jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 W weekend zanabędę taki pojazd (auto sąsiada, przejęcie leasingu). Samochód absolutnie sprawdzony, lakier oryginał, sąsiad pedant... rok prod. 2011, przebieg 21700. Na gwarancji jeszcze pół roku... Wersja wypas absolutny (w salonie za takiego wołają pod 120)... itp itd. No ale... nigdy nie rozważałem zakupu "tego modelu". Generalnie w czerwcu planowałem kupić jakieś kombi z segmentu C (z racji powiększenia rodziny), ale nadarza się dobry egzemplarz - to kupię segment D (sedan). Bo czemu nie... Przejechałem się - szału nie ma, prowaadzenie i zawiecha typowo francuska. Silnik jakoś jedzie, do obecnego mojego mu sporo brakuje, ale nie o to chodzi już teraz... Pytanie do Was: 1. Dlaczego nie powinennem się w niego wpisywać? Jakies choroby dyskwalifikujące? Mój research w sieci potwierdza dobre opinie o tym modelu. 2. Silnik - wiem że ma średnie opinie (łańcuch rozrządu), ciągną się za nim od 2007. Ale wyczytałem: jakiś tekst że to przeszłość raczej i producenci stosują już solidniejsze rozwiązanie. Poza tym rozciągnięty rozrząd to nie tragedia, zacznie gadać - to sie wymieni. Tragedii nie ma. 3. Czy ktoś użytkuje 1.6 THP po chiptuningu? Wg wykresów i parametrów - bardzo podatna jednostka... Ale jak długo? pewnie autem zrobie z 80 tys km w 3-4 lata do sprzedaży... Da rade sie nie rozpaść ten silnik? Co Wy na to? Ja jestem w sumie zdecydowany - wniosek już przyjęty - kwestia podpisu. Przekonacie mnie żebym od tego modelu uciekał? Bo wiecie "to francuz jest"... pewnie rozpadnie się podczas przeparkowywania między bramami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Gdyby nie silnik to naprawde zacne auto... Koszta tez nie sa jakies straszne, rozrzad okolice 500zl, zmienna faza kolo 320zl wiec nie ma astronoma jakiegos w cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Gdyby nie silnik to naprawde zacne auto... no niby tak. wolalbym mocniejsza benzyne... ale z obecnej oferty innego bym nie wybrał (Vti odpada, a diesle to dziekuje na starcie) > Koszta tez nie sa jakies straszne, rozrzad okolice 500zl, zmienna faza kolo 320zl wiec nie ma > astronoma jakiegos w cenach dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Gdyby nie silnik to naprawde zacne auto... A co z nim nie tak, sam rozważam czy nastepne auto nie wbijac sie właśnie w THP w c5, 3008, lub 508. Nie powiem, 508 bardzo mi się podoba, ale kombi. W najgorszym wypadku Laguna, ale hmmm tam benzyna lipna jakaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 lancuch, naprawde problematyczny, silnik znany z C4, 207, DS itd. generalnie kooperacja PSA-BMW i to w dodatku srednio udana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > lancuch, naprawde problematyczny, silnik znany z C4, 207, DS itd. generalnie kooperacja PSA-BMW i > to w dodatku srednio udana no i jeszcze mini. ale masz jakies info nt wersji sprzed 2008/2009 i po? czy ta poprawka napinacza coś pomogła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 raczej nie pomogla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > A co z nim nie tak, sam rozważam czy nastepne auto nie wbijac sie właśnie w THP w c5, 3008, lub > 508. > Nie powiem, 508 bardzo mi się podoba, ale kombi. > W najgorszym wypadku Laguna, ale hmmm tam benzyna lipna jakaś W srodku ciasno gdyby mi sie trafila pewna uzywka w rozsadnych pieniadzach, to mozeeeee (i kombi), ale nowki bym nie kupil - chore pieniadze i straszna utrata wartosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > W srodku ciasno ktorym ciasno? w porownaniu z czym? > gdyby mi sie trafila pewna uzywka w rozsadnych pieniadzach, to mozeeeee (i kombi), ale nowki bym > nie kupil - chore pieniadze i straszna utrata wartosci tez bym wolal kombi i najlepiej w automacie, no ale to nie salon, to nie powybrzydzam. a co do pieniędzy - to jest to jedno z tańszych aut segmentu D do kupienia w wyposażeniu (za hitlerwageny, czy fordy, mazdy itp płacisz