Skocz do zawartości

P 508 1.6 THP - dlaczego uciekać od tego auta?


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

smile.gif

W weekend zanabędę taki pojazd (auto sąsiada, przejęcie leasingu). Samochód absolutnie sprawdzony, lakier oryginał, sąsiad pedant... rok prod. 2011, przebieg 21700. Na gwarancji jeszcze pół roku... Wersja wypas absolutny (w salonie za takiego wołają pod 120)... itp itd.

No ale... nigdy nie rozważałem zakupu "tego modelu". Generalnie w czerwcu planowałem kupić jakieś kombi z segmentu C (z racji powiększenia rodziny), ale nadarza się dobry egzemplarz - to kupię segment D (sedan). Bo czemu nie...

Przejechałem się - szału nie ma, prowaadzenie i zawiecha typowo francuska. Silnik jakoś jedzie, do obecnego mojego mu sporo brakuje, ale nie o to chodzi już teraz...

Pytanie do Was:

1. Dlaczego nie powinennem się w niego wpisywać? smile.gif Jakies choroby dyskwalifikujące? Mój research w sieci potwierdza dobre opinie o tym modelu.

2. Silnik - wiem że ma średnie opinie (łańcuch rozrządu), ciągną się za nim od 2007. Ale wyczytałem: jakiś tekst że to przeszłość raczej i producenci stosują już solidniejsze rozwiązanie. Poza tym rozciągnięty rozrząd to nie tragedia, zacznie gadać - to sie wymieni. Tragedii nie ma.

3. Czy ktoś użytkuje 1.6 THP po chiptuningu? Wg wykresów i parametrów - bardzo podatna jednostka... Ale jak długo? pewnie autem zrobie z 80 tys km w 3-4 lata do sprzedaży... Da rade sie nie rozpaść ten silnik?:)

Co Wy na to? Ja jestem w sumie zdecydowany - wniosek już przyjęty - kwestia podpisu.

Przekonacie mnie żebym od tego modelu uciekał? Bo wiecie "to francuz jest"... pewnie rozpadnie się podczas przeparkowywania między bramami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby nie silnik to naprawde zacne auto...

smile.gif no niby tak. wolalbym mocniejsza benzyne...

ale z obecnej oferty innego bym nie wybrał (Vti odpada, a diesle to dziekuje na starcie) smile.gif

> Koszta tez nie sa jakies straszne, rozrzad okolice 500zl, zmienna faza kolo 320zl wiec nie ma

> astronoma jakiegos w cenach

dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby nie silnik to naprawde zacne auto...

A co z nim nie tak, sam rozważam czy nastepne auto nie wbijac sie właśnie w THP w c5, 3008, lub 508.

Nie powiem, 508 bardzo mi się podoba, ale kombi.

W najgorszym wypadku Laguna, ale hmmm tam benzyna lipna jakaś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lancuch, naprawde problematyczny, silnik znany z C4, 207, DS itd. generalnie kooperacja PSA-BMW i

> to w dodatku srednio udana

no i jeszcze mini.

ale masz jakies info nt wersji sprzed 2008/2009 i po? czy ta poprawka napinacza coś pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z nim nie tak, sam rozważam czy nastepne auto nie wbijac sie właśnie w THP w c5, 3008, lub

> 508.

> Nie powiem, 508 bardzo mi się podoba, ale kombi.

> W najgorszym wypadku Laguna, ale hmmm tam benzyna lipna jakaś

W srodku ciasno no.gif

gdyby mi sie trafila pewna uzywka w rozsadnych pieniadzach, to mozeeeee (i kombi), ale nowki bym nie kupil - chore pieniadze i straszna utrata wartosci no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W srodku ciasno

ktorym ciasno? w porownaniu z czym?

