u siebie bo zamiast oryginalnego radia wstawiłem ramkę na 1DIN i inne radyjko.

Na kostce było +12V, Masę i CAN (dwa cieniutkie przewody).

Pisałem kiedyś kilka lat temu na AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm można to podciągnąć z zapalniczki ale ciekawe jest to, że standardowe radio tez obsługuje

> 20minute mode czyli rozpoznaje zapłon a co za tym idzie musi mieć gdzieś +12 po stacyjce.

> Czyli teoretycznie albo +12 na tym pinie już jest albo jest na innym i wystarczy zmostkować.

Ze schematów wynika, że w zwykłym radiu nie ma ACC +12v, a pin 4 w CN+ to właśnie ACC ... możesz pociągnąć z zapalniczki, ale nie wiem czy to aby nie więcej roboty niż wpiąć się kawałkiem kabelka w bezpiecznik. Ja tak podłączałem u siebie CN+ miesiąc temu i wszystko hulało ... oczywiści później osiowanie co by licznik nie mrugał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12V jest non stop na kostce to po co kombinować i ciągnąć inny przewód? Jeśli potrzeba dodatkowego

> 12V to trzeba zrobić mostek. Tak musiałem zrobić montując radio z (z osobnym przewodem do

> pamięci).

No można zrobić i tak, tylko wtedy trzeba pamiętać, że radio się samo po 20 minutach nie wyłączy i trzeba je wyłączyć samemu... chyba, że się mylę ?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego schematu wynika, że jest +12V stałe z aku oraz właśnie na pinie 4 12V po zapłonie:

[image]http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=84748&d=1292438948[/image]

Quote:

No można zrobić i tak, tylko wtedy trzeba pamiętać, że radio się samo po 20 minutach nie wyłączy i trzeba je wyłączyć samemu... chyba, że się mylę ?
:P


Jeśli weźmie się z 12V z aku to tak bo będzie myślał, że zapłon jest cały czas włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to trza zrobić mostek na pin 4 aby na nim tez była 12V. Będzie non stop ale ważne że będzie. W moim przypadku jak założyłem radyjko 4x50W wstawiłem większy bezpiecznik.

jeśli moc tego connect/nav jest podobna to nie trzeba bezpiecznika zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to trza zrobić mostek na pin 4 aby na nim tez była 12V. Będzie non stop ale ważne że będzie. W

> moim przypadku jak założyłem radyjko 4x50W wstawiłem większy bezpiecznik.

> jeśli moc tego connect/nav jest podobna to nie trzeba bezpiecznika zmieniać.

Kwestia taka żeby pamiętać, że CN+ się samo po 20 minutach nie wyłączy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz minimalne pojęcie na temat elektryki to pomierz sobie co i jak masz na kostce. Jeśli już masz connect/nav to je podłacz i zobacz co się stanie.

Nie wydaje mi się że były rózne instalacje w przypadku radia.

Ewentualnie mogł być sub ale podstawowa instalacja pewnie jest taka sama i nie wymaga żadnych przeróbek. Przeróbki są potrzebne jak montuje się radio inne niż oryginalne montowane w Stilo.

Ja u siebie miałem tylko styki A7 i A8 z rysunku. A7 odpowiada za obecne napięcie non stop.

Dodatkowo mam styki A1 i A3 odpowiadające za CAN

Mostek z A4 zrobiłem tak że moje radio miało swoją kostkę (kenwood) i druką ISO na kablach i tam była możliwość rozpięcia zółtego i czerwonego i odpowiedniego ich zmostkowania.

Myślę że w przypadku oryginalnego connect/nav takich zabiegów robić nie trzeba robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz minimalne pojęcie na temat elektryki to pomierz sobie co i jak masz na kostce. Jeśli już

> masz connect/nav to je podłacz i zobacz co się stanie.

> Nie wydaje mi się że były rózne instalacje w przypadku radia.

> Ewentualnie mogł być sub ale podstawowa instalacja pewnie jest taka sama i nie wymaga żadnych

> przeróbek. Przeróbki są potrzebne jak montuje się radio inne niż oryginalne montowane w Stilo.

> Ja u siebie miałem tylko styki A7 i A8 z rysunku. A7 odpowiada za obecne napięcie non stop.