duuuuużo więcej, zwlaszcza jak chcesz doposażyć). a utrata wartości tez bez przesady - jak to francuzy... pomijalny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > ktorym ciasno? w porownaniu z czym? Z wszystkim - moja stara Vectra, Mazda6, Mondeo, Optima, i40, i wszystkim w czym siedzialem. Sczerze mowiac, to 508 byla jedynym autem, ktore wywarlo na mnie bardzo slabe wrazenie... Ja szukalem nastepcy Vectry, wiec musialo byc wiecej miejsca. Ty po przesiadce z auta klasy C mozesz byc zadowolony Poza tym materialy w srodku na poziomie mojej Meganki... > tez bym wolal kombi i najlepiej w automacie, no ale to nie salon, to nie powybrzydzam. Zrozumiale - jak cena atrakcyjna, warto przygarnac... > a co do pieniędzy - to jest to jedno z tańszych aut segmentu D do kupienia w wyposażeniu (za > hitlerwageny, czy fordy, mazdy itp płacisz duuuuużo więcej, zwlaszcza jak chcesz doposażyć). a > utrata wartości tez bez przesady - jak to francuzy... pomijalny temat. Moze w PL jest tanszy, ale w UK te wszystkie marki maja bardzooooo zblizone ceny. Jedynie Skoda sie wyroznia, bo daja oferty "cena bez VATu" Co do utraty wartosci - najwieksza juz masz z glowy. Ale gdybys kupowal nowke... Jak pisalem - nowka bym sobie glowy nie zawracal. Ale uzywka w dobrej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > W srodku ciasno > gdyby mi sie trafila pewna uzywka w rozsadnych pieniadzach, to mozeeeee (i kombi), ale nowki bym > nie kupil - chore pieniadze i straszna utrata wartosci nieee nówki nie, coś z 2 latka jak juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Z wszystkim - moja stara Vectra, Mazda6, Mondeo, Optima, i40, i wszystkim w czym siedzialem. > Sczerze mowiac, to 508 byla jedynym autem, ktore wywarlo na mnie bardzo slabe wrazenie... musisz być uprzedzony > Ja szukalem nastepcy Vectry, wiec musialo byc wiecej miejsca. Ty po przesiadce z auta klasy C > mozesz byc zadowolony No vectra to koszmarnie wielkie auto. Jak porownujesz do lidera segmentu to faakt. Ale 508 ma więcej miejsca niz np. w passacie (np kanapa z tylu). wlasnie kosztem kilku litrow bagaznika. ale jest to spore auto i nie odstaje od konkurencji > Poza tym materialy w srodku na poziomie mojej Meganki... oj Panie to się nie zgodzę. materiały o niebo lepsze niz cały segment C (a troche tego zwiedzilem), na pewno lepsze niz moja megane, oraz imho absolutna czołówka w segmencie D (budzetowym). w odbiorze materiały lepsze niz VW, Ford, Mazda (poprzednia 6tka)... Kia i Hultaja pomijam, bo to plastik po tiktakach... i smiem twierdzić, że lepsze niż w BMW ale tutaj mocno mnie rozczarowała nowa 5tka, to pewnie mam uraz... > Zrozumiale - jak cena atrakcyjna, warto przygarnac... > Moze w PL jest tanszy, ale w UK te wszystkie marki maja bardzooooo zblizone ceny. Jedynie Skoda sie > wyroznia, bo daja oferty "cena bez VATu" > Co do utraty wartosci - najwieksza juz masz z glowy. Ale gdybys kupowal nowke... > Jak pisalem - nowka bym sobie glowy nie zawracal. Ale uzywka w dobrej cenie to tak jak ja. kupilbym segment niżej w kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > musisz być uprzedzony Nie jestem Obejrzalem z 10 aut > No vectra to koszmarnie wielkie auto. Jak porownujesz do lidera segmentu to faakt. Ale 508 ma > więcej miejsca niz np. w passacie (np kanapa z tylu). wlasnie kosztem kilku litrow bagaznika. > ale jest to spore auto i nie odstaje od konkurencji Ja do kazdego auta mialem ten sam test. Siadalem z przodu, ustawialem wygodnie fotel, i szedlem z dwojka dzieci do tylu... tylko w C5 bylo rownie malo miejsca z tylu, co w 508 > oj Panie to się nie zgodzę. materiały o niebo lepsze niz cały segment C (a troche tego zwiedzilem), > na pewno lepsze niz moja megane, oraz imho absolutna czołówka w segmencie D (budzetowym). w > odbiorze materiały lepsze niz VW, Ford, Mazda (poprzednia 6tka)... Kia i Hultaja pomijam, bo > to plastik po tiktakach... Czesc materialow tak, byla przyjemna, ale szmata na