> gdyby mi sie trafila pewna uzywka w rozsadnych pieniadzach, to mozeeeee (i kombi), ale nowki bym

> nie kupil - chore pieniadze i straszna utrata wartosci

tez bym wolal kombi i najlepiej w automacie, no ale to nie salon, to nie powybrzydzam.

a co do pieniędzy - to jest to jedno z tańszych aut segmentu D do kupienia w wyposażeniu (za hitlerwageny, czy fordy, mazdy itp płacisz duuuuużo więcej, zwlaszcza jak chcesz doposażyć). a utrata wartości tez bez przesady - jak to francuzy... pomijalny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ktorym ciasno? w porownaniu z czym?

Z wszystkim - moja stara Vectra, Mazda6, Mondeo, Optima, i40, i wszystkim w czym siedzialem. Sczerze mowiac, to 508 byla jedynym autem, ktore wywarlo na mnie bardzo slabe wrazenie...

Ja szukalem nastepcy Vectry, wiec musialo byc wiecej miejsca. Ty po przesiadce z auta klasy C mozesz byc zadowolony ok.gif

Poza tym materialy w srodku na poziomie mojej Meganki...

> tez bym wolal kombi i najlepiej w automacie, no ale to nie salon, to nie powybrzydzam.

ok.gif

Zrozumiale - jak cena atrakcyjna, warto przygarnac...

> a co do pieniędzy - to jest to jedno z tańszych aut segmentu D do kupienia w wyposażeniu (za

> hitlerwageny, czy fordy, mazdy itp płacisz duuuuużo więcej, zwlaszcza jak chcesz doposażyć). a

> utrata wartości tez bez przesady - jak to francuzy... pomijalny temat.

Moze w PL jest tanszy, ale w UK te wszystkie marki maja bardzooooo zblizone ceny. Jedynie Skoda sie wyroznia, bo daja oferty "cena bez VATu" ok.gif

Co do utraty wartosci - najwieksza juz masz z glowy. Ale gdybys kupowal nowke...

Jak pisalem - nowka bym sobie glowy nie zawracal. Ale uzywka w dobrej cenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wszystkim - moja stara Vectra, Mazda6, Mondeo, Optima, i40, i wszystkim w czym siedzialem.

> Sczerze mowiac, to 508 byla jedynym autem, ktore wywarlo na mnie bardzo slabe wrazenie...

musisz być uprzedzony smile.gif

> Ja szukalem nastepcy Vectry, wiec musialo byc wiecej miejsca. Ty po przesiadce z auta klasy C

> mozesz byc zadowolony

No vectra to koszmarnie wielkie auto. Jak porownujesz do lidera segmentu to faakt. Ale 508 ma więcej miejsca niz np. w passacie (np kanapa z tylu). wlasnie kosztem kilku litrow bagaznika. ale jest to spore auto i nie odstaje od konkurencji

> Poza tym materialy w srodku na poziomie mojej Meganki...

oj Panie to się nie zgodzę. materiały o niebo lepsze niz cały segment C (a troche tego zwiedzilem), na pewno lepsze niz moja megane, oraz imho absolutna czołówka w segmencie D (budzetowym). w odbiorze materiały lepsze niz VW, Ford, Mazda (poprzednia 6tka)... Kia i Hultaja pomijam, bo to plastik po tiktakach...

i smiem twierdzić, że lepsze niż w BMW wink.gif ale tutaj mocno mnie rozczarowała nowa 5tka, to pewnie mam uraz...

> Zrozumiale - jak cena atrakcyjna, warto przygarnac...

> Moze w PL jest tanszy, ale w UK te wszystkie marki maja bardzooooo zblizone ceny. Jedynie Skoda sie

> wyroznia, bo daja oferty "cena bez VATu"

> Co do utraty wartosci - najwieksza juz masz z glowy. Ale gdybys kupowal nowke...

> Jak pisalem - nowka bym sobie glowy nie zawracal. Ale uzywka w dobrej cenie

to tak jak ja. kupilbym segment niżej w kombi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz być uprzedzony

Nie jestem ok.gif Obejrzalem z 10 aut wink.gif

> No vectra to koszmarnie wielkie auto. Jak porownujesz do lidera segmentu to faakt. Ale 508 ma

> więcej miejsca niz np. w passacie (np kanapa z tylu). wlasnie kosztem kilku litrow bagaznika.