> Dodatkowo mam styki A1 i A3 odpowiadające za CAN

> Mostek z A4 zrobiłem tak że moje radio miało swoją kostkę (kenwood) i druką ISO na kablach i tam

> była możliwość rozpięcia zółtego i czerwonego i odpowiedniego ich zmostkowania.

> Myślę że w przypadku oryginalnego connect/nav takich zabiegów robić nie trzeba robić.

CN+ już nie mam bo sprzedałem, ale tak jak pisałem wcześniej miałem je u siebie podłączone i wszystko działało. Nie twierdze, że źle coś podłączyłeś bo obecnie też mam radio niefabryczne i też mam zmostkowany czerwony i żółty przewód i radio dzięki temu działa nawet po wyjęci kluczyka i dokładnie taki efekt chciałem uzyskać smile.gif Co do CN+ to chodzi mi tylko o to, że ktoś może się spodziewać tego, że radio po 20 min się mu wyłącza, ale jak damy stały prąd to niestety, ale chyba będzie działać cały czas i informuję tylko o tym, żeby przypadkiem o tym nie zapomnieć przy takim sposobie podłączenia jak Ty proponujesz bo aku powie papa 270751858-jezyk.gif i to na tyle grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12V jest non stop na kostce to po co kombinować i ciągnąć inny przewód? Jeśli potrzeba dodatkowego

> 12V to trzeba zrobić mostek. Tak musiałem zrobić montując radio z (z osobnym przewodem do

> pamięci).

Jak ma byc po kluczyku to ma byc po kluczyku a nie drutowane na mostki. W klasycznym radiu stale napiecie masz do podtrzymywania pamieci, a wlasciwe zasilanie pojawia sie po kluczyku.

W stilo poniewaz polecenia leca po CAN to instalacja jest ograniczona do minimum czy zasilanie, masa CAN-A i CAN-B.

Navi z kolei to inna bajka i potrzebuje drugiego zasilania.

To

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żę widzę jeden problemik.

Jeśłi ma być po kluczyku to musi być dołożona główna nitka zasilania. Czyli przy mocy 4x35Wat dojdzie w szczycie do 10A (podtrzymanie pamięci drugą nitką).

hmmmm. Jedną kostkę w stacyjce już wymieniałem bo fochy auto waliło (były już przypadki na auto.com.pl).

Na forum Citroena przypadłość jest częstsza że przepływ prądu przez kostkę stacyjki stanowczo skraca jej żywotność. (też to przerabiałem w xara picasso 2.0 hdi). Problem na tyle częsty że zaczęli w Polsce kostki produkować - podobno. smile.gif

Nadal uważam że najmniej inwazyjna metoda to zakup przejściówki z kostkami iso gdzie jest możliwość mostkowania albo dorobienie przekaźnika po kluczyku i on załatwi sprawę raz na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm można to podciągnąć z zapalniczki ale ciekawe jest to, że standardowe radio tez obsługuje

> 20minute mode czyli rozpoznaje zapłon a co za tym idzie musi mieć gdzieś +12 po stacyjce.

> Czyli teoretycznie albo +12 na tym pinie już jest albo jest na innym i wystarczy zmostkować.

Po co tyle kombinować z tym mostkowaniem i z zapalniczką. Jak będzie z zapalniczki to przy uruchamianiu silnika będzie connect się resetował - upierdliwe to jest. Poczytaj moje posty a będziesz wiedział skąd wziąć, podpowiem F49 z rozgałęźnika za panelem mycar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko żę widzę jeden problemik.

> Jeśłi ma być po kluczyku to musi być dołożona główna nitka zasilania. Czyli przy mocy 4x35Wat

> dojdzie w szczycie do 10A (podtrzymanie pamięci drugą nitką).

> hmmmm. Jedną kostkę w stacyjce już wymieniałem bo fochy auto waliło (były już przypadki na

> auto.com.pl).

> Na forum Citroena przypadłość jest częstsza że przepływ prądu przez kostkę stacyjki stanowczo

> skraca jej żywotność. (też to przerabiałem w xara picasso 2.0 hdi).

A nie można zapiąć po prostu tam gdzie zostało to przewidziane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CN+ już nie mam bo sprzedałem, ale tak jak pisałem wcześniej miałem je u siebie podłączone i

> wszystko działało. Nie twierdze, że źle coś podłączyłeś bo obecnie też mam radio niefabryczne

A miałeś fabrycznie radio CD? Według schematu na pinie 4 powinno być + 12 zapłonu więc chyba nie trzeba wówczas ciągnąć kabla. Oryginalne radio ma u mnie opcje włączania przy zapłonie, więc musi gdzieś dostawać ten sygnał.