siedzeniu byla z takiego samego badziewia jak w Megi II zony > i smiem twierdzić, że lepsze niż w BMW ale tutaj mocno mnie rozczarowała nowa 5tka, to pewnie mam > uraz... > to tak jak ja. kupilbym segment niżej w kombi Ja kupilem nowego Superba, bo chcialem wiecej miejsca niz w Vectrze. No i skonczylo sie kopanie przez dzieciaki w fotele Za podobnie wyposazone 508 musialbym wydac jakies 30k pln wiecej, bo Superb w najwyzszej wersji mial bogate wyposazenie za logiczna kase, a Pug by dorownac Superbowi wymagal wielu doplat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Nie jestem Obejrzalem z 10 aut > Ja do kazdego auta mialem ten sam test. Siadalem z przodu, ustawialem wygodnie fotel, i szedlem z > dwojka dzieci do tylu... tylko w C5 bylo rownie malo miejsca z tylu, co w 508 niemozliwe ze wypadł gorzej niż passat > Czesc materialow tak, byla przyjemna, ale szmata na siedzeniu byla z takiego samego badziewia jak w > Megi II zony a widzisz. ta moja ma skórki ekologiczne dlatego mamy inne wrażenie > Ja kupilem nowego Superba, bo chcialem wiecej miejsca niz w Vectrze. No i skonczylo sie kopanie > przez dzieciaki w fotele > Za podobnie wyposazone 508 musialbym wydac jakies 30k pln wiecej, bo Superb w najwyzszej wersji > mial bogate wyposazenie za logiczna kase, a Pug by dorownac Superbowi wymagal wielu doplat wow. faktycznie macie dobre ceny Vaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > niemozliwe ze wypadł gorzej niż passat Passat jest jedynym autem ktorego nie ogladalem > a widzisz. ta moja ma skórki ekologiczne dlatego mamy inne wrażenie Ano wlasnie. Skorka wiele zmienia. Ale jesli chodzi o material na siedzeniach w formie tekstylnej, to ten z 508 to po prostu szmata > wow. faktycznie macie dobre ceny Vaga Nie, francuzy sie cenia jak glupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > raczej nie pomogla... Jakieś źródła? Nowsze niż 2010 rok? A może własne doświadczenia? Sam miałem podobne dylematy jak twórca tego wątku i podobnie naczytałem się w necie opinii o silniku 1.6 thp. Niestety, a może "stety" większość tych opinii była właśnie treści "słyszałem/czytałem na forach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 doswiadczenia przy pracy z tymi autami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Grzeb tutaj PKP ale najpierw zarejestruj się Daj znać po pomacaniu auta jak sobie radzisz z brakiem jakis otwartych schowków na telefon itp.... Poza tym wychodzą jeszcze chyba problemy wieku dziecięcego. Dowiedz się ile kosztuje remont zawiechy, podobno jakieś przekombinowane jest w tym 508 ale nie znam szczegółów. PS: Czy to prawda ze w 508 z silnikiem diesla (którym?) nie ma koła dwumasowego tylko jakieś inne rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Grzeb tutaj PKP ale najpierw zarejestruj się > Daj znać po pomacaniu auta jak sobie radzisz z brakiem jakis otwartych schowków na telefon itp.... dam znać > Poza tym wychodzą jeszcze chyba problemy wieku dziecięcego. nic nie wyszło do tej pory w tym egzemplarzu (poza padniętą koncowka mocy radia). > Dowiedz się ile kosztuje remont zawiechy, podobno jakieś przekombinowane jest w tym 508 ale nie > znam szczegółów. GT ma wielowahacz (tez zaden kosmos) zwykle 508 to stare dobre mcpersony. > PS: Czy to prawda ze w 508 z silnikiem diesla (którym?) nie ma koła dwumasowego tylko jakieś inne > rozwiazanie? nie mam pojecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Ja powiem tylko, żeby 1,6 THP unikać jak ognia. PSA już wycofuje się ze współpracy z BMW i tego silnika. Przejrzyj zagraniczne fora, YouTuba itd. Tam leci wszystko - od rozrządu, po turbiny. Jeśli mnie pamięć nie myli to zdarzają się problemy z głowicami czy tłokami. Generalnie włos się jeży - bardzo nieudana jednostka jeśli chodzi o jej żywotność - bo jeździ bardzo sympatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Ja powiem tylko, żeby 1,6 THP unikać jak ognia. PSA już wycofuje się ze współpracy z BMW