> ale jest to spore auto i nie odstaje od konkurencji

Ja do kazdego auta mialem ten sam test. Siadalem z przodu, ustawialem wygodnie fotel, i szedlem z dwojka dzieci do tylu... tylko w C5 bylo rownie malo miejsca z tylu, co w 508 wink.gif

> oj Panie to się nie zgodzę. materiały o niebo lepsze niz cały segment C (a troche tego zwiedzilem),

> na pewno lepsze niz moja megane, oraz imho absolutna czołówka w segmencie D (budzetowym). w

> odbiorze materiały lepsze niz VW, Ford, Mazda (poprzednia 6tka)... Kia i Hultaja pomijam, bo

> to plastik po tiktakach...

Czesc materialow tak, byla przyjemna, ale szmata na siedzeniu byla z takiego samego badziewia jak w Megi II zony no.gif

> i smiem twierdzić, że lepsze niż w BMW ale tutaj mocno mnie rozczarowała nowa 5tka, to pewnie mam

> uraz...

> to tak jak ja. kupilbym segment niżej w kombi

Ja kupilem nowego Superba, bo chcialem wiecej miejsca niz w Vectrze. No i skonczylo sie kopanie przez dzieciaki w fotele grinser006.gif

Za podobnie wyposazone 508 musialbym wydac jakies 30k pln wiecej, bo Superb w najwyzszej wersji mial bogate wyposazenie za logiczna kase, a Pug by dorownac Superbowi wymagal wielu doplat alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem Obejrzalem z 10 aut

> Ja do kazdego auta mialem ten sam test. Siadalem z przodu, ustawialem wygodnie fotel, i szedlem z

> dwojka dzieci do tylu... tylko w C5 bylo rownie malo miejsca z tylu, co w 508

niemozliwe ze wypadł gorzej niż passat smile.gif

> Czesc materialow tak, byla przyjemna, ale szmata na siedzeniu byla z takiego samego badziewia jak w

> Megi II zony

a widzisz. ta moja ma skórki ekologiczne smile.gif dlatego mamy inne wrażenie smile.gif

> Ja kupilem nowego Superba, bo chcialem wiecej miejsca niz w Vectrze. No i skonczylo sie kopanie

> przez dzieciaki w fotele

> Za podobnie wyposazone 508 musialbym wydac jakies 30k pln wiecej, bo Superb w najwyzszej wersji

> mial bogate wyposazenie za logiczna kase, a Pug by dorownac Superbowi wymagal wielu doplat

wow. faktycznie macie dobre ceny Vaga smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niemozliwe ze wypadł gorzej niż passat

Passat jest jedynym autem ktorego nie ogladalem hehe.gif

> a widzisz. ta moja ma skórki ekologiczne dlatego mamy inne wrażenie

Ano wlasnie. Skorka wiele zmienia. Ale jesli chodzi o material na siedzeniach w formie tekstylnej, to ten z 508 to po prostu szmata no.gif

> wow. faktycznie macie dobre ceny Vaga

Nie, francuzy sie cenia jak glupie no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie pomogla...

Jakieś źródła? Nowsze niż 2010 rok? A może własne doświadczenia?

Sam miałem podobne dylematy jak twórca tego wątku i podobnie naczytałem się w necie opinii o silniku 1.6 thp.

Niestety, a może "stety" większość tych opinii była właśnie treści "słyszałem/czytałem na forach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeb tutaj PKP ale najpierw zarejestruj się

Daj znać po pomacaniu auta jak sobie radzisz z brakiem jakis otwartych schowków na telefon itp....

Poza tym wychodzą jeszcze chyba problemy wieku dziecięcego.

Dowiedz się ile kosztuje remont zawiechy, podobno jakieś przekombinowane jest w tym 508 ale nie znam szczegółów.

PS: Czy to prawda ze w 508 z silnikiem diesla (którym?) nie ma koła dwumasowego tylko jakieś inne rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grzeb tutaj PKP ale najpierw zarejestruj się

> Daj znać po pomacaniu auta jak sobie radzisz z brakiem jakis otwartych schowków na telefon itp....

dam znać smile.gif

> Poza tym wychodzą jeszcze chyba problemy wieku dziecięcego.

nic nie wyszło do tej pory w tym egzemplarzu (poza padniętą koncowka mocy radia).