Sprawdziłbym to tylko nie mogę wyjąc radia. Wkładam bolce w cztery otwory a radio ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś fabrycznie radio CD? Według schematu na pinie 4 powinno być + 12 zapłonu więc chyba nie

> trzeba wówczas ciągnąć kabla. Oryginalne radio ma u mnie opcje włączania przy zapłonie, więc

> musi gdzieś dostawać ten sygnał.

po sieci CAN....

nie ma oddzielnego kabla

> Sprawdziłbym to tylko nie mogę wyjąc radia. Wkładam bolce w cztery otwory a radio ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś fabrycznie radio CD? Według schematu na pinie 4 powinno być + 12 zapłonu więc chyba nie

> trzeba wówczas ciągnąć kabla. Oryginalne radio ma u mnie opcje włączania przy zapłonie, więc

> musi gdzieś dostawać ten sygnał.

> Sprawdziłbym to tylko nie mogę wyjąc radia. Wkładam bolce w cztery otwory a radio ani drgnie.

tak jak olos napisał, sygnał zwykłe radio dostaje po CAN, nie ma tam zasilania pod pin nr4. Z doświadczenia wiem, że radio najlepiej wyjąć za pomocą 4-rech szprych rowerowych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłbym to tylko nie mogę wyjąc radia. Wkładam bolce w cztery otwory a radio ani drgnie.

Oprócz wepchnięcia tych drucików ja jeszcze musiałem wyjąć górny schowek i wypchnąć radio od tyłu...... Spróbuj to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak się wyjmuje ten górny schowek?

tak chodzi mi o wnękę tego schowka - ten wyflokowany element - odkręcasz 2 srubki (śrubokręt krzyżak) i po prostu wyciagasz i masz piękny dostęp do radia od tylu i sobie je wypychasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok z tego co doczytałem to FIAT nie daje normalnie +12V po zapłonie do kostki ISO. Fabryczne radio chodzi na +12V z akumulatora, które znajduje się na pinie 7. Zrobię więc przejsciówkę ISO->ISO dla kostki zasilania i +12V z pinu 7 puszczę na pin 7 i 4 w radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok z tego co doczytałem to FIAT nie daje normalnie +12V po zapłonie do kostki ISO. Fabryczne radio

> chodzi na +12V z akumulatora, które znajduje się na pinie 7. Zrobię więc przejsciówkę ISO->ISO

> dla kostki zasilania i +12V z pinu 7 puszczę na pin 7 i 4 w radiu.

I navi będziesz prawdopodobnie włączał i wyłączał ręcznie bo navi nie będzie miało sygnału wyłączenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zawsze wyłączam ręcznie grinser006.gif

> będziesz wiedział skąd wziąć, podpowiem F49 z rozgałęźnika za panelem mycar.

A co to jest ten panel mycar i gdzie się znajduje? Chętnie bym puścił +12V po zapłonie do kostki ale nie chce mi się rozbierać połowy auta. Prędzej bym w ogóle zrezygnował z montażu bo navi mi nie jest potrzebne. Montuje to jako bajer, żeby czytało mp3 i miało 4x35W zamiast 4x15W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak zawsze wyłączam ręcznie

> A co to jest ten panel mycar i gdzie się znajduje? Chętnie bym puścił +12V po zapłonie do kostki

> ale nie chce mi się rozbierać połowy auta. Prędzej bym w ogóle zrezygnował z montażu bo navi

> mi nie jest potrzebne. Montuje to jako bajer, żeby czytało mp3 i miało 4x35W zamiast 4x15W.

nie chce mi sie calego wątku przeglądać od początku ale wydaje mi sie że miałeś oryginalne radio - w takim razie dlaczego nie zmienisz na model który czyta MP3? Po prostu byś przełożył tylko radio na zasadzie plug and play a nie bawił się w dodatkowe kabelki jeśli ci się nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + po zapłonie do radia wziąłem z podświetlenia przycisku awaryjnych.

tez nad tym myslałem - ale nie byłem pewien czy uciagnie pradowo i chciałem puscic to przez przekaźnik, ale brakło czasu i motywacji....

działa to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.