i tego > silnika. jakies konkrety? bo D3 i RCZ raczej pokazują, że nikt się nie wycofuje. > Przejrzyj zagraniczne fora, YouTuba itd. czytałem fora i poza lamentem o rozrządzie, to nic specjanie innego niż na każdym forum nie wyczytałem. a sam rozrząd to też raczej TTTM niż jakaś mega usterka. każdy silnik ma swój feler. > Tam leci wszystko - od rozrządu, po turbiny. Jeśli mnie pamięć nie myli to zdarzają się problemy z > głowicami czy tłokami. jak wejdziesz na dowolne forum o dowolnym silniku, znajdziesz podobne informacje. zwłaszcza jak silnik jest uturbiony (wybierz dowolny model i producenta), to się naczytasz. > Generalnie włos się jeży - bardzo nieudana jednostka jeśli chodzi o jej żywotność - bo jeździ > bardzo sympatycznie. nie przesadzajmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > jakies konkrety? bo D3 i RCZ raczej pokazują, że nikt się nie wycofuje. PSA zapowiedziało zakończenie montowania tych silników więc jeszcze je montują ale zamierzają skończyć ich montowanie. Proste. > czytałem fora i poza lamentem o rozrządzie, to nic specjanie innego niż na każdym forum nie > wyczytałem. > a sam rozrząd to też raczej TTTM niż jakaś mega usterka. każdy silnik ma swój feler. Jeśli lubisz co 30 kkm robić rozrząd a co 60 kkm turbo to faktycznie - zwykły silnik, który ma tylko feler. > jak wejdziesz na dowolne forum o dowolnym silniku, znajdziesz podobne informacje. zwłaszcza jak > silnik jest uturbiony (wybierz dowolny model i producenta), to się naczytasz. > nie przesadzajmy. Skarżą się na THP, skarżą się na TSI a nie skarzą się na T-Jety czy oplowskie małe uturbione. Coś w tym jest - podpowiem - silniki dla BMW-PSA (THP) i dla VW (TSI) wyszły z tego samego biura konstrukcyjnego, które popełniło te same błędy przy konstrukcji obu rodzin silników (THP i małych TSI). Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem. Natomiast samo 508SW w lepszym wyposażeniu z wielowahaczem z tyłu to naprawdę fajne auto - miałem przyjemność z takim HDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > PSA zapowiedziało zakończenie montowania tych silników więc jeszcze je montują ale zamierzają > skończyć ich montowanie. Proste. link? źródło informacji? > Jeśli lubisz co 30 kkm robić rozrząd a co 60 kkm turbo to faktycznie - zwykły silnik, który ma > tylko feler. gwarantujesz mi te naprawy? przesadzasz, znam 2 auta (poza tym moim) z tym silnikiem (mini i p207) i nic się nie dzieje... oba >30 kkm. dlatego jak zacząłem się bardziej interesować z racji zakupu, dziwi mnie aż taka skala piętnowania tego silnika... > Skarżą się na THP, skarżą się na TSI a nie skarzą się na T-Jety czy oplowskie małe uturbione. Coś w > tym jest - podpowiem - silniki dla BMW-PSA (THP) i dla VW (TSI) wyszły z tego samego biura > konstrukcyjnego, które popełniło te same błędy przy konstrukcji obu rodzin silników (THP i > małych TSI). mam poszukać skarg na Tjety i 1.4 turbo oplowskie? ba... moj TCE180 ma bardzo dobre opinie, a też znajdę awarie... ok, THP - nie jest to rewelacyjny silnik, ale moim zdaniem ma miejsce tutaj palenie czarownicy o nazwie "bezposredni wtrysk"... "zoba panie jak te THP i TSI sie psuja, do tego LPG take drogie do tego, a stare dobre TJet i oplowskie turbo z klasycznym wtryskiem, nie do zabicia przez milion km"... > Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i > rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem. a które z nich podaje takie dokładne przebiegi wymienione powyżej? > Natomiast samo 508SW w lepszym wyposażeniu z wielowahaczem z tyłu to naprawdę fajne auto - miałem > przyjemność z takim HDI. tez mialem "okazję" taakim HDI. przyjemnosc to to nie była, bo silnik fatalny (2.0 HDI). niby na papierze mocny, a tak leniwych koni to od czasu 2.0TDI nie czułem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > ok, THP - nie jest to rewelacyjny silnik, ale moim zdaniem ma miejsce tutaj palenie czarownicy o > nazwie "bezposredni wtrysk"... "zoba