> Dowiedz się ile kosztuje remont zawiechy, podobno jakieś przekombinowane jest w tym 508 ale nie

> znam szczegółów.

GT ma wielowahacz (tez zaden kosmos) zwykle 508 to stare dobre mcpersony.

> PS: Czy to prawda ze w 508 z silnikiem diesla (którym?) nie ma koła dwumasowego tylko jakieś inne

> rozwiazanie?

nie mam pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tylko, żeby 1,6 THP unikać jak ognia. PSA już wycofuje się ze współpracy z BMW i tego silnika.

Przejrzyj zagraniczne fora, YouTuba itd.

Tam leci wszystko - od rozrządu, po turbiny. Jeśli mnie pamięć nie myli to zdarzają się problemy z głowicami czy tłokami.

Generalnie włos się jeży - bardzo nieudana jednostka jeśli chodzi o jej żywotność - bo jeździ bardzo sympatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja powiem tylko, żeby 1,6 THP unikać jak ognia. PSA już wycofuje się ze współpracy z BMW i tego

> silnika.

jakies konkrety? bo D3 i RCZ raczej pokazują, że nikt się nie wycofuje.

> Przejrzyj zagraniczne fora, YouTuba itd.

czytałem fora i poza lamentem o rozrządzie, to nic specjanie innego niż na każdym forum nie wyczytałem.

a sam rozrząd to też raczej TTTM niż jakaś mega usterka. każdy silnik ma swój feler.

> Tam leci wszystko - od rozrządu, po turbiny. Jeśli mnie pamięć nie myli to zdarzają się problemy z

> głowicami czy tłokami.

jak wejdziesz na dowolne forum o dowolnym silniku, znajdziesz podobne informacje. zwłaszcza jak silnik jest uturbiony (wybierz dowolny model i producenta), to się naczytasz.

> Generalnie włos się jeży - bardzo nieudana jednostka jeśli chodzi o jej żywotność - bo jeździ

> bardzo sympatycznie.

nie przesadzajmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakies konkrety? bo D3 i RCZ raczej pokazują, że nikt się nie wycofuje.

PSA zapowiedziało zakończenie montowania tych silników więc jeszcze je montują ale zamierzają skończyć ich montowanie. Proste.

> czytałem fora i poza lamentem o rozrządzie, to nic specjanie innego niż na każdym forum nie

> wyczytałem.

> a sam rozrząd to też raczej TTTM niż jakaś mega usterka. każdy silnik ma swój feler.

Jeśli lubisz co 30 kkm robić rozrząd a co 60 kkm turbo to faktycznie - zwykły silnik, który ma tylko feler.

> jak wejdziesz na dowolne forum o dowolnym silniku, znajdziesz podobne informacje. zwłaszcza jak

> silnik jest uturbiony (wybierz dowolny model i producenta), to się naczytasz.

> nie przesadzajmy.

Skarżą się na THP, skarżą się na TSI a nie skarzą się na T-Jety czy oplowskie małe uturbione. Coś w tym jest - podpowiem - silniki dla BMW-PSA (THP) i dla VW (TSI) wyszły z tego samego biura konstrukcyjnego, które popełniło te same błędy przy konstrukcji obu rodzin silników (THP i małych TSI).

Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem.

Natomiast samo 508SW w lepszym wyposażeniu z wielowahaczem z tyłu to naprawdę fajne auto - miałem przyjemność z takim HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PSA zapowiedziało zakończenie montowania tych silników więc jeszcze je montują ale zamierzają

> skończyć ich montowanie. Proste.

link? źródło informacji?

> Jeśli lubisz co 30 kkm robić rozrząd a co 60 kkm turbo to faktycznie - zwykły silnik, który ma

> tylko feler.

gwarantujesz mi te naprawy? smile.gif

przesadzasz, znam 2 auta (poza tym moim) z tym silnikiem (mini i p207) i nic się nie dzieje... oba >30 kkm. dlatego jak zacząłem się bardziej interesować z racji zakupu, dziwi mnie aż taka skala piętnowania tego silnika...