panie jak te THP i TSI sie psuja, do tego LPG take drogie > do tego, a stare dobre TJet i oplowskie turbo z klasycznym wtryskiem, nie do zabicia przez > milion km"... Akurat TSI nie naleza do wozru bezawaryjnosci - rozrzady lubia dzwonic w mlodych autach. Spojrz na watki np. na skodzie - w ciagu 2 miesiecy dwoch AKowiczow buja sie z problemami z 1.4 TSI takze to nie bezposredni wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Jeśli lubisz co 30 kkm robić rozrząd a co 60 kkm turbo to faktycznie - ajajajaj, i już przegapiłem wymianę rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot, loteria. W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic. Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w DS5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość > współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane > wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot, > loteria. > W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko > występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach > na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i > 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a > inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic. > Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A > słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety > sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w > DS5. No sorry, ale w pierwszym poście pojechaleś równo po bandzie. Krótko mówiąc 1.6 THP wyszedł na totalnego szrota. Tymczasem ja np. jak pisałem wcześniej próbując dowiedzieć się konkretów nt. tej rzekomo nieprzeciętnej usterkowości przeglądałem te mityczne "zagraniczne fora" i wierz mi lub nie wcale tak wiele tego nie znalazłem (Zwłaszcza informacji o awariach silników nowszych niz 2010 rok). Podobnie na wspomnianym przez Ciebie Youtube - 2 filmiki. Pewnie źle szukam, stąd też pytanie o źródła. Podobnie kolega wyżej pytał o potwierdzenie informacji o wycofaniu się PSA ze stosowania tych silników w swoich samochodach. Dowiemy się czegoś więcej? Wbrew pozorom silniczek ten nie jest wcale taki egzotyczny poza Polską i montowany jest w naprawdę wielu samochodach - Peugeot, Citroen, Mini, zdaje się że jakieś BMW. Gdzieś również przeczytałem, że psioczenie na TSI i THP bierze się z ilości egzemplarzy na rynku. Procentowo ich awaryjność może być zbliżona do innych rozwiązań, ale z uwagi na skalę, ilość awarii opisywanych w necie jest odpowiednio większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i > rozmowie ze znajomym pracującym w owym biurze konstrukcyjnym jest takie jak napisałem. Jeśli to nie tajemnica, podaj nazwę tego biura. A jeśli nie możesz to napisz chociaż z jakiego kraju pochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Jeśli to nie tajemnica, podaj nazwę tego biura. > A jeśli nie możesz to napisz chociaż z jakiego kraju pochodzi. Jeśli dobrze pamiętam to chodziło o berlińską firmę IAV Automotive Engineering. http://en.wikipedia.org/wiki/IAV Rozmowa miała miejsce ze 2 lata temu przy piwie i jedynie to zapamiętałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > No sorry, ale w pierwszym poście pojechaleś równo po bandzie. > Krótko mówiąc 1.6 THP wyszedł na totalnego szrota. > Tymczasem ja np. jak pisałem wcześniej próbując dowiedzieć się konkretów nt. tej rzekomo > nieprzeciętnej usterkowości przeglądałem te mityczne "zagraniczne fora" i wierz mi lub nie > wcale tak wiele tego nie znalazłem (Zwłaszcza informacji o awariach silników nowszych niz 2010 > rok). Podobnie na wspomnianym przez Ciebie Youtube - 2 filmiki. Pewnie źle szukam, stąd też > pytanie o źródła. > Podobnie kolega wyżej pytał o potwierdzenie informacji o wycofaniu się PSA ze stosowania tych > silników w swoich samochodach. Dowiemy się czegoś więcej? > Wbrew pozorom silniczek ten nie jest wcale taki egzotyczny poza Polską i montowany jest w > naprawdę wielu samochodach - Peugeot, Citroen, Mini, zdaje się że jakieś BMW. > Gdzieś również przeczytałem, że psioczenie na TSI i THP bierze się z ilości egzemplarzy na rynku. > Procentowo ich awaryjność może być zbliżona do innych rozwiązań, ale z uwagi na skalę, ilość > awarii opisywanych w necie jest odpowiednio większa. Cały temat wziął się z tego, że dwóch znajomych jakieś dwa lata temu przymierzało się do THP ale takich raczej z początków produkcji i szukaliśmy wtedy po forach informacji. Głównie trafialiśmy na informacje o hałasującym rozrządzie czy dźwiękach jak w diselu - takich filmików na YT jest sporo pod hasłem "THP engine rattle". Do tego dochodziły wzmianki o problemach z turbinami. Wtedy bardziej szokujące były informacje o niskich przebiegach przy jakich pojawiały się te usterki. Wtedy też przypadkiem nadarzyła mi się rozmowa przy piwie we Wrocławiu z człowiekiem pracującym w Berlinie w IAV który tylko potwierdził niską jakość samego projektu. Teraz na szybko na niemieckim forum znalazłem wzmiankę niejako potwierdzającą te słowa: http://www.motor-talk.de/forum/207-thp-motorprobleme-t2219007.html O rozstanie PSA z THP podpytam jutro kolegę, tego który miał kupić THP - to od niego mam informację o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Akurat TSI nie naleza do wozru bezawaryjnosci - rozrzady lubia dzwonic w mlodych autach. Spojrz na > watki np. na skodzie - w ciagu 2 miesiecy dwoch AKowiczow buja sie z problemami z 1.4 TSI > takze to nie bezposredni wtrysk imho tak. poczekaj az te oplowskie i fordowskie bezposrednie wtryski sie zestarzeja... tez beda kwękać jakie to piekne czasy były i zetec wymiatał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Podsumowując naszą słowną sprzeczkę wychodzi na to, że w sumie silnik taki jak większość > współczesnych silników, czy to małych turbobenzyn czy wysilonych turbodiesli, ma swoje znane > wszystkim bolączki, które czasami ukazują się przy niskich przebiegach a czasami w ogóle. Ot, > loteria. > W takim razie cała ta nasza przepychanka nie ma większego sensu bo pewnie jakby podliczyć to ryzyko > występowania popularnych usterek i ich koszt, to pewnie wyjdzie podobnie jak w turbodieslach > na które też jedni psioczą, że się sypią (mój brat 4 lata żył z padających jak muchy 2 i > 3-litrowych diesli BMW powszechnie uważanych za wzór nowoczesnego bezawaryjnego turbodiesla) a > inni będą zachwalać, że 200 kkm a nawet 300 kkm i nic. nie nazwałbym tego sprzeczką dzieki za wklad i informacje... silnik jest przecietny w moich oczach, dokladnie tak jak wymieniasz. tez inne wzorce... rozrząd go nie dyskwalifikuje (bo objawy są już dobrze rozpoznane, naprawa niedroga), a problemów z turbinami nie widziałem w sieci prawie wcale... do tego turbiny mają to do siebie, że mozna je zabić w ciągu tygodnia w kazdym aucie (mojemu kuzynowi się udało w 1.4 TDI nowym POLO zrobić 800 km od nowości i wymieniać turbine)... > Jeśli Tobie się podoba ten silnik i jesteś do niego przekonany to to się liczy najbardziej ;-) A > słyszałem bardzo wiele pochlebnych opinii od znajomych dziennikarzy motoryzacyjnych. Niestety > sam nie miałem okazji pośmigać niczym z THP. Jedynie 140-konne HDI w 508 SW i 163-konne HDI w > DS5. silnik mnie rybka... parametry ma niby wzorcowe, ale nie w moim guscie. ale jest maly, nowy i bedzie git na spokojne bujanie się po polsce, do roboty i oszczedzanie kasy na paliwo do 740 całe auto poprostu jest w takiej cenie i opcji, ze nawet jak wydam przez te 3 lata leasingu 10 tys na naprawy silnika, to bede do przodu na wartosci zakupu ma wytrzymać do 100kkm, potem wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > imho tak. poczekaj az te oplowskie i fordowskie bezposrednie wtryski sie zestarzeja... tez beda > kwękać jakie to piekne czasy były i zetec wymiatał Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko > wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz > sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam > Oplowski Direct