> Skarżą się na THP, skarżą się na TSI a nie skarzą się na T-Jety czy oplowskie małe uturbione. Coś w

> tym jest - podpowiem - silniki dla BMW-PSA (THP) i dla VW (TSI) wyszły z tego samego biura

> konstrukcyjnego, które popełniło te same błędy przy konstrukcji obu rodzin silników (THP i

> małych TSI).

mam poszukać skarg na Tjety i 1.4 turbo oplowskie? smile.gif ba... moj TCE180 ma bardzo dobre opinie, a też znajdę awarie...

ok, THP - nie jest to rewelacyjny silnik, ale moim zdaniem ma miejsce tutaj palenie czarownicy o nazwie "bezposredni wtrysk"... "zoba panie jak te THP i TSI sie psuja, do tego LPG take drogie do tego, a stare dobre TJet i oplowskie turbo z klasycznym wtryskiem, nie do zabicia przez milion km"...

> Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i

> rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem.

a które z nich podaje takie dokładne przebiegi wymienione powyżej?

> Natomiast samo 508SW w lepszym wyposażeniu z wielowahaczem z tyłu to naprawdę fajne auto - miałem

> przyjemność z takim HDI.

tez mialem "okazję" taakim HDI. przyjemnosc to to nie była, bo silnik fatalny (2.0 HDI). niby na papierze mocny, a tak leniwych koni to od czasu 2.0TDI nie czułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, THP - nie jest to rewelacyjny silnik, ale moim zdaniem ma miejsce tutaj palenie czarownicy o

> nazwie "bezposredni wtrysk"... "zoba panie jak te THP i TSI sie psuja, do tego LPG take drogie

> do tego, a stare dobre TJet i oplowskie turbo z klasycznym wtryskiem, nie do zabicia przez

> milion km"...

Akurat TSI nie naleza do wozru bezawaryjnosci - rozrzady lubia dzwonic w mlodych autach. Spojrz na watki np. na skodzie - w ciagu 2 miesiecy dwoch AKowiczow buja sie z problemami z 1.4 TSI sick.gif

takze to nie bezposredni wtrysk wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot, loteria.

W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic.

Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w DS5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość

> współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane

> wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot,

> loteria.

> W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko

> występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach

> na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i

> 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a

> inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic.

> Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A

> słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety

> sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w

> DS5.

No sorry, ale w pierwszym poście pojechaleś równo po bandzie.

Krótko mówiąc 1.6 THP wyszedł na totalnego szrota.

Tymczasem ja np. jak pisałem wcześniej próbując dowiedzieć się konkretów nt. tej rzekomo nieprzeciętnej usterkowości przeglądałem te mityczne "zagraniczne fora" i wierz mi lub nie wcale tak wiele tego nie znalazłem (Zwłaszcza informacji o awariach silników nowszych niz 2010 rok). Podobnie na wspomnianym przez Ciebie Youtube - 2 filmiki. Pewnie źle szukam, stąd też pytanie o źródła.

Podobnie kolega wyżej pytał o potwierdzenie informacji o wycofaniu się PSA ze stosowania tych silników w swoich samochodach. Dowiemy się czegoś więcej?

Wbrew pozorom silniczek ten nie jest wcale taki egzotyczny poza Polską i montowany jest w naprawdę wielu samochodach - Peugeot, Citroen, Mini, zdaje się że jakieś BMW.

Gdzieś również przeczytałem, że psioczenie na TSI i THP bierze się z ilości egzemplarzy na rynku. Procentowo ich awaryjność może być zbliżona do innych rozwiązań, ale z uwagi na skalę, ilość awarii opisywanych w necie jest odpowiednio większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i

> rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem.

Jeśli to nie tajemnica, podaj nazwę tego biura.

A jeśli nie możesz to napisz chociaż z jakiego kraju pochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to nie tajemnica, podaj nazwę tego biura.