w 2.2 to klekal bardzo szybko... Mialem okazje kupic wlasnie 2.2 w cenie lekko > wyzszej niz moje 1.8, ale za duzo sie naczytalem. Czy slusznie zrezygnowalem? Nie wiem. Teraz > sie wladowalem w TSI, tyle, ze 1.8. Ale mam 5 lat gwarancji, wiec poki co nie wymiekam Po kilku dniach jazdy - spostrzeżenia. Plusy: - bardzo komfortowy i cichy, mam problemy z wyczuciem na którym biegu jechać, bo nie słyszę silnika do tego bardzo duży skok pedału gazu, sprzyja spokojnemu poruszaniu się - silnik swietnie narazie się prezentuje pod względem ekonomii (w 24 KM mocniejszej Megane, nie sposób pokazać 3,8l chwilowego spalania przy stałej prędkości) - wyswietlacz hud - podoba mi się koncepcja przeniesienia podstawowych informacji pod samą szybę, ale to pewnie dlatego ze przywykłem do cyfrowego licznika... moglby byc troche inaczej rozwiazany - po co klapka? skoro mozna zrobic wyswietlacz normalny na kokpicie, bez idiotycznej regulacji pochylenia, lub rzucic na szybę. - dobre audio (nawet bez jbl) Minusy: - doświetlanie zakrętów halogenami - bezużyteczny gadzet - nawigacja - beznadziejna - ekran niedotykowy, zamiast tego dzojstik - mega lipa (w aucie z 2011 powinien byc dotykowy ekran, nawet chevrolet ma ) - brak schowków na klucze, telefon (będzie doskwierał latem, przy braku kieszeni) - automatyczne wycieraczki jak narazie nie sprawdzają się (jak to u francuzów, w megane tez lipa), liczyłem że ten komponent się poprawia w focusie z 2006 działały swietnie, prawie bezbłędnie. Ogolnie jest tak jak sie spodziewałem - auto to zakup z rozsądku, nie ma nic wspólnego z przyjemnością jazdy. Taki codzienne wozidełko... no i chyba o to chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 A ile pali po mieście, zaobserwowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > A ile pali po mieście, zaobserwowałeś? nie zrobilem jescze baku. narazie przy pełnych korkach (warszawa, wrócił normalny ruch i do tego snieg) - jest 9,5 - bardzo ładnie... no ale to komputer tylko... megane w takich warunkach paliła (i pokazywała) sobie spokojnie 1-1,5l więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 wygląda nieźle, daj znać jak zrobisz więcej km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Pytałeś o zdanie o THP - moje na bazie doświadczeń moich mechaników, po lekturze internetu i widzę że jestes w temacie a jakie masz zdanie o 1.6 VTI oznaczenie EP6, moc 120KM podobno to to samo co THP tyle że bez turbo dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować twierdzenie, że jest małe. Ale to tylko przy jeździe z obrotami nie przekraczającymi 4000 (tak staram się jeździć). Ale nie przesadzam z obrotami minimalnymi. Mam podpowiadacza sugerującego zmianę biegu na wyższy i gdy tylko obroty dojdą do 2000, zaleca zmianę biegu na wyższy(igniruję go). Z kolei poniżej tych 2000 staram się redukować na niższy bieg. I przy takiej jeździe spalanie z ok 6000 km to 6.8 l/100km wg komputera. Przy takich obrotach dynamiką nie grzeszy, ale w górnym zakresie obrotów nie jest źle. Wady które mnie jeszcze (na szczęście) nie dopadły to podobno kłopoty ze smarowaniem. Z tego względu sprzedawca zalecał mi, aby poziom oleju trzymać na max, a nawet ciut wyżej. Były problemy z zacierającym się kołem zmiennych faz rozrządu i z rozciągającym się łancuszkiem rozrządu. Podobno w 2011 silnik przeszedł modernizację i być może co nieco poprawiło się. Zaleta, a może i wada to rozbudowane sterowanie silnikiem. Z ciekawostek=>elektrycznie sterowane sprzęgło pompy płynu chłodzącego. No i moim zdaniem ciekawa charakterystyka silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować >>>>> > Zaleta, a może i wada to rozbudowane sterowanie silnikiem. Z ciekawostek= Dzięki. Czyli te same problemy co w THP z wyjątkiem turbo ktorego nie ma. Jeśli chodzi o charakterystykę pracy to silnik wydaje sie bardzo dobry, oby faktycznie po 2011 były poprawione wszelkie bugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 