> A jeśli nie możesz to napisz chociaż z jakiego kraju pochodzi.

Jeśli dobrze pamiętam to chodziło o berlińską firmę IAV Automotive Engineering.

http://en.wikipedia.org/wiki/IAV

Rozmowa miała miejsce ze 2 lata temu przy piwie i jedynie to zapamiętałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No sorry, ale w pierwszym poście pojechaleś równo po bandzie.

> Krótko mówiąc 1.6 THP wyszedł na totalnego szrota.

> Tymczasem ja np. jak pisałem wcześniej próbując dowiedzieć się konkretów nt. tej rzekomo

> nieprzeciętnej usterkowości przeglądałem te mityczne "zagraniczne fora" i wierz mi lub nie

> wcale tak wiele tego nie znalazłem (Zwłaszcza informacji o awariach silników nowszych niz 2010

> rok). Podobnie na wspomnianym przez Ciebie Youtube - 2 filmiki. Pewnie źle szukam, stąd też

> pytanie o źródła.

> Podobnie kolega wyżej pytał o potwierdzenie informacji o wycofaniu się PSA ze stosowania tych

> silników w swoich samochodach. Dowiemy się czegoś więcej?

> Wbrew pozorom silniczek ten nie jest wcale taki egzotyczny poza Polską i montowany jest w

> naprawdę wielu samochodach - Peugeot, Citroen, Mini, zdaje się że jakieś BMW.

> Gdzieś również przeczytałem, że psioczenie na TSI i THP bierze się z ilości egzemplarzy na rynku.

> Procentowo ich awaryjność może być zbliżona do innych rozwiązań, ale z uwagi na skalę, ilość

> awarii opisywanych w necie jest odpowiednio większa.

Cały temat wziął się z tego, że dwóch znajomych jakieś dwa lata temu przymierzało się do THP ale takich raczej z początków produkcji i szukaliśmy wtedy po forach informacji.

Głównie trafialiśmy na informacje o hałasującym rozrządzie czy dźwiękach jak w diselu - takich filmików na YT jest sporo pod hasłem "THP engine rattle". Do tego dochodziły wzmianki o problemach z turbinami. Wtedy bardziej szokujące były informacje o niskich przebiegach przy jakich pojawiały się te usterki.

Wtedy też przypadkiem nadarzyła mi się rozmowa przy piwie we Wrocławiu z człowiekiem pracującym w Berlinie w IAV który tylko potwierdził niską jakość samego projektu.

Teraz na szybko na niemieckim forum znalazłem wzmiankę niejako potwierdzającą te słowa:

http://www.motor-talk.de/forum/207-thp-motorprobleme-t2219007.html

O rozstanie PSA z THP podpytam jutro kolegę, tego który miał kupić THP - to od niego mam informację o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat TSI nie naleza do wozru bezawaryjnosci - rozrzady lubia dzwonic w mlodych autach. Spojrz na

> watki np. na skodzie - w ciagu 2 miesiecy dwoch AKowiczow buja sie z problemami z 1.4 TSI

> takze to nie bezposredni wtrysk

imho tak. poczekaj az te oplowskie i fordowskie bezposrednie wtryski sie zestarzeja... tez beda kwękać jakie to piekne czasy były i zetec wymiatał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość

> współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane

> wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot,

> loteria.

> W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko

> występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach

> na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i

> 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a

> inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic.

nie nazwałbym tego sprzeczką wink.gif dzieki za wklad i informacje...

silnik jest przecietny w moich oczach, dokladnie tak jak wymieniasz. tez inne wzorce...

rozrząd go nie dyskwalifikuje (bo objawy są już dobrze rozpoznane, naprawa niedroga), a problemów z turbinami nie widziałem w sieci prawie wcale... do tego turbiny mają to do siebie, że mozna je zabić w ciągu tygodnia w kazdym aucie (mojemu kuzynowi się udało w 1.4 TDI nowym POLO zrobić 800 km od nowości i wymieniać turbine)...

> Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A

> słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety

> sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w

> DS5.

silnik mnie rybka... parametry ma niby wzorcowe, ale nie w moim guscie. ale jest maly, nowy i bedzie git na spokojne bujanie się po polsce, do roboty i oszczedzanie kasy na paliwo do 740 wink.gif

całe auto poprostu jest w takiej cenie i opcji, ze nawet jak wydam przez te 3 lata leasingu 10 tys na naprawy silnika, to bede do przodu na wartosci zakupu smile.gif ma wytrzymać do 100kkm, potem wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> imho tak. poczekaj az te oplowskie i fordowskie bezposrednie wtryski sie zestarzeja... tez beda

> kwękać jakie to piekne czasy były i zetec wymiatał

Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko

> wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz

> sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam

> Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko

> wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz

> sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam

Po kilku dniach jazdy - spostrzeżenia.

Plusy:

- bardzo komfortowy i cichy, mam problemy z wyczuciem na którym biegu jechać, bo nie słyszę silnika smile.gif do tego bardzo duży skok pedału gazu, sprzyja spokojnemu poruszaniu się

- silnik swietnie narazie się prezentuje pod względem ekonomii (w 24 KM mocniejszej Megane, nie sposób pokazać 3,8l chwilowego spalania przy stałej prędkości)

- wyswietlacz hud - podoba mi się koncepcja przeniesienia podstawowych informacji pod samą szybę, ale to pewnie dlatego ze przywykłem do cyfrowego licznika... moglby byc troche inaczej rozwiazany - po co klapka? skoro mozna zrobic wyswietlacz normalny na kokpicie, bez idiotycznej regulacji pochylenia, lub rzucic na szybę.

- dobre audio (nawet bez jbl)

Minusy:

- doświetlanie zakrętów halogenami - bezużyteczny gadzet

- nawigacja - beznadziejna

- ekran niedotykowy, zamiast tego dzojstik - mega lipa (w aucie z 2011 powinien byc dotykowy ekran, nawet chevrolet ma wink.gif )

- brak schowków na klucze, telefon (będzie doskwierał latem, przy braku kieszeni)

- automatyczne wycieraczki jak narazie nie sprawdzają się (jak to u francuzów, w megane tez lipa), liczyłem że ten komponent się poprawia w focusie z 2006 działały swietnie, prawie bezbłędnie.

Ogolnie jest tak jak sie spodziewałem - auto to zakup z rozsądku, nie ma nic wspólnego z przyjemnością jazdy. Taki codzienne wozidełko... no i chyba o to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile pali po mieście, zaobserwowałeś?

nie zrobilem jescze baku. narazie przy pełnych korkach (warszawa, wrócił normalny ruch i do tego snieg) - jest 9,5 - bardzo ładnie... no ale to komputer tylko...

megane w takich warunkach paliła (i pokazywała) sobie spokojnie 1-1,5l więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i

widzę że jestes w temacie

a jakie masz zdanie o 1.6 VTI oznaczenie EP6, moc 120KM

podobno to to samo co THP tyle że bez turbo

dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować twierdzenie, że jest małe. Ale to tylko przy jeździe z obrotami nie przekraczającymi 4000 (tak staram się jeździć). Ale nie przesadzam z obrotami minimalnymi. Mam podpowiadacza sugerującego zmianę biegu na wyższy i gdy tylko obroty dojdą do 2000, zaleca zmianę biegu na wyższy(igniruję go). Z kolei poniżej tych 2000 staram się redukować na niższy bieg. I przy takiej jeździe spalanie z ok 6000 km to 6.8 l/100km wg komputera. Przy takich obrotach dynamiką nie grzeszy, ale w górnym zakresie obrotów nie jest źle.

Wady które mnie jeszcze (na szczęście) nie dopadły to podobno kłopoty ze smarowaniem. Z tego względu sprzedawca zalecał mi, aby poziom oleju trzymać na max, a nawet ciut wyżej. Były problemy z zacierającym się kołem zmiennych faz rozrządu i z rozciągającym się łancuszkiem rozrządu. Podobno w 2011 silnik przeszedł modernizację i być może co nieco poprawiło się.

Zaleta, a może i wada to rozbudowane sterowanie silnikiem. Z ciekawostek=>elektrycznie sterowane sprzęgło pompy płynu chłodzącego. No i moim zdaniem ciekawa charakterystyka silnika.

post-23402-14352518568481_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować

>>>>>

> Zaleta, a może i wada to rozbudowane sterowanie silnikiem. Z ciekawostek=

Dzięki.

Czyli te same problemy co w THP z wyjątkiem turbo ktorego nie ma.

Jeśli chodzi o charakterystykę pracy to silnik wydaje sie bardzo dobry, oby faktycznie po 2011 były poprawione wszelkie bugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - silnik swietnie narazie się prezentuje pod względem ekonomii (w 24 KM mocniejszej Megane, nie

> sposób pokazać 3,8l chwilowego spalania przy stałej prędkości)

Z ciekawości zapytam.

Te 3,8 l/100 km chwilowego spalania pokazuje przy jakiej prędkości, na którym biegu, w jakim rodzaju trasy i mniej więcej na jakim odcinku to spalanie było utrzymywane ?

> Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować twierdzenie, że jest małe. Ale to tylko przy jeździe z obrotami nie przekraczającymi 4000 (tak staram się jeździć). Ale nie przesadzam z obrotami minimalnymi. Mam podpowiadacza sugerującego zmianę biegu na wyższy i gdy tylko obroty dojdą do 2000, zaleca zmianę biegu na wyższy(igniruję go). Z kolei poniżej tych 2000 staram się redukować na niższy bieg. I przy takiej jeździe spalanie z ok 6000 km to 6.8 l/100km wg komputera. Przy takich obrotach dynamiką nie grzeszy, ale w górnym zakresie obrotów nie jest źle.

Taka już chyba jest charakterystyka tych silników z wynalazkami typu 16V , zmienne fazy itp.

Lubią obroty i palą wtedy mniej niż przy "dziadkowej" jeździe.

Mój 1.6 valvematic też ma uruchamianego "podpowiadacza" przy ok. 2000 rpm , jest wtedy mułowaty i wcale nie robi się jakoś specjalnie ekonomiczny (a powidziałbym, że wręcz przeciwnie)

PS

Spalania średniego 6,8 l/100 tylko mogę pogratulować.

U mnie komp obecnie pokazuje 10,4 l/100 km (warunki zimowe , trasa 5 km do pracy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości zapytam.

> Te 3,8 l/100 km chwilowego spalania pokazuje przy jakiej prędkości, na którym biegu, w jakim

> rodzaju trasy i mniej więcej na jakim odcinku to spalanie było utrzymywane ?

nie pamietam jaki bieg i prędkosc. rybka mnie to ile to pali genralnie, zmiesci sie w 13 w miescie bedzie git... poprostu sie bawilem i zapoznawałem z autem podczas powrotu z roboty do domu (pewnie odcinek kilku km po wisłostradzie, spokojnym tempem i obserwacja chwilowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...Spalania średniego 6,8 l/100 tylko mogę pogratulować.

>U mnie komp obecnie pokazuje 10,4 l/100 km (warunki zimowe , trasa 5 km do pracy)...

No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na

> pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach.

Mój ojciec kapelusz w C4 1,6 120 KM, ma średnie ok 6,5 l po mieście grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na

> pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach.

Absolutnie nie chciałem nikomu zarzucać manipulacji.

Wyraziłem podziw i podzieliłem się swoimi wynikami.

Jak na jazdę po Lublinie (nawet 50/50) to i tak wynik rewelacja.

Ja takiej średniej nie widziałem u siebie chyba jeszcze nawet latem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ojciec kapelusz w C4 1,6 120 KM, ma średnie ok 6,5 l po mieście

Może on nie taki kapelusznik. Z charakterystyki silnika widać, że zużycie paliwa gwałtownie rośnie w zakresie obrotów od 2000 w dół. Wprawdzie podają tylko do 1500, ale pewnie ta część jest nieciekawa więc po co chwalić się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.