ale ma za to zmienna faze na obu walkach rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 EP6 lubią olej. Mój wciągał poniżej 1 l/10000km. Ale przez ostanie 9000 km oleju nie ubyło. Nie wiem czy cieszyć się czy szukać usterki . U znajomego z większym przebiegiem pije nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > - silnik swietnie narazie się prezentuje pod względem ekonomii (w 24 KM mocniejszej Megane, nie > sposób pokazać 3,8l chwilowego spalania przy stałej prędkości) Z ciekawości zapytam. Te 3,8 l/100 km chwilowego spalania pokazuje przy jakiej prędkości, na którym biegu, w jakim rodzaju trasy i mniej więcej na jakim odcinku to spalanie było utrzymywane ? > Użytkuję ten silnik.I narazie jestem zadowolony. Zalety to umiarkowane spalanie, można zaryzykować twierdzenie, że jest małe. Ale to tylko przy jeździe z obrotami nie przekraczającymi 4000 (tak staram się jeździć). Ale nie przesadzam z obrotami minimalnymi. Mam podpowiadacza sugerującego zmianę biegu na wyższy i gdy tylko obroty dojdą do 2000, zaleca zmianę biegu na wyższy(igniruję go). Z kolei poniżej tych 2000 staram się redukować na niższy bieg. I przy takiej jeździe spalanie z ok 6000 km to 6.8 l/100km wg komputera. Przy takich obrotach dynamiką nie grzeszy, ale w górnym zakresie obrotów nie jest źle. Taka już chyba jest charakterystyka tych silników z wynalazkami typu 16V , zmienne fazy itp. Lubią obroty i palą wtedy mniej niż przy "dziadkowej" jeździe. Mój 1.6 valvematic też ma uruchamianego "podpowiadacza" przy ok. 2000 rpm , jest wtedy mułowaty i wcale nie robi się jakoś specjalnie ekonomiczny (a powidziałbym, że wręcz przeciwnie) PS Spalania średniego 6,8 l/100 tylko mogę pogratulować. U mnie komp obecnie pokazuje 10,4 l/100 km (warunki zimowe , trasa 5 km do pracy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Z ciekawości zapytam. > Te 3,8 l/100 km chwilowego spalania pokazuje przy jakiej prędkości, na którym biegu, w jakim > rodzaju trasy i mniej więcej na jakim odcinku to spalanie było utrzymywane ? nie pamietam jaki bieg i prędkosc. rybka mnie to ile to pali genralnie, zmiesci sie w 13 w miescie bedzie git... poprostu sie bawilem i zapoznawałem z autem podczas powrotu z roboty do domu (pewnie odcinek kilku km po wisłostradzie, spokojnym tempem i obserwacja chwilowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 >...Spalania średniego 6,8 l/100 tylko mogę pogratulować. >U mnie komp obecnie pokazuje 10,4 l/100 km (warunki zimowe , trasa 5 km do pracy)... No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na > pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach. Mój ojciec kapelusz w C4 1,6 120 KM, ma średnie ok 6,5 l po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > No tak. Można by zarzucić mi manipulację danymi. W mieście wynik nie do osiągnięcia. U mnie pół na > pół miasto/trasa 20 km. Szczęśliwie w mieście nie stoję w korkach. Absolutnie nie chciałem nikomu zarzucać manipulacji. Wyraziłem podziw i podzieliłem się swoimi wynikami. Jak na jazdę po Lublinie (nawet 50/50) to i tak wynik rewelacja. Ja takiej średniej nie widziałem u siebie chyba jeszcze nawet latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Absolutnie nie chciałem nikomu zarzucać manipulacji. Nie o to chodzi. W świat poszła informacja o spalaniu, i być może będzie przyczynkiem do zakupu. A potem zdziwienie i lament bo pali więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Mój ojciec kapelusz w C4 1,6 120 KM, ma średnie ok 6,5 l po mieście Może on nie taki kapelusznik. Z charakterystyki silnika widać, że zużycie paliwa gwałtownie rośnie w zakresie obrotów od 2000 w dół. Wprawdzie podają tylko do 1500, ale pewnie ta część jest nieciekawa więc po co chwalić się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 jezdze i jezdze juz kurde 3 tygodnie i nic nie wybuchło... nie odpadło... musi byc cos nie tak z